Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 27: Hemelbewijs Verslag leesclub Hemelbewijs van Bruce Buff

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #5536 |

Leesclub 27, Hemelbewijs – Bruce Buff

Inleiding

Het verhaal: Hemelbewijs

In de thriller Hemelbewijs van Bruce Buff beweert een wetenschapper dat hij het bewijs heeft gevonden dat God bestaat.

Stephen Bishop, een gerenommeerde wetenschapper, neemt contact op met zijn oude vriend Dan Lawson. Stephen vertelt hem dat hij een baanbrekende DNA-ontdekking heeft gedaan, die het bewijs kan zijn voor de schepping. Hij heeft Dan nodig om deze kennis geheim te houden. Maar Dan vertrouwt het niet, en gelooft alleen in keihard bewijs. Als een van de experimenten totaal misgaat, rijzen er steeds meer vragen. Dan gaat wanhopig op zoek naar antwoorden.

De schrijver: Bruce Buff

Bruce Buff werkte jarenlang als consultant en leidinggevende bij grote internationale bedrijven. In zijn vrije tijd gaat hij graag hardlopen, fietsen of hiken en de afgelopen jaren werkte hij aan zijn debuut. Samen met zijn vrouw Claire en hun vijf kinderen wonen ze in de staat New York.

De lezers:

Lezer 1: nini_ingrid, 48 jaar
    Ik ben enorm benieuwd naar dat bewijs dat God bestaat en hoe de schrijver dit in een thriller verwerkt.

Lezer 2: AT, 52 jaar
    Ik zou graag aan de leesclub van Hemelbewijs van Bruce Buff deelnemen omdat ik al had gelezen over The  Soul of the Matter, de originele titel. Meestal lees ik boeken in het Engels; dus als het in het Engels beschikbaar kan worden gesteld houd ik me extra aanbevolen! Ik las recensies over The Soul of the Matter en die waren zeer veelbelovend en daarin werd hij soms al vergeleken met Dan Brown. Dat maakte mij wel zeer nieuwsgierig. Heel toevallig dat jullie het boek nu aanbieden in de leesclub.

Lezer 3: Lieke, 50 jaar
    Joepie, weer een debuut! Ook bij dit debuut wil ik graag deelnemen aan de leesclub. Het onderwerp is intrigerend: bestaat de hemel? Bestaat God? Zijn er bewijzen???? Ik lees graag een debuut; ik leer ook graag nieuwe mensen kennen. Em zo voelt het lezen van een debuut.

Lezer 4: Marjon, 55 jaar
    Ik ben heel benieuwd naar dit boek, omdat er nog maar weinig lezersrecensies zijn te vinden. De omschrijving van het verhaal laat me zien dat het weer eens een heel ander plot is dat de thrillers die tegenwoordig als zoete broodjes over de toonbank gaan. Komen we dan eindelijk en onomstotelijk te weten dat er écht een God bestaat? Kom maar op met het keiharde bewijs! Een verhaal out-of-the-box?

Lezer 5: helderinge, 37 jaar
    Ik heb al eerder van deze schrijver gehoord. Fanatiek sporter en gezinsman en ook een goede thrillerschrijver dus. Ik had hem al op mijn verlanglijstje bij geschreven. Wat mooi zou het zijn als ik mee mag doen en 1 van zijn boeken mag lezen.

Lezer 6: VeraVB, 50 jaar
    DNA en wat je er allemaal mee kan doen en misdoen interesseert me al jaren. Ik heb een review over dit boek gelezen waarin eigenlijk wordt gewaarschuwd dat als je niet van dit onderwerp houdt en van de wetenschap erachter, dat het dan lastig wordt om door het boek te geraken. Ik houd wel van de DNA-code, dus laat dat boek maar komen.

Lezer 7: kareltje, 47 jaar
    O jee, een belangrijke levensvraag: het bestaan van God en het bewijs daarvoor? Wat origineel om daar een thriller over te schrijven. Natuurlijk wil ik graag weten of er bewijs is voor het bestaan van God. Maar eerlijk; net zo lief lees ik de thriller, die spanning verhoogt als het om deze vraag gaat!

