Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 39: Annabel Lee Verslag leesclub Annabel Lee van Mike Nappa

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #7576 |

Leesclub 39, Annabel Lee – Mike Nappa

Inleiding

Het verhaal: Annabel Lee

In deze bloedstollende thriller van Mike Nappa wordt de tiener Annabel Lee Truckson samen met een waakhond door haar mysterieuze oom in een militaire bunker onder de grond gestopt. Een verklaring krijgt ze niet. Het laatste wat haar oom tegen haar zegt, zijn een paar Duitse woorden en het bevel: ‘Doe de deur voor niemand open, hoor je? Ook niet voor mij.’

Boven de grond zijn twee detectives, een voormalige sluipschutter genaamd The Mute en een raadselachtige ‘Dr. Smith’ op zoek naar Annabel. Hoe weten ze van haar bestaan? Wie wil haar bevrijden? En waarom wil de ander haar voor altijd gevangen houden? En wie vindt haar als eerste? 

De schrijver: Mike Nappa

Mike Nappa schrijft boeken in verschillende genres. Wereldwijd zijn al meer dan een miljoen boeken van hem verkocht. Daarnaast werkt hij als journalist voor het e-magazine PopFam.com.

Ik ben thrillers gaan schrijven omdat dat dat boeken zijn die ik toen meestal las – Dennis O’Neil, Dean Koontz, Janet Evanovich, Dennis LeHane, dat soort dingen. Op een gegeven moment, toen ik bezig was met mijn master Engels, las ik Batman: Knightfall. Ik vroeg me af of ik ooit zoiets zou kunnen schrijven.

De lezers:

Lezer 1: Marjo Jacobs, 53 jaar
    Ik neem graag aan deze leesclub (Annabel Lee) deel omdat dit boek me buitengewoon goed lijkt, het doet me in eerste instantie denken aan Iene, Miene, Mutte van M.J. Arlidge, een waanzinnig spannend boek. Ik verwacht van deze auteur net zoveel als één van mijn favoriete schrijvers M.J. Arlidge, uitermate veel spanning en diepgang. Ik verwacht van dit boek zoveel spanning dat mijn nekharen overeind gaan staan. Ik verwacht van deze leesclub gezamenlijke betrokkenheid met Annabel Lee.

Lezer 2: Weert, 45 jaar
    Een schrijver die ik nog niet ken, een tienermeisje, Annabel Lee, die door een oom is opgesloten in een bunker. Waarom? Allemaal redenen on nieuwsgierig te zijn naar dit boek.

Lezer 3: helderinge, 38 jaar
    Als ik de introductie lees komen er direct een aantal vragen naar boven. Waarom wordt Annabel gezocht? wat is er zo bijzonder aan haar en hoe zal ze gaan overleven met de hond in een bunker? Als wij vroeger wel een op bezoek gingen bij oma in Den Helder dan lagen daar ook nog altijd van die oude bunkers. Ontzettend spannend en wij mochten daar eigenlijk niet in spelen in die tijd. Maar goed wat spannend is, is leuk natuurlijk. Ik heb weleens gedacht hoe moet je in zo’n ruimte nou overleven. Nou ja in dit boek wordt dat dat dus duidelijk. Wel laat de introductie behoorlijk wat mysteries en vragen open dus en ik ben benieuwd hoe dat af gaat lopen. En mijn dochters tweede naam is ook Annabel, wat dus direct een dubbel gevoel bij de hoofdpersoon oproept.

Lezer 4: Thrillreader, 45 jaar
    Graag neem ik deel aan de leesclub. Na het lezen van de omschrijving waar het verhaal over gaat lijkt het me een boeiend verhaal. De laatste thriller die ik heb gelezen viel helaas wat tegen. Zal Mike Nappa met dit boek me kunnen verrassen? Bij deelname hoop ik op veel leesplezier waarmee ik een positief oordeel en recensie op Thrillzone.nl kan plaatsen.

Lezer 5: maria burger, 55 jaar
    Ik moet er niet aan denken onder de grond en in het donker “opgeborgen” te worden. Hoe overleeft ze dit, hoe gaat ze met dit gegeven om, kan ik wat van haar leren. En dan mag je voor niemand de deur opendoen, ook niet voor je oom maar hij heeft haar er wel ingelaten, dus een extra slot aan de binnenkant? en wanneer mag je er dan wel uit??? Wat is er zo bijzonder aan deze tiener Annabel, dat zij verborgen moet worden en dan een sluipschutter, die waarschijnlijk goed kan schieten zit achter haar aan….. Een schrijver van wie wereldwijd al een miljoen boeken zijn verkocht en dat is niet voor niets denk ik dan. Ik wil daarom zeker kennis maken met deze schrijver.

