Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 24: Carta Verslag leesclub Carta van Sterre Carron

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 956
    #4906 |

Leesclub 24, Carta – Sterre Carron

Inleiding

Het verhaal: Carta

Wanneer een storm over het land trekt, wordt Saskia opgeschrikt door angstaanjagend gedreun tegen het raam. In paniek rukt ze de overgordijnen open en staat oog in oog met het bengelende lijk van haar vriendin Ylsje. Zelfmoord!

De politie komt echter met een ander verdict. Moord!

Wat wil de dader duidelijk maken met de speelkaart die hij achterliet op het lijk? En wat betekent de cijfercombinatie die op de kaart geschreven werd?
    De Mechelse recherche zit met de handen in het haar. Van de moordenaar ontbreekt ieder spoor en het hek is helemaal van de dam wanneer er, kort nadien, een tweede slachtoffer valt…

Rani Diaz’ gevoel dat dit weleens het begin van een gruwelijke nachtmerrie zou kunnen zijn, lijkt uit te komen….

De schrijver: Sterre Carron

Sterre Carron, een pseudoniem, is een Vlaamse schrijfster van misdaadromans. Ze debuteerde als schrijfster in 2013 met Mara. Carron had van in haar jeugd belangstelling voor criminologie maar belandde uiteindelijk in een opleiding tot vroedvrouw.

Voor Artsen zonder Grenzen ging ze werken in Rwanda en toenmalig Zaïre. Ze keerde terug naar België waar ze een tijd in het Instituut voor Tropische Geneeskunde werkte.

Haar detectives draaien rond Rani Diaz, een gevoelige maar humeurige hoofdinspecteur bij het Mechels politiekorps.

De lezers:

Lezer 1: Marjo Jacobs, 53 jaar
    Het boek Trifla was super goed, ik verwacht dat Carta zeker zo goed zal zijn. Van deze leesclub verwacht ik enthousiasme en diepgang.

Lezer 2: Wendy, 34 jaar
    Het lijkt nog maar zo kortgeleden dat de leesclub voor Gotcha! was en nu heeft Sterre Carron alweer haar volgende boek uit. Ik ben de boeken van Sterre Carron gaan lezen na Indra, dit vond ik een heel goed boek. Gotcha! vond ik ook goed maar wel iets minder. Ik ben daarom dus ook heel benieuwd naar dit boek. Krijgt de schrijfster het in zo’n korte tijd voor elkaar weer zo’n goed boek te schrijven. De korte inhoud spreekt me in elk geval weer erg aan, een zelfmoord wat moord blijkt te zijn, een speelkaart achtergelaten… Lijkt weer erg spannend te worden. En ben ook benieuwd hoe het verder gaat met Rani en haar team…
    Lijkt me leuk om weer mee te doen aan een leesclub!

Lezer 3: Grietje, 55 jaar
    Graag zou ik een boek van Sterre Carron willen lezen omdat ik op Facebook alleen goede dingen lees. Ben lid van haar Facebook en lees regelmatig hoe enthousiast mensen zijn. Helaas nog niet toe gekomen om een boek van haar te lezen.

Lezer 4: Thrill1985, 35jaar
    Ik ben zeer benieuwd naar dit verhaal van Sterre Carron, voor mij nog een onbekende schrijfster.

Lezer 5: Linda, 42 jaar
    Wat een leuke uitnodiging! Graag zou ik willen deelnemen aan de leesclub met Carta van Sterre Carron, het achtste deel met Rani Diaz, in welke bochten zal ze nu weer allemaal wringen? En ik ben heel benieuwd hoe haar nieuwste thriller wordt ontvangen door Vlaamse- en Nederlandse lezers, verschillen deze meningen en hoe ontwikkelt dit zich binnen de leesclub.

Lezer 6: Mireille Muls, 56 jaar
    Schrijf me graag me in voor de leesclub. Lijkt me super spannend.

Lezer 7: chris de man, 48 jaar
    Ik zou me graag aanmelden voor deze leesclub. Haar vorig boek Gotcha! heb ik op één dag uitgelezen. Sindsdien ben ik verslaafd. Voor mijn nieuwjaar heb ik haar eerste boek Mara gekregen en kijk er naar uit om haar nieuwste werk te kunnen lezen. Deze lente maakt ze een tournee in de Standaard Boekhandel in België en hoop ik haar te kunnen ontmoeten.

