Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 04: Machtsstrijd ‘Machtsstrijd’, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #1594 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

patriciah72
    Bijdrager
    Post count: 3

Cover: Zier er spannend uit. Ik zie iemand hard wegrennen en t lijkt erop dat hij achterom kijkt. En ik denk dat t een woestijn is.

Auteur: Voor mij een nieuwe onbekende schrijver, dus een verwachting is lastig.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek, zoals de cover doet suggereren. Nu afwachten of mijn verwachting klopt.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

😕 Ik doe mee meteen e-book, maar ik heb nog niets voorbij zien komen

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 39

Ik doe ook mee voor een ebook en heb ook nog niets voorbij zien komen.

Marjon
    Bijdrager

@dikkiedik,

Dan zullen we ze eerdaags ook wel ontvangen. Ik had mijn hele prullenbak al doorgespit, in de veronderstelling dat ik hem per ongeluk heeft had verwijderd. 😂

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

Cover; De cover heeft een eenzame uitstraling een man op de vlucht, het maakt me nieuwsgierig naar waar hij voor op de vlucht is.

Auteur; Een voor mij onbekende auteur.. Logisch is een debuut thriller. Ik heb dan ook geen verwachtingen van de schrijver op zich, wat al een plus punt want dan kan het nog alle kanten op. ik hoop op een aangename kennismaking!!

Verwacht; Als winnaar van de Hebban debuut prijs verwacht ik wel een goed thriller.. Aangezien ik had gestemd op een andere winnaar ben ik voornamelijk benieuwd of hij terecht gewonnen heeft (naar mijn mening dan he!!)

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 68

Cover: mooie kleuren, ziet er aantrekkelijk uit. De eenzame man gaat op pad naar een avontuur, voor hem een uitgestrekt landschap. Wat kan hij verwachten? Dat maakt me nieuwsgierig naar het verhaal.

Auteur: Wat te verwachten van de auteur. Geen idee het is zijn debuut. Ik ben erg nieuwsgierig naar zijn verhaal en schrijfstijl.

Verwachtingen: Het is een op waarheid gebaseerd verhaal. Dat is natuurlijk altijd interessant. Ik verwacht dat het een spannend en meeslepend verhaal is. Ik denk dat het een boek is dat je moeilijk opzij kunt leggen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 101

Cover:
    Mooie opvallende cover, ik ben benieuwd waarvoor de man weg rent? En wat ook opvalt is de grootte van het boek en dat het best zwaar is. Aan de foto op de achterkant te zien is Wouter Helders best nog jong.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Dit is een debuut, ik laat me verrassen. Maar heb al wel goede recensies gelezen en ben erg benieuwd.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Wouter Helders heeft de Hebban debuut prijs gewonnen, mede om die reden verwacht ik een spannend en goed geschreven verhaal te gaan lezen met interessante personages.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 49

Gisteren het boek ontvangen.

Cover.
    De cover ziet er mooi uit.
    Mooie kleuren.
    Een vluchtende man, het lijkt me een spannend boek met veel actie.

Auteur:
    Wouter Helders blijkt een zeer ondernemende jonge man te zijn.
    Dit debuut lijkt me een voltreffer.

Verwachting van het boek:
    Wouter is, volgens een artikel in het Eindhovens dagblad, als student 4 maanden in Oeganda geweest en zag van dichtbij hoe hard en ingrijpend de strijd om grondstoffen in Afrika kan zijn. Dit gaf hem inspiratie om dit boek te schrijven.
    Ik verwacht dus een spannend, realistisch boek.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 75

Cover is aantrekkelijk, mooi gebruik van warme kleuren. Het woord STRIJD is vetter gedrukt dan machts, zit hier een betekenis achter… deze cover met daarop een naar een stad rennende man wekt zeker mijn interesse.
    Op de achterzijde van de cover een foto van de schrijver met wat meer informatie, vind ik altijd een pluspunt.

Het is het debuut van deze -jonge- auteur dus eigenlijk onmogelijk om een bepaalde verwachting te hebben.

