Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 44: Mannenjacht Mannenjacht, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 662
    #8748 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 6 punten, omdat het niet echt onder de noemer ‘thriller’ valt

Plot: 7 punten, omdat het voorspelbaar was door de opbouw van het verhaal

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het met plezier gelezen heb

Schrijfstijl: .9 punten, omdat een vlotte, aangename manier van schrijven is

Originaliteit: 9 punten, omdat de manier van moorden anders was dan in vele andere verhalen

Psychologie: 9 punten, omdat vele verborgen kantjes eindelijk het daglicht zagen

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Bedankt dat ik het boek heb mogen lezen. 🙂

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 5,5 punten, omdat het niet echt geweldig spannend was

Plot: 5,5 punten, omdat het niet echt een origineel boek, een mustread was

Leesplezier: 8 punten, omdat het lekker weg leest, echt een boek voor tussendoor….

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een eenvoudige, makkelijk te lezen schrijfstijl heeft voor een groot publiek

Originaliteit: 5 punten, omdat dit thema al vaker aan de orde kwam in thrillers

Psychologie: 5 punten, omdat de karakters vrij vlak waren.

Gemiddelde beoordeling:6 punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 4 punten, omdat ik het niet spannend en thriller vond.
    Plot: 5 punten, niet bijster origineel, maar die koekjesmoord en de vader oa. was wel goed gevonden.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het toch prettig doorlas.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een eenvoudige en makkelijke stijl was.
    Originaliteit: 5 punten, omdat wraak voor het verleden al vaak gebruikt werd, maar er toch goed gevonden dingen waren.
    Psychologie: 4 punten, omdat de karakters een te vaste rol hadden

Gemiddelde beoordeling: 32 punten / 6 = 5,3 ptn

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 28

Spanning :6 Omdat het geen thriller was maar had toch wel wat spannende momenten.
    Plot :7 Het verhaal liep toch anders dan ik verwacht had.
    Leesplezier :8 Het was mij een waar genoegen om dit boek te lezen.
    Schrijfstijl :8 Dit boek leest echt lekker weg makkelijk te volgen.
    Originaliteit:7 Ik vond het verhaal en de wraak toch iets anders dan in de meeste thrillers.
    Psychologie :7 De hoofdpersoon had toch wel veel veranderingen in haar karakter.

Gemiddelde beoordeling:7

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning. 6 punten, de uitkomst was voorspelbaar, maar boeiend genoeg om te blijven lezen
    Plot: 5 punten : zie ook spanning, uitkomst was voorspelbaar. Wel originele elementen.
    Leesplezier: 6 punten. Leul als tussendoortje.
    Schrijfstijl : 7 punten Een prettig geschreven boek, vlot lezend
    Originaliteit: 6 punten. Wraak komt vaak voor in boeken, maar de manier van moorden waar goed gevondem.
    Psycholgie: 6 punten. Karakters wAren niet bijzonder, maar maakten wel een ontwikkeling mee.
    ik geef het boek een 6

Een boek om even lekker tussendoor te lezen encwat niet te veel aandacht nodig heeft.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 58

Spanning : 6 Helemaal geen thriller,maar af en toe toch even boeiend.
    Plot : 6 Zeer voorspelbaar.
    Leesplezier : 7 Lekker tussendoortje.
    Schrijfstijl : 7 Vlot geschreven ,geen moeilijke woorden.
    Originaliteit:7 De moorden worden op originele wijze gepleegd.
    Psychologie: 7 De karakters van de mannen hadden voor mij meer uitgediept kunnen worden
    Totaal :6,6

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 6 punten, omdat ik het boek niet echt las als een thriller.
    Plot: 7 punten, omdat het wel wat voorspelbaar was
    Leesplezier: 8 punten, omdat het wel spannend genoeg was
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig lezen was door de korte hoofdstukken en vlotte schrijfstijl
    Originaliteit: 6 punten, omdat wraak in vele boeken voorkomt
    Psychologie: 6 punten, omdat de karakters niet echt diep waren uitgewerkt

Gemiddelde beoordeling: 41 : 6 = 6,8 punten

Anita
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 5 punten, omdat ik de spanning behalve in de proloog ver te zoeken vond.

Plot: 6 punten, omdat het erg voorspelbaar was

Leesplezier: 7 punten, omdat het erg fijn was geschreven, een goed tussendoorboek

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ‘t niet moeilijk was maar te oppervlakkig bleef en de spanningselementen ontbraken.

Originaliteit: 6 punten, omdat wraak een veel opgevoerd motief is, en ik vond de moorden te simplistisch en makkelijk gaan

Psychologie: 5 punten, omdat de personages niet goed uitgediept worden

Gemiddelde beoordeling: Totaal 36 punten. Dat maakt voor dit boek een mooi rond gemiddelde van een 6.0

yv87
    Bijdrager
    Post count: 39

Spanning: 3 punten, omdat het spanningsement nauwelijks aanwezig was.

Plot: 6 punten, omdat ik ‘m helaas al redelijk vroeg kon voorspellen. Puntje omhoog door de twist die ik niet aan had zien komen!

Leesplezier: 8 punten, omdat ik er absoluut van heb genoten.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het ontzettend vlot weg las en ik er weinig op aan heb te merken.

