Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 20: De jager Verslag leesclub De jager van Tom Wood

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4360 |

Leesclub 20, De jager  – Tom Wood

Inleiding

Het verhaal: De jager

Vergeet Jack Reacher, vergeet Jason Bourne, vergeet James Bond. Hier is… Tom Woods Victor

Voor de fans van Lee Child, de Jason Bourne-boeken en tv-series zoals The Unit en Prison Break

Victor is een freelancer, een professional, een killer – de beste die er is. Hij is ijskoud, efficiënt en trefzeker. Hij leeft alleen, hij werkt alleen en niemand kent zijn achtergrond of echte naam. Voor hem is iedere opdracht een zuiver zakelijke transactie: hij schakelt het doelwit uit en hij krijgt ervoor betaald.

Wanneer hij in Parijs is om een routineklus op te knappen voor een anonieme klant loopt hij in een hinderlaag en moet hij ineens vechten voor zijn leven; een rol die volkomen nieuw voor hem is. Hij heeft geen idee wie zijn tegenstander is, maar één ding is zeker: hij laat zich door niets tegenhouden. Victor slaat op de vlucht en trekt door Europa terwijl de autoriteiten hem proberen te dwarsbomen en hij op de hielen wordt gezeten door niet één maar meerdere huurmoordenaars en geheime diensten. Maar Victor is geen makkelijk doelwit – en hij is minstens zo meedogenloos als zijn achtervolgers…

De schrijver: Tom Wood

Tom Wood woont in Londen. Zijn debuut De jager is het begin van de bestsellerserie over huurmoordenaar Victor. Als Tom niet aan het schrijven is, beoefent hij graag krav maga of doet hij aan boksen.

De lezers:

Lezer 1: Anita de Groot, 47 jaar
    Wat bied je ons weer een mooi boek aan (complimenten). Ik heb de afgelopen 2x me al opgegeven maar dit is een boek wat me zo aanspreekt dat ik me toch inschrijf ondanks dat het gekkenwerk is. Waarom spreekt het me aan omdat de huurmoordenaar nu zelf het slachtoffer lijkt te worden en niet van een iemand maar met meerdere personen/diensten. Twee tegen een is gemeen maar als er nog meer partijen zijn wordt het nog gemener en net als James Bond ga ik ervan uit dat Victor slimmer is als de rest. Het lijkt me super om te lezen en geef me dan ook graag op.

Lezer 2: nini_ingrid, 48 jaar
    Ik schrijf me in omdat ik graag de boeken lees van Lee Child en deze is vergelijkbaar dus ben ik heel benieuwd of het echt zo is

Lezer 3: Marjo Jacobs, 52 jaar
    Ik doe graag aan deze leesclub mee omdat ik benieuwd ben naar het verhaal hoe huurmoordenaar Victor wil vluchten voor zijn eigen beoogde moordenaars. De schrijver Tom Wood is tot nu toe voor mij nog onbekend. Ik zou graag kennismaken met zijn debuut. Ik verwacht veel spanning, diepgang en een aantal uren leesplezier van dit boek. Ik verwacht gezamenlijke digitale boekverdieping van deze leesclub.

Lezer 4: Maryam, 57 jaar
    Ik ben verslaafd aan Prison Break en dol op de boeken met Jason Bourne en Jack Reacher.
    Voorstukje smaakt naar meer.

Lezer 5: Evy De Brabander, 31 jaar
    Ik wil graag deelnemen omdat het eerste boek in een serie lezen altijd leuk is! En ik heb erg genoten van Masterplan van Pjotr Vreeswijk….dit lijkt vergelijkbaar!

Lezer 6: Sandra1968, 48 jaar
    Het voorstukje belooft wat, ik heb er zin in!

Lezer 7: Marjon, 55 jaar
    Woorden als: ijskoud, efficiënt, trefzeker, minstens zo meedogenloos als zijn achtervolgers…
    De geweldige recensies die ik heb gelezen én een prachtig sterrenresultaat, maken me erg nieuwsgierig naar dit verhaal en hoe ik me in zal kunnen leven in het personage Victor.

Lezer 8: Tilak, 44 jaar
    Ik wil graag aan deze leesclub deelnemen omdat dit ogenschijnlijk weer een typisch “meer voor mannen boek” is. De leesclub zal bewijzen of vrouwen hier ook héél blij van worden.