Mijn verwachtingen bij dit boek zijn toch wel hoog maar dit komt doordat hij de Hebban Debuutprijs gewonnen heeft. Hierdoor verwacht ik een spannend verhaal wat goed in elkaar zit.

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 39

Cover is aantrekkelijk, het maakt me nieuwsgierig, waarom vlucht de man weg en waarvan?
    Mooie kleuren, omdat ik het e-book heb, zie ik geen achterflap. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, het schijnt een prachtig debuut te zijn die niet voor niets een prachtige prijs heeft gewonnen!

Marjon
    Bijdrager

Cover: De cover triggert me, maakt me zeer nieuwsgierig. Diepe kleuren in allerlei schakeringen geel/rood. Vuur links op de cover, in de verte lijk ik dit ook te bespeuren en een man rent er naartoe. Ik vraag me af waarom, want normaal gesproken is vuur gevaar en zou je wegrennen. Gaat hij iemand redden?
    Rechts staat een bordje “Sperrge….” (sperrgebiet?) De achterflap geeft een korte inhoud vanhet verhaal en laat de foto zien van de jonge auteur. Vanuit het bankwezen misdaadauteur geworden. Overeenkomsten of geïnspireerd? 😉
    Verder staat er “Meer boek voor mannen”? Hoezo?

Auteur: Nadat ik de omslagtekst heb gelezen is mijn verwachting dat dit een auteur is die een heel eigen stijl heeft. Geen doorsnee verhaal.

Verwachting: Ik verwacht een indringend boek, vol vaart en zeer spannend verhaal. Het is verfrissend dat een Nederlandse auteur “over de grens” schrijft en daarvoor het continent Afrika heeft gekozen. Een verhaal wat meerdere generaties behelst.

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

De cover ziet er aantrekkelijk uit. Ik zou dit boek zeker in mijn handen nemen in de boekhandel. Ik zie een man die op de vlucht is en vraag me meteen af waarom. Het landschap lijkt Afrikaans. Rechts zie ik een bordje met ‘sperrge’. Dit roept meteen het woord sperrgebiet op. Even googlen leert mij dat dat sperrgebiet een diamantmijnbouwgebied in Namibië is. Ik leg meteen de link met de tekst op de achterflap. Eén van de personages werkt in Namibië. De samenvatting van het verhaal is vrij uitgebreid en spreekt me meteen aan. Onderaan zie ik ‘meer boek voor mannen’ staan. Is dit een boek dat vooral mannen graag zullen lezen?

De naam Wouter Helders had ik nog nooit gehoord. De enige informatie die ik nu heb, komt uit het tekstje op de achterflap. Ik denk dat zijn werk zeker een inspiratiebron voor zijn boeken is.

Ik verwacht een spannend boek dat niet typisch ‘Nederlands’ is. Het verhaal speelt zich op verschillende continenten af en de speurder is een Vlaamse onderzoeksjournaliste.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 156

Ik vind de voorkant heel mooi qua kleur. De droge rode aarde doet gelijk denken aan Afrika. Rent de jongen naar een visioen, of ontvlucht hij het platteland of is hij voor wat anders op de vlucht. Een cover die mij heel erg aanspreekt.

Van de auteur heb ik nog niet eerder gehoord.

Ik verwacht een spannend boek dat ook een deel van de cultuur, gevoelens, realiteit van Afrika beschrijft

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Cover:
    Heel erg mooie intrigerende cover met een aardeweg waarop een man blijkbaar wegloopt en achterom kijkt. In de verte een desolaat landschap (dor en droog) een bordje waarop deels te lezen staat “SPERRG” en aan de horizon een skyline van een grote stad. Dit alles tijdens een zonsopgang of een zonsondergang.
    Mooie foto trouwens.

Auteur:
    Wouter Helders is een voor mij onbekende auteur en dit boek is zijn debuut. Ik verwacht een boeien verhaal van zijn hand met gezien zijn opleiding een deels militaire inslag .

Verwachting:
    Ik verwacht een heel erg spannend deels realistisch verhaal met aandacht voor dubieuze mijn praktijken en onderzoeksjournalistiek (zoals deels op de achterflap staat beschreven).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.