Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 04: Machtsstrijd ‘Machtsstrijd’, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #1596 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats ze dan in dit onderdeel.
    3. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

“Hij was nog steeds getrouwd en was een van de topmannen van DGH. En hoewel zijn huwelijk het best te vergelijken was met de Costa Concordia- vastgelopen en langzaam zinkend- moest hij ten minste voor de buitenwereld mooie weer spelen”

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Hoodfstuk IV vluchthaven Schiphol.
    Dit moet vast luchthaven zijn, daar een vluchthaven een langs een autoweg gelegen weggedeelte is dat in geval van nood gebruikt mag worden.

Dit boek belooft zelfs “tevens meer voor vrouwen” te zijn.😂
    Ik geniet er tenminste van.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 75

Gisteravond in het boek begonnen en na 75 blz. het boek dicht -moeten- slaan. Het leest als een trein maar ja de wekker gaat weer vroeg. Mijn man had zich het boek direct na binnenkomst al toegeëigend en binnen 1,5 dag uitgelezen. Maar als vrouw zijnde geniet ik ook zeker van dit “meer voor mannen boek”.
    @moonkager; inderdaad een leuk stukje die vergelijking van zijn huwelijk met de Costa Concordia.

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

Heb gisterenavond de proloog en drie hoofdstukken gelezen. Ik ga meteen akkoord met Tilak en Marjon: het is zeker ook een boek voor vrouwen. Ook ik kon het boek moeilijk neerleggen. De auteur slaagt er meteen in om je nieuwsgierig te maken naar de rest van het verhaal. Ik zal wel aandachtig moeten lezen: elk hoofdstuk speelt zich af op een andere locatie en op een ander tijdstip. De gebeurtenissen worden bovendien niet chronologisch verteld.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 68

Boven de hoofdstukken staan data zodat je weet welke dag iets afspeelt. Toch heb ik hier en daar wat verwarring gehad omdat er soms een maand genoemd wordt wat niet overeen kwam met de datum. Dit was echter niet heel hinderlijk

Weert
    Bijdrager
    Post count: 101

Dat vind ik ook dat het geen boek is voor alleen mannen. En het leest heel vlot tot nu toe . 🙂 Het boek is overigens behoorlijk dik en de letters niet al te groot.

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 39

Een heerlijk boek wat vlot leest, ik ben op 1/3 van het boek, je wil gewoon weten wat er gebeurd is in het verleden! Het is geen typisch mannenboek, dat had ik ook niet anders verwacht.

patriciah72
    Bijdrager
    Post count: 3

Vanavond begonnen in t boek en t leest lekker vlot weg. Ik ben nu bijna halverwege en ik vind t zeer zeker niet speciaal een mannenboek.

carinev
    Bijdrager

Intussen 130 blz. gelezen. Echt een heel goed boek. Ik kan nauwelijks geloven dat dit een debuut is. Dat belooft voor de toekomst. Ik merkte enkele onnauwkeurigheden op: een tikfoutje op bladzijde 34: ‘Ik heb haar alleen het nummer geven.’ Op bladzijde 121 staat er dat Sofie drie weken geleden in Congo was. Volgens mij is het meer dan een maand geleden. Eigenlijk zijn het maar details die geen afbreuk doen aan de kwaliteit van het boek.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Ondertussen ben ik op 30%. Ik heb nog een paar projecten en wissel die af.
    Het is zeker een goed boek en leest lekker vlot. Alleen het stuk over de verdeling van de erfenis van de Graaf sr moest ik even tweemaal lezen om het goed te laten landen. Geweldig doordacht plot tot nog toe.

Nog een klein tik- of zetfoutje aan het begin van hoofdstuk XXV. “Verder van de bar [……]” dit moet vast zijn “Verder AAN de bar”

@carine, ik ben het helemaal met je eens dat een mooi debuut is. Het tweede boek van Helders komt uit in mei en staat al genoteerd in mijn agende. Dit smaakt naar meer.

@weert, waar is je mooie avatar van de retrievers gebleven?

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 75

Wat ik opmerkelijk vond was het feit dat Victoria op 4 februari fragiel en bleek opgenomen wordt in de Hunzebergen en op 13 februari in Bergen aan Zee vertoefd omdat zij “alweer een paar dagen geleden ontslagen is uit de kliniek”. Vind ik wel wat snel voor een heroïne verslaafde..

carinev
    Bijdrager

Ik heb ‘Machtsstrijd’ al helemaal uitgelezen, kon het gewoon niet meer dichtdoen zonder de afloop te kennen. Dit spannende verhaal is uitermate geschikt om verfilmd te worden.

Nog twee onnauwkeurigheden: ‘van het niet nakomen van de zijn deel van de afspraak’ (blz. 228): de is overbodig
    ‘Rotterdam , 22 maart Rotterdam’ (blz. 241): 2016 i.p.v. Rotterdam.

@marjon: het stukje over de erfenis heb ik ook moeten herlezen, is echt wel ingewikkeld.

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Vond en vind ik een heel prachtige zin op pagina 21:

“Zijn haarlijn had definitief besloten tot volledige terugtrekking over te gaan en na jaren van camouflage had hij de handdoek in de ring geworpen.”

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Denk dat er op pagina 34 een zetfout is geslopen want in de eerste alinea vierde zin eerste woord “vluchthavens”, waar denk ik “luchthavens” dienst te staan.

In de laatste alinea staat ook een zetfout: “…Ik heb haar alleen het nummer geven, wat moet zijn gegeven.”

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.