Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 57: Vind mij Verslag leesclub Vind mij van J.S. Monroe

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 768
    #10903 |

Leesclub 57, Vind mij – J.S. Monroe

Inleiding

Het verhaal: Vind mij

Rosa pleegde vijf jaar geleden zelfmoord, maar haar vriend Jar denkt nog elke dag aan haar. Sterker nog, hij is ervan overtuigd dat hij af en toe een glimp van haar opvangt. Hij ziet haar overal: in de menigte, op een roltrap, in een café… 
    Wanneer Jar Rosa’s dagboek in handen krijgt, worden de raadsels rond haar dood alleen maar groter. Hij raakt er steeds meer van overtuigd dat zijn grote liefde nog in leven is, hoewel iedereen dit tegenspreekt en hem waarschuwt dat hij aan het doordraaien is.

Dan ontvangt hij een sms’je: ‘Ik moet je zien. Rosa.’ 

Jar hoopt dat hij nu eindelijk kan bewijzen dat zijn intuïtie het bij het rechte eind had, maar hij beseft niet dat hij aan het begin staat van een nog veel gevaarlijker avontuur.

De schrijver: J.S. Monroe

J.S. Monroe is het pseudoniem van de Britse auteur Jon Stock. Jon is de auteur van vijf spionageromans en een nieuwe op zichzelf staande psychologische thriller, Find Me, die in 2017 zal verschijnen onder de naam J.S. Monroe. Hij woont in Wiltshire met zijn vrouw en drie kinderen.

De lezers:

Lezer 1: Weert, 45 jaar
    Kennismaking met een auteur die ik nog niet ken vind erg leuk.  En ik ben heel benieuwd of Rosa echt nog leeft en wat er met haar gebeurd is.

Lezer 2: Wendy, 35 jaar
    Ik wil heel graag meedoen aan deze leesclub. De cover van dit boek en de korte inhoud spreken me heel erg aan. Dit boek stond dan ook al een tijdje op mijn wil ik lezen lijst. Het onderwerp lijkt me heel interessant, je overleden geliefde na 5 jaar nog steeds overal tegenkomen. Is dit echt zo of maakt Jar zichzelf gek? Is ze het echt, is het iemand die op haar lijkt. Ook het gedeelte met het dagboek ben ik erg benieuwd naar, hoe komt hij daar na zoveel jaar aan en wat staat er allemaal in. Kortom, dit is een boek wat ik heel graag wil lezen en bespreken met de leesclub.

Lezer 3: M_Vermeulen89, 28 jaar
    Ik heb veel gezien en gelezen over dit boek. Zowel de cover als de flaptekst klinken mij erg mysterieus en hebben mijn interesse gewekt. Ik heb al een aantal keer aan een leesclub meegedaan en merk dat ik het erg leuk vind en er steeds beter in kom. Bij dit boek lijkt het me weer super om mee te mogen doen!

Lezer 4: helderinge, 39 jaar
    Een ongelofelijk spannend verhaal lijkt me. wat zou er door je heen gaan als je je grote liefde verliest. Dat hoop ik nooit mee te maken. Heel egoïstisch denk ik , ik hoop dat ik eerder overlijd. Maar zeker als het jong gebeurt dan lijkt me dat je inderdaad wel knettergek kan worden. En als het dan ook nog eens niet waar lijkt te zijn dat ze inderdaad er niet meer is… Ik zou ook alles op alles zetten om dat mysterie te ontrafelen, zelfs als dat gevaarlijk word. Ik ben heel benieuwd naar hoe gevaarlijk….

Lezer 5: Alice1812, 39 jaar
    Altijd al benieuwd geweest hoe het zou zijn als je het idee hebt dat iemand nog leeft na zelfmoord, ik zou toch echt blijven zoeken….

