Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 52: Verminkte toekomst Verslag leesclub Verminkte toekomst van Melissa Skaye

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #10044 |

Leesclub 52, Verminkte toekomst – Melissa Skaye

Inleiding

Het verhaal: Verminkte toekomst

De moeder van Sanne Philips verdwijnt spoorloos als haar dochtertje nog maar tien jaar oud is. Sanne groeit op bij haar grootouders en kiest later voor het beroep van rechercheur, mede ingegeven door die eerdere verdwijning.

Vierentwintig jaar later ontvangt Sanne een envelop met daarin de ketting die ze haar moeder kort voor de verdwijning gaf. Op advies van paragnost Will de Jager duikt ze in het verleden en daarbij stuit ze op een hele reeks verdwenen jonge vrouwen.

Het onderzoek dat volgt, levert in eerste instantie meer vragen dan antwoorden. Leeft Sannes moeder nog? Waar is ze dan al die jaren geweest? Wie heeft de ketting verstuurd? Een melding over mogelijke kindermishandeling en een nieuwe vermissing van een vrouw, slokt bijna alle tijd van de rechercheur op. Sanne zet haar zoektocht door en wordt daarbij geholpen door haar collega Luca Borra en paragnost Will.

De schrijver: Melissa Skaye

Melissa Skaye (1972) is auteur van de VT-thrillerreeks: Virtuele tango, Verboden tranen en Verleden tijd. Verminkte toekomst is het vierde deel van de reeks met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol.

Ook is zij auteur van de thriller In onschuld en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn. Info: http://www.melissaskaye.nl

De lezers:

Lezer 1: wiets, 57 jaar
    Na zoveel weken ben ik er weer. Nog steeds druk bezig, maar ook weer tijd voor ThrillZone.
    De beschrijving klinkt intrigerend. De schrijfster is me nog niet bekend. Ik hoop dat dit boek, ook al is het een vierde deel uit een (VT)serie, op zichzelf gelezen kan worden (misschien ga ik alvast in de serie beginnen).

Lezer 2: Marjon van Oostenrijk, 53 jaar
    Graag wil ik deelnemen aan de leesclub Verminkte toekomst van Melissa Skaye. Ik heb Virtuele tango en Verboden tranen ook gelezen en vond het geweldige boeken. Omdat ik zelf in de gemeente Hoorn woon, vind ik het heerlijk om deze boeken te lezen, want sommige plekken die beschreven worden ken ik ook. Misschien moet ik dan nog wel even snel Verleden tijd lezen, zodat ik helemaal op de hoogte ben van de levens van Sanne Philips en Luca Borra.

Lezer 3: jajansen, 61 jaar
    Graag doe ik mee met de leesclub over het boek Verminkte toekomst. Vorig jaar kennis gemaakt met deze schrijfster met het boek In onschuld en positief verrast. Ik ben daarom benieuwd of de thrillerreeks net zo verrassend is. Ik zie al wel een overeenkomst, de paragnost.

Lezer 4: Nakita, 19 jaar
    Ik hou van haar schrijfstijl en ben absoluut benieuwd naar haar nieuwste aanwinst. Haar vorige mocht ik ook meelezen en lees niet vaak mee.

Lezer 5: sanhan, 45 jaar
    Ik zag deze cover en was instant verliefd. Wat een mooie cover is dat. Griezelig, spannend, interessant en erg origineel. Dus ja, ik ben nu wel heel benieuwd naar de inhoud ervan. Daarom wil ik graag meedoen aan de leesclub.

Lezer 6: jennifervogels, 14 jaar
    Het lijkt me een leuk, spannend boek die ik graag zou willen lezen en beoordelen.

Lezer 7: Brigitta Dielman-Bleeker, 47 jaar
    Graag doe ik mee met de leesclub van Melissa Skaye. Ik heb het eerste deel van haar VT reeks gelezen Virtuele tango en dat was een mooi boek. Inmiddels het vierde deel maar deze kan los gelezen worden dus ben ik erg nieuwsgierig. Ik ben vooral benieuwd naar de ontwikkeling in haar schrijven dus ik doe graag mee.