Lezer 8: xKellllllyyyyyy, 61 jaar
    Ik heb de achterkant gelezen en ik ben benieuwd naar het verhaal.

Lezer 9: alegna, 27 jaar
    Ik wil graag deelnemen aan deze leesclub omdat dit boek me wederom uit mijn comfortzone zal halen, wat ik steeds meer ben gaan waarderen. Zo leer je heel andere types boeken lezen. Ik zal niet zo snel een boek over God lezen, maar in combinatie met een goede thriller wil ik me hier toch eens aan wagen.

Lezer 10: Axelle, 53 jaar
    Ik zou me graag aanmelden voor het boek. Na het lezen van de korte inhoud ben ik enorm gefascineerd.

Lezer 11: Stefanie_1985, 31 jaar
    Benieuwd naar het wetenschappelijk aspect van dit boek en wat het met God te maken heeft.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

…….

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog

Het zevenentwintigste boek dat door de leesclub is gelezen is Hemelbewijs, geschreven door Bruce Buff, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij Kok.

De ene keer krijgt een verhaal een positieve score, een andere keer is dat wat minder. Bij een leesclub is het over het algemeen zo dat de meeste inschrijvers vooraf zich niet erg verdiepen in wat voor soort verhaal het is. Eigenlijk is dat niet altijd bevorderlijk voor de uiteindelijke waardering en dus ook niet voor de boekbeoordeling. Het lijkt zo Hemelbewijs ook vergaan te zijn, helaas.

Bij de inschrijvingen was daar nog weinig van te merken….
    ‘Joepie, weer een debuut! Ook bij dit debuut wil ik graag deelnemen aan de leesclub’, liet een blije Lieke ons weten. En ook alegna liet zich positief uit, zij het iets meer beheerst, ‘zo leer je heel andere types boeken lezen. Ik zal niet zo snel een boek over God lezen, maar in combinatie met een goede thriller wil ik me hier toch eens aan wagen’.

Tijdens het lezen kwamen de eerste problemen naar voren; Voor nini_ingrid gold; ‘ik geraak er gewoon niet door, Ik zit nu aan pagina 60 en ik begrijp nog niks van het verhaal’. Van helderinge kreeg ze bevesting’ ‘voor mij is dit een hatelijk boek om te lezen. Ik ben er door en snap echt niets van dit boek. Ik ben nochtans geen dommerik en kan over veel meespreken maar dit is zo wetenschappelijk dat ik er niets van snap’. En alegna: ‘ook ik heb een moeizame start gemaakt’.

Maar natuurlijk zijn er ook andere geluiden, o.a. van VeraVB; ‘ik ben wel tevreden over het boek en van de verhaallijn. Wordt er veel kennis meegegeven, ja, maar dat is nodig om het verhaal te kunnen volgen. Is het teveel, nee, vond ik niet. Ik heb de indruk dat er hier en daar misschien nog een los eindje is, maar daar kan ik mee leven’. En ook van marjon kwam een gematigd positieve reactie; ‘het is me duidelijk dat de auteur zich heel gedegen heeft verdiept in de materie. De wetenschappelijke beschrijvingen zijn interessant om te lezen, maar niet altijd geheel duidelijk voor de leek, maar in grote lijnen een prachtige toevoeging aan het verhaal en bieden diepgang’.

Dus lijkt het dat voor Hemelbewijs de meningen sterk verdeeld zijn en het verhaal heel persoonlijk wordt ervaren. En dat is ook weer een leerschool, voor de redactie en zeker niet op de laatste plaats voor de deelnemers….

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat kareltje:
    Dit wordt mijn kennismaking met Bruce. Ik heb weinig over hem gelezen en de beschrijving over hem op de achterkant (consultant en leidinggevende bij grote bedrijven, hobby hardlopen en fietsen) geeft me geen indruk over wat ik van hem kan verwachten.

