Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 04: Machtsstrijd ‘Machtsstrijd’, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #1601 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….
    Plot: .. punten, omdat ….
    Leesplezier: .. punten, omdat ….
    Schrijfstijl: .. punten, omdat ….
    Originaliteit: .. punten, omdat ….
    Psychologie: .. punten, omdat ….

Eindoordeel: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning: 10 het boek houd je van het begin af aan in zijn greep. Het is moeilijk weg te leggen.
    Plot: 10 het heeft aan het eind een verrassende wending
    Leesplezier: 10 moeilijk weg te leggen. Leest makkelijk weg
    Schrijfstijl: 10 soepel geschreven, het leest makkelijk weg mede ook door de korte hoofdstukken
    Originaliteit: 10 gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een kijkje in de keuken van de zaken wereld en hoe het er aan toe kan gaan. Hoe hard de zakenwereld kan zijn. Nooit geweten dus ook erg interessant
    Psychologie: 10 goed opgebouwd, de spanning blijft erin zitten

Eindoordeel: 10. Een steengoed debuut. Een echte aanrader. Kijk uit naar meer werk van deze auteur.

oeps ik ging er vanuit dat het maximaal aantal sterren 5 is zoals op veel andere sites. Ik zie nu dat het tot tien gaat. Deze auteur schoort wat mij betreft overal een tien op!!! Geweldig genoten van dit boek.

Ik heb het al aangepast voor je (Cees van Rhienen)

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 75

Spanning: 8 punten
    Er komen veel spannende momenten voor in het boek. Vooral wanneer Chris aan het duiken is en aan de dood ontsnapt en tevens wanneer de Jaws gesaboteerd wordt.

Plot: 9 punten
    Ik had de wending aan het verhaal totaal niet verwacht

Leesplezier: 8 punten
    Je werd in het verhaal gezogen wat er voor zorgde dat ik het niet gauw weg kon leggen, telkens nog maar een hoofdstukje.

Schrijfstijl: 7 punten
    Vlot geschreven, prettige korte hoofdstukken, geen “zware” kost. Echter had ik soms het gevoel dat de data van de hoofdstukken niet helemaal konden kloppen.

Originaliteit: 7 punten
    Ik heb meerdere boeken gelezen waarbij delfstoffen uit Afrika en machtsstrijd een rol speelde.

Psychologie: 8 punten
    Vooral door de bijzondere wending aan het einde van het verhaal blijft het verhaal hangen en ga je er nog meer over nadenken.

Eindoordeel: 47 punten/6= 7,8 kortom een heel goed debuut!

moonkager
    Bijdrager
    Post count: 20

Cees oeps even opnieuw bedankt voor je oplettendheid

*Plot : 10 ; VRIJ DUIDELIJK ik was van mijn sokken geblazen..

*Spanning : 7 ; Ik vond het meer een psychologisch spelletje tussen Cecil, Victoria en Chris. Al werd het wel even spannend..

Leesplezier : 9 ; Ik heb enorm genoten van het verhaal en de sfeer en de karakters. Ik had al hele love stories in mijn hoofd zitten.. maar ja ik blijf een vrouw he!!

Schrijfstijl : 10 ; Enorm genoten van de opbouw en de zinnen.. Hier was ik ook erg verrast over.. het gaf het verhaal echt iets extra`s, het verloop van de zinnen.

Psychologie : 8 ; Hier was duidelijk sprake, het was echt een spelletje wat vooral blijkt uit het plot. Hier ben ik zelfs nu nog een beetje stuk van..

Originaliteit : 8 ; De manier waarop Wouter dit verhaal heeft neer gezet is zeker origineel te noemen..Maar die 7 heeft hij vooral te danken aan de wending aan het einde..

Totaal een 8.6 ik denk inderdaad een verdiende winnaar ..

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 9 punten, omdat de spanning goed is gedoseerd en opgebouwd in het boek.
    Plot: 9 punten, omdat ik deze wending niet had zien afkome en mij dus compleet heeft verrast.
    Leesplezier: 9 punten, omdat van meet af aan je wordt meegezogen in het verhaal en de hoofdstukken kort maar krachtig zijn.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat de auteur een heel mooie beschrijvende onderhoudende en vlotte schrijfstijl heeft.
    Originaliteit: 9 punten, omdat de setting goed gevonden is en het onderwerp mij heel erg interessant leek, maar mij ook onbekend was.
    Psychologie: 9 punten, omdat de interne spanningen tussen de personages top zijn.

Eindoordeel: 9 punten

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 39

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal zeker spannende onderdelen had waarbij ik snel verder wilde lezen omdat het zo spannend was. De duikscene met Chris bv.
    Plot: 7 punten, omdat ik het slot toch te ongeloofwaardig vond.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek zo leuk vond dat ik het snel heb uitgelsen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het wel leuk vond zoals het verleden in het heden terug kwam, jammer dat de datering niet altijd klopte.
    Originaliteit: 8 punten, omdat de auteur de problematiek uit Afrika goed wist te combineren met de strijd om de macht in een familie.
    Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed neergezet werden.

Eindoordeel: 8 punten

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 9 ‘Machtsstrijd’ is een echte pageturner. Ik kon het boek nauwelijks neerleggen. Je wil voortdurend weten hoe het gaat aflopen.
    Plot: 9 De verrassende wending is zeer knap.
    Leesplezier: 9 Ik heb het boek van de eerste tot laatste bladzijde met veel plezier gelezen
    Schrijfstijl: 9 De auteur heeft een aangename en vlotte stijl.
    Originaliteit: 9 Het is geen typisch ‘Nederlands’ verhaal, het heeft eerder een internationaal karakter.
    Psychologie: 9 De karakters bezitten de nodige diepgang en geloofwaardigheid.