Lezer 8: Nakita, 18 jaar
    Ik wil graag mee doen omdat ik veel goeds over Sterre haar boeken hoor en graag ook een boek van haar wil lezen en recenseren

Lezer 9: sunnie031, 51 jaar
    Ik zou Carta dolgraag willen lezen. Niet alleen voor de leesclub maar ook voor mezelf. Dit omdat ik alle delen tot nog toe gelezen heb en ik steeds weer geniet. Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar deze nieuwe van Sterre Carron.

Lezer 10: Jacobaan, 54 jaar
    Op de allereerste plaats ken ik deze Vlaamse auteur Sterre Carron nog niet. Als boekenwurm en thrillerfan wil ik graag zoveel mogelijk kennismaken met nieuwe auteurs.  Bovendien worden de meeste boeken van Sterre Carron omschreven als echte pageturners en blijken garant te staan voor véél spanning en ademloos leesplezier mede vanwege haar meeslepende schrijfstijl! Bovendien intrigeert het verhaal me, is het nu zelfmoord of een regelrechte moord? Ben heel erg nieuwsgierig naar het verhaal en hoop dat ik mag deelnemen en zodoende kennis kan maken met Sterre Carron.

Lezer 11: wilmsena, 55 jaar
    Thrillers zijn mijn favoriete genre.

Lezer 12: mariannetje1968, 48 jaar
    Ik zou graag mee willen doen met deze leesclub, omdat ik een groot fan ben van Rani Diaz en heb dan ook alle boeken imtrent haar persoonlijkheid tot nu toe. Thrillers zijn mijn absolute favoriet en ik verslind dit genre dan ook gretig! Tot de uitslag van deze leesclub ekend zijn doe ik schietgebedjes im erbij te mogen horen!!

Lezer 13: jamafe, 51 jaar
    Had al met boeken van Sterre in mijn handen gestaan maar telkens weer terug gelegd. Eerlijk gezegd was is nogal minachtend over Nederlandse en Belgische schrijvers. In mijn hoofd waren dat altijd Mien van t Sand niveau…niets mis voor de liefhebber maar niet mijn genre. Op advies van lief facebook vriendinnetje Riejanne Zwiers toch een keer Sterre gaan lezen en ik was verkocht. Heb ze allemaal verslonden en kan niet wachten tot ik Carta kan lezen en vasthouden.

Lezer 14: sanhan, 44 jaar
    Ik heb alle boeken van Sterre heel graag gelezen en ben razend benieuwd wat er in Carta gaat gebeuren. Buiten dat vind ik het ook leuk om mee te discussiëren over boeken met andere lezers.

Lezer 15: Duifken, 62 jaar
    Het is reeds geruime tijd geleden dat ik een thriller heb gelezen. Ik hoop met Carta mijn thrillerdraadje terug te kunnen oppikken.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

Stefanie_R1985

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het vierentwintigste boek dat door de leesclub is gelezen is Carta, geschreven door Sterre Carron, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Witsand Uitgeverij.

Als de hoogste gemiddelde waardering (8,93) voor het onderdeel leesplezier is, kun je wel stellen dat de deelnemers aan het lezen van dit verhaal veel plezier hebben beleefd. De ervaring heeft ons geleerd dat de schrijfstijl van de auteur daar debet aan is dus die credits heeft Sterre Carron alvast binnen.

Dat vooraf dit leesplezier ook van haar wordt verwacht, getuige de redenen waarom lezers zich twee maanden geleden in hebben geschreven voor deze leesclub. ‘Het boek Trifla was super goed, ik verwacht dat Carta zeker zo goed zal zijn. Van deze leesclub verwacht ik enthousiasme en diepgang, aldus Marjo Jacobs. En voor Wendy geldt iets soortgelijks; ‘Ik ben de boeken van Sterre Carron gaan lezen na Indra, dit vond ik een heel goed boek. Gotcha! vond ik ook goed maar wel iets minder. Ik ben daarom dus ook heel benieuwd naar dit boek. Tenslotte, ‘Ik zou Carta dolgraag willen lezen. Niet alleen voor de leesclub maar ook voor mezelf. Dit omdat ik alle delen tot nog toe gelezen heb en ik steeds weer geniet’ zijn de veelzeggende woorden van sunnie031.