Lezer 6: Tilak, 45 jaar
    Op internet wordt er gesproken over een absolute bestseller met een ongrijpbaar plot, maar vooral de intrigerende titel (wie zijn bijvoorbeeld “zij”?) heeft mij doen besluiten mij aan te melden voor deze 57e leesclub. Ook het feit dat dit de eerste psychologische thriller is van deze Engelse journalist (na vijf spionageromans) maakt mij zeker nieuwsgierig.

Lezer 7: Thrillreader, 45 jaar
    Na het lezen van de beknopte beschrijving over waar het verhaal gaat dacht ik: lijkt me een spannend verhaal met hopelijk een verrassend insteek. Zou de vriendin nog in leven zijn? Verberg ze zich voor iemand? Of is ze een dolend ziel die haar vriend wilt waarschuwen? Graag kom ik middels deze leesclub al lezend achter wat het mysterie is.

Lezer 8: Annette Overvoorde, 48 jaar
    Graag doe ik mee aan deze leesclub van J.S. Monroe. Het boek heb ik al een aantal maal voorbij zien komen, en raakte mij al. Door de cover en introtekst. Graag lees ik meer over Rosa en wat er met haar is gebeurd. Daarnaast maak ik graag kennis met deze, voor mij onbekende, auteur. Mij interesse is dus gewekt. Deze leesclub lijkt mij top.

Lezer 9: Dini57, 60 jaar
    Het boek staat al op de verlanglijst dus het lijkt mij leuk om die te beoordelen in de leesclub.

Lezer 10: Lies Oosterhoff, 49 jaar
    Ik zou dolgraag weer eens meedoen met een leesclub. Nu reageer ik niet elke keer als er een leesclub is, maar deze keer wel weer. Het boek; Vind mij (voordat zij het doen) van J.S. Monroe lijkt me keigaaf! Ik verwacht een heel spannend en vooral psychologisch boek te lezen. Een vrouw is dood en haar rouwende partner schijnt haar nog steeds te zien. Is hij doorgedraaid of ziet hij haar echt? Dan krijgt hij van haar een sms’je en dat is het begin van het einde?! Cool! De schrijver? Nog nooit van gehoord, zowel zijn echte naam als pseudoniem. Maar hoe leuk zou het zijn om eens kennis te maken met een vreemde? Ik doe niet meer aan Sinterklaas maar dit kado sla ik niet af…

Lezer 11: denboets, 57 jaar
    Heb al eens eerder meegedaan en een recensie geschreven. Ben thrillerfanaat.

Lezer 12: Jolanda, 54 jaar
    Leuk om mee te doen met deze spannende thriller. Samen discusseren over wat je van het boek vond. Zo heeft iedereen zijn eigen mening wat ik zelf altijd bijzonder vind. Graag draag ik hier ook aan bij. Vind mij dus.

Lezer 13: Zohra, 65 jaar
    Ik wil graag deelnemen aan deze leesclub omdat dit voor mij een onbekende auteur is en iemand waarvan je houdt verdwijnt en je meent haar dan overal te zien. Je krijgt waanideeën, ik kan het me goed voorstellen. Je zet alles op alles om je geliefde terug te vinden. Je begint aan jezelf te twijfelen. Mag ik dankzij jullie dit zelf ontdekken, wat is waar en wat is niet waar. Geven jullie mij die kans?

Lezer 14: Alex Van Damme, 46 jaar
    Ik heb me altijd al afgevraagd wat mensen bezielt om te verdwijnen, er was een reportage op Panorama waarbij een firma mensen een nieuwe identiteit gaf in ruil voor veel geld en sindsdien vraag ik me af waarom toch. Hoe kan je een zelfmoord faken?

Lezer 15: Marieke, 29 jaar
    Waarom? Omdat ik lezen leuk vind en ontspannen. En nieuwe inspiratie ga vinden.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

…………..

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het zevenenvijftigste boek dat door de leesclub is gelezen is Vind mij, geschreven door J.S. Monroe, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij Cargo, De Bezige Bij.

‘De meest ingenieuze thriller die je dit jaar zult lezen’, daar ga je als lezer wel even goed voor zitten.