Originaliteit: 6 punten, omdat de grote lijn voordpelbaar was, maar de twist verrassend was en de uitwerking van de moorden ook.

Psychologie: 4 punten, omdat dit alleen te merken was in de verhaallijn van Diana en haar zus.

Totaal: 35 punten.
    Gemiddeld een 6, was klopt met de 3* die ik op Hebban en Goodreads heb gegeven.

Edit: recensie plaats ik als ik terug ben van vakantie. Ben bang dat ik veel spelfoutjes over het hoofd ga zien als ik het met mijn telefoon uit ga typen.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 7 punten, omdat vooral de afwisseling en de snelheid waarmee dit boek geschreven is erg goed zijn.

Plot: 7 punten, omdat het vrij klassiek is, het laatste slachtoffer wordt gered en de dader moet toch in de andere hoek gezocht worden.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek moeilijk kon wegleggen, het is een lekker boek voor tussendoor of op vakantie.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat de schrijfster voor een vrouw als dader heeft gekozen en de zus van de dader gehandicapt is waardoor haar verklaringen extra moeilijk zijn.

Psychologie: 6 punten, omdat de band tussen Peggy en Diana zeer goed en levensecht zijn beschreven terwijl aan de andere kant de emotionele toestand van bijvoorbeeld de vrouwen als ze horen dat hun man / broer / vriend is overleden vrij vlak zijn en niet verder uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: .4 punten, omdat er weinig spanning in zat

Plot: .6 punten, omdat het was erg voorspelbaar

Leesplezier: .7 punten, omdat ik gelijk goed in het verhaal zat en hij leest lekker vlot

Schrijfstijl: .7 punten, omdat vlot is geschreven.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik vindt het niet echt een origineel verhaal

Psychologie: 4 punten, omdat het alleen bij 2 karakters Diana en haar zus de psychologie naar voren kwam

Gemiddelde beoordeling: 5.6. punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 8 punten, omdat ik het wel boeiend genoeg vond en snel uitlas….

Plot: ..8 punten, omdat ik het eind wel had zien aankomen maar genoeg werd verrast door andere ontknopingen….

Leesplezier: 9.. punten, omdat ik het een heerlijk boek vond.

Schrijfstijl: ..9 punten, omdat ik haar schrijfstijl wel fijn vond lezen.

Originaliteit: ..8 punten, omdat er misschien wel meer zulke boeken zijn wat logisch is want het is een thriller maar genoeg verrassende elementen nog bevatte..

Psychologie: ..9 punten, omdat er genoeg psychologische elementen in zaten. De manier waarop de “moeder” van Peggy en Diana reageerde was voor al de reden dat ik dacht, waarom doet zij zo tegen haar dochter? Wat is haar reden? En mijn vermoedens bleken dus waar en begrijpelijk achteraf.

Gemiddelde beoordeling: 51.. punten : 6 = 8.5

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 6 punten, omdat dit naar mijn mening zeker niet onder de noemer thriller valt.

Plot: 7 punten, omdat er dingen toch wel voorspelbaar zijn. Een enkele zin zorgde voor verrassing. Het toewerken naar het einde toe was erg kort ten opzichte wat er in de voorgaande hoofdstukken allemaal beschreven werd.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek leest wel makkelijk weg, op de datum/tijdsverwijzingen ná. In het begin heel vaak moeten terugkijken wat zich nou precies afspeelde. Wel wat onlogische dingen die ik al in mijn eerdere bericht heb vermeld. (Naam van persoon die plotseling, uit het niets naar boven komt.) In het voorafgaande stuk wordt daar niet over gesproken. Als opmerking kreeg ik dat het al eerder besproken was, maar dat is niet zo, daar staat duidelijk dat er niet over is gesproken

Schrijfstijl: 8 punten, omdat leest makkelijk weg, op bovengenoemde punten na.

Originaliteit: 7 punten, omdat ben ik vaker in boeken tegen gekomen.

Psychologie: 6 punten, omdat er slechts enkele karakters daadwerkelijk zijn uitgediept. Over de minnares lezen we bijv niets meer tot het eind, ook niet hoe zij in het verlies staat.

Gemiddelde beoordeling: 42.. punten : 6 = 7.0

Dank dat ik heb mogen meelezen.
    groeten Carina

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal aan me blijft trekken, nooit vervelend spannend is maar wel blijft interesseren.

Plot: 8 punten, omdat het voorlaatste hoofdstuk iets voorspelbaarst heeft, maar het uiteinde toch verrassend is.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek heerlijk ontspannen heb kunnen lezen maar gelijk wel stands verder wilde in het boek.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een fijn, makkelijk te lezen schrijfstijl is. Leest heerlijk weg, bijna als een roman.

Originaliteit: 8 punten, omdat sommige ideeën niet nieuw zijn (verspringende data) maar tegelijk het thema rond de boot door oa het liedje goed werkt.

Psychologie: 9 punten, omdat je vooral heel nieuwsgierig wordt naar de motieven van de dader en haar beweegredenen en ook de andere personen echt inhoud krijgen.

Gemiddelde beoordeling: .. punten 8,66

Those who don't believe in magic will never find it.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.