En tijdens en na het lezen wordt het wel duidelijk, ‘Ben inmiddels over de helft en ik moet zeggen dat ik aan het genieten ben. Echt een meeslepend verhaal waarbij de spanning continu aanwezige is. Verveel me absoluut géén enkel moment’, aldus Jacobaan. Mireille Muls bericht ons: ‘In de helft van het boek nu, amaai; spannend! Af en toe krijg ik er rillingen van. En ook al wordt het een beetje saai, ook deze van Stefanie_R1985 willen wij jullie zeker niet onthouden; ‘Algemeen heb ik natuurlijk genoten van het lezen van dit boek. Het voelt eigenlijk gewoon als heerlijk thuiskomen bij vrienden. Ik ben dus zeker benieuwd wat Rani en co nog gaan meemaken en of dé volgende dader nét dat beetje verder terug gaat’.

En verder is het meer van hetzelfde dus lees en geniet mee!

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat sanhan:
    Ik heb het boek alleen nog maar op de pc gezien. Maar de cover spreekt me erg aan, ik vind hem origineel en intrigerend. Moest ik Sterre niet kennen zou ik het boek toch vastnemen in een winkel of opzoeken op internet. Ik las alle andere boeken van Sterre en ik vond ze stuk voor stuk steengoed. Live is ze ook een topmadam, ik mocht ze al enkele keren ontmoeten. Zo spontaan en zo begaan met haar lezers.

Citaat Jamafe:
    De cover is origineel. Maar weet niet zeker of ik het boek op de cover zou uitkiezen. De achterkant gelezen en dat maakt me nieuwsgierig naar het boek, dat is al spannend. Ik ken Sterre niet. En uit media of op facebook kan ik me wel een beeld vormen, maar dat is nooit zoals je iemand in het echt kent. Maar ze komt vriendelijk over.
    Ik was, voor ik haar eerste boek las, altijd minachtend over Nederlandse en Vlaamse schrijvers. Tot ik op aanraden van een vriendin Mara las (van haar leende) en was verkocht. Hoewel ik Mara het minste boek vond, heb ik alle boeken verslonden. Ik verwacht dus dat Carta spannend is in opbouw, net als alle andere boeken.

Citaat Grietje:
    De cover is mooi en opvallend de speelkaarten komen in het verhaal voor. Hij maakt mij nieuwsgierig naar het verhaal. Veel gelezen van deze auteur alleen maar positieve dingen dus ik verwacht een spannend verhaal.

Citaat Duifken:
    Ik ben niet direct weg van de cover maar naar hetgeen ik over de inhoud van het boek heb gelezen denk ik dat deze cover goed past bij het verhaal. Het verhaal spreekt mij heel erg aan. En Sterre Carron kennende van haar uitstekende vorige verhalen, denk ik dat zij ook deze keer niet zal teleurstellen.

Citaat wilmsena:
    De cover geeft me goesting om meer over het boek te weten te komen. De auteur ken ik nog niet. Ik denk dat het wel een spannend boek zal zijn.

Citaat Linda:
    Een opmerkelijke cover, vooral door de R.I.P. op de eerste kaart. Een mooie foto van de schrijfster op de achterzijde, past goed bij de korte beschrijving van de thriller. De schrijfster ken ik wel van naam maar niet eerder een boek van haar gelezen terwijl dit toch al haar achtste deel is in de Rani Diaz serie.

Citaat chris de man:
    De cover spreekt me enorm aan. Een mysterieuze man met een kaart van de dood met zich. Zet aan om hef verhaal onmiddellijk te beginnen. Ik heb nog maar één boek van haar gelezen n.l. Gotcha! en dat is me enorm meegevallen. Ik verwacht dus weer om in het verhaal gezogen te worden. Heb toen het boek in één ruk uitgelezen dus je mag wel zeggen dat verwachtingen hooggespannen zijn. Van het verhaal verwacht ik spanning, complotten, mysterie en goede plotlijnen.

Citaat Stefanie_R1985:
    Zoals gezegd sluit ik aan met eigen exemplaar. Fijn dat het nu uniform is qua kleur, maar de kerel op de cover vind ik echt niet geslaagd. Enkel de kaarten en RIP is iets wat past in mijn ogen. Niet de beste cover dus. Zou hem niet kopen mocht ik Sterre niet kennen! Ik ken alle boeken in de reeks, dus ken ik de auteur. Ook al paar keer ontmoet!