Lezer 8: Bookloversaphira, 36 jaar
    Hoi hoi, ik wil graag kans maken om mee te mogen doen met jullie leesclub voor het boek Verminkte toekomst. Waarom? Ik heb al heel veel gehoord over de schrijfster, maar helaas nooit de kans gehad om iets van haar te lezen. Als ik een exemplaar zou winnen zal ik er een recensie ovwr schrijven en deze overal bij online winkels en op verschillende plekken op fb posten.

Lezer 9: Elsa Bakker, 32 jaar
    Heel graag wil ik deelnemen aan de nieuwe leesclub met het nieuwste boek van Melissa Skaye. Haar losse thriller In onschuld vond ik leuk en ik ben erg benieuwd naar dit boek horende bij de VT reeks! De schrijfster zelf vind ik een erg vriendelijk mens en ik vind het dan ook altijd leuk om de boeken te lezen van schrijvers die ik een beetje persoonlijk ken.

Lezer 10: Elijos, 44 jaar
    Ik zou heel graag een de leesclub Verminkte toekomst willen deelnemen omdat de samenvatting van het verhaal mij erg nieuwsgierig maakt. Het lijkt mij een spannend en intrigerend verhaal en ik zou ‘m heel graag willen lezen. Daarbij vind ik het ook altijd bijzonder om te lezen hoe iedereen toch zijn eigen gevoel en ideeën over een bepaald boek heeft en daarbij zelf misschien ook weer anders tegen een boek aan ga kijken.

Lezer 11: vangrol, 71 jaar
    Graag doe ik mee aan deze leesclub. Ik zou dit boek graag lezen omdat ik nooit iets van deze auteur heb gelezen en daar graag kennis mee wil maken.

Lezer 12: Alex Van Damme, 46 jaar
    Graag doe ik mee aan de leesclub voor Verminkte toekomst van Melissa Skaye. Melissa Skaye is een auteur waar ik al heel veel over gehoord heb, maar ik heb nog niets gelezen van haar. In België is ze, vrees ik, niet zo bekend maar ik breng daar wel verandering in. Ik wil haar werk beter leren kennen.

Lezer 13: Ingrid, 56 jaar
    Heb drie boeken gelezen van de schrijfster en ze zijn waanzinnig spannend en het speelt zich af in de omgeving van Hoorn. Heel herkenbare plekken. Ik houd enorm van lezen en ben via haar zus in contact gekomen met haar boeken. Ben razend benieuwd naar haar nieuwe boek die in november op de markt komt.

Lezer 14: karin, 51 jaar
    Ik lees heel erg graag en heb sinds dit jaar leesclubs ontdekt, en mocht via die weg ook al een heel aantal, voor mij, nieuwe auteurs mogen ontdekken. Melissa Skaye heb ik ook op die manier mogen ontdekken via een leesclub voor in onschuld en dat smaakte naar meer.

Lezer 15: Tina, 45 jaar
    Ik wil graag aan deze club deelnemen omdat Melissa Skaye mijn favoriete Nederlandse schrijfster is. Ik heb alle boeken van de VT-reeks gelezen, en ik vind ze geweldig! Ook In onschuld heb ik gelezen, en ook dat was een geweldig goed verhaal. Ik houd erg van haar schrijfstijl, en ik ben heel erg benieuwd naar wat er met Sanne haar moeder is gebeurd.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

…………..

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het tweeënvijftigste boek dat door de leesclub is gelezen is Verminkte toekomst, geschreven door Melissa Skaye, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij LetterRijn.

Melissa Skaye is auteur van de VT-thrillerreeks: Virtuele tango, Verboden tranen en Verleden tijd. Verminkte toekomst is het vierde deel van de reeks met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Zal dit deel net zo enthousiast ontvangen worden als de voorgaande delen?