Lezer 6: JaJansen, 60 jaar
    Een spannende annotatie van het boek. Zie ook dat de schrijver al meerdere titels heeft geschreven die gelijk zijn als Edgar Allan Poe.  Zijn er overeenkomsten of….?

Lezer 7: Ann Janssens, 40 jaar
    De cover geeft me al koude rillingen. En dan de korte inhoud: Wow … zeer mysterieus en maakt me enorm nieuwsgierig. En nu duimen maar!

Lezer 8: sunnie031, 51 jaar
    Oh, dit lijkt me weer een mooi boek en daar ik mijn vakantie al heb gehad, heb ik nu weer meer tijd om te lezen. Als ik alleen al lees waar deze over gaat, trekt me deze enorm aan.

Lezer 9: Lies Oosterhoff, 48 jaar
    Omdat ik Mike Nappa niet ken en er toch erg nieuwsgierig naar ben. Het verhaal lijkt me erg mooi. Ik ben bijna klaar met Het woud van Nele Neuhaus die erg leuk is. Het voor mijn werk noodzakelijk is om iets te lezen. Ik ben surveillant bij examens voor mensen die niet in grote groepen kunnen. Als surveillant kan je 1 persoon niet aldoor aankijken dus moeten wij lezen en af en toe even kijken. (leuk werk)

Lezer 10: sanhan, 44 jaar
    Ik wil me graag inschrijven voor de leesclub van Annabel Lee. Bloedstollend? Dan gaan mijn radartjes al werken, en een auteur waar ik nog nooit van gehoord heb… laat maar komen zou ik zeggen.

Lezer 11: krisje peeters, 44 jaar
    Waarom wil ik dit boek lezen? Ik las zelf ook Batman: Knightfall en ben dus zeer benieuwd of deze schrijver het interessante en spannende gevoel van dit genre boeken kan verwezenlijken. Ik las tevens God in slowmotion van hem. Gaat hij in staat zijn een goede thriller te schrijven?

Lezer 12: horlepiep12, 18 jaar
    Ik ben een echte boekenwurm en de beschrijving van dit boek sprak me heel erg aan vandaar dat ik me graag inschrijf voor deze leesclub. Ik heb al 1 keer eerder mee mogen doen en dat vond ik erg leuk om te doen.

Lezer 13: Zohra, 65 jaar
    Deze schrijver is voor mij totaal onbekend en ik wil hem dan ook wel ontdekken, nieuwe paden op gaan zoals ze zeggen. Misschien krijg ik die kans.

Lezer 14: Elsa Bakker, 32 jaar
    Dit is wel weer een buitenkansje, ik zou heel graag mee doen aan deze leesclub omdat het verhaal mij enorm aanspreekt en interessant lijkt!

Lezer 15: CindyK, 44 jaar
    Zou heel graag meedoen. De naam Annabel associeer ik helaas met een horrorfilm (al jaren). Misschien mooi moment om dat trauma los te kunnen laten en de naam weer als meisjesnaam te kunnen zien. Zou heel fijn zijn.

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

…………

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog.

Het negenendertigste boek dat door de leesclub is gelezen is Annabel Lee, geschreven door Mike Nappa, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij Kok.

Twee namen, één boek! Annabel Lee is de protagonist en titeldrager en Mike Nappa is de schrijver van het verhaal rond Annabel Lee.

Marjo Jacobs vindt het lijken op Iene, miene mutte van M.J. Arlidge en dat vond ze ‘waanzinnig spannend’, dus graag een poging gewaagd. En maria burger wil het ook graag lezen hoewel…. ‘Ik moet er niet aan denken onder de grond en in het donker “opgeborgen” te worden’. Terwijl Anne Janssens zit te duimen denkt ze ook: ‘De cover geeft me al koude rillingen’.

Wat is dat toch dat mensen soms bewust angsten opzoeken?

CindyK laat tijdens het lezen ons weten: ‘Ben inmiddels op de helft. Tot nu toe geweldig. Goede spanningsopbouw door wisselende hoofdstukken’. En van Ann Janssens krijgen we een korte update: ‘Ik ben helemaal in de ban van dit boek! Zeer vlot geschreven, beetje mysterieus, beetje road-movie gevoel, … tot hier toe (ben bijna in de helft) een aanrader!’
    ‘Ik had het boek uit voordat ik er erg in had! Ik heb echt genoten van dit supertoffe originele verhaal’, laat Elsa Bakker horen.