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat Jacobaan:
    Ben inmiddels over de helft en ik moet zeggen dat ik aan het genieten ben. Echt een meeslepend verhaal waarbij de spanning continu aanwezige is. Verveel me absoluut géén enkel moment. En wat een heerlijke (meeslepende) schrijfstijl met lekkere korte zinnen.
    Het is voor mij nu al een echte pageturner.

Citaat Mireille Muls:
    In de helft van het boek nu, amaai; spannend! af en toe krijg ik er rillingen van.

Citaat sunnie031:
    Ik had het boek direct op mijn reader gezet en ben begonnen met lezen. De volgende dag had ik hem al uit. Ik heb wederom genoten van een boek van deze serie. Carta is wederom een meeslepend verhaal met opbouwende spanning. De schrijfstijl weer zo prettig dat het makkelijk en snel weg leest. Af en toe een paar Vlaamse uitdrukkingen die mij inmiddels wel bekend zijn, maar niet storend. Ik kan alleen maar zeggen dat ik weer uitkijk naar het volgende deel!

Citaat Duifken:
    In feite zou ik dit onderdeel kunnen overslaan want het boek is ondertussen uit. Het was zodanig spannend dat ik over eventuele foutjes (mochten die er al zijn) gewoon heb overgelezen. Binnen de kortste keren was het boek uitgelezen !

Citaat Thrill1981:
    Het verhaal is erg spannend. Ik kom soms woorden in het Vlaams tegen die vraagtekens oproepen. Gelukkig met Google kom je een heel eind.

Citaat Wendy:
    Ik ben nu ongeveer halverwege en het boek leest goed weg. Het verhaal begon direct al spannend en die spanning blijft ook hangen. Er gebeurt constant iets en verveelt niet.
    De afwisseling tussen dader en Rani Diaz zorgt ervoor dat het verhaal interessant blijft om te lezen. Rani Diaz komt nu ook veel meer aan bod in het verhaal dan in het vorige boek wat ik fijn vind, in het vorige boek vond ik het te weinig.

Citaat nakita:
    Ik vind het erg leuk dat alles zo geheimzinnig is en je ook kan kijken in het hoofd van de dader. Je ziet van beide kanten het verhaal wat het boeiend maakt. Ik heb erg zitten lachen om de dronken persoon in het verhaal waar iemand zich aan ergerde.

Citaat Marjo Jacobs:
    Mooie uitspraak op blz. 31-23 E-book: Is het leven niet zoals een touw. Het rolt verder af tot jezelf, iets of iemand anders het een halt toeroept.
    Weer een leuke uitspraak, op blz. 32-33 E-boek: Ze doet alsof ze het warm water heeft uitgevonden.

Citaat mariannetje1968:
    Jeetje wat een boek, ik begon met lezen eergisteren en ben met de laatste bladzijdes bezig. Ik had wel verwacht dat het een spannend verhaal zou zijn en aan die verwachting is ruimschoots voldaan! Een goed in elkaar gezet verhaal met een aantal bizarre moorden. Leuk dat er een aantal fan’s/bloggers in geschreven zijn!

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. Carta is uiteindelijk door 15 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 24e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,62 en een welverdiende plek in de HALL of FAME.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:
    Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Carta van Sterre Carron geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 8,60
    2. Plot: 8,53
    3. Leesplezier: 8,93
    4. Schrijfstijl: 8,67
    5. Originaliteit: 8,33
    6. Psychologie: 8,60

Gemiddelde puntenwaardering: 8,62

Wat vindt Sterre Carron van deze leesclub?

Beste deelnemers en Cees,

Cees, bedankt dat je mij de kans gaf om Carta onder de loep te leggen.

Want dat is toch precies wat er gebeurt in de leesclub. Ik heb enorm veel bewondering voor de inzet van de deelnemers. Na het lezen van het boek, moeten jullie niet alleen oordelen of het boek goed of slecht is, maar rust er nog een hele karwei op jullie schouders: de vele vragen beantwoorden.

Natuurlijk is dat voor mij een goede leerschool. Ik scrol en scrol en lees wat er nog beter moet of waar er nog wat bijgeschaafd kan worden. Akkoord, soms zijn de meningen verdeeld, maar in korte tijd krijg je zoveel informatie dat je die echt wel meeneemt naar een volgende boek. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd dat ik wat Rani betreft moet leren doseren en haar af en toe ook iets leuks moet laten beleven. Ondertussen ben ik ermee bezig in boek nummer 9.