Over de cover zegt jennifervogels: ‘De cover ziet er super, mysterieus uit. Geeft al aan dat het een spannend boek is’. ‘Ik vind het een mooie geheimzinnige cover, het heeft een bepaald duister sfeertje wat je meteen al in een bepaalde stemming brengt’ zegt EliJos verheugend. Tina zegt voor het lezen ‘Mijn verwachtingen van het boek zijn hooggespannen, want Melissa Skaye is een van mijn favoriete Nederlandse schrijfsters’. Laten we hopen dat haar verwachtingen uitkomen.

Nakita werd tijdens het lezen ‘letterlijk in het verhaal gezogen’ en heeft, zo zegt ze, ‘nachten wakker gelegen’. ‘De snelle schrijfstijl past best goed bij dit soort boeken’, zegt Karin. Ingrid geniet tijdens het lezen ‘Als je begint te lezen in het boek van Melissa kun je het niet meer weg leggen’. Brigitte Dielman-Bleeker vertelt ‘Ik vind het een machtig mooi plot’.

‘Ik vond het een heel boeiend verhaal en ik heb boek heel snel uitgelezen’ is de mening van Alex van Damme.
    Marjon van Oostenrijk mijmert na het lezen ‘Wat een spannende ontknoping. Waarschijnlijk zal ik nooit meer hetzelfde door Oostwoud kunnen rijden…’

Voor Elsa Bakker geldt na het lezen, enigszins verbaasd: ‘Het is nog vele malen heftiger en spannender dan ik vooraf had gedacht’. Bookloversaphira zucht: ‘Het was een heerlijk boek met een uniek verhaal. Persoonlijk ben ik nog nooit zo een soort verhaal tegengekomen’.

Na zoveel mooie woorden zijn we vast nieuwsgierig naar alle reacties in de leesclub, lees maar met ons verder!

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Tina:
    Mijn verwachtingen van het boek zijn hooggespannen, want Melissa Skaye is een van mijn favoriete Nederlandse schrijfsters. Al haar thrillers heb ik tot nu toe verslonden!!! Ik kan mijzelf altijd heerlijk inleven in de VT reeks, omdat bij zich in Hoorn en omstreken afspeelt, de omgeving waar ik ook woon. Ik ken niet wachten om in het boek te gaan beginnen!!

Citaat Ingrid:
    Ik hoop dat Melissa mij weer meeneemt in een spannend avontuur. Zo goed en lekker leesbaar dat het uit moet. Net als haar andere boeken.

Citaat jennifervogels:
    De cover ziet er super, mysterieus uit. Geeft al aan dat het een spannend boek is.
    Ik hoop op een spannende thriller. Ik heb de eerste 3 delen niet gelezen, dus ben benieuwd of het moeilijk is om sommige dingen te begrijpen.

Citaat wiets:
    De cover: Mooie kleur, intrigerend. Ik zou er in een boekhandel wel op afgaan. Ik verwacht een goed in elkaar stekend verhaal, dat lekker leest. Spannend, zodat je alleen maar verder wil lezen. Dus ik verwacht dat het boek snel uit is.

Citaat vangrol:
    Deze auteur ken ik helaas nog niet. En zeker nu ik erachter kom dat dit het vierde deel is in een reeks. Ik hoop zo enthousiast te worden dat ik die andere delen ook ga lezen en niet dat er al te veel onthuld wordt zodat die boeken niet meer gelezen hoeven te worden.
    Ik verwacht een spannend, beetje geheimzinnig boek, dat alleszins het lezen waard is.

Citaat EliJos:
    Ik vind het een mooie geheimzinnige cover, het heeft een bepaald duister sfeertje wat je meteen al in een bepaalde stemming brengt. Mede door het van-te-voren bekijken van de cover wilde ik dit boek graag lezen.

