Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 36: De dood van een mooie vrouw De dood van een mooie vrouw, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #7228 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 40

De cover trok mij niet echt aan vond het een beetje saai.
    Auteur: Ze is nog beginnend dus is dit boek een eerste kennismaking met haar.
    Verwachting:Ik verwacht zeker dat het spannend zal zijn.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Persoonlijk vind ik de foto nogal donker tegenover de banner waar de titel en de naam van de auteur in voorkomt. Het geeft wel weer waar het verhaal zich afspeelt door het zand, de duinen en die mast?. Het zou echter eerlijk gezegd niet mijn aandacht trekken in de winkel.

Auteur:
    Aangezien ik de auteur niet ken en dit haar debuut is, is het moeilijk zeggen wat je verwacht … Ik verwacht dat ze kennis heeft over wat ze schrijft en dat ze dit doet op een aangename, vlotte manier.

Verwachting: Een goeie politieroman met actie en de nodige twists & turns. Daarnaast hoop ik echt het eilandgevoel te hebben tijdens het lezen. ik laat me voor de rest graag verrassen!

wiets
    Bijdrager
    Post count: 89

Cover: Een beetje grijzig, grauw. Trekt aan de ene kant niet zo aan maar aan de andere kant misschien een beetje mysterieus? Wel duidelijk dat het zich in de duinen afspeelt (de eerste moord in ieder geval) en op de achtergrond iets van de NAM denk ik (boortoren?). Duidelijke banner met titel en auteur. Niet heel spectaculair, wel duidelijk.

Auteur: Onbekend, hopelijk niet onbemind;)

Verwachting: Ik hoop dat het een spannende thriller is, die zich in de buurt afspeelt (altijd leuk). En natuurlijk dat het een vlot geschreven verhaal is, met de nodige humor.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Cover. Het plaatje past enorm goed bij de omschrijving, volgens mij zijn het echt de duinen van het Oerd. Tenminste zie dit object ook terug komen als je het Oerd gegoogled. Dit vind ik wel echt een goed pluspunt. De groene band op de cover spreekt me minder aan. Dit is zo statig ten opzichte van de rustgevende achtergrond.

Auteur: Ze is nog onbekend als schrijfster, maar schijbaar wel actief op dit forum! Dit vind ik echt onwijs leuk. Weet niet zeker of ik haar ooit heb getroffen in een leesclub? Maar het is wel stoer dat ze ons deze kans geeft.

Verwachting: Naar aanleiding van de tekst op de achterflap ben ik echt enorm benieuwd naar dit boek. Dit is echt een boek wat ik zelf zou uitzoeken bij aanschaf van boeken. Een goede moord, een goed onderzoekteam en flink wat spanning, tenminste dat is waar ik op hoop!

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 113

Het is een sobere cover maar ik denk dat het met de zee te maken heeft. Enkel de groene banner valt heel hard op

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Vlot en leuke leeservaring

Niet te moeilijk geschreven​ en niet te veel in de ik-vorm schrijven

maryam
    Bijdrager
    Post count: 165

Cover: Als ik de voorkant zie, zou ik niet denken dat ik naar een thriller kijk. Als de groene band vervangen zou zijn door de titel in andere letters zou het boek een andere uitstraling hebben.

Auteur: dit haar debuut. Maar alleen al door de aardige brief en voorwoord met handtekening, heb ik sympathie voor haar.
    Ik begrijp dat Lies van der Wal ook aktief is in leesclubs dus dat verwacht ik nu zeker.

Verwachtingen: op basis van de achtercover denk ik een spannend boek te gaan lezen waarbij de bijzondere omgeving van een eiland (Ameland) een rol speelt, maar ook zijn beperkingen heeft. Ben benieuwd hoe de schrijfster dit verwerkt heeft.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 157

De voorkant geeft een mysterieuze en sombere indruk, de dood en duisterheid. De groene balk met de titel en auteur is wat fleuriger en strak weergegeven. De kleur groen duidt misschien wel op de mooie natuur van Ameland.
    Ik verwacht dat het boek veel spanning bevat en met passie geschreven zal zijn, doorspekt met liefde voor natuurschoon en de medemens. Ik verwacht een vlot geschreven boek dat je niet meer weg kunt leggen als je eraan begonnen bent.
    Ik verwacht een spannend en bijzonder verhaal.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 149

cover – De cover is mooi maar doet me niet meteen heel erg aan een thriller denken. Eerder aan een roman of docu boek ofzo. desondanks maakt dat me des te nieuwsgieriger.

