Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 08: Masterplan Masterplan, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #2096 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Eindoordeel: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 8 punten, omdat het zeer spannend is. Ieder vrij moment wou ik verder lezen in het verhaal.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal heel goed uitgewerkt is en de verschillende verhaallijnen gaandeweg naar elkaar toe groeien.
    Leesplezier: 8 punten, omdat er niet teveel met moeilijke en ingewikkelde zinnen wordt gesmeten.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de auteur een heel fijne schrijfstijl heeft zonder dat je terug moet lezen
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal wel vrij uniek is. Misschien dat er nog wel boeken zijn die dezelfde inslag hebben maar de auteur brengt het geheel toch op een vrij originele manier.
    Psychologie: 9 punten, omdat er toch oog is voor de personages hun gevoelens bij sommige scènes. Het zijn niet allemaal koelbloedige monsters.

Eindoordeel: 49 punten / 6 = 8,16

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 6 ptn. Het was er wel, maar niet constant voor mij. Het mocht wat meer zijn …
    Plot: 7 ptn. Het klikt allemaal in elkaar, alleen het einde mocht wat beter uitgeschreven.
    Leesplezier: 6 ptn. Mijn aandacht dwaalde wel eens weg.
    Schrijfstijl: 7 ptn. Duidelijk en deftige stijl.
    Originaliteit: 8 ptn. Het is zeker origineel.
    Psychologie: 6 ptn. Karakters zijn oké voor een debuut.

Eindoordeel: 40 ptn / 6 = 6,6 ptn of 3 sterren 🙂

Stefanie_R1985
    Bijdrager

Spanning: 6 ptn. Het was er wel, maar niet constant voor mij. Het mocht wat meer zijn …
    Plot: 7 ptn. Het klikt allemaal in elkaar, alleen het einde mocht wat beter uitgeschreven.
    Leesplezier: 6 ptn. Mijn aandacht dwaalde wel eens weg.
    Schrijfstijl: 7 ptn. Duidelijk en deftige stijl.
    Originaliteit: 8 ptn. Het is zeker origineel.
    Psychologie: 6 ptn. Karakters zijn oké voor een debuut.

Eindoordeel: 40 ptn / 6 = 6,6 ptn of 3 sterren

Oh, ThrillZone doet aan halfjes! 3,5sterren dus 😉

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 6 punten, Het is lang niet altijd echt heel spannend….
    Plot: 6 punten, de ontknoping is te snel duidelijk ….
    Leesplezier: 7 punten, Heerlijk leesbaar, prettige schrijfstijl
    Schrijfstijl: 8 punten, Boeiend en helder geschreven ….
    Originaliteit: 8 punten, Het uitgangspunt van het verhaal is fantastisch
    Psychologie: 7 punten, voor het debuut heel prima maar gaan hopelijk verder groeien in het vervolg!.

Eindoordeel: 7 punten

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 183

Spanning: 7 punten, omdat er toch wel heel veel gelezen moet worden en niet alles is spannend.

Plot: 8 punten, omdat deze aan sluit bij mijn verwachtingen maar wel bijzonder is.

Leesplezier: 7 punten, omdat er heel veel informatie verstouwd met worden en dat had hier en daar wel wat minder gemogen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Vreeswijk een vlotte en gemakkelijke schrijfwijze heeft.

Originaliteit: 8 punten, omdat Masterplan een andere manier van oorlogsvoering en terreur aanboort.

Psychologie: 7 punten, omdat deze er weinig is.

Eindoordeel: 45 : 6 = 7,5

Nu ga ik nog wel nadenken of ik het boek 4 of 3 sterren geef in de recensie. Als je idd 3,5 ster kan aanklikken dan is het dat…..

Stefanie_R1985
    Bijdrager

Nu ga ik nog wel nadenken of ik het boek 4 of 3 sterren geef in de recensie. Als je idd 3,5 ster kan aanklikken dan is het dat…..

Ja, halfjes werken hier 🙂 . Top, vind ik een nadeel bij andere sites soms …

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 46

Spanning: 8 punten, omdat de spanning altijd wel aanwezig was, en je daardoor verder wilt lezen.
    Plot: 7 punten, goed gevonden, maar verwacht.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik me jammer genoeg toch te veel stoorde aan schrijffouten.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, las lekker weg.
    Originaliteit: 7,5 punten, lastig om te benoemen.
    Psychologie: 7 punten, zat er niet echt in vind ik

Eindoordeel:44 : 6 = 7,3 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 7 punten, omdat het nog al even duurde voordat de spanning erin zat, maar toen
    werd het ook héél spannend.

Plot: 8 punten, Goed opbouwend verhaal,niks verklappend en spannend tot het einde.

Leesplezier: 8 punten, omdat het nogal lekker las en niet al te moeilijke omschrijvingen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de auteur een fijne schrijfwijze heeft.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het een héél origineel boek vond, van deze tijd en heel apart.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed omschreven waren, goed uitgediept.