Citaat sanhan:
    Ik heb een hele tijd geleden enkele boeken van Melissa gelezen en ik vond ze heel goed. Samen met de cover de reden om me in te schrijven voor deze leesclub. Ik verwacht een spannend verhaal dat vlot leest.

Citaat Brigitte Dielman – Bleeker:
    Het is een prachtige cover en spreekt tot mijn verbeelding, het ziet er triest uit. Ik verwacht veel van Melissa omdat ik ook al eerdere boeken van haar heb gelezen. Ik hoop dat dit boek nog weer beter is dan vorige… maar dat gaat vast helemaal lukken.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Elsa Bakker:
    Ik had niet hele uitsprekende verwachtingen bij het verhaal behalve dan een spannend boek. Het is eerder nog vele malen heftiger en spannender dan ik vooraf had gedacht dus in die zin ontwikkeld het verhaal zich nog complexer dan ik had kunnen vermoeden.

Citaat Bookloversaphira:
    Ik ben nu op de helft van het boek. Opmerkelijke citaten ben ik niet tegen gekomen. Het verhaal ontwikkelt zich zoals ik hoopte tot nu toe. Lekker spannend, goede verhaallijn en netjes uitgewerkt.

Citaat Karin:
    Naar mijn gevoel ontwikkelen de verschillende verhaallijnen zich mooi, en blenden ze mooi naar de ontknoping toe; ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen.

Citaat Alex van Damme:
    Ik heb geen noemenswaardige spelfouten gezien, alhoewel volgens Kris Van Steenberge elk boek wel meerdere fouten heeft. Wat het Nederlands/Vlaams betreft kon ik alles goed volgen, ‘eens’ wordt wel meer gebruikt in Nederland vermoed ik.

Citaat jajansen:
    Ondanks dat een en ander wel wordt verklaard in de loop van het verhaal, merk ik ook dat het een gemis is dat ik de eerdere delen niet heb gelezen. Hoewel het onderwerp mij fascineert en het boek lekker leest, moet ik er toch inkomen. Gelukkig wordt een en ander wel toegelicht, zodat er toch meer grip op komt.

Citaat Nakita:
    Ik word letterljk in het verhaal gezogen. Ik heb nachten wakker gelegen omdat ik wou lezen, ik moest weten hoe het af zou lopen. Het bevat zoveel kennis en levenservaringen dat ik meer moet weten! Het boek was ook zo over de helft, zeker omdat haar werk super lekker leest!

Citaat Marjon van Oostenrijk:
    Wat een spannende ontknoping. Waarschijnlijk zal ik nooit meer hetzelfde door Oostwoud kunnen rijden…

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. Verminkte toekomst is uiteindelijk door 15 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 52e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,52 en een welverdiende plek in de HALL of FAME.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Verminkte toekomst van Melissa Skaye geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 8,70
    2. Plot: 8,43
    3. Leesplezier: 8,77
    4. Schrijfstijl: 8,37
    5. Originaliteit: 8,13
    6. Psychologie: 8,70

Gemiddelde puntenwaardering: 8,52

Wat vindt Melissa Skaye van deze leesclub?

Lieve lezers,

Kijkend naar al die mooie reacties en fantastische cijfers, kan er maar één conclusie zijn: hier zit een onwijs trotse en extreem blije en ook opgeluchte auteur!

Met dit deel van de VT-reeks was de leesclub voor mij extra spannend. Verminkte toekomst is, in vergelijking met de andere drie delen, rauw, soms grof, en ja, bij vlagen zelfs iets ranzig. Voor mij het meest moeilijke deel om te schrijven, al staat alles ver van mijn eigen leven vandaan. Ik moest toch in diverse rottige huiden kruipen.

Ik wil de deelnemers heel hartelijk bedanken! Jullie zijn geweldig!

Ik zag bij enkele deelnemers de conclusie dat de reeks nog niet over mocht zijn (dat is ook niet zo, ik werk nu aan VT5) aangezien er nog dingen open zijn, bepaalde zaken niet afgerond. Over bijvvoorbeeld Sanne. Ik hoor altijd graag gedachten dus voel je vrij die met mij te delen!