Citaat AT:
    De cover vind ik wel aardig. Niet heel opvallend. Pas nu ik gevraagd word om er goed naar te kijken zie ik welke voorwerpen erop staan al kan ik niet eens alles plaatsen. Van de schrijver heb ik nog nooit gehoord; de verwachtingen zijn dan ook niet heel hooggespannen op dat vlak.

Citaat Axelle:
    Als ik de achterflap lees en die vergelijk met de voorkant van het boek, dan denk ik dat die zeer goed bij elkaar passen. Het is duidelijk dat het zich in de medische/wetenschappelijke sfeer zal afspelen. De rode letters geven spanning weer en de zwarte letters duiden op iets dat niet zo goed zal aflopen. Ik kende de auteur niet, maar de korte inhoud zou mij zeker zijn boek doen meenemen.

Citaat nini_ingrid:
    Ik vind de cover echt wel mooi en moest ik dit boek in de boekhandel tegenkomen zou ik het zeker vastnemen en bekijken. Ik verwacht een spannend boek en hopelijk met niet teveel overbodige informatie. Ik ben wel benieuwd naar dat bewijs dat God bestaat.

Citaat alegna:
    De cover trekt me erg aan. Er staan zoveel details op waar je even beter voor moet kijken, dat ik meteen nieuwsgierig word. En dan zie je inderdaad allerlei dingen die met DNA te maken hebben; bloed, een microscoop, moleculenbouw, chromosomen. Verder valt me de kleur roze op, deze komt normaal niet zo vaak voor op een thriller. Wel een keer leuk!

Citaat VeraVB:
    Erlenmeyers gevuld met kleurrijke substanties, spoortjes bloed, een naald, een dna kaart, microscoop, moleculen, het komt allemaal heel wetenschappelijk en professioneel over. De cover lijkt me dan goed aan te sluiten bij de inhoud afgaande op de omschrijving op de achterflap. Ik zou het boek ook wel vastpakken in de boekhandel. De naam van de auteur in het rood met wat uitlopende letters die bloed suggereren en het zwart van de titel vormen een mooi contrast.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat nini_ingrid:
    Ik geraak er gewoon niet door, het kan wel door mijn medicatie komen maar ik begrijp niet wat ik lees. Het is te wetenschappelijk voor me en ik weet niet of ik het ga kunnen uit lezen. Ik zit nu aan pagina 60 en ik begrijp nog niks van het verhaal

Citaat xKellllllyyyyyy:
    Het gaat traag maar het is misschien dat ik dit boek nog niet goed ken.

Citaat helderinge:
    Ja, ik ben nu al een week bezig en kom net terug van vakantie. Ik had drie boeken in de koffer en had verwacht dat ik daar tekort aan zou hebben. Dit boek vind ik inderdaad ook dusdanig ingewikkeld lezen dat ik nog maar bij bladzijde 150 ben en de andere boeken nog niet een aangeraakt heb.
    Thuisgekomen ging ik dus hier kijken of meer mensen dat ervaren.
    Voor mij is dit een hatelijk boek om te lezen. Ik ben er door en snap echt niets van dit boek. Ik ben nochtans geen dommerik en kan over veel meespreken maar dit is zo wetenschappelijk dat ik er niets van snap.

Citaat Stefanie_1985:
    Zoals reeds gezegd in andere leesclub, ben ik niet zo van de citaten onthouden/opschrijven. Er zijn in dit boek weinig dingen die ik opmerkelijk vind eigenlijk. Tenzij je de hoeveelheid kennis waarmee de auteur je om de oren slaat, meetelt. Ook de hoeveelheid aan kromme zinnen en typo’s springen in het oog. Echt jammer, het draagt allemaal bij tot een boek dat mij niet kan bekoren. Nochtans een boek die anders wel aan mijn verwachtingen voldeed qua ontwikkelingen.