Eindoordeel: 47: 6 = 7,8

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 7 helaas in deel twee was al snel duidelijk waar het eindspel zou plaatsvinden (eigenlijk begreep ik het al in deel 1)

Plot: 8 vooral de proloog en het eerste deel vond ik goed in elkaar zitten qua opgebouwde spanning

Leesplezier: 8 het waren een paar aangename uren

Schrijfstijl: 8 prima passend bij het soort boek. Helaas enkele zwakke zinnen, maar over het algemeen fijn lezen

Originaliteit: 9 het verleden laten herleven in het heden dmv een onbekend wapen, waarbij Soedan als proeftuin wordt gebruikt vond ik knap gevonden. Globalisering in optima forma

Psychologie : 7 het is een actiethriller, daar verwacht ik ook geen psychologisvhe ontwikkelingen

Eindoordeel :47/6= 7,8

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Spanning: 8 punten, De actie scenes zorgen ervoor dat de spanning stevig op kan lopen.

Plot: 8 punten, Vanaf het begin is de plotlijn duidelijk aanwezig.

Leesplezier: 9 punten, Het boek heeft me vanaf de proloog in zijn ban gehouden met een continuiteit van aandacht.

Schrijfstijl: 8,5 punten, Het prettig,vlot en makkelijk leest net voordurend getriggerd blijft.

Originaliteit: 8 punten, Het verhaal heeft een onderwerp aangesneden die je laat denken van wat als ze toch eens waar zou zijn.

Psychologie: 7 punten, Het heeft wel een bepaalde psychologie in zich maar dit is niet voelbaar gedurende het gehele boek.

aantal punten 48.5 : 6 = 8

4****

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 8 punten, omdat het volgens mij niet veel spannender kan op sommige momenten!

Plot: 8 punten, omdat er goede verhaallijnen in het boek zitten die knap samenkomen tot een ontknoping.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik steeds verder wou lezen en me niet stoorde aan iets specifiek

Schrijfstijl: 6 punten, de zinsbouw past prima bij het verhaal maar als je er punten om moet geven vergeleken met andere boeken dan is het erg beknopt.

Originaliteit: 8 punten, omdat naar Nederlandse maatstaven er wel echt iets anders is gedaan.

Psychologie: 6 punten, omdat ik die niet echt voelde in het boek. Er is voornamelijk actie.

44/60 = 7,5 = bijna 4 sterren 🙂

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 7 punten De actie is goed en voldoende afgewisseld, houdt je als lezer vast.
    Plot: 7 punten Goed verhaal met duidelijke lijnen die netjes in elkaar verweven worden.
    Leesplezier: 8 punten Echt lekker om te lezen en wegleggen is geen sprake van.
    Schrijfstijl: 8 punten Schrijven kan de auteur zeker, geen moeilijk taalgebruik, gewoon vlot.
    Originaliteit: 6 punten Is onderwerp/thema dat meer boeken de laatste tijd aansnijden: potentie van een vierde rijk, oude spionnen aan het werk voor de wereld vrede en veiligheid, verloren gewaande 2de wereldoorlog technologie en zouden er nog oude Duitsers met slechte bedoelingen zijn. Niet erg origineel maar wel als je bedenkt dat de auteur en al zoveel jaar mee bezig is geweest.
    Psychologie: 6 punten Geen diepgaande psychologie in het boek. Wel wat ontwikkelingen in het leven en relaties tussen hoofdpersonen maar verder niet.
    Gemiddelde: 7 punten dus 3,5 sterren voor mij

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 8 punten, wilde steeds doorlezen om te weten wat er verder nog zou gebeuren
    Plot: 8 punten, de verschillende delen in tijd en plaats lopen mooi naar elkaar toe
    Leesplezier: 8 punten, het boek met veel plezier gelezen
    Schrijfstijl: 8 punten, lekker vlot geschreven en dus ook vlot te lezen
    Originaliteit: 9 punten, leuke link met de Tweede Wereld Oorlog en de tweeling”zonen” van Xavier
    Psychologie: 8 punten, je leest mee met de gedachten van Alex en Xavier

Totaal: 8,2 punten

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 8 punten, na een voorzichtig begin kwam het boek in actie

Plot: 8 punten, veel lijnen die uiteindelijk mooi bij elkaar kwamen

Leesplezier: 8 punten, ik heb het boek met veel plezier gelezen

Schrijfstijl: 8 punten, heerlijke vlotte schrijfstijl

Originaliteit: 8 punten, ik vond de verschillende perspectieven van de verschillende karakters leuk om te lezen

Psychologie: 8 punten, veel uitleg over de gedachten van de hoofdpersonages, mooi om te lezen

Eindoordeel: 8 punten = 4 sterren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.