Volgens mij zijn de berichten doorgaans positief en worden we wel nieuwsgierig naar alle meningen en de uiteindelijke beoordeling.

Voor het lezen:
    In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat Marjo Jacobs:
    De voorkant van het boek ziet er mooi uit, de trap naar beneden roept bij mij spannende nieuwsgierigheid op. De lay-out is strak en rustig. Dat bevalt mij prima. Ik verwacht van Mike Nappa een prettige en directe schrijfstijl.

Citaat Elsa Bakker:
    De auteur kende ik nog helemaal niet dus ben heel erg benieuwd naar zijn thrillerdebuut. Qua persoon komt hij enorm vriendelijk op mij over en ik ben heel benieuwd hoe zijn schrijfstijl is en of ik hem dan nog zo aardig vind haha! Op de achterkant lees ik dat hij al meerdere boeken in diverse genres geschreven heeft en journalist is dus ergens verwacht ik wel een flitsende/soepel lopende schrijfstijl met uiteraard de nodige spanningsopbouw. Het verhaal, als ik de flaptekst lees verwacht ik een origineel verhaal. Eentje die mij weet te verrassen, die ik vooral met veel plezier en hopelijk vaart zal lezen. Ik heb er zin in!!!

Citaat helderinge:
    De cover is weer heel mooi, een donkere voorkant met een trap naar bededen. De fellere letters tekenen mooi af. Ik verwacht een onwijs spannende thriller met een hoog page turner gehalte zeg maar. Het verhaal spreekt mij aan, mijn dochters tweede naam is ook Annabel wat het geheel een extra dimensie mee geeft. Ook de vraag hoe overleeft ze in een bunker met hond houdt me bezig, en ook wat is de afloop?

Citaat Thrillreader:
    De omslag heeft een typisch thriller uitstraling. Het lettertype en de kleuren passen goed bij het genre. De gang naar de deur geeft een indruk dat er een mysterie achter schuilt. De auteur is mij onbekend. Betreft dit genre is het een debuut voor de schrijver Mike Nappa, maar heeft als journalist en schrijver met andere genre’s inmiddels ervaring. Daarom verwacht ik met z’n ervaring een goed in elkaar gezet verhaal.

Citaat Zohra:
    Een heel mooie cover met een heel mooi lettertype. De gebruikte kleurcombinatie spreekt me dadelijk aan en in de boekhandel zou me dit boek dan ook onmiddellijk opgevallen zijn.
    Waar leidt deze trap naar toe vraag ik me af. De auteur is voor mij een grote onbekende.
    Ik hoop op een spannend boek/verhaal waar ik in meegesleept word. Misschien kan ik deze auteur dan toevoegen aan mijn favorieten.

Citaat krisje peeters:
    De cover van een ePub-bestand is altijd anders dan een gewoon leesboek. Doch de keldertrap vind ik al zeer aantrekkelijk als thriller. Ik las eerder al enkele andere boeken van Mike Nappa. Toch ben ik razend benieuwd of hij tot mijn favoriete thrillerschrijvers zal behoren.

Citaat Weert:
    Een kleur die je niet vaak ziet, zwart met wat donkergroen. En een nogal griezelig aandoende trap naar een kelder, lijkt het, maar ik denk dat het een bunker is, zoals op de achterflap staat. Wat gaan we zien in deze kelder? Die beetje scheve letters van de naam Annabel Lee vind ik mooi. Van Mike Nappa had ik nog nooit gehoord, maar ik lees op Goodreads goede beoordelingen over zijn boeken en dat maakt me nieuwsgierig.

Citaat sunnie031:
    Een prachtig mooie cover met mooie diepe kleuren, zwart, blauw en groen. Je ziet direct een gang wat naar een tunnel leidt. Een beetje vage verlichting, waar gaat deze tunnel naar toe dat je een trap af moet naar beneden? De titel Annabel Lee beetje scheef en door elkaar, alsof je er de spanning al in leest. Netjes niet te opvallend de naam van de auteur Mike Nappa. De zijkant, In het midden wederom hetzelfde plaatje in het klein en in dezelfde kleuren met de titel en naam van de auteur. De achterkant, ook donker met de tekst waar het boek over gaat. Leuk om ook een foto in het klein te zien, bescheiden.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat CindyK:
    Ben inmiddels op de helft. Tot nu toe geweldig. Goede spanningsopbouw door wisselende hoofdstukken. Fraai dat Annabel zichzelf taalkundig verbetert. Zegt wat over de opvoeding door haar oom. Nu snel verder lezen.