‘De cover van dit boek en de korte inhoud spreken me heel erg aan. Dit boek stond dan ook al een tijdje op mijn wil ik lezen lijst’, zo motiveerde Wendy haar inschrijving. ‘Ik heb veel gezien en gelezen over dit boek. Zowel de cover als de flaptekst klinken mij erg mysterieus en hebben mijn interesse gewekt’, gaf M_Vermeulen89 als reden voor deelname. En Annette Overvoorde licht toe: ‘Graag doe ik mee aan deze leesclub van J.S. Monroe. Het boek heb ik al een aantal maal voorbij zien komen, en raakte mij al.’

‘De cover heeft iets mystrieus en heeft mijn aandacht. In de boekhandel zou deze mij direct zijn opgevallen’, wist Jolanda te vertellen na ontvangst van haar boek. Dini57 vindt: ‘Mooie schrijfstijl maar het leest minder vlot dan ik gewend ben want ik lees normaal erg vlug’. Ook Tilak was tevreden tijdens het lezen: ‘Ben nu ongeveer halverwege. Het boek leest prettig en ik ben nog geen rare citaten tegengekomen. Leuke afwisseling tussen de hoofdstukken in het heden en het verleden van Rosa’.
    Kort daarna verschenen de eerste eindoordelen, bijvoorbeeld van helderinge: ‘Ik heb enorm genoten van deze schrijfstijl. Mysterieus en geniaal ontwikkeld tot een spannend hoogtepunt’.

Maar zoals meestal was ook hier niet iedereen tevreden, luister naar Jolanda: ‘Zou wat meer diepgang in de personage’s willen ze zijn erg vlak. Het verhaal is meer een roman dat een thriller. Voor mij niet voor herhaling vatbare schrijver’.
    En dat mag natuurlijk, ieder beleeft een boek anders en dat wil de redactie ook weten. Tenslotte deelt Tilak ons mee: ‘Helaas moet ik bekennen dat het toch wat teleurstellend was. Ik verwachtte er meer van’.

Vind mij heeft van de deelnemers een grote diversiteit van meningen gekregen maar natuurlijk ook veel leesplezier, zie hiervoor de volledige resultaten van iedereen.

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Lies Oosterhoff:
    Ik kreeg hem vandaag binnen en ik moet zeggen dat hij er fascinerend uit ziet. Beetje spooky omdat hij niet erg scherp is. Ik zie op de voorzijde een vrouw in waarschijnlijk een straat in een stad. Bovenaan het gebouw op links lijken wel waterspuwers. Het is in de avondschemering, tenminste zo komt het op mij over. Als ik zo’n cover in de winkel zie pak ik het boek in ieder geval op. Ik denk persoonlijk dat een cover ook heel belangrijk is voor een uitgever/auteur. Dat mis je een beetje bij een ePub.
    Verder duidelijke en strakke belettering.
    Dan de achterflap. Beetje korte beschrijving over de auteur. Ik wil altijd wel wat meer weten van zo iemand. Natuurlijk hadden wij zelf wat meer info gekregen via de leesclub maar dit op de achterflap is het summier. Het verhaal maakt wel dat ik als lezer geïnteresseerd ben.

Citaat Alice1812:
    Het boek ziet er meteen erg intrigerend uit, een beetje alsof iemand wegloopt maar je niet zeker weet of je het goed hebt gezien. Zeer passend dus! Ik heb vaag weleens iets gehoord van J.S. Monroe maar er volgens mij nog nooit iets van gelezen, ik stap er dus blanco in!
    Ik verwacht een spannend verhaal, met veel vraagtekens en “denken dat je weet hoe het zit”. Ga er van het weekend eens lekker voor zitten!

Citaat denboets:
    De cover ziet er mooi uit en triggert mijn nieuwsgierigheid. Als ik boeken zie met dit soort cover zal ik het altijd bekijken. Ik ken de auteur niet. Heb nog niets van hem gelezen. Ik verwacht een spannend verhaal met een onverwachte plot. Wel met een gesloten einde zonder vraagtekens.