Citaat alegna:
    Ook ik heb een moeizame start gemaakt. Dit had ik vooraf niet verwacht, maar het is zo’n diepgaand boek, dat ik er gewoon geen focus op heb. Om het bot te zeggen; ik lees een leesboek voor vertier, voor diepgang lees ik wel een studieboek. Nu heb ik zelf een biologie-achtergrond dus begreep het biologische deel wel, maar echt dat wetenschappelijke natuurkundige deel trok me beduidend minder. En had dit toch wel minder verwacht.
    Wel vind ik het zeer leuk dat er afbeeldingen in het boek zitten. Dit zie je vrijwel nooit, dus dit is zeker een pluspunt wat mij betreft!

Citaat Lieke:
    Door de vele wetenschappelijke stukken is het een taai boek om te lezen.
    Wat me daarbij opvalt is het taalgebruik. Wanneer er sprake is van actie/ interactie is de schrijfstijl vlot, beeldend. Zodra het technische gedeelte aan bod komt, lijkt het alsof het rechtstreeks uit wetenschappelijke essays is gekopieerd. De zinnen zijn lang, met veel bijzinnen, waardoor je ze vaak meermaals moet lezen om ze te kunnen begrijpen.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. Hemelbewijs is uiteindelijk door 11 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 27e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 5,74 en natuurlijk een plek in de HALL of FAME.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:
    Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Hemelbewijs van Bruce Buff geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 5,55
    2. Plot: 5,00
    3. Leesplezier: 5,18
    4. Schrijfstijl: 5,32
    5. Originaliteit: 7,45
    6. Psychologie: 5,95

Gemiddelde puntenwaardering: 5,74

Citaat Axella:
    Dan is iemand die op dit moment in een diep dal zit maar zijn eigen zorgen opzij zet in naam van een oude vriendschap. Alhoewel hij in het begin het contact liever niet hernieuwt, bezwijkt hij onder de druk van zijn zus en gaat er voor. Bewonderenswaardig, toch wel. De schrijfstijl is veel te strak. Het lijkt wel een wetenschappelijk werk. Een boek geschreven in een populair genre moet toegankelijker zijn voor het grote publiek. Er is te weinig spanning in om een echte thriller te zijn.
    Beoordeling: 5,00

Citaat AT:
    Nee, ik had totaal geen verwachting van deze auteur. Het is natuurlijk zijn debuut en verder wordt er niet zoveel over hem bekend door het lezen van de achterflap. Ja, het is een lekkere thriller met een mooi thema (onthullen van de geheimen die DNA nog voor ons heeft). Nee, omdat ik het soms te veel theoretische uiteenzettingen vond die voor mij niet in een thriller thuishoren.
    Beoordeling: 6,00

Citaat kareltje:
    Ik had geen enkele verwachting bij deze auteur. Ik wilde graag meedoen vanwege de beschrijving van het boek, omdat ik het intrigerend vind om een thriller te schrijven die gaat over bewijs voor het bestaan van God. Ik was heel benieuwd hoe dit een rol zou gaan spelen, er vanuit gaande dat het bewijs niet geleverd gaat worden. Ik houd wel van boeken waar wetenschap een rol speelt, heb dan het idee dat er iets van fundering, iets meer niveau onder zit. De schrijfstijl past bij het verhaal, door de verdeling in delen en hoofdstukken en de zinsbouw.
    Beoordeling: 7,67

Citaat VeraVB:
    Ik had geen verwachting want ik ken de auteur niet, nooit iets van gelezen ook niet in het Engels. Toen ik ergens las dat dit een beetje als Dan Brown zou zijn, was ik erg terughoudend want die verhalen vind ik niets. Veel te veel geëtaleer van kennis en kunst waar ik niet veel mee heb. Toch ingeschreven door de gentechnologische insteek. Ik ben wel tevreden van het boek en van de verhaallijn. Wordt er veel kennis meegegeven, ja, maar dat is nodig om het verhaal te kunnen volgen. Is het teveel, nee, vond ik niet. Ik heb de indruk dat er hier en daar misschien nog een los eindje is, maar daar kan ik mee leven.
    Beoordeling: 7,00