Lezer 9: Yvonne, 31 jaar
    Ik hou wel van en flinke portie actie en heb inmiddels ook wel wat boeken gelezen met huurmoordenaars enzo dus ik ben heel benieuwd naar dit debuut!

Lezer 10: masc, 44 jaar
    Fan van Lee Child ben ik niet, want ik heb nog niets van hem gelezen.  De Jason Bourne-boeken heb ik nog nooit van gehoord.  En de tv-series heb ik niet gezien omdat al mijn vrije tijd in het lezen van thrillers kruipt.  Toch wil ik me graag inschrijven voor deze leesclub omdat mijn vader alle boeken van Lee Child al gelezen heeft en ik durf op zijn oordeel te vertrouwen. Eerder volgde ik hem ook al toen hij me Clive Cussler, David Baldacci en nog enkele andere schrijvers van wie de naam me nu ontschiet, aanraadde.  Hopelijk kan ik hem nu op mijn beurt een spannend boek aanraden na het lezen van De Jager van Tom Wood.

Lezer 11: JaJansen, 60 jaar
    Graag wil ik meedoen aan deze leesclub. Als liefhebben van spannende actiethrillers, van Lee Child, James Patterson enz. enz., nieuwsgierig naar dit debuut, waarover lovende recensies zijn geschreven

Lezer 12: MarianneIL, 63 jaar
    Ik zou graag meedoen aan deze leesclub.  Het thema, een moordenaar die zelf prooi wordt, is op zich natuurlijk niet nieuw. Maar dan is het “altijd” de politie die op hem jaagt. Maar als een beroepsmoordenaar ingehuurd wordt en daardoor prooi wordt, is toch wel een interessante insteek. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit uitgewerkt wordt. Vanuit de beschrijving lijkt het me niet alleen een spannend boek, maar ook goed geschreven (heb wat andere sites opgezocht over het boek).

Lezer 13: Erna, 54 jaar
    Ik heb alle delen gelezen en heb er steeds van genoten. Ik deel graag mijn leeservaringen met anderen en ik vind het gaaf om een pakkende recensie te schrijven!

Lezer 14: Lies Oosterhoff, 49 jaar
    Ik ken deze auteur niet en ik zou graag de kans krijgen om iets van hem te lezen. Het verhaal lijkt me superleuk. Er zit zo te lezen actie en spanning in, wat waarschijnlijk maakt dat je hem in 1 ruk uitleest. Verder heb ik de tijd en zin in lezen en het schrijven van mijn ervaringen met dit boek.

Lezer 15: alegna, 27 jaar
    Waarom ik deze thriller wil lezen, is omdat het afwijkt van de normale thrillers. Normaal heb je een jager die zijn prooi te pakken zal nemen en waar de politie of FBI achteraan gaat. Dit keer is de jager de gejaagde door een onbekende partij. Wat voor gedachten gaan er rond in het hoofd van de ‘jager/ prooi’? Erg gaaf bedacht.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

…….

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog

Het twintigste boek dat door de leesclub is gelezen is De jager, geschreven door Tom Wood, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij Boekerij.

Tom Wood woont in Londen. Zijn debuut De jager is het begin van de bestsellerserie over huurmoordenaar Victor. Als Tom niet aan het schrijven is, beoefent hij graag krav maga of doet hij aan boksen. Vergeet Jack Reacher, vergeet Jason Bourne, vergeet James Bond. Hier is… Tom Woods Victor. Gaat dit boek dit waarmaken of is het alleen maar marketingstrategie?
    Benieuwd wat de lezers in de leesclub van dit boek vinden!

Over de cover zegt Erna ‘sterk en mannelijk’. Nini_ingrid vindt de cover wel veelzeggend, ‘een vluchtende man waar op gejaagd wordt’. Lies Oosterhoff zegt: ‘Ik vind het ontwerp op de cover leuk. Het komt enigszins mystiekachtig over’. En daaropvolgend zegt ze: ‘Als ik naar de auteur kijk verwacht ik eerder een brave roman, maar zeker geen thriller’.
    Laten we hopen dat ze dat mis heeft.