Citaat Weert:
    Deze auteur ken ik niet, maar net als Dini heb ik op internet gelezen dat het een pseudoniem is voor de journalist Jon Stock. Ervaring met schrijven heeft hij daardoor in elk geval. Maar of hij ook een goed en spannend verhaal in elkaar kan zetten? Ik ben heel benieuwd. Ik verwacht een goed geschreven en spannend verhaal te gaan lezen, dat speelt in Engeland. Dat laatste vind ik erg leuk, omdat ik Engeland goed ken (in feite heb ik al ongeveer 100 bladzijden gelezen en kan zeggen dat het erg fijn leest).

Citaat Alex Van Damme:
    Op de download heb ik de kleurcover, op mijn ereader enkel de zwart/witte cover. Tussen twee hoge gebouwen loopt een persoon naar het licht. Loopt deze zijn dood tegemoet (het witte licht), loopt die naar een nieuwe toekomst, loopt die naar het oneindige? Het verhaal zal het uitwijzen. Ik vind de cover van de US Editie ook wel iets hebben. De auteur heeft al verschillende spionageverhalen geschreven, en dit is de eerste psychologische thriller. Voor ik mij inschreef voor de leesclub, heb ik de auteur opgezocht. Ik kreeg de indruk dat J. S. Monroe zeer gekend en geliefd is. Ik ben nieuwsgierig.

Citaat M_Vermeulen89:
    Ik vind het echt 1 van de mooiste en meest ingenieuze covers die ik gezien heb. Het doet een beetje futuristisch aan en als ik hem in een eerste instantie zien zou ik eerder denken dat het een fantasy of young-adult boek is. Is de vrouw op de kaft Rosa? Waar gaat ze naartoe? Leeft ze nog? Het wekt zeker mijn nieuwsgierigheid op! Voor de rest is het ook een stevig boek dat perfect in de hand ligt.
    Door de cover verwacht ik een goed doordacht boek en origineel verhaal. Een zoektocht naar wat er nu werkelijk gebeurd is. Tot dusver weinig reacties en recensies op het boek gelezen dus wat dat betreft kan ik niet zeggen hoe hoog mijn verwachtingen precies zijn. Ik kan er hierdoor wel met een open mind in en onafhankelijk mijn eigen mening vormen!

Citaat Zohra:
    In een boekhandel zou hij zeer zeker mijn aandacht trekken. Een vrouw die wandelt, wegloopt in de duisternis…ietwat wazig. Wat vragen oproept. De woorden “Vind Mij” in een mooi lettertype die je toeschreeuwen. Voor mij het 1ste boek van deze auteur, ik laat me dus verrassen. Hij heeft reeds meerdere boeken geschreven, maar dan spionagethrillers onder de naam Jon Stock, en die liggen me niet zo erg. Anders had ik hem misschien al ontdekt.
    Ik verwacht een spannend boek, een zoektocht naar een geliefde en als ik de achterflap mag geloven dan leeft ze of leeft ze niet meer. That is the question…Bizar.

Citaat Jolanda:
    De cover heeft iets mystrieus en heeft mijn aandacht. In de boekhandel zou deze mij direct zijn opgevallen. De auteur lijkt mee veelbelovend maar dat zal nog moeten blijken. Heb in ieder geval nog nooit iets gelezen van deze ateur. De verwachting van dit boek lijkt me een super spannende thriller. Ik hoop dat het een boek is waarbij ik op het puntje van mijn stoel kom te zitten en bij de laatste bladzijde moet denken van oooh… dit had ik niet verwacht.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Dini57:
    Inmiddels ben ik op pagina 252. Intrigerend boek en veel onrwikkelingen. Mooie schrijfstijl maar het leest minder vlot dan ik gewend ben want ik lees normaal erg vlug. Er zijn mij nog geen taalfouten opgevallen. Op pagina 15 heb ik wel even moeten nadenken wat er bedoeld werd met het stukje, aantekeningen zijn niet toegestaan, in de lucht van Fenland mogen geen condensatiestrepen achterblijven. Figuurlijk dus. Het wordt nu wel iets duidelijker maar nog genoeg puzzelstukjes.