Citaat helderinge:
    Moeilijke schrijfstijl door alle wetenschappelijke feiten die om je oren vlogen was het moeilijk het verhaal te volgen. Ik had dit verhaal niet zo verwacht. Op zich het verhaal was best mooi bedacht alleen alle afdwalingen eromheen maakte dat ik het niet zo goed volgen kon. Moeilijk door alle wetenschappelijke feiten die om je oren vlogen was het moeilijk het verhaal te volgen.
    Beoordeling: 5,83

Citaat xKellllllyyyyyy:
    Het was moeilijk om geconcentreerd te volgen. Moeilijke schrijfstijl. Veel woorden die ik niet ken of niet makkelijk uitspreekbaar zijn. Iets meer spanning en niet te veel wetenschappelijke woorden had wel gemogen.
    Beoordeling: 5,50

Citaat Stefanie_R1985:
    Ik denk dat het ondertussen duidelijk is dat ik het niet echt een begrijpelijk boek vond, zeker de wetenschappelijke stukken. Ik had het anders verwacht en zal het ook zo eerlijk zeggen als ze mijn mening vragen. Het is het voor mij allemaal net niet, geen thriller, niet echt Amerikaans, niet hard, … Het is een haast wetenschappelijk, filosofisch discussieboek. Iets voor met vrienden en een goed glas wijn!
    Beoordeling: 5,00

Citaat nini_ingrid:
    Ik begreep niks van dit boek, het is veel te wetenschappelijk wat ik niet kan volgen. De schrijfstijl is wel goed, daar kan ik niks op aanmerken. Het was boeiend als je de wetenschappelijke stukken eruit haalt maar ik heb het meeste niet begrepen dus had het mijn aandacht niet ten volle. ik wou zelf het boek zo laten en niet verder lezen maar ik heb mezelf gedwongen om verder te lezen. Ik moest me zo concentreren en dan nog vond ik het te moeilijk, lezen moet voor mij meer ontspanning zijn.
    Beoordeling: 3,33

Citaat marjon:
    Het is me duidelijk dat de auteur zich heel gedegen heeft verdiept in de materie. De wetenschappelijke beschrijvingen zijn interessant om te lezen, maar niet altijd geheel duidelijk voor de leek, maar in grote lijnen een prachtige toevoeging aan het verhaal en bieden diepgang. Die diepgang miste ik bij de uitwerking van de plot. Veel vage draadjes die aan het einde ook nog eens niet samenkomen. Het verhaal is niet af. Boeiend was het zeker wanneer de wetenschappelijke beschrijvingen aan bod kwamen, maar de plot in het geheel was minder boeiend. De moeilijkere stukken hadden zeker mijn aandacht, omdat ik anders geheel en al de draad kwijt zou raken. Ik heb dan ook nog nooit zo lang over een boek gedaan als dit boek.
    Beoordeling: 7,33

Citaat Lieke:
    Het boek voldoet deels aan mijn verwachtingen qua inhoud, de schrijfstijl beviel me niet. Of dat aan de auteur of de vertaler lag, kan ik niet beoordelen. De wetenschappelijk delen waren erg technisch beschreven, de ethische delen nogal grootsprakig en hoogdravend en de actie in vlotte stijl. Dat maakte het lezen niet prettig. Pas tegen het eind vond ik de overwegingen boeiend, vooral waar Dan en vader Michael in gesprek waren. Zo had ik het hele boek graag gezien; een mooie balans tussen geesteljke en lichamelijke actie. Ik heb het boek in twee delen gelezen (zie ook mijn opmerkingen bij tijdens het lezen) en vond het zeker niet gemakkelijk.
    Beoordeling: 5,17