Een groot voordeel van de leesclub is dat je alle meningen op een rijtje te zien krijgt en dat het op die manier makkelijk is om dingen te noteren en zeker om te onthouden. Ik heb de indruk dat aparte recensies vlugger vergeten worden, wat niet wil zeggen dat ik geen aandacht besteed aan de opmerkingen die daarin staan vermeld.

Een dikke dankjewel voor de deelnemers. Het doet me veel plezier dat jullie van Carta genoten hebben en dat jullie recht voor de raap zijn. Daar heb ik echt heel veel aan.

Als laatste een dikke dankjewel voor Cees. Je mag best trots zijn op ThrillZone!

Tot (hopelijk) de volgende keer!

Lieve groet, Sterre

Getekend: Sterre Carron.

Een impressie van de antwoorden die Sterre Carron gaf op lezersvragen:

wilmsena vraagt:
    Is het zo dat je een schriftje naast je bed hebt liggen voor als je ‘s nachts een goed idee hebt, dat je dat vlug kan noteren?

Sterre Carron antwoordt:
    Dag Wilmsena, nee, er ligt geen schriftje naast mijn bed. Meestal ontstaan ideetjes tijdens het wandelen in de natuur en die noteer ik onmiddellijk als ik thuiskom. Groetjes en nog veel leesplezier toegewenst!

Jacobaan vraagt:
    Goedenavond Sterre, ik neem de vrijheid en beleefdheid om je te tutoyeren. Allereest mijn complimenten voor je waanzinnig spannend en meeslepend boek! Ik heb er echt van genoten. Dit is mijn allereerste kennismaking met je en een hele positieve. Waar ik erg geïnteresseerd in ben is waar je al je inspiratie voor je verhalen vandaan haalt? Hoelang heeft u erover gedaan om het boek met de titel Carta te schrijven? Wat voor research heeft u moeten verrichten voor dit verhaal? Sterre Carron is uw pseudoniem, is er een reden dat u uw boeken schrijft en uitbrengt onder uw pseudoniem? Ga nu nadenken over een recensie maar die is zeker uitmuntend! Fijne avond nog! Groetjes, Jack

Sterre Carron antwoordt:
    Dag Jack, eerst en vooral wil ik je heel graag bedanken voor je mooie feedback! Ik word er helemaal blij van!
    De inspiratie voor mijn boeken, haal ik meestal uit kleine dingen. Dat kan een gedachte zijn, een beeld, een lied, een persoon of zoals bij Carta, het zien van een Joker. Bij Mara was dat een sekte, bij Tirtha een arrestatie van een pedofiel, bij Matsya een vrij onbekende ziekte, bij Trifla een kruid, bij Indra de vreselijke beelden over de aanslagen gecombineerd met een ongeneeslijke ziekte van een kindje en bij Gotcha! ‘Artsen zonder Grenzen’.
    Ik heb er ongeveer drie maanden over gedaan voor het boek geschreven was. Wat de research bij Carta betreft, was het vooral belangrijk te weten hoe je een bepaalde dood sterft. Het waren er zes, dus heel wat. Ik verricht opzoekwerk in boeken over forensische wetenschappen, ga ten rade bij een wetsdokter of raadpleeg een arts en/of vrienden die me verder helpen.
    Wat mijn pseudoniem betreft; mijn eigen familienaam is te lang en heel gewoon. Ik ben op zoek gegaan naar een korte krachtige naam. Ik weet niet of ik daarin geslaagd ben, maar ik vind hem nog steeds goed klinken.
    Nogmaals bedankt, Jack! Hartelijke groet, Sterre

Stefanie_R1985 vraagt:
    Dé vraag der vragen: ben je al bezig aan het vervolg?

Sterre Carron antwoordt:
    Dag Stefanie, wat had je gedacht? Natuurlijk ben ik al bezig aan nummer negen.
    Lieve groet, Sterre

Voor alle vragen aan en antwoorden van Sterre Carron, klik hier.