Info@melissaskaye.nl  Alvast bedankt!

Liefs Melissa

Getekend: Melissa Skaye.

Een impressie van de antwoorden die Melissa Skaye gaf op lezersvragen:

Elsa Bakker vraagt:
    Hey Melissa, allereerst dank voor dit toffe boek! Wat een verhaal! Hoe vind jij inspiratie voor dit soort gruwelijkheden en wat is jouw manier van schrijven? Als in ‘ga je zitten en schrijf je achter elkaar door of zit er lange tijd tussen’? Doe je research, sluit je jezelf af van social media en andere afleiding etc.? Ben benieuwd naar je antwoorden! Liefs, Elsa.

Melissa Skaye antwoordt:
    Hi Elsa, jij bedankt voor het deelnemen aan deze leesclub!
    Omdat dit alweer deel 4 is, laat ik me leiden door de personages zelf. Er is inmiddels al veel gebeurd en veel klaargelegd om mee verder te gaan. Vooraf wist ik waar het over moest gaan, maar kwam ik op een idee om erbij te gebruiken door het kijken naar een crimeprogramma. Uit zulke programma’s haal ik vaker inspiratie. Voor Verminkte toekomst heb ik voor een bepaald ziektebeeld wel enige research moeten doen. Ik wilde hierin zo accuraat mogelijk zijn. Wat trouwens erg naar was om te doen. Ik las dingen waar ik beroerd van werd, maar ik moest wel en dat was dus kiezen op elkaar.

Vroeger schreef ik uren, dagen achter elkaar, maar dat red ik lichamelijk helaas niet meer. Ik sluit me af als ik in een goede flow zit en soms juist niet. Dan is sociale media bezoeken of een telefoongesprek juist lekker om er daarna weer tegenaan te gaan.

Wiets vraagt:
    Genoten! Bedankt. En natuurlijk komt hierna deel 5. Heb je al titels bedacht?

Melissa Skaye antwoordt:
    Wat fijn dat je genoten hebt. Heerlijk!
    En titels, laat ik het zo zeggen: ook al heb je nog geen flauw idee waar VT5 over gaat, suggesties voor een titel met een V en een T zijn altijd heel erg welkom.

EliJos vraagt:
    Hoi Melissa, waarom heb je er voor gekozen om niet bij alle hoofdstukken een datum neer te zetten, i.p.v. de een wel de ander niet? Groetjes Sandy

Melissa Skaye antwoordt:
    Hoi Sandy, goede vraag! Hopelijk wekte dat geen verwarring tijdens lezen? Want de reden is dat ik dat wel deed bij tijdsprongen en waar het al duidelijk het heden (of personage) was, daar niet. Ook gebruik ik namen dus: Will de Jager en Emma bovenaan het hoofdstuk. Aan proeflezers (10 mensen) is gevraagd of het op deze manier duidelijk was, waar, wie en hoe, en het antwoord was: ja. Vandaar dat ik het zo heb gelaten.

Voor alle vragen aan en antwoorden van Melissa Skaye, klik hier.

Citaat Karin:
    De snelle schrijfstijl past best goed bij dit soort van boek, is prima voor een thriller. Het plot wordt rustig opgebouwd, zelfs gedeeltelijk doorheen de verschillende boeken, het leestempo verhoogt aanzienlijk in het laatste deel van ‘verminkte toekomst’ en in de climax komen de verschillende verhaallijnen mooi bij elkaar. Ik vond ‘verminkte toekomst’ op zich een boeiend verhaal, dat steeds mijn volle aandacht had (op 1 klein stukje na dat ik bewust niet gelezen heb, omdat ik dat echt niet wilde weten – teer zieltje.
    Beoordeling: 8,67

