13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #5417 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 1 punten, omdat er weinig of geen spanning in zit

Plot: 2 punten, omdat het weinig geloofwaardig is

Leesplezier: 5 punten, omdat het teveel toevalligheden waren en teveel herhalingen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat vlot geschreven is

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het nog nooit eerder las

Psychologie: 7 punten, omdat er veel hersenkronkels verwerkt zijn

Gemiddelde beoordeling: 5 punten

Mijn recensie heb ik ook geplaatst.

Bedankt aan Anne-Laure, uitgeverij Kramat en natuurlijk ook aan Cees.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: 7 punten. Niet echte spanning maar vooral de originele toevalligheden die in dit boek passeren.

Plot: 8 punten. Vooral de laatste hoofdstukken zorgen er voor dat er zoveel verandert van wat je oorspronkelijk in je gedachten had.

Leesplezier: 9 punten. Al die nachten met weinig slaap! Meer woorden zijn niet nodig zeker?

Schrijfstijl: 9 punten. Ongedwongen schrijfstijl. Zeer vlot geschreven, je blijft lezen en dan nog maar eens een hoofdstuk ondaks dat je jezelf beloofd hebt om echt te gaan slapen

Originaliteit: 9 punten. Net zoals Justine heb ik een dergelijk origineel boek nooit gelezen. Zoveel boeken zijn voorspelbaar en je weet het plot al eens je halfweg bent. Dit heb je hier totaal niet.

Psychologie: 8 punten. De nadruk wordt gelegd op het innerlijk van de karakters, motieven, omstandigheden en innerlijke gedachten en handelingen die ontstaan.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Een welgemeende bedanking aan uitgeverij KRAMAT, aan Anne-Laure Van Neer en Cees Van Rhienen!
    Recensie wordt nog geschreven.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 7 punten, omdat het wel boeiend was maar de echte spanning ontbrak.

Plot: 10 punten, omdat het knap is hoe ze uiteindelijk alle verhaallijnen tot een “goed” einde bracht.

Leesplezier: 9 punten, omdat het vlot las. Sommige zaken hadden wel iets minder herhaald mogen worden.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ze een leuke en vlotte humoristische schrijfstijl heeft.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik zelfs nog hoger had willen geven want ik vind haar boeken erg uniek in thrillerland.
    Zoals ik al eerder zei, humor en misdaad daar komen maar weinig auteurs mee weg met die combinatie.

Psychologie: 9 punten, omdat al die personages en karakters goed zijn neergezet.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Met dank aan uitgeverij Kramat, Anne-Laure en ThrillZone voor het recensie exemplaar.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 90

Spanning: 5 punten, omdat ik er meer had verwacht

Plot: 7 punten, omdat goed geschreven

Leesplezier: 6 punten, omdat vlotte leesstijl is

Schrijfstijl: 8 punten, omdat geen spellingsfouten inzaten + vlot te lezen

Originaliteit: 7 punten, omdat het wel een voorkomend probleem is in Europa

Psychologie: 5 punten, omdat het soms minder psychologie inzat

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

laure89
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal niet superspannend is, maar er toch spannende elementen zijn.
    Plot: 8 punten, omdat er toch een aantal verrassende plotwendingen in het verhaal zitten.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het verhaal in een paar dagen heb uitgelezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfster een erg vlotte schrijftstijl heeft, het verhaal leest lekker weg.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog nooit zo’n grappige thriller heb gelezen.
    Psychologie: 7 punten, omdat de personages goed zijn uitgewerkt.
    Gemiddelde beoordeling: 7,67 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 50

Spanning: 6 het is niet super spannend, wel origineel

Plot: 8 goede verhaallijn, mooi opgebouwd. E.e.a. komt aan het eind verrassend samen

Leesplezier: 8 leest makkelijk weg, vol humor

Schrijfstijl: 8 lekker soepel geschreven

Originaliteit: 8 een origineel onderwerp, dit ben ik nog niet tegengekomen

Psychologie: 7 de karakters zijn goed uitgewerkt. sommigen hebben wel een ongeloofwaardige gedachtengang. Iets dat niet snel in de praktijk voor zo komen maar dat maakt het ook leuk.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 6 punten, als je het beoordeelt als een thriller moet er natuurlijk een mate van spanning inzitten. En die is er wel wat, omdat je nieuwsgierig bent hoe het verder gaat en wat alle personages gaan doen in de bizarre situaties. Maar het is niet zo dat er tenenkrommend spannende dingen gebeuren.

Plot: 8 punten, je weet in het begin van het boek helemaal niet hoe het gaat verlopen. De plottwist met de dochter is zo goed verborgen gehouden!

Leesplezier: 9 punten, ik moet echt bekennen dat ik het in 1 ruk heb uitgelezen en gewoon niet wou stoppen.

Schrijfstijl: 8 punten, het is erg vlot en makkelijk leesbaar. Waarom ik geen hoger cijfer geef is omdat het soms te makkelijk was om te lezen en ik me daardoor ongemakkelijk voelde dat ik er zo snel doorheen ging.