Citaat Duifken:
    Alle karakters die iets bijdragen aan dit verhaal zijn goed uitgewerkt, zonder losse eindjes na te laten. Ik heb niet bepaald een favoriet personage. De verhaallijn is in die mate perfect uitgewerkt dat alles in mekaar klikt. De auteur is er voor mij zelfs in geslaagd een zekere mate van sympathie voor de dader te ontwikkelen, zonder uiteraard de gruwelijke daden goed te vinden! Maar ergens geef je het een plaats in zijn verwrongen geest en kun je je voorstellen wat een immens verdriet met een persoon kan doen.
    Beoordeling: 9,17

Citaat Sanhan:
    Ik las alle boeken van Sterre, de ene vond ik net iets beter dan de andere maar met weinig verschil, ze zijn allemaal heel goed, het zit hem dan meer in het soort verhaal wat voor mij het verschil maakt, wat mij net iets meer of minder aanspreekt. De verwachtingen liggen altijd hoog bij Sterre en elke keer weer voldoet ze aan mijn verwachtingen. Haar verhalen kloppen altijd en ze laat geen lossen eindjes achter.
    Beoordeling: 9,33

Citaat wimsena:
    Ik wil van deze auteur nog wel meer lezen, ik hou van haar schrijfstijl. Dit verhaal overtrof mijn verwachtingen. Spannend tot het einde. De schrijfstijl bevalt me erg omdat het zeer vlot leest. Ik ga zeker meer lezen van deze auteur. Rani Diaz is een erg goede inspecteur die vele uren klopt, en daardoor soms overmoe is. Ik zou Rani Diaz een gezin met kinderen geven.
    Beoordeling: 8,83

Citaat sunnie031:
    Rani Diaz is echt een professional, die hart heeft voor al haar onderzoeken en die zich volledig geeft. Ze is gedreven in al haar onderzoeken met haar team. De overige karakters zijn goed en duidelijk uitgewerkt. De karakters ontwikkelen zich goed in het lopende verhaal, je ziet hoe zij zich ontwikkelen en veranderen tijdens het onderzoek. Mijn favoriet is toch wel Rani Diaz, daar zij zo gedreven is met datgene wat zij doet. Dan haar verantwoordelijkheidsgevoel in het gezin, omtrent haar zusje.
    Beoordeling: 8,67

Citaat Grietje:
    Rani spreekt mij het meest aan omdat zij natuurlijk het meest naar voren komt en ook dat je leest dat ze buiten haar werk ook gewoon een vrouw is met haar problemen. Verder is iedereen goed uitgewerkt in het verhaal. Ik zou er verder niets aan veranderen. Ik had zeker verwachting van deze auteur en dat was dat ze heel spannende boeken schrijft en dat is deze zeker. Dit boek heeft mij van begin tot het einde geboeid dus hij voldoet op alle punten. De schrijfstijl past bij het verhaal zo lees je wat Rani doet en denk en ook wat de dader denkt en doet je krijgt een mooi beeld van het verhaal. Zal zeker de eerste boeken van haar gaan lezen.
    Beoordeling: 8,67

Citaat Jacobaan:
    Zoals ik al heb aangegeven is dit mijn eerste kennismaking met Sterre Carron, en wat voor één. Een enorme positieve ervaring. Ben erg fan van haar en ga al haar andere boeken ook zeker lezen. Voordat ik me heb ingeschreven voor deze leesclub had ik me enigszins verdiept in deze auteur. Ze kreeg buitengewoon positieve recensies en dat heeft mij over de streep getrokken om me, in combinatie met het verhaal natuurlijk, in te schrijven. Vind Carta een meeslepend en spannend verhaal die meer dan voldoet aan mijn verwachtingen net als de spannende en aangename schrijfstijl. Het boek heeft alles wat een thriller moet hebben: een goede plot, spanning, drama, verrassing en onverwachte wendingen en ga zeker al haar andere boeken ook lezen!
    Beoordeling: 9,17

Citaat Mireille Muls:
    Dat dit boek tenminste even spannend en goed uitgewerkt zou zijn zoals haar andere boeken, dat verwacht ik wel. Ja, was heel blij dat het weer enorm spannend was tot de laatste bladzijde. Een hele vlotte schrijfstijl die iedereen kan begrijpen zonder afbreuk te doen aan het verhaal en de spanning. Heb Indra ook al gelezen, de andere delen staan nog op mijn lijstje. Rani is mijn favoriet, omdat zij heel menselijk overkomt, ook in moeilijke situaties blijft ze standhouden wat niet altijd even makkelijk is.
    Beoordeling: 9,33

