Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 08: Masterplan Masterplan, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581
    #2092 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

Mooie voorkant, ik hou van dat vlekkerige! Spreekt mij aan, de actie spat eraf. Halve foto op de achterkant van de auteur, ben benieuwd naar de andere kant 😉 die zullen we gaan zien onder het genot van een kop snert natuurlijk… Mooie introductie van de schrijver met een fijne quote van Max van Olden. Zeer interessante samenvatting op de achterkant, dat belooft veel. Ik verwacht een rauw verhaal…

Caro1966
    Bijdrager
    Post count: 24

Dikke pil voor mijn doen 😉 mooie cover, geen idee hoe deze auteur schrijft, heel benieuwd naar.
    De achterflap maakt me zeker nieuwsgierig, ik heb zin om te beginnen.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 45

Ik denk dat de cover een satelliet foto van waar verhaal afspeelt is, met daarop een foto van de Hoofdpersoon.
    maar wat die rare streep erop doet geen idee.
    Weet niet of ik hem in de winkel had opgepakt.

Mooie foto van de auteur op de achterkant, ik heb nog niet van deze auteur gehoord. Gelukkig ook niet in zijn functie als politieagent.

Mijn verwachting van het boek is een stap in het diepe, want ik ben eigenlijk niet zo van de boeken met oorlogstintje.
    Maar ik laat me graag verrassen dus stap er met frisse moet en zin in.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Ik lees de ePub van het boek, dus het kaft-/boekgevoel is hier niet zo aanwezig. Ieder boek heeft e-readerdikte 😉 . De foto is zwart/wit op mijn oude reader, op GSM in kleur en heeft voor mij een wat onheilspellend gevoel. Ik heb zo het idee dat ik aan een oude pc zit en er een foto doorkomt, pixel per pixel haast, van de dader. Het trok me wel aan toen ik het zag, al is het de korte inhoud die me écht overtuigde.
    De auteur ken ik niet, want het is een debuut. Ik heb op FB wel al heel wat positieve commentaren gelezen en dat maakt dus dat ik wel iets verwacht van de auteur en het boek. Benieuwd of het mijn verwachtingen kan inlossen. Het is echt mijn soort van boek en kijk dan ook naar uit om tijd te maken om te lezen en hier er samen over te praten.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 83

Wegens omstandigheden gister aan mijn boek nog niet kunnen beginnen, en dat zat
    mij niet lekker, want ik had op de achterlap gelezen dat het een héél interessant
    boek gaat worden, een oorlogstintje mag het zéker hebben. Ondanks dat ik de auteur nog niet ken en geen idee heb van zijn schrijfstijl, heb ik er ontzettend veel zin in.
    Maar ik vind óók dat degene die de cover heeft bedacht/gemaakt wel eens in het zonnetje gezet mag worden. Wat een prachtige cover. Geweldig.

tessie0209
    Bijdrager
    Post count: 2

Ik lees het boek op de e-reader dus zie echt alleen de voorkant in zwart/wit. Voorkant trekt me wel aan. Duidt door de man met pistool al op een echt actie boek.
    Schrijver zelf ken ik niet maar al wel veel goede dingen over gelezen!
    Toen ik de samenvatting las, voelde ik me meteen aangetrokken tot het boek. Verwachtingen zijn dan ook erg hoog. Ik kan dan ook niet wachten om het te gaan lezen

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 20

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

De cover is mooi. Geeft goed weer wat het thema van het boek is. Ik zou zelf alleen voor de letters van de titel een andere kleurtint gekozen hebben. Op de voorkant valt het op zich mee maar op de rug valt de titel ietwat weg op de achtergrond vind ik.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Een debuut altijd spannend, wat moet je verwachten? Pjotr wordt vergeleken met Baldacci en Clancy. Dat schept aardig hoge verwachtingen 😉 kan hij die waarmaken? Ik ben reuze benieuwd.

Gezien de titel, de cover en de vergelijking met Baldacci en Clancy verwacht ik een keiharde actiethriller.

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 13

De cover spreekt mij minder aan. Ik hou juist niet van het vlekkerige zoals Sandra1968. Maar ik heb al zoveel goede recensies over dit boek gelezen, dat ik heel nieuwsgierig ben geworden. Na het lezen van de achterflap verwacht ik een keiharde actie thriller, á la Tom Clancy. Interessant is de link met het Wunderwaffen uit WO II en dat het zich in het heden afspeelt in Afrika. Ik heb nog niets gelezen van Pjotr Vreeswijk en ben nieuwsgierig naar zijn schrijfstijl. Nu eerst Fantoompijn uitlezen. Schiet al aardig op.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 33