Originaliteit: 10 punten, nog nooit zoiets gelezen!

Psychologie: 8 punten, er zit wel veel psychologie in verwerkt maar die vormt dan weer de basis voor de karikaturen die de personages eigenlijk zijn. Het is niet echt ‘normale’ psychologie waardoor, als je het zo zou gaan bekijken het verhaal een beetje ongeloofwaardig wordt.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Katrien Baert
    Bijdrager
    Post count: 15

Mijn puntenwaardering:

Spanning: 7 punten, omdat de opbouw toch wel een soort spanning meegeeft, maar niet genoeg om het een thriller te kunnen noemen.

Plot: 7 punten, omdat het goed in elkaar zit en het de humor behoudt

Leesplezier: 9 punten, omdat het hilarisch goed is

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Anne-Laure Van Neer haar vorm van humor prachtig kan verwoorden, waardoor je precies een film ziet afspelen

Originaliteit: 10 punten, omdat ik geen enkele auteur ken die zoiets ooit heeft geschreven

Psychologie: 8 punten, omdat ze het psychologische zo subtiel vertelt en dat je bij de pinken moet zijn bij het lezen van dit boek of er ontgaat je een heel stuk.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Katrien

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Sorry, was dit onderdeel vergeten! Gelukkig krijgen we een mail met wat we nog moeten doen!

Spanning: 7 punten, omdat het meer leuke spanning is dan enge spanning wat er aan zal komen.

Plot: 8 punten, omdat je steeds in het verhaal denkt dat je wel onderhand doorhebt hoe alles in elkaar steekt, maar dit helemaal niet zo is. Henri, dat is toch gewoon de psychiater? Nee joh, een patiënt. O nee, wacht. Een moordenaar. Of nee, toch gewoon de vader van de vriend van je dochter. Haha! Ook zijn onschuldige sterke dochter, die blijkt ook heel anders. Erg leuk gedaan.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal zo absurd is, maar zo fijn wegleest. Je bent er echt in no time doorheen, omdat je continu wil weten wat er gaat gebeuren en of bijvoorbeeld zijn etentje zal slagen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat er veel humor in zat en ik niet vaak wordt aangesproken door humor in boeken, maar dit boek heeft me echt vermaakt. Verder is het een duidelijke manier van schrijven. Geen te lange zinnen, geen moeilijke woorden. Geen hele bladzijdes vol tekst.

Originaliteit: 9 punten, omdat ze een personage heeft neer weten te zetten, die ik nog nooit eerder ben tegengekomen. Geen standaard huurmoordenaar, geen enge buurman, nee de verlosser! En dit in combinatie met de humor maakt het bijzonder goed.

Psychologie: 8 punten, omdat je helemaal in kan leven in de emoties van Maurice. Je leest zijn gedachtegang en dit vind ik echt leuk. Verder wordt je als lezer continu om de tuin geleid, echt leuk gedaan.

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten.

Bedankt voor deze leesclub!

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

spanning: 5.. punten, omdatik het niet spannend vond, wel humoristisch….

Plot: 7.. punten, omdat alexandra het verrassendste was ….

Leesplezier: 8.. punten, omdat het prettig las….

Schrijfstijl: 7.. punten, omdat het eenvoudig geschreven was….

Originaliteit: 8.. punten, omdat de relatie met Jezus als verlosser voor mij nieuw was….

Psychologie: .8. punten, omdat er best wel een kijkje in Maurice werd gedaan,en je zo begreep waarom hij doet wat hij doet
    gemiddelde is 7,1

Elly
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 6 punten omdat ik het niet heel spannend vond

Plot: 6 punten sommige dingen waren te toevallig

Leesplezier: 8 punten Melissa heeft een prettige schrijfstijl en dat vergroot het
    Leesplezier

Schrijfstijl 8 punten zoals hier boven is aangegeven, is haar stijl prima

Originaliteit 7 punten het onderp is origineel maar een tikkeltje ver gezocht

Pscychologie : 7 punten

Eindscore: 42:6= 7 punten

mariannetje1968
    Bijdrager
    Post count: 15

Spanning: 6 punten, omdat het boek niet alleen om spanning gaat en er teveel humor inzit om een thriller te zijn.
    Plot: 8 punten, omdat de verhaallijn briljant is bedacht en geschreven.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik me uitstekend heb vermaakt tijdens het lezen, in 1 dag uit wil zeggen dat ik het een fijn boek vond.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat Anne Laure een zeer prettige manier van schrijven heeft wat zorgt dat je in 1 keer wil doorlezen.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het concept seriemoordenaar niet nieuw is maar de manier waarop Anne Laure deze seriemoordenaar neerzet wel weer heel verrassend is.
    Psychologie: 8 punten, omdat het onderwerp zelfmoord van Tom wel een puntje is tegenwoordig en heel goed dat er in het nawoord nog wordt aangeraden de zelfmoord lijn te bellen indien nodig.

Gemiddelde beoordeling: 7.8 punten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.