Citaat Wendy:
    Ik heb verschillende boeken al gelezen van deze auteur dus ik heb natuurlijk wel een verwachting. Ik vond vooral dat dit boek erg snel volgde op het vorige boek (voor mijn gevoel) dus vroeg me echt af of dit weer net zo’n goed boek kon zijn als de vorige. (vond Gotcha! al wat minder als Indra).
    Ik vond het wel een goed boek, de verhaallijn vond ik boeiend en spannend. Maar toch op de 1 of andere manier las het niet zo snel als ik normaal lees. Raar lopende zinnen of Belgische woorden vielen mij ook veel meer op bij dit boek dan bij de vorige boeken. Dit kan natuurlijk ook aan mij liggen, dat ik gewoon even een lees dip had.
    Beoordeling: 7,33

Citaat Stefanie_R1985:
    Algemeen heb ik natuurlijk genoten van het lezen van dit boek. Het voelt eigenlijk gewoon als heerlijk thuiskomen bij vrienden. Ik ben dus zeker benieuwd wat Rani en co nog gaan meemaken en of dé volgende dader nét dat beetje verder terug gaat.
    Helaas, net zoals bij vrienden, zijn er ook wat (schoonheids)foutjes te vinden. Gelukkig kijk je bij vrienden verder dan het omhulsel en dat is zoals reeds gezegd wederom de moeite. De andere lijnen gaan verder zoals het hoort. Waar vorige boeken eindigden, gaat het leven verder van de hoofdrolspelers. De nieuwere spelers sluiten mooi aan.
    Beoordeling: 7,33

Citaat Nakita:
    Ja, het lezen ging steeds sneller! Mooi thema dat door de auteur is gebruikt, want er zijn genoeg van dit soort gelijke verhalen en zo zie je wat er in de nabestaande de hoofd omgaat.
    Makkelijk geschreven, het leest erg vlot! Ik ben heel erg tevreden! Doe ik zeker, dit boek bij familie of vrienden aanraden! Ja, er staan wel wat dingen in die ik als Nederlandse niet helemaal begrijp, of andere zinsbouw! Spannend, ijzersterk plot, meeslepend
    Beoordeling: 8,00

Citaat Thrill1981:
    Ik zou na het lezen van Carta, nog meer willen lezen van Sterre Caron. Ze heeft mijn verwachtingen meer dan waargemaakt. Ja, zeker het was spannend, had een leuke schrijfstijl (Vlaams-Nederlands) en had een verrassend plot. Het was leuk om een keer een boek te lezen in Vlaams-Nederlands, verder is de schrijfstijl zeer goed leesbaar. Ik ga op zoek naar de delen 1-7. Je kijkt mee in de belevingswereld van de moordenaar.
    Beoordeling: 8,33

Citaat Marjo Jacobs:
    Ik vind vooral Frederik een fijne personage. Hij is als een echte vader voor Romy. Ik vind de moordenaar een echte gruwel. Hoe ver is hij afgezakt om zo’n gruwelijkheden uit te kunnen voeren….. Wel ben ik van mening dat hij zijn slachtoffers psychologisch doorgrond heeft. De dader vind ik geraffineerd, gehaaid, koud, meedogenloos, haatdragend. Hij doet zich op zijn werk geheel anders voor dan hij is. De collega’s van Rani zijn zodanig beschreven dat je je er een beeld bij kunt vormen.
    Beoordeling: 8,50

Citaat chris de man:
    Boek en schrijfster zijn al bejubeld door mij bij vrienden en familie. Behalve dat het zich in het Mechelse afspeelt vind ik het niet echt Vlaams. Misschien bepaalde uitdrukkingen of woorden maar als ik een Nederlands boek lees moet ik ook soms een werkwoord opzoeken. Ik maak daar geen probleem van. Ik vond de plot geloofwaardig. Maar eigenlijk had de moordenaar geen afwijking van in zijn jeugd moeten hebben. Ik geloof dat iedereen in staat is dingen te doen als je denkt dat je niets meer hebt om te leven en als je bepaalde personen hiervoor verantwoordelijk houdt. Indien ik niet geveld was door migraine zou ik het boek weer in één dag uitgelezen hebbben zoals bij Gotcha! Maar heb hem toch op twee dagen uitgelezen. Top!
    Beoordeling: 9,00

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

………

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.