Eindoordeel: 9 Prima debuut.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning: ..8 punten, omdat ….Machtsstrijd een behoorlijk spannend verhaal is
    Plot: .8. punten, omdat ….ik de plot niet had zien aankomen en ik die heel goed gevonden vind
    Leesplezier: .8. punten, omdat ….ik het boek met plezier gelezen heb
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….het boek geschreven is in een vlotte en goede schrijfstijl
    Originaliteit: .7. punten, omdat …ik het verhaal wel origineel vond maar toch is het onderwerp al eerder beschreven.. Wel erg fijn dat het in Afrika speelt
    Psychologie: .8. punten, omdat ….de personages goed zijn uitgewerkt en de machtsverhoudingen binnen de familie gooed weergegeven.

Eindoordeel: 7,7.. punten

Een prima debuut

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 156

Spanning: 7 punten, omdat ik het niet zo héél spannend vond.
    Plot: 9 punten, omdat het heel onverwacht was aan het eind.
    Leesplezier: 7 punten, omdat je wel door wilde lezen maar ik mij teveel ergerde aan de fouten in de verschillende datums en je dan weer ging terugbladeren om te controleren of het wel of niet juist was
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig en vlot leest
    Originaliteit: 8 punten, vooral vanwege de origingele wending aan het eind.
    Psychologie: 8 punten, omdat er nogal wat karaktertrekjes waren die aan bod kwamen en herkenbaar beschreven werden.

Eindoordeel: 7,8 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Spanning: 9 punten, omdat het echt een ijzersterk plot is en ik op het puntje van mijn stoel zat
    Plot: 9 punten, omdat ik het een geweldig doordacht plot vind, met de nodige plotwendingen
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik erg heb genoten van dit boek en duidelijk naar voren kwam dat de auteur zich heel goed heeft laten informeren over de bedrijfstak.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker vlot leest, maar de zinnen niet al te simpel waren. Veel “showing, not telling”, zodat de gewelddadige scenes wel goed werden beschreven, maar er ook nog iets te bedenken over bleef. Jammer dat er wat foutjes in de tekst zijn geslopen en dat data niet overeen kwamen in de tekst.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik het einde niet aan heb zien komen, het mij verraste en ik iets in deze trant niet eerder ben tegengekomen.
    Psychologie: 9 punten, omdat de karakters mooi uitgewerkt zijn, zonder dat ze vlak blijven. Ik kon toch iets van sympathie voelen voor personages als Frederique en Victoria, ondanks hun minder prettige kanten.

Eindoordeel: 8.8. Afgerond 4.5 sterren

Kom maar op met het volgende boek, Wouter!!!!! 🙂

Marjon
    Bijdrager

@Thrillzone,
    Graag wil ik jullie er hierbij op attenderen dat het aantal sterren op de recensiepagina van Machtsstrijd mijns inziens niet klopt. Het totaal aantal sterren staat op 2.5, terwijl er toch hoger is beoordeeld.
    Wellicht heeft dit te maken met de error laatst, want de sterren bij de recensies van mijn collega-lezers staan niet ingevuld.

Om Wouter niet tekort te doen even aanpassen?

Groet,

Marjon

Weert
    Bijdrager

Dat is mij idd ook opgevallen. Er worden geen sterren vermeld bij sommige recensies, waardoor het gemiddelde omlaag gaat en dat geeft geen eerlijk beeld.

Weert
    Bijdrager

Spanning: ..8 punten, omdat ….Machtsstrijd een behoorlijk spannend verhaal is
    Plot: .8. punten, omdat ….ik de plot niet had zien aankomen en ik die heel goed gevonden vind
    Leesplezier: .8. punten, omdat ….ik het boek met plezier gelezen heb
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….het boek geschreven is in een vlotte en goede schrijfstijl
    Originaliteit: .7. punten, omdat …ik het verhaal wel origineel vond maar toch is het onderwerp al eerder beschreven.. Wel erg fijn dat het in Afrika speelt
    Psychologie: .8. punten, omdat ….de personages goed zijn uitgewerkt en de machtsverhoudingen binnen de familie gooed weergegeven.

Eindoordeel: 7,7.. punten afgerond 4 sterren

Een prima debuut

Marjon
    Bijdrager

Voor deze leesclub heb ik ook de recensie geschreven en geplaatst.
    Deze leesclub heb ik nu afgesloten en hopelijk aan alle voorwaarden voldaan.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917

@Thrillzone,
    Graag wil ik jullie er hierbij op attenderen dat het aantal sterren op de recensiepagina van Machtsstrijd mijns inziens niet klopt. Het totaal aantal sterren staat op 2.5, terwijl er toch hoger is beoordeeld.
    Wellicht heeft dit te maken met de error laatst, want de sterren bij de recensies van mijn collega-lezers staan niet ingevuld.

Om Wouter niet tekort te doen even aanpassen?

Groet,

Marjon

Marjon, we hebben naar de sterrenscore gekeken op de site maar rekenkundig klopt het wel, alleen zijn er enkele lezers die geen sterren hebben aangevinkt. Die tellen wel mee in het aantal stemmen maar het aantal sterren is bij hun 0, dus dat haalt het eindresultaat naar beneden. Dit kan ook niet bijgewerkt worden, helaas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.