Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 25: Maurice Maurice, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 15

De plot
    De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.
    Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Ja ik vind de verhaallijn zeker naar een ontknoping leidde ook al was deze nog zo onverwacht en niet wat ik in eerste instantie in mijn hoofd had.
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Ik ben van mening dat Anne Laure de verwikkelingen en wendingen perfect getimed heeft binnen de verhaallijn.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ik ben er heel tevreden over en had het niet anders willen zien.
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Nee, het verhaal is absoluut niet geloofwaardig en gelukkig ook maar, het zou niet goed zijn als er teveel personen zouden zijn die zichzelf de “verlosser” vinden, ook al zijn er wel van die personen geweest in het misdaad circuit helaas. De manier waarop Maurice zich als zodanig ontpopt is echter een beetje vergezocht.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Hahaha nee ik had het einde alles behalve zo gedacht. Briljant!
    Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Zeker weten, ik heb het boek in 1 dag uitgelezen dus het was zeker uitermate boeiend en grappig.
    Wat vind je van het thema dat door de auteur is gebruikt? Het thema is niet nieuw maar doordat Anne Laure er een totaal andere draai aan geeft is het een uitermate origineel concept en heel goed uitgewerkt.
    Vind je de schrijfstijl van Anne-Laure van Neer prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Anne Laure heeft een zeer prettige schrijfstijl en heel prettig leesbaar. Juist omdat het niet zo heel erg “Belgisch” is geschreven.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik ben zeer tevreden.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Absoluut!
    Vind je Maurice een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee zoals hierboven geschreven vind ik het juist niet zo heel erg Vlaams geschreven, en ik zou het ook niet echt een thriller willen noemen aangezien het doorspekt is met (zwartgallige) humor.
    Stel…. Anne-Laure van Neer vraagt aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Anne-Laure zijn? Het boek is een zeer boeiend, humoristisch, spannend en onderhoudende pageturner!

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.