Voor het lezen zegt maryam een boek te verwachten wat ten koste van haar nachtrust gaat. Sandra1968 denkt: ‘ik verwacht een actiethriller die ik niet weg kan leggen en die een gat slaat in mijn nachtrust’.
    Laten we wensen dat de dames niet te veel slapeloze nachten gaan krijgen van het boek.

jajansen laat weten: ‘het boek wordt vergeleken met o.a. Jason Bourne, dus ik verwacht intriges, waar ook de overheid een rol in speelt’. Hopelijk wordt zij niet teleurgesteld hierin.

Tijdens het lezen laat een enthousiaste Evy de Brabander weten: ‘Bijna halverwege! Ja het leest wel erg vlot maar soms is de beschrijving toch bijna pijnlijk levensecht…brrrr…alsof het met mezelf gebeurt!’. Yvonne vervolgens: ‘Het is een spannend, snel verhaal. Het is erg gedetailleerd wat betreft plaatst en tijd, maar de karakters worden niet heel erg uitgediept’. Dat laatste wordt overigens door meerdere lezers gevonden.

Masc zegt na het lezen: ‘Ik vond dit verhaal niet geloofwaardig, maar in dit genre vind ik dit ook niet echt heel belangrijk.’ Tilak op haar beurt: ‘Het verhaal voldoet qua snelheid, spanning en actie voor 100% aan mijn verwachtingen’. Anitadegroot mompelt: ‘Ik verwachtte een James Bond-verhaal en dat was het ook maar om te lezen toch niet zo leuk als om te kijken’.

De meningen lopen uiteen in deze leesclub, benieuwd naar de andere meningen? Op naar de leesclub!

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat maryam:
    Cover: actiethriller vol adrenaline en tostesteron is precies wat bij mij in gedachten komt als ik naar de rennende man onder de donkere wolken kijk. Verwachting: weer een boek wat ten koste van mijn nachtrust gaat. Spannend en niet weg te leggen.

Citaat sandra1968
    De cover toont een onheilspellende lucht met een hardlopende man, de vraag is vlucht hij of jaagt hij. Dit is het debuut van Tom Wood, ik ben heel benieuwd. Ik verwacht een actiethriller die ik niet weg kan leggen en ie een gat slaat in mijn nachtrust.

Citaat JaJansen:
    Auteur: Het is zijn debuut. Ik ben benieuwd. Ik hoop op een vlotlezende spannende thriller. Het boek wordt vergeleken met o.a. Jason Bourne, dus ik verwacht intriges, waar ook de overheid een rol in speelt. Ben benieuwd.

Citaat alegna:
    Mijn verwachting is vrij hoog. James Bond, Jack Reacher en Jason Bourne vergeten en Victor onthouden, ben benieuwd of hij het waar maakt. Hoop op een lekker spannend verhaal met onverwachte twists en dat je zelf lekker mee kan denken.

Citaat Lies Oosterhoff:
    Als ik naar de auteur kijk verwacht ik eerder een brave roman, maar zeker geen thriller. Ach, schijn bedriegt zal ik maar hopen.  Ik verwacht toch een boek met veel harde actie en spanning.

Citaat Marjo Jacobs:
    Tom Wood, voor mij nu nog onbekend, middels dit boek maak ik graag kennis met hem.
    Verwachting: ik verwacht dat dit een huiveringwekkende thriller is waarvan de haren rechtop gaan staan.

Citaat Anitadegroot:
    De Cover: Niet heel mooi maar wel intrigerend en dat komt vooral door de tekst “Een meedogenloze huurmoordenaar is deze keer zelf de prooi”. Verwachting: Veel actie en hopelijk veel James Bond-achtige dingen en daar bedoel ik mee dat in mijn eentje tegen de rest.

Citaat MariannelL:
    Cover: het lijkt me een vluchtende man, op de vlucht. Ik verwacht een thriller met veel actie en vaart in het verhaal. Vanmorgen in de trein de eerst 40 bladzijden gelezen en daar zit vaart in. En het is boeiend, moest opletten op tijd uit te stappen.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Marjon:
    Het begin was inderdaad veel moord en doodslag door een schijnbaar emotieloze killer. Het verhaal ontwikkelt zich nu verder en ik zit er heerlijk in. Nog een blz of 80 te gaan in dit snelle en flitsende boek. Het leest heerlijk weg en ik kan goed in het verhaal blijven.