Auteur – Die ken ik nog niet maar het is haar debuut lees ik net. Leuk! Ik ben benieuwd.

Verwachting – Op basis va de samenvatting bij de aanmelding heb ik me enthousiast aangemeld omdat het boek me erg goed lijkt. Een spannend verhaal in combinatie met de omgeving waar ik ben opgegroeid. Ik ben zeer benieuwd.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 156

De cover is een beetje somber en de paal deed mij in eerste instantie denken aan de voormalige grens bij de DDR, beetje sinister. De groene streep is opvallend.
    De schrijfster ken ik niet, maar ze gaf aan actief te zijn op thrillerzone dus ik ga er vanuit dat ze zich goed voorbereid heeft. Lijkt me best “eng “zo’n debuut.
    Ik verwacht een spannend boek.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 77

De cover past bij het verhaal, want de dode vrouw wordt gevonden in het duingebied. Het oogt wat grauw maar er komt natuurlijk weinig vrolijkheid aan te pas. De groene banner vind ik niet zo passend en valt teveel op. Deze zou ik een sombere kleur hebben gegeven.

De auteur ken ik niet maar ik denk dat ze het verhaal heel beschrijvend kan vertellen, want ze heeft ervaring met de eilanden.

Ik verwacht een spannend verhaal met veel gepuzzel omdat er veel verdachten zijn dus leuk om te lezen.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

De cover is onmiskenbaar het Oerd, het komt een beetje grijs over maar het kan daar inderdaad grijs en mysterieus zijn. Op zich is een cover voor mij niet doorslaggevend.
    De auteur ken ik niet, ik las dat ze ook hier actief is, leuk! Wie weet gaan we veel van haar horen.
    De tekst op de achterkant van het boek prikkelde mij, een moord op Ameland, een eiland waar ik vaak kom, dat kan wel eens erg leuk zijn om te lezen.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 54

– voorzijde kaft; grijze grauwe foto van duinen, in combinatie met de titel, zet behoorlijk de toon.
    – achterkant kaft; synopsis is kort en krachtig, geeft niet te veel informatie weg.
    – foto van Lies van der Wal is leuk, niet te statig. Ik zie haar lopen met dit hoedje op op Ameland.

– Na het lezen van de synopsis (in de inschrijvings-email) had ik wel zin in het lezen van dit boek, dus misschien toch wel hoge verwachtingen.

Spannend verhaal, in een oer Nederlandse setting; zee, duinen, waddeneilanden. Plus de dood van een mooie vrouw! ben ook wel benieuwd naar de duistere kant van dit boek, waarom een de verwijzing naar een “mooie vrouw”, heeft ze een ook een lelijke en donker kant? Ik laat met door het verhaal verrassen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 173

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. Ik zou de cover mooier vinden zonder de groene band. Ik vind het wel mooi dat de foto doorloopt naar de achterkant

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik ken haar niet en het is haar debuut dus ben ik heel erg benieuwd

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Ik hoop op een spannend verhaal met ook veel emotie in en een vlot te lezen boek

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 172

Cover: De cover zou me in de winkel niet ‘pakken’. Maar ik vind de foto wel bij de korte inhoud passen. Het is wat gewoon maar niet lelijk.

Auteur: Een eerste thriller schrijven is altijd spannend en dat merk je ook bij deze auteur. Ik vind de persoonlijke brief erg leuk die in het boek zit en ik vind het erg knap dat ze haar boek aanbiedt voor de leesclub!

Verwachting: Een goed debuut, ik heb er dit jaar al veel gelezen dus ik ben benieuwd waar het boek zich plaatst in de harde wereld der thrillers! Spanning…kom maar op!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.