Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 08: Masterplan Masterplan, Beoordeling

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 9 punten. Je leest het boek in sneltreinvaart uit.

Plot: 8,5 punten. Goed gevonden, niet voorspelbaar en origineel.

Leesplezier: 9 punten. Het is een echte page-turner. Vlot, spannend en vol actie geschreven.

Schrijfstijl: 8,5 punten. Leest lekker weg.

Originaliteit: 8,5 punten. De ingrediënten voor het verhaal zijn goed gevonden. Het Duitse superwapen, de doorontwikkeling ervan, het testen en het willen gebruiken voor een algehele machtsovername van heel Zuid Amerika.

Psychologie: 7 punten. De karakters komen niet over als koelbloedige killers. Er is aandacht besteed aan de psychologische kant, zodat ze heel menselijk en geloofwaardig overkomen.

Eindoordeel: 8,4

Caro1966
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 8 punten. Er waren erg spannende passages bij

Plot: 7 punten. Ik had het al wel een beetje verwacht maar op sommige punten echt totaal onverwachte wendingen

Leesplezier: 8 punten. Vanaf blz 175 werd ik in het verhaal gezogen en kon het boek niet meer weg leggen

Schrijfstijl: 7 punten. Leest lekker weg.

Originaliteit: 7 punten. Ondanks de terreur aanslagen had het boek veel nieuwe ingrediënten, tweede wereld oorlog, stralingen, Hitler

Psychologie: 8 punten. Vooral het karakter Xavier was goed psychologisch uitgediept

Eindoordeel: 7.5

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 8 punten, heerlijk spannend boek
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal heel goed uitgewerkt is en de verschillende verhaallijnen gaandeweg bij elkaar komen.
    Leesplezier: 8 punten, leest lekker weg,
    Schrijfstijl: 8 punten, zeer prettige schrijfstijl
    Originaliteit: 8 punten, de verschillende tijden en plaatsen vond ik erg leuk
    Psychologie: 9 punten, ondanks de actie word ook de gevoelige kant getoond van de personages.

Eindoordeel: 49 punten / 6 = 8,16

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.