Citaat Evy de Brabander:
    Bijna halverwege! Ja het leest wel erg vlot maar soms is de beschrijving toch bijna pijnlijk levensecht…brrrr…alsof het met mezelf gebeurt! Maar ik hou wel van het tempo van het boek met af en toe een adempauze ertussen waarbij we wat meer over het plot te weten komen!

Citaat masc:
    Ik heb ongeveer een derde van het boek gelezen. Er zijn al vele doden gevallen, maar buiten schieten, doden en vluchten is er nog niet echt veel gebeurd. Ik raak een beetje verward door het grote aantal karakters dat een rol heeft; soms weet ik niet meer echt goed wie wie is. Mocht dit boek ooit verfilmd worden, dan ben ik ervan overtuigd dat dit een van de weinige boeken is waarbij de film beter is dan het boek.

Citaat nini_ingrid:
    Ik ben nog niet in de helft maar wat een boek. Ik vraag me dikwijls af hoe Victor telkens kan ontsnappen en de schrijver heeft er telkens zo een goede oplossingen voor en het klopt ook. Voor mij lijkt het echt wel wat op de boeken van Lee Child en inderdaad er is veel geweld maar ik vind het vooral goed geschreven en uitgewerkt.

Citaat Yvonne:
    Het is een spannend, snel verhaal. Het is erg gedetailleerd wat betreft plaatst en tijd, maar de karakters worden niet heel erg uitgediept. Ik vind het een goed boek tot nu toe, maar inderdaad erg filmisch, en James Bond achtig. Precies wat ook de omschrijving van het boek is.

Citaat Erna:
    Na een heftig begin ontwikkelt het verhaal zich in een rustiger tempo. De karakters blijven vrij oppervlakkig terwijl de scenes gedetailleerder beschreven worden. Vlotte schrijfstijl. Als ik aan het lezen ben boeit het wel, maar de drang om snel verder te lezen ontbreekt bij mij.

Citaat Tilak:
    Het boek is al weer bijna uit, nog maar 50 bladzijden -spanning?- te gaan. Ik ga er vanavond even lekker voor zitten. Inderdaad worden de karakters niet erg diep uitgewerkt, echter heb ik het gevoel dat dit voor dit boek ook niet het belangrijkste is. Het boek leest als een soort actiefilm waarbij je meegesleurd wordt in de heftige en zeer spannende scènes, hiermee zorgt de schrijver dat je het boek maar lastig terzijde kunt leggen. Ook krijg ik hierdoor toch wel een -soort zelf gevormd- beeld bij Victor.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. De jager is uiteindelijk door 13 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 20e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 6,56 en een mooie plek in de HALL of FAME.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:
    Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 1 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor De jager van Tom Wood geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 7,69
    2. Plot: 6,92
    3. Leesplezier: 6,92
    4. Schrijfstijl: 7,00
    5. Originaliteit: 5,69
    6. Psychologie: 5,15

Gemiddelde puntenwaardering: 6,56

Citaat maryam:
    De verhaallijn loopt zeker naar een ontknoping toe, alle puzzelstukjes vallen op een gegeven moment op hun plek. Ik werd tijdens het lezen telkens weer verrast door wendingen en gebeurtenissen die ik niet zag aankomen. Ik vond het een erg boeiend verhaal, verveelde mij geen minuut en ik had moeite om het boek weg te leggen. Ik vind het een lekker vlotlezend boek, met de hoeveelheid personages had ik geen moeite en de expliciete beschrijvingen van de gebeurtenissen, daar hou ik wel van.  De afwisseling van de hoofdstukken waardoor je extra informatie krijgt van de “vijanden” van Victor, maken het extra spannend omdat je denkt te weten wat er gaat gebeuren.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Lies Oosterhoff:
    Eigenlijk was het allemaal erg voorspelbaar. Er zaten een paar verassingen in. Maar om nu te zeggen dat het goed verstopt zit? Ik vind van niet. Op zich ben ik wel tevreden. In het begin vond ik het ronduit ergerlijk. Daarna kon ik het beter lezen. Ik had wat minder personages gewild en wat meer karakter. Het boek had wat minder gedetailleerd kunnen zijn waardoor het wellicht interessanter was geweest en iets minder dik.
    Beoordeling: 6,00