Citaat helderinge:
    Wow, Ik kan alleen maar zeggen wow, het is een tijd geleden dat ik zo’n heerlijke thriller in handen kreeg.

Citaat sanhan:
    Ik kwam een voor mij totaal onbekende uitdrukking tegen: ‘gemanicuurde gezichtsbeharing’. De uitdrukking blijkt echt te bestaan, maar ik heb hier een raar gevoel bij. Ik had even moeite om erin te komen, had het idee dat het boek nergens naartoe ging, maar nu zit ik helemaal in het verhaal. Alleen voel ik Annabel niet aan als een 11-jarig meisje, daar komt ze het meest van de tijd te volwassen voor over naar mijn gevoel.

Citaat Ann Janssens:
    Even een korte update: Ik ben helemaal in de ban van dit boek! Zeer vlot geschreven, beetje mysterieus, beetje road-movie gevoel, … tot hier toe (ben bijna in de helft) een aanrader!

Citaat Lies Oosterhoff:
    Het is spannend, goed geschreven en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dit te schrijven. Ik wil doorrrrr! Hoewel ik nog niet zo gek ver ben in het verhaal moet ik zeggen dat het verhaal zich inderdaad zo ontwikkelt zoals ik had verwacht. Maar nogmaals ik ben nog niet zo ver.

Citaat jajansen:
    Vlot geschreven boek, leest lekker weg. Wordt geschreven vanuit een wisselend perpectief. Benieuwd waar het naar toe gaat. Boek heeft soms van die zinnen, die blijven hangen, zinnen die maken dat Annabel zeer wijs is voor haar leeftijd. Oom Truck houdt een hond achter zijn schuur die mensenvingers eet. Ik ben bang voor die gemene oude hond. Maar soms als ik eerlijk ben, is oom Truck degene die mij echt bang maakt.

Citaat Elsa Bakker:
    Ik had het boek uit voordat ik er erg in had! Ik heb echt genoten van dit supertoffe originele verhaal. Vooral de hond ook, geweldig!!! Mijn verwachting vooraf was vooral dat het een spannend verhaal zou zijn en ik geen idee had waar het naar toe zou gaan. Tijdens het lezen bleef ik geïntrigeerd, het verhaal bleef mij boeien tot het einde.

Citaat maria burger:
    Lekker spannend, wil graag doorlezen. Hele opmerkelijke feiten vooral in hoofdstuk 1. Vanuit verschillende personen wordt het verhaal belicht. Leest lekker.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. Annabel Lee is uiteindelijk door 14 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 39e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,32 en een welverdiende plek in de HALL of FAME.

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:

Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Annabel Lee van Mike Nappa geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 8,32
    2. Plot: 8,00
    3. Leesplezier: 8,79
    4. Schrijfstijl: 8,46
    5. Originaliteit: 8,46
    6. Psychologie: 7,89

Gemiddelde puntenwaardering: 8,32

Citaat Thrillreader:
    Annabel Lee is in het begin wat onzeker. Tijdens haar verblijf in de bunker laat ze zich toe om de hond te vertrouwen, waardoor er een vriendschap ontstaat. Tijdens de ontvoering door doctor Schmitzen heeft ze de moed om overtuigend te overkomen. Ze is een sterk meisje dat zich kranig weet te houden. De motieven van de oom en de Doctor bleef lang verborgen, waardoor je jezelf gaat afvragen hoe de situatie is ontstaan. Ook de personage de Mute vond ik interessant. In het begin was het voor mij een vraag of hij goede of slechte bedoelingen had.
    Beoordeling: 7,50

Citaat Elsa Bakker:
    De schrijfstijl past zeker bij het verhaal naar mijn idee. Vlot, soepel, voldoende spanning, af & toe rustigere momenten houden allemaal juist compleet de vaart in het verhaal. Ook vind ik het persoonlijk heel tof dat er gebruik werd gemaakt van andere talen zo hier en daar, vooral Duits, dit gaf voor mij echt een extra toevoeging aan de beleving van het verhaal. Het volgende boek van Mike Nappa, Raven, heb ik al in mijn ebooks klaar staan. Heel veel zin om die te lezen!!! Wel eerst nog even ander recensie werk. Ik heb oprecht genoten van dit verhaal zonder mij een tel te vervelen of afgeleid te zijn.
    Beoordeling: 8,83