Citaat Annette Overvoorde:
    Een opmerkelijk citaat bevindt zich in de proloog, over de vlinder. Houd dit citaat vast tijdens het lezen, de betekenis hiervan komt na ongeveer 2/3 deel van het boek. En het ontroerde. Het verhaal leest prettig weg, je leest over Jar en zijn verdriet over het verlies van Rosa, hij komt haar overal tegen. Dit verloop voldoet zeker aan de verwachtingen, maar dan kan komt deel 2. En komt er werkelijk vuurwerk tevoorschijn, met meerdere plottwisten. Dit overtrof mijn verwachtingen. Dat ik alleen maar kon doorlezen, tot het dichtgeklapt werd.

Citaat Tilak:
    Ben nu ongeveer halverwege. Het boek leest prettig en ik ben nog geen rare citaten tegengekomen. Leuke afwisseling tussen de hoofdstukken in het heden en het verleden van Rosa. Dit zorgt ervoor dat ik het vermoeden heb dat er veel meer achter dit verhaal zit, vanavond maar gauw weer verder lezen..

Citaat helderinge:
    Bladzijde 210 inmiddels, Het leest vrij makkelijk en lekker. Er komen steeds meer mysteries in het verhaal terecht. Wat is waarheid dat is nu de vraag. En hoe zit het in elkaar. Ik ben zeer benieuwd naar hoe het verder gaat. Geen spelfouten gezien nog. Maar als een boek goed en lekker leest dan lees ik daar ook vaak overheen.

Citaat Thrillreader:
    Op het moment ben ik nog niet zo ver met het boek. Inmiddels wel al een aantal hoofdstukken gelezen. Nadat ik wat hoofdstukken (met name de stukken van Rosa) had gelezen vond ik het als een roman lezen. Tot nu toe is de verwachting anders, maar ik vind het tot zo ver wel fijn om te lezen. Wellicht dat naar mate het boek vordert het meer de kant van een thriller op gaat?

Citaat Wendy:
    Ik ben nu op blz 210 en ik kom maar niet echt lekker in het verhaal. Of dat komt door de schrijfstijl of het verhaal zelf weet ik niet echt. Misschien toch door het constante gewissel tussen Jar en de dagboekfragmenten van Rosa. Ik ga in elk geval veel langer over dit boek doen dan normaal gesproken. Het begint nu wel wat spannender te worden dus misschien dat het nu wat sneller gaat. Ben wel erg benieuwd waar het verhaal naar toe gaat en hoe het in elkaar zit.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. Vind mij is uiteindelijk door 14 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 57e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 7,15 en een welverdiende plek in de HALL of FAME.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Vind mij van J.S. Monroe geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 6,71
    2. Plot: 7,43
    3. Leesplezier: 7,11
    4. Schrijfstijl: 7,00
    5. Originaliteit: 7,43
    6. Psychologie: 7,21

Gemiddelde puntenwaardering: 7,15

Citaat Annette Overvoorde:
    Ja, de karakters ontwikkelen zich zeker. In deel 1 lijkt dit nog niet zo te zijn, maar in deel 2 is er meer actie en met name Jar en Carl ontpoppen zich toch tot stoere mannen. Jar moet Carl wel steeds overtuigen, maar als het dan zover is, gaan ze ervoor.
    Jar vond ik toch het leukste, de jonge schrijver uit Ierland. Zo spijtig dat hij zijn Rosa verliest. En zo blij is hij met het dagboek, niet wetende wat dit dagboek hem allemaal zal brengen. Hij houdt vast aan zijn innerlijke stem. En dat blijkt de juiste te zijn. Hij houdt vol en vind uiteindelijk wat hij zoekt.
    Beoordeling: 8,83