Citaat masc:
    Dit boek ging wel razendsnel, maar loste zeker mijn verwachting niet in omtrent het spanningsniveau. Ik had verwacht ’s avonds niet te kunnen inslapen na het lezen van enkele hoofdstukken, maar merkte dat het avond na avond moeilijker werd om het boek op te pakken en verder te lezen. Ik vind dat de schrijfstijl goed bij dit soort verhaal past. De korte hoofdstukken met vaak harde actiescènes maakten dat het boek vlot las. Ik vond dit verhaal niet geloofwaardig, maar in dit genre vind ik dit ook niet echt heel belangrijk. Het einde lag in de lijn met de rest van het boek en was geen grote verrassing. Ik vind de schrijfstijl van Tom Wood prettig en vlot te lezen.
    Beoordeling: 6,17

Citaat Tilak:
    Het verhaal voldoet qua snelheid, spanning en actie voor 100% aan mijn verwachtingen. Het barst van de snelle scènes en aan spanning ontbreekt het geen moment. Toch was het voor mij geen typisch “mannen boek” hiervoor heb ik er te veel van genoten en ondanks de soms gruwelijke scènes vond ik dit als vrouw niet storend maar juist een toegevoegde waarde aan het boek. De schrijfstijl is zeker passend. De auteur heeft de spannende momenten heel beeldend op papier gezet. Dit debuut is mij heel goed bevallen en lonkt naar meer. Ik heb het boek vol tevredenheid dichtgeslagen, het was erg prettig om te lezen en overtrof mijn verwachtingen.
    Beoordeling: 7,83

Citaat Yvonne:
    Dit verhaal voldoet geheel aan mijn verwachtingen! Ja, de schrijfstijl past hier heel goed bij, snelheid en korte bondige dialogen. Het is een heel spannend verhaal met een open einde, maar dat is logisch aangezien er nog een vervolg op komt. Het verhaal gaat zo snel dat je nooit lang op antwoorden hoeft te wachten en dat je alsmaar door wil lezen. Ja, ik ben zeer tevreden, het is een goed bedacht en uitgewerkt verhaal, het is erg spannend en boeiend. Het duurde even voordat ik erin kwam, omdat het zo snel is en er zoveel personages zijn. Maar later las het als een trein en had ik het zo uit.
    Beoordeling: 7,00

Citaat Evy De Brabander:
    Er zit weinig ontwikkeling in de meeste karakters. Victor maakt de grootste ontwikkeling door. Ik vind dat de schrijfstijl, net zoals de uitwerking van de personages, prima bij het verhaal past.  Toegankelijk en vlot leesbaar, waardoor de snelheid van lezen erg hoog kan liggen. Ik vond de schrijfstijl heel prettig lezen. Het ging vlot en ik kon ontspannen verder lezen. Het is precies wat ik er van verwacht had. Ik denk dat ik mijn fantasie wel volledig heb laten gaan, wat ik ook heel makkelijk kon bij dit boek. De beelden kwamen in mijn hoofd terwijl ik las en dat droeg voor mij wel bij tot het leesplezier.
    Beoordeling: 6,50

Citaat Anitadegroot:
    Ik verwachte een James Bond-verhaal en dat was het ook maar om te lezen toch niet zo leuk als om te kijken. Het voldoet niet aan mijn verwachting omdat het verhaal te expliciet beschreven wordt waardoor er weinig aan de verbeelding over blijft. Er zijn weinig verwikkelingen en veel moorden en dat het zo zou eindigen, ja dat had ik wel verwacht.  Alles wordt zeer goed beschreven, zo goed zelfs dat je fantasie niet hoefde mee te helpen en dat vind ik een gemis ik wil er graag mijn eigen verhaal in fantaseren.
    Beoordeling: 6,00