Citaat ingrid:
    Als je begint te lezen in het boek van Melissa kun je het niet meer weg leggen. Het is meeslepend en je wilt weten wat er gebeuren gaat en hoe het afloopt. Echt heerlijk en fijn om te lezen hoe zij schrijft. Echt een aanrader voor iedereen die van spannende boeken houdt. De schrijfstijl is prettig om te lezen. Dit maakt dat het vlot leest. Ik hoop zo op een vervolg!! Dat zou echt super zijn.
    Beoordeling: 9,17

Citaat Elsa Bakker:
    Het hele verhaal had mij gelijk vanaf het begin in zijn greep. Het bleef boeien en ik bleef nieuwsgierig naar hoe het verder zou gaan. De opdeling in hoofdstukken vanuit de verschillende personages draagt bij aan de spanning in het verhaal. Het plot vind ik goed uitgewerkt. Er zijn details vergeten en er zit een goede opbouw in. Ook heeft het een verrassend element. Al met al goede eigenschappen voor een plot van een thriller als je het mij vraagt. Ik had het einde niet geheel zien aankomen, althans niet op deze manier.
    Beoordeling: 7,67

Citaat jennifervogels:
    Het is een boek dat makkelijk is te lezen. Als je er eenmaal in begint, kan je het niet meer wegleggen. Het is zo meeslepend. Het plot is goed, ontwikkelt zich snel. Het einde had ik ergens wel verwacht, gehoopt in ieder geval. Ik heb hem bijna in een keer uitgelezen. Het boek had me helemaal. Ze heeft een hele fijne schrijfstijl. Dit boek was een spannend, mooi boek, met wel wat verassingen erin, die je niet echt had verwacht.
    Beoordeling: 8,17

Citaat Alex Van Damme:
    De plot ontwikkelt zich goed, het tempo gaat goed vooruit. Het verhaal doet me een beetje denken aan de Noordzeemoorden. De structuur van de plot met de titels en jaartallen in de hoofdstukken zijn heel belangrijk en geven een mooie leidraad aan het verhaal. Het is goed opgebouwd, gestructureerd. Ik had dit einde gehoopt, en ik denk dat een ander einde, vb de dood van een van hen een teleurstelling zou zijn. Ik vond het een heel boeiend verhaal en ik heb boek heel snel uitgelezen. Wat dit boek uniek maakt is de beschrijving van het escaleren van het misbruik door een aantal mannelijke figuren.
    Beoordeling: 7,33

Citaat EliJos:
    Het is een rauw verhaal met wat lompe personages en het over en weer gaan van hoofdstukken over Sanne naar Emma lees heel prettig. Het plot wordt op zich goed opgebouwd maar was voor mij eigenlijk niet heel verrassend. Alle verhalen komen mooi samen. Het had niet continu mijn volle aandacht omdat bepaalde dingen voor mij de snelheid eruit haalden. Het verhaal van Emma daartegenover had wel steeds mijn volle aandacht. Dit verhaal is wel erg heftig, wat dat betreft is het een thriller plus, ligt het misschien wel tussen thriller en horror in.
    Beoordeling: 8,00

Citaat sanhan:
    Melissa heeft een duidelijke, vlotte schrijfstijl, daar hou ik van. Het plot is eentje zoals er zovele zijn. Ik vond het niet erg origineel. Hoewel ik het niet origineel vind is het wel goed opgebouwd en goed uitgewerkt. Halverwege het boek had ik iets anders verwacht, maar toen de climax begon kon ik me het einde al inbeelden.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Bookloversaphira:
    Het boek zelf heeft een vlotte en fijne schrijfwijze waardoor ik mijn eigen goed in het verhaal kan plaatsen. Ja vanaf begin wist je eigenlijk als dat ze elkaar zouden vinden. Alleen het gedeelte van de zoon van Emma, had ik niet verwacht. Leuke twist in het verhaal. Melissa heeft een heerlijke vlotte schrijfwijze, waardoor je je eigen erg goed in het verhaal kan plaatsen. Het was een heerlijk boek met een uniek verhaal. Persoonlijk ben ik nog nooit zo een soort verhaal tegengekomen.
    Beoordeling: 7,83