Citaat sanhan:
    Ik vond de gedachtengang van Annabel soms te volwassen voor een kind van 11. Als ik het vergelijk met de gedachtengang van mijn zoon die even oud is klopt dat plaatje niet altijd. Ik zou ze zoals ik het ervaar een jaar of 20 schatten. Ja, zeker wel, het is spannend geschreven, maar ook niet constant razend spannend. Het samenspel tussen de verschillende personages is ook leuk verwerkt. Ik ga zeker nog boeken van hem opzoeken en waarschijnlijk lezen. Ik hou van zijn schrijfstijl! Hij heeft er een fan bij.
    Beoordeling: 8,33

Het boek las als een trein, spannend, een beetje mysterieus en weliswaar soms wat voorspelbaar, een prettige thriller om achter elkaar uit te lezen. Annabel en Trudi zijn voor de hand liggend. Annabel een zeer wijs kind, met volwassen trekjes. Trudi, een sterke vrouw, die haar mannetje staat en dan de Mute, met recht stille waters hebben diepe gronden. Annabel Lee, is een spannend boek, met een goede plot, uiteindelijk wel voorspelbaar. Makkelijk geschreven en vlotlezend. Origineel, doordat het geschreven is vanuit het perspectief van een jong, weliswaar vroegrijp meisje. Een boek waarin de hoofdpersonen zich positief ontwikkelen.

Citaat Weert:
    Eigenlijk heb ik geen favoriet personage, ze spreken me allemaal op hun eigen manier wel aan. Annabel om hoe ze met de situatie om gaat. En Trudi vanwege haar zorgzaamheid. Ik zou niets willen veranderen aan de personages. Prima schrijfstijl, vlot, past goed bij het verhaal, mede vanwege de perspectiefwisselingen en korte hoofdstukken. Ik heb het boek met veel plezier gelezen, daar kan ik verder weinig aan toe voegen.
    Beoordeling: 8,00

Citaat CindyK:
    Absoluut goede schrijfstijl, ik vond het erg prettig dat je alle nodige informatie krijgt die bij het verhaal hoort. Geen overbodige langdradig stukken erin. Dat vind ik een heel groot pluspunt omdat er genoeg goede boeken zijn waar helaas te veel uitgeweid wordt over niet direct relevante zaken. Als hij deze manier van schrijven vasthoudt, heeft hij zeker een fan erbij. Vond het boek echt geweldig. Zijn vorige boeken zijn in een ander genre. Deze staan niet direct op mijn lijst maar mocht ik ze tegenkomen, wil ik best een poging wagen. Ik ben helemaal verliefd geworden op het verhaal
    Beoordeling: 8,75

Citaat sunnie031:
    Vooral bij Annabel zie je het karakter evolueren. Ze verandert van een onzeker meisje naar een zelfstandig meisje die beslissingen durft te nemen. Mijn favoriet was toch wel Trudi, daar zij zich volledig inzet voor een meisje die ze geheel niet kent. Ze heeft ook een heerlijk karakter die haar in situaties plaatst die zeer spannend zijn. De schrijfstijl past prima bij dit verhaal, lekker vlot en makkelijk geschreven. Of ik nog volgende van Mike Nappa ga lezen? Ligt eraan of het weer thrillers zijn, want ik ben en blijf een favoriete thrillerfan.
    Beoordeling: 7,67

Citaat Lies Oosterhoff:
    Annabel wordt meer en meer volwassener. Dat komt natuurlijk door de situatie waarin ze zich bevindt. Wordt je zomaar opgesloten met een hond die vingers eet… Verder vond ik The Mute veranderen van een volgzame soldaat naar een zelfstandige vechtmachine met gevoel. Hij moet normaal orders uitvoeren en nu moet hij zelf beslissingen nemen. Hij wordt zelfs in het eind van het verhaal een soort van vader. Het was een goed uitgewerkt plot. Het begon al vroeg in het verhaal en werd stukje bij beetje ontrafeld.