Citaat nini-ingrid:
    Nee het verhaal voldoet niet aan mijn verwachtingen, ik vind er veel te veel geweld inzitten en te weinig persoonlijke informatie, het is echt een mannenboek zeker. Jack reacher vind ik dan persoonlijk beter. Het verhaal zit wel goed ineen en hoe ze alles in de doofpot willen steken dat gebeurt in het echt ook. Het boek was zeker boeiend maar op het einde wel teleurstellend omdat ik vond dat de personages niet genoeg uitgewerkt waren.  Het was heel prettig om te lezen, echt een goede schrijfstijl. Ik had er meer van verwacht, nu schijnt Victor echt een superman te zijn en we weten veel te weinig van hem.
    Beoordeling: 7,17

Citaat Marjon:
    Uitvoerige beschrijvingen van de acties, achtervolgingen en moorden. Een boek voor de lezer die van een snel actieverhaal houdt, zonder poespas. De draadjes worden goed ingeleid en uitgewerkt, om zodoende naar het einde toe bij elkaar te komen. Een afgerond verhaal, met een open einde waar het de toekomst van Victor betreft. Ik heb me zeker vermaakt met dit spannende boek en het had mijn volle aandacht. Ik ben tevreden met het spannende en snelle verhaal. Heerlijk boek, maar ik zou wat meer uitgewerkte personages prettig vinden.
    Beoordeling: 5,83

Citaat MariannelL:
    Er zit weinig ontwikkeling in de personages. Maar in dit verhaal lijkt me dat ook niet noodzakelijk. Het verhaal is vlot geschreven en beeldend. Ondanks het grote aantal bladzijden heb je het boek snel uit. De situaties/gevechten zijn vrij uitgebreid beschreven en dat past helemaal bij dit soort verhaal. De puzzelstukjes vielen gaandeweg het boek op hun plaats, de regelmatige plotwisselingen geven ook steeds meer inzicht. Het boek boeide me zo dat ik een keer bijna mijn uitstapstation gemist had. Ik ben tevreden.
    Beoordeling: 7,67

Citaat Alegna:
    Het boek begon me iets meer te trekken op ongeveer bladzijde 200. Hiervoor had ik er extreem veel moeite mee. Maar mijne volle aandacht heeft het nooit gehad. Het is niet mijn type verhaal. De schrijfstijl was prima. Geen te moeilijke woorden. Geen vervelende zinsbouw. Vooraf was ik huiverig of dit boek wel bij me zou passen. En dit bleek ook wel zo te zijn. Heb me er doorheen geworsteld en was opeens verbaasd dat ik wel nieuwsgierig bleef naar hoe het verder zou gaan. Op den duur werd ik er toch wat meer ingetrokken. Ook al vond ik de gevechten soms totaal niet geloofwaardig.
    Beoordeling: 5,67

Citaat jajansen:
    Het is een snel boek, met nadruk op de veel scenes, daarvoor hoeven de karakters niet veel uitgewerkt te worden. De schrijfstijl is net als het verhaal snel en af en toe wat rauw geschreven. Ik ben wel nieuwsgierig naar de ontwikkeling van Victor, dus ja, ik wil nog wel meer lezen. Het verhaal is logisch opgebouwd, al lezend kom je steeds meer te weten en valt alles in elkaar. Het einde was enerzijds onverwacht, maar ook wel logisch. Het verhaal was vlot en boeiend geschreven. Las als een film.
    Beoordeling: 7,00

Citaat sandra1968:
    Victor had wel meer diepgang mogen hebben, aan het einde van het boek weten we per saldo nog niets van hem. Persoonlijk vond ik het vrij slecht geschreven boek, veel te veel details over wapens en hoe Victor opereerde. Ik vind de schrijfstijl van Tom Wood niet lekker lezen, het irriteerde mij al vrij vlot hoe hij de scenes tot op de detail omschreef en mij als lezer verder niet triggerde om na te denken, weinig diepgang. Ik had veel meer van dit boek verwacht.
    Beoordeling: 4,50

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub:

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

Erna

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Toch leuk dat dit boek uiteindelijk een best goed waardering heeft gekregen. Het is immers ook een kwestie van smaak.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Het is weer een uitgebreid en volledig verslag geworden, zoals we gewend zijn. Het boek heeft als actiethriller die ruime voldoende ook zeker verdiend.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

Ik kijk terug op een leuke leesclub met een boek waar ik van genoten heb, dit verslag is een perfecte afsluiting hiervan. Bedankt allemaal!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.