Citaat helderinge:
    Ik heb enorm genoten van deze schrijfstijl. Mysterieus en geniaal ontwikkeld tot een spannend hoogtepunt. Ik ken Jon Stock niet en wist ook niet dat dit zijn boek/pseudoniem was. Ik herken het dan ook niet maar vind hem wel erg goed. Misschien ga ik eens wat meer opzoeken.
    Beoordeling: 8,33

Citaat Alice1812:
    Ik vind dat de karakters niet heel erg evolueren. Je leert de verschillende karakters beter kennen en dat maakt dat jemet andere ogen naar ze gaat kijken, dat wel. Ik vind Jar toch het leukst, hij blijft geloven dat Rosa nog leeft en geeft dat gevoel ook niet op, dat spreekt mij ervan. Ik zou aan niemand wat veranderen, ieder speelt zijn eigen rol.
    Ik vond het boek soms erg ingewikkeld, vooral de stukken die Martin schrijft begreep ik eerst niet goed, ik denk dat dit toch wel met de spionage-achtige schrijfstijl te maken heeft waar ik niet heel erg bekend mee ben.
    Beoordeling: 7,67

Citaat Tilak:
    Ik had zeker het gevoel dat de karakters evolueren en dan met name Jar. Hij ontwikkeld zich van warrige nabestaande tot een sterke standvastige personage die ver gaat om zijn doodgewaande vriendin te kunnen opsporen. Maar ook Rosa maakt een bepaalde ontwikkeling mee, zo komt zij tijdens de ontmoeting met Jar erg afgestompt over maar aan het einde van het boek probeert zij toch haar folteraar te overmeesteren. De wisseling tussen de stukken dagboek en heden vond ik leuk om te lezen, beetje bij beetje werd hierdoor ook het verhaal duidelijk. De schrijfstijl past bij het soort verhaal al vond ik het eind van het boek wel meer vaart en spanning hebben.
    Beoordeling: 7,67

Citaat Zohra:
    Aan de meeste personages zou ik niets willen veranderen, misschien Martin wat minder details over al die medicijnen. Dat wordt soms té veel. Dat mocht voor mij op sommige momenten wat minder details zijn. Op die momenten ga ik zijn schrijfstijl vergelijken met een journalist. De hoofdstukken met Martin vallen me dan soms ook tegen.
    Ik kan J.S. Monroe niet echt met een andere schrijver/auteur vergelijken
    Beoordeling: 6,50

Citaat Weert:
    Prima schrijfstijl, goed passend bij dit menselijke verhaal. Vooral de ontwikkeling van Jar vind ik goed weergegeven. De manier waarop hij omgaat met de situatie rond Rosa. Van Jon Stock heb ik niet eerder boeken gelezen, ik had zelfs nog nooit van hem gehoord voor het lezen van dit boek. De schrijfstijl doet me wel wat denken aan Claire MacIntosh.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Wendy:
    Jar komt in het begin van het boek over als iemand die erg in de war is en nog echt rouwt om Rosa. Hij heeft last van rouwhallucinaties. Later in het boek ga je wel steeds meer zien dat hij overtuigd raakt van zijn gelijk dat Rosa nog leeft en alles op alles zet om haar te vinden. Vooral door het dagboek raakt hij krachtiger en standvastiger om haar te vinden.
    Ik heb geen favoriete personage, ze spraken me allemaal niet zo heel erg aan.
    Ik zou niets willen veranderen aan de personages, de schrijver heeft ze bedacht en ze passen in het verhaal.
    Beoordeling: 6,67

Citaat M_Vermeulen89:
    Ja, ik vind de schrijfstijl passen bij het verhaal. Het is leuk dat je vanuit verschillende invalshoeken het verhaal leest (vanuit Jar, vanuit de dader). Ook is het verhaal vlot en soepel geschreven wat ik altijd erg belangrijk vind bij dit soort thrillers. Met welke auteur de schrijfstijl van J.S Monroe vergelijkbaar is? Dat vind ik een lastige vraag. Misschien met Harlan Coben, ook omdat in zijn boeken vaak langdurige vermissingen, verdwijningen of net als hier een zogenaamd ‘’dood’’ iemand na jaren weer blijkt te leven centraal staan.
    Beoordeling: 7,33