Citaat helderinge:
    Er wordt een lange tijd gedaan om naar het plot toe te schrijven maar al met al wordt het eind steeds spannender. In die mate zelfs dat je gewoon door moet lezen tot je er bent. Ik vind dat echt typisch een hele goede manier van een plot schrijven. Van begin tot eind was het spannend. Ik heb genoten van dit boek.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Zohra:
    Het is een prima plot, al moet ik zeggen dat ik al vrij snel in de gaten had wat het was. Ik had al vrij snel door dat Annabel iets te maken had met het dagboek en dat men naar haar op zoek was. De auteur heeft een prettige schrijfstijl, mede door de aparte hoofdstukken. Ik had een beetje meer spanning /actie verwacht in het begin. Toen was het voor mij wat minder en kabbelde het maar wat aan. Het is niet typisch Engels en kan zich overal afspelen. Specifiek vind ik dat twee stoere mannen en “een vrouw met ballen aan haar lijf” hun leven op het spel zetten en het opnemen tegen een hele compagnie (om maar iets te zeggen) voor een meisje. Tegen Mike zou ik zeggen: zeker blijven schrijven
    Beoordeling: 7,83

Citaat Marjo Jacobs:
    Een dergelijke actie had ik niet verwacht van een jong meisje. Middels het lezen van het dagboek waren bij Annabel Lee de ogen helemaal opengegaan en wist ze zelf hoe een en ander in elkaar stak en heeft ze uiteindelijk gehandeld naar eer en geweten. Ik heb het verhaal van begin tot en met het einde met heel veel enthousiasme en spanning gelezen, ik heb er ontzettend van genoten. Het verhaal leest vlot, is goed te visualiseren en je helemaal in het verhaal gezogen wordt.

Citaat Ann Janssens:
    Vanaf de eerste pagina’s had Mike Nappa me in zijn greep. Mede ook door de afwisseling in personages. Je had soms actie, soms wat cynisme, af en toe een emotioneel stuk … en vooral mooi neergezette karakters. Zeer vlotte schrijfstijl waarin een pak energie zit verweven en daar hou ik wel van. Weinig tralala. De schitterende dialogen en (nogmaals) fijn neergezette karakters zorgen voor een vlot leesbaar boek. Ik vond het één van de betere ontdekking van 2017! Zeer spannend, aangenaam verhaal dat vlot geschreven is.
    Beoordeling: 9,08

Citaat krisje peeters:
    Zeer vlot geschreven verhaal, veel achtergrondinformatie die je waarschijnlijk al lang niet meer wist zoals bijvoorbeeld de info over de Sovjetautoriteiten, Oost Europese overwinningen na de 2de WO, het clandestiene wapenprogramma van de Duitsers enz.
    Af en toe gebruik van woorden zoals Appaloosa, IED, rednecks enz. Het boek is spannend geschreven, het leest als een trein, de inhoud blijft relevant aan het verhaal en er is bijna niets dat ‘te veel’ geschreven is.

Citaat sunnie031:
    Het plot vond ik wel iets voorspelbaar, maar niet storend. Er wordt zeker goed naar het plot toegewerkt. Ik had dit einde dus zien aankomen. Het is absoluut een boeiend verhaal en ik wilde alleen maar doorlezen! De schrijfstijl is prettig en in begrijpelijke taal geschreven. Of het een typisch Engelse thriller is, geen idee. Naar mijn idee had het overal plaats kunnen vinden. Ik heb dit boek gelezen als een lichte thriller met genoeg spanning. Het boek had ook wat speicifieks, daar het vanuit het kind zelf was geschreven. Ik ben zeer slecht in goed raad geven, daar ik graag lees en bemerk of ik een boek goed of slecht vind. Ik vind deze goed, dus zou zeggen, door naar de volgende om te lezen.
    Beoordeling: 7,67

Citaat maria burger:
    Makkelijk en prettig te lezen. Had het vervolg van Samuel en Trudy nog willen weten en Trudy en Annabel. Trudy sprak wel telkens een beetje denigrerend over Samuel in bewoordingen die terugkwamen en op dat moment niet altijd gepast waren. Ga zo door, maar als huurlingen schiet je toch iedereen overhoop en dat merkte ik van Samir niet t.o.v Trudy, en een 11-jarig meisje handelt volgens mij (ook onder spanning) wel een beetje anders, ook al is ze erg intelligent. Dus iets realistischer.
    Beoordeling: 8,17

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen #1
    Na het lezen #2
    Beoordeling

++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

horlepiep12

Deze uitsluiting kan direct worden tenietgedaan door actieve deelname aan een volgende leesclub met een eigen leesexemplaar.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Mooi verslag van een prachtig boek! Dit zijn echt mijn soort thrillers!!!!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.