De cover vind ik een beetje grauw. De voorzijde lijkt alsof je door een vlekkerige ruit kijkt, ik vraag me af in hoeverre die ruit in het boek schoongepoetst gaat worden, of dat alles wat vaag blijft. (Ik zou voor de titel zilver hebben gekozen: een felle aandachttrekker, die toch in het koele concept past.) De achterzijde spreekt me weer wel aan, met een halve foto van de auteur en een korte schets van zijn persoon. De korte inhoud maakt me nieuwsgierig.
    Ik ken deze auteur niet, maar zijn ervaring in doet veel verwachten qua inhoud, nu komt het er vooral op aan hoe het verwoord is.
    Ik verwacht een spannend enigszins duister boek.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 118

Cover: Tja dat is lastig met een ebook, want mijn reader kent allen zwart wit 🙂 Maar goed er is google etc.
    Ik kan niet zo heel veel met de cover. Vlekkerige omgeving en een man met een pistool.
    En ik vraag met af wat zegt me dit nu echt. Iets over het scenario, het thema, type boek?
    Maar kan niet zeggen dat het me direct heel erg aanspreekt.

Gelukkig heeft bol.com ook de achterkant beschikbaar voor me, want die is op een ereader voor mij in ieder geval niet te vinden!
    De vlekkerigheid en de lettertype setting maken de achterkant slecht leesbaar. Niet uitnodigend.
    De samenvatting spreekt me wel erg aan en zou zeker ook buiten de leesclub me tot lezen hebben aangezet.
    De review aanbevelingstekst spreekt minder aan.

Auteur: is het een debuut dus geen boekenkasten vol van hem staan. Dus die verwachting is moeilijk te matchen. Wel vind ik het gaaf om weer kennis te maken met een schrijver van eigen bodem.

Verwachting: Vooral door de samenvatting getrokken om het boek te willen lezen. Ik ben misschien bang om te veel de vergelijkingen met Will Jeager te gaan maken (van Bear Grylls). Het thema en de set up komen redelijk overeen. Maar ik wil het graag lezen als een los en stand alone boek. De verwachtingen zijn op zichzelf door de aanbeveling en samenvatting wel gespannen. “verhaal op wereldschaal” en “juiste dosis actie” schept wel verwachtingen naast het bereisd zijn van de auteur zelf. Ik verwacht dus zeker niet een typische Nederlandse politie actie thriller.

En ga nu dus aan beginnen.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 118

Dikke pil voor mijn doen, mooie cover, geen idee hoe deze auteur schrijft, heel benieuwd naar.
    De achterflap maakt me zeker nieuwsgierig, ik heb zin om te beginnen.

Bij een ebook zie je de dikte niet 🙂

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 138

Ik heb een e-book ontvangen dus dan is deze vraag moeilijker te beantwoorden. Ik heb wel even op bol.com naar voor- en achterzijde gespiekt. De voorzijde zegt het zelf : actiethriller, en zo komt de afbeelding die erop staat ook over. Het vlekkerige aspect gecombineerd met de man met vuurwapen in de aanslag…dat laat weinig aan de verbeelding over 😉
    De achterzijde is sober, het vlekkerige patroon komt wel terug in de achtergrond. Ik vind de halve foto in grijstinten wel erg dreigend overkomen en dat past precies bij de sfeer die Pjotr wil oproepen denk ik…al voor het lezen van het boek!

Het is een debuut, dus dan weet je het nooit zeker wat er gaat gebeuren. Dit schrijvende heb ik toevallig het artikel ook al gelezen dat Thrillzone had met de auteur dus dan ben ik iets gekleurder.

Het klinkt als een groots opgezet verhaal met een internationale tint. Ik ben benieuwd of het lukt om de lezer er goed in mee te krijgen en te blijven boeien, zonder het ingewikkeld te maken.
    En zoals altijd verwacht ik gewoon een paar heerlijke uren, ondergedompeld in een nieuwe wereld!

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Voor het lezen vond ik de cover niet onmiddellijk iets dat mij zou aantrekken om het boek op te nemen maar uit ervaring weet ik ondertussen dat de cover dikwijls niet alles zegt. Na het lezen vond ik deze wel heel goed passen bij het verhaal.
    Oogt wel heel mannelijk.

Auteur: Nieuwe auteur, dus weet ik nog niet hoe zijn schrijfstijl zal zijn.

Verwachting: Nieuwe auteurs lees ik toch altijd heel voorzichtig omdat ze dikwijls ook nog in hun schrijfproces moeten groeien, dus geen te hoge verwachtingen.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 59

Helaas heb ik het e-book, dus de cover moet ik beoordelen van een plaatje, kan het boek niet echt in mijn handen nemen.
    Ik vind dat de cover wel echt aan een misdaad-/spionagethriller doet denken. Man met pistool, daaromheen wazig. Doet spannend aan. Achterkant heb ik niets van gezien.
    Aangezien het een debuut is, ken ik de schrijver uiteraard nog niet. Ben wel zeer nieuwsgierig geworden door de introductie bij Trhillzone. Vind het ook heel leuk dat het verhaal zich niet alleen in Europa, maar ook daarbuiten zal afspelen! Doet heel erg aan James Bond denken. Daar nooit iets van gelezen, alleen de films gezien. Ben zeer benieuwd, zin in!!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.