Citaat alegna:
    Een hele dikke nee, het boek was niet boeiend. Ik ben vaak in slaap gevallen, het trok me totaal niet en liet me supersnel afleiden. Echt jammer.
    Het is wel een keer vernieuwend voor een thriller. Het is geen simpele moord en doodslag.
    Je moest te veel geconcentreerd nadenken. Het voelde echt rot om het boek uit te moeten lezen. Ik ben helaas niet tevreden. Het zal voor een bepaalde doelgroep leuk zijn, maar ik heb best een goede achtergrond qua biologie en ook qua wetenschap weet ik wel iets, maar dit was te diepgaand om even lekker te ontspannen.
    Beoordeling: 5,33

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

………..

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

@Cees,
    Je hebt er weer een mooiverslag van gemaakt. Voor een aantal was het een lastige leesclub dit keer en je hebt mooi beschreven dat voorbereiding en van tevoren kijken wat het boek inhoudt, belangrijk kunnen zijn voor een eerlijke beoordeling.

Ik heb wel één puntje. In mijn beoordeling kwam ik uit op een 7.3. In jouw verslag echter staat dat ik het boek zou hebben beoordeeld met 6.17 Is hier nog een mouw aan te passen?

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Ik vind jammer dat er gezegd wordt dat we geen voorbereiding deden. Ik ga me immers nooit inschrijven als het onderwerp me niet ligt of ik er niets van weet. Er zijn genoeg schrijvers (Cooke, Brown, Gerritsen) die ook dit soort boeken schrijven en het toch toegankelijk houden qua wetenschappen. Het stond idd oa. op ThrillZone dat er grote stukken wetenschappelijke tekst in gingen staan, maar ik dacht dat het ondergeschikt en toegankelijk ging zijn, een thriller zijnde… Voor echt wetenschappelijk werk, koop ik wel zo een boek. En ja, er staan er in mijn kast, gelezen en wel, oa. van Hawking.
    Toch bedankt voor de kans om mee te mogen doen!

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 33

Voor een debuut ben ik altijd te porren en (enige) wetenschappelijke onderbouwing vind ik ook geen enkel probleem. Integendeel, het toont dat de schrijver zijn lezers serieus neemt door ze “deelgenoot” te maken van de technische kennis die nodig is voor het verhaaal. Maar in Hemelbewijs was de balans tussen wetenschappelijke informatie en roman (thriller) zoek. En dat vond ik jammer, want ik vind het gegeven buitengewoon intrigerend. Ook de uitwerking die een dergelijke kennis op een mens heeft. Het zou een goede basis zijn voor een discussie over de ethische kanten van menselijk ingrijpen in dat wat voorbestemd of vastgelegd is. Maar noem het dan geen thriller, maar bv Hemelbewijs: feit of fictie?

Het verslag is een goede afspiegeling van de reacties. Chapeau!

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580

@Cees,
    Je hebt er weer een mooiverslag van gemaakt. Voor een aantal was het een lastige leesclub dit keer en je hebt mooi beschreven dat voorbereiding en van tevoren kijken wat het boek inhoudt, belangrijk kunnen zijn voor een eerlijke beoordeling.

Ik heb wel één puntje. In mijn beoordeling kwam ik uit op een 7.3. In jouw verslag echter staat dat ik het boek zou hebben beoordeeld met 6.17 Is hier nog een mouw aan te passen?

Klopt helemaal Marjon, de fout ligt bij mij.
    Je gemiddelde beoordeling komt uit op 7,33 wat ook gevolgen heeft op de eindbeoordeling, die wordt 5,74
    Ook weer gevolgen voor de HALL of FAME dus dat is inmiddels allemaal gecorrigeerd.
    Blijf me zeker controleren, ik maak ook fouten, net zoals iedereen.

Bedankt!

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

@Cees,
    Foutjes maken we allemaal, geen probleem. Het fijne is dat het ook weer opgelost kan worden.
    Helemaal goed zo! Dank je wel!!! 😀

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.