Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 08: Masterplan Masterplan, Na het lezen

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 172

ik was bezig met de vragen beantwoorden, ik was bijna klaar en opeens is alles weg…..:-( gebeurt dit vaker?

Dat is zo balen he.

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 20

Ik heb helaas geen word op mn laptop….vandaar dat ik hier op het forum bezig was…

Caro1966
    Bijdrager
    Post count: 24

ook ik alle vragen kwijt, raar hoor wel ingevoerd ik ben geen robot en toen verzenden, maar kimt niet tevoorschijn.
    Even over nieuw dus 🙁

Caro1966
    Bijdrager
    Post count: 24

De karakters

Wat vind je van Alex De Klerck?
    Ik vind het een heerlijk personage, soms wat naïef
    En wat vind je van Suzanne Boyle?
    Een echte nerd, die het gevaar trotseerd en door gaat met zoeken
    En van Peter Staufmann?
    Een echte rotzak
    En Safi?
    Super goede beveiliger 100% betrouwbaar
    Wat vind je van de overige karakters?
    Xavier een enge narcistische man, die hopelijk niet in het echt bestaat en zijn zonen nog enger dan eng
    Vind je dat de karakters zich ontwikkelen? Licht je antwoord toe.
    prima niets aan toe te voegen

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Eigenlijk Sofia, iemand die ondanks haar terroristische baan toch probeert de mensheid nog te redden
    Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
    Ik vond president Mendoza ineens in het verhaal komen maar ook ineens verdwenen, ook Suus was opeens van het toneel af
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    misschien even een heerlijke romance tussen sofia en Alex of toch tussen Alex en Suus 😉
    De auteur

Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
    Nee geen verwachtingen
    Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
    Ik had het meer oorlogstijl verwacht en teveel vechten, maar dat was niet zo, het was een zeer pakkend verhaal, ik heb genoten
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    moeilijk te verwoorden, was gewoon heerlijk
    Masterplan is het debuut van Pjotr Vreeswijk. Is dit boek aanleiding voor je om eventueel volgende boeken van hem ook te gaan lezen?
    ja zeker weten
    De auteur is werkzaam bij het Haagse politiekorps. Merk je daar iets van in zijn schrijfstijl? Licht eventueel toe.
    Alex is wel politieman maar ik neem aan dat Pjotr niet zulke extreme onderzoeken doet, nee ik kan in het verhaal niet terug vinden dat Pjotr bij de politie werkzaam is
    De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via verschillende verwikkelingen naar het einde.

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    ja echt wel
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    opzich had ik wel snel door hoe het zou aflopen, maar dit deed niets af aan de spanning van het verhaal
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Het verhaal is zeker geloof waardig, al hoop ik niet dat dit echt bestaat
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    voor een gedeelte natuurlijk wel
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Vanaf blz 175 kreeg het verhaal me te pakken en wilde ik blijven lezen
    Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Doordat er steeds naar een andere locatie werd gegaan moest ik goed nadenken en is het een boek om goed na te denken
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Ik ben tevreden ondanks dat ik er iets meer romantiek in had willen hebben
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    zeker weten
    Vind je Masterplan een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    heb ik geen antwoord op
    Stel…. Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je advies aan Pjotr zijn?
    actie thriller
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    een boek met terroristische aanslagen, maar toch met een andere wending en terug kijkend op de tweede wereldoorlog
    Zou je dit boek zonder de leesclub ook gelezen hebben?
    Ik denk het niet
    Vind je Masterplan als titel passen bij dit boek of zou je het zelf een andere titel hebben gegeven? Mogen we ook weten welke titel dat zou worden?
    Prima titel
    Vind je dat dit boek naar jouw smaak te weinig expliciete scènes telt (gedetailleerde beschrijvingen van gruwel, enz…) of net teveel? En waarom vind je dit goed of niet goed?
    prima verhaal maar ik miste iets van erotiek erin
    Zou dit boek je in een boekenwinkel zo nieuwsgierig maken dat je het op zou pakken
    nee, ik vind de cover te mannelijk
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door Pjotr, je hebt een heerlijk schrijfstijl, ik ben heel benieuwd naar een volgens verhaal over Alex

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 20

De karakters

Ik vind de personages voor een debuut goed uitgewerkt. Vind alleen t.o.v. Safi , Alex een beetje een sukkelig overkomen. Safi is de held van het verhaal. Stoere vent met zn zaken goed geregeld. Elke keer als Alex in de problemen komt is Safi er om hem te redden. (Bewust zo gedaan? )

Merkte aan mezelf dat ik daardoor Safi interessanter ging vinden dan Alex.

Suzanne Boyle had wat mij betreft wel wat meer pit mogen hebben, ik vond haar te lief.

Ik ben benieuwd hoe ze verder groeien in een vervolg boek.

De auteur

Aangezien Pjotr vergeleken werd met Baldacci, Clancy en Ludlum had ik hoge verwachtingen van hem. Deze verwachtingen heeft hij aardig waar gemaakt. Masterplan is een super sterk debuut. Het heeft mij geboeid vanaf de eerste bladzijde, mede dankzij de zeer prettige schrijfstijl. Ik kijk uit naar zijn volgende boek.

De plot

Het verhaal zit erg knap in elkaar. Een sterk begin, een tweedeling waarbij twee keer toegewerkt word naar een climax. Diverse plot twists. Je blijft je constant afvragen “hoe zit het nou?” Peter is die nou wel of niet te vertrouwen?

Op zich is het verhaal wel geloofwaardig maar het mysterieuze massavernietigingswapen….ik heb daar toch wel moeite mee… misschien komt het door de manier waarop het beschreven is, alsof het een levend wezen is. Het was iets heel kostbaars voor Xavier. Ik hoop echt dat zoiets niet bestaat of ooit zal bestaan.

Het einde was wel een beetje voorspelbaar.

Algemeen

Masterplan had vanaf de eerste bladzijde mn aandacht, het is een spannend verhaal. Een echte pageturner! Het is wat ik ervan verwacht had en heb het boek al aan mn familie, vrienden en kennissen aangeraden. Ik vind Masterplan geen typisch Nederlandse thriller. De hoofdpersoon is niet nederlands en het speelt zich ook niet in Nederland af. Ik zou het onder harde actie thriller plaatsen.

Dit boek

In Nederland zijn er volgens mij te weinig mannelijke thriller schrijvers die op deze manier schrijven. (Tenminste ik ken ze niet) Ik zou het boek zonder leesclub zeker ook gelezen hebben.

De titel Masterplan past prima bij het boek!

Van mij mogen er meer gedetailleerde beschrijvingen komen, in zo’n boek mag dat best.

Ik heb 1 advies, als er zoveel verschillende talen in 1 boek komen laat goed controleren of het klopt wat je wilt zeggen. Want ik geloof dat de vertaling niet helemaal klopte van iets in het duits. Verder ga zo door ik ben heel nieuwsgierig naar het volgende boek en ik ga je zeker volgen!

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.