Citaat Alex Van Damme:
    De plot is zeer ingenieus, halverwege het verhaal is er een plotwending die me deed denken aan een ‘mindfuck’. De plot is goed opgebouwd, de protagonisten in de hoofdstukken wisselen voldoende af. Het einde is mooi en de personages en verhaallijnen worden zorgvuldig afgewerkt. De spanning, enkele hoofdstukken voor het einde, zorgt voor een sterke climax.
    Ik vond het een heel boeiend verhaal. Halverwege het boek kreeg ik de indruk dat het verhaal afgleed naar een spionageverhaal maar dan is er een belangrijke plotwending die mij nog sneller deed verder lezen. Het boek was uit op enkele dagen
    Beoordeling: 7,75

Citaat denboets:
    De karakters evolueren niet erg. Je leert ze wat beter kennen, maar niet echt diepgaand. Ik vind het allemaal niet zo’n sterke personages. De schrijfstijl spreekt me wel aan en hoort zeker bij het verhaal. Alleen de echte spanning mis ik wel.
    Beoordeling: 6,67

Citaat Dini57:
    Op Jar na vind ik dat er weinig personages zich evolueren. Hij verandert van een onzeker type in een doortastend type die zijn zoektocht niet opgeeft. Ik had geen favoriet want de personages spraken mij niet erg aan. Zou ook niet zo snel weten door het verhaal hoe ik er iets aan zou moeten veranderen, zou ik ze allemaal moeten veranderen.
    Beoordeling: 7,17

Citaat Jolanda:
    Ik vind ik dat er weinig personages zich evolueren. Misschien Jar maar dat is de enige dan ook. Heb ook geen favoriete personage. Zou wat meer diepgang in de personage’s willen ze zijn erg vlak. Het boek leest zeer makkelijk weg. Past bij het verhaal. Als je het boek even had weggelegd pakte je deze makkelijk op. Had nog nooit van beide wat gelezen. Het verhaal is meer een roman dat een thriller. Voor mij niet voor herhaling vatbare schrijver.
    Beoordeling: 4,00

Citaat Lies Oosterhoff:
    Zoals bijna al mijn mede lezers al zeggen ga ik ook voor Jar. Hij gaat in het boek van een onzeker iemand naar een vastberaden onderzoeker. Eerst twijfelt hij aan wat hij ziet of heeft gezien. Gaandeweg weet hij gewoon dat hij niet gek is en geen rouwverwerkings beelden heeft. Hij heeft het gewoon bij het rechte eind. Nog even werd ik op een verkeerd been gezet toen hij een selfie maakte van Rosa en hij zelf. En toen was zijn mobiel gevallen en de mail nog niet verstuurd. Even dacht ik dat hij hem dit alles had ingebeeld.
    Beoordeling: 8,83

Citaat Thrillreader:
    Voor mijn gevoel had het verhaal geen begin/midden/eindstuk. Meestal zijn thrillers in drie stukken opgedeeld. Het is niet een vereiste, maar daardoor kan het verhaal wel spannend maken. De plot vaag houden tot het einde. Het was wel leuk om te lezen, maar niet spannend voor een thriller. Op de kaft staat ‘De meest ingenieuze thriller die je dit jaar zult lezen’. Helaas moet ik bekennen dat het toch wat teleurstellend was. Ik verwachtte er meer van.
    Beoordeling: 4,50

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

Marieke

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 151

Mooi verslag weer Cees, bedankt.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 71

Ik heb genoten van deze leesclub en dan is zo’n verslag een mooie afsluiter, bedankt!

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 103

Leuk verslag van een schitterend boek! Dank je Cees!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.