Citaat vangrol:
    De schrijfstijl past prima bij het boek, het is prettig leesbaar. Het plot is goed opgebouwd en voor mij uiteindelijk verrassend geweest. Goede verhaallijnen die goed bij elkaar kwamen. Bepaalde gebeurtenissen en ontwikkelingen had ik verwacht, maar op het eind werd ik toch nog even op het verkeerde been gezet. Het verhaal had steeds mijn volle aandacht, ik wilde het ook achter elkaar uitlezen. Ik vind Verminkte toekomst een harde, rauwe, psychologische thriller.
    Beoordeling: 9,00

Citaat Marjon van Oostenrijk:
    Heel mooi hoe alle verhaallijnen samen komen, al blijven er ook wat open eindjes. Het verhaal was boeiend en had steeds mijn volle aandacht. Af en toe was het moeilijk om het boek weg te leggen. De schrijfstijl van Melissa is erg prettig. Nergens gehad dat ik terug moest bladeren of moest nadenken wat er ook al weer gebeurd was. Het verhaal is in zoverre uniek dat ik nog niet zo’n verhaal gelezen heb en dat de verschillende verhaallijnen in het boek zo goed beschreven worden en bij elkaar komen.
    Beoordeling: 8,67

Citaat jajansen:
    De schrijfstijl past bij het boek, wilde ook door blijven lezen. Het verhaal wordt mooi opgebouwd, vanuit de verschillende verhaallijnen, die uiteindelijk bij elkaar komen. De indeling in de hoofdstukken met een duidelijke tijdsaanduiding klopten en werden uiteindelijk mooi in elkaar gevoegd. Het is een vlotlezend verhaal met een enkele keer wat te veel totaal niet relevante details.
    Beoordeling: 7,58

Citaat Tina:
    Ik vind het een supergoed plot! Alle verhaallijnen komen uiteindelijk erg mooi samen! Alles werd geleidelijk opgebouwd, je leeft echt mee met de personages, en aan sommige personages heb je echt een grote hekel! Het einde was wel een beetje zoals ik had verwacht en gehoopt. Het boek was voor mij heel erg moeilijk weg te leggen, ik wilde steeds weer verder lezen, weten hoe het verder ging. Hier zat echter ook een nadeel aan, het boek was zo snel uit!!
    Beoordeling: 9,33

Citaat wiets:
    De schrijfstijl van Melissa past prima, vlot geschreven, niet te lange ingewikkelde zinnen, waardoor je door het verhaal heen vliegt.  Ik vond het een geweldig spannend verhaal, waarbij je alleen maar door wilt lezen om te zien hoe het met iedereen gaat. Mooie plot, waarbij de verhaallijnen bij elkaar komen. De spanning loopt op tot een climax, waarbij het gelukkig goed afloopt voor de hoofdpersonen. Dit einde was wel een beetje verwacht, maar hoe precies weet je natuurlijk niet.
    Beoordeling: 9,67

Citaat nakita:
    Het is een echte rollercoaster. Ik zag sommige dingen echt niet aankomen. Ik vond het een boeiend verhaal en het had het steeds mijn volle aandacht, ik heb absoluut wakker gelegen! Uitermate heerlijk, leest soepel weg en ze schrijft beeldend. IJzersterk en vloeiend leesbaar.
    Beoordeling: 9,67

Citaat Brigitte Dielman-Bleeker:
    Ik vind het een machtig mooi plot. Toch nog onverwacht. Ik vind de opbouw van spanning in dit boek erg mooi, blijft je bezighouden. Ik had helaas doordeweeks steeds weinig tijd waardoor ik het steeds weg moest leggen. Echt heel jammer want het boek bleef aan me trekken.
    Beoordeling: 9,00

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

Nakita

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.