Home Forums Leesclub 78: De witte kamer Inschrijven leesclub De witte kamer

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 956
    #14489 |

Inschrijven voor ThrillZone leesclub 78 De witte kamer van Samantha Stroombergen

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de achtzeventigste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is: De witte kamer  van  Samantha Stroombergen.

Het verhaal:  De witte kamer

Een ijzersterk, spannend thrillerdebuut van een nieuw Nederlands talent.

In een park in Leiden doet een wandelaar een schokkende vondst: een uitgemergeld lichaam met het cijfer 5 in zijn buik gekerfd. Het slachtoffer was journalist bij een bekend opinietijdschrift, verdween enkele maanden daarvoor en liet een afscheidsbriefje achter.

Rechercheur Léon Coeur is geschorst vanwege een schietincident en moet zich eigenlijk gedeisd houden, maar ziet deze moordzaak als zijn kans om te bewijzen dat zijn team niet zonder hem kan. Hij besluit de hulp in te roepen van zijn nichtje Hanna, die criminologie studeert.

Als blijkt dat de journalist is onderworpen aan een wrede Midden-Oosterse marteltechniek, opsluiting in een volledig witte kamer, vermoeden ze dat hij te veel wist over de recente terroristische aanslag in Amsterdam. Was hij een complot op het spoor? Was de werkelijke dader van de aanslag wel de vluchteling die samen met de bom tot ontploffing kwam? Stukje bij beetje komen Léon en Hanna dichter bij de angstaanjagende waarheid. 

De schrijver: Samantha Stroombergen

Samantha (1990) groeide op in de Bollenstreek. Ze behaalde een bachelor Nederlandse taal en cultuur en een master Journalistiek en nieuwe media aan de Universiteit Leiden. De voornaamste reden was dat ze iets met schrijven wilde doen, want al sinds haar achtste was verhalen vertellen een favoriete bezigheid. Haar eerste ‘publicatie’ was dan ook al in 1998: ze deed mee aan een schrijfwedstrijd van kinderzender FoxKids en veroverde een plek in de bundel Voor kinderen, door kinderen met haar verhaal over een vampierschool. Een echte plek in de boekhandel, want hij was te koop in de Bruna.

Precies twintig jaar later, in 2018, debuteert ze met de thriller De witte kamer bij Uitgeverij Boekerij. Naast het schrijven van boeken, houdt ze zich bezig met het recenseren van boeken voor Hebban en Readalicious.

Uitgeverij Boekerij stelt 15 leesexemplaren (paperbacks en ePub’s) beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres
    • Waarom je aan deze leesclub (De witte kamer) deel wilt nemen…

Alleen als alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op maandag 25 juni 2018. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemenen op ThrillZone op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    Dini57
    Bijdrager
    Post count: 212

Een kansje gewaagd en mij aangemeld.
    Het lijkt mij een spannend boek.

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 25

Ik ben enorm nieuwsgierig naar dit boek en het verhaal ligt volgens mij perfect in mijn straatje. spannend, beetje luguber en een puzzel om de zaak op te lossen.
    Ik heb nog niets van deze auteur mogen lezen. Ik hoop dat ik op een positieve manier verrast wordt ^_^

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 25

Ik ben enorm nieuwsgierig naar dit boek en het verhaal ligt volgens mij perfect in mijn straatje. spannend, beetje luguber en een puzzel om de zaak op te lossen.
    Ik heb nog niets van deze auteur mogen lezen. Ik hoop dat ik op een positieve manier verrast wordt ^_^

Linda
    Bijdrager
    Post count: 57

Heel benieuwd naar dit debuut, de proloog zou zo maar in het echt gebeurd kunnen zijn!

In onderstaand filmpje leest de schrijfster zelf een stukje voor:

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 22

Graag wil ik me aanmelden voor deze leesclub.
    Ik ben erg benieuwd naar het thrillerdebuut van Samantha Stroombergen. De samenvatting van het verhaal spreekt me erg aan, ik wil natuurlijk weten of de vermoorde journalist inderdaad een complot op het spoor was. En wie de dader van deze moord was. Ik lees graag hoe de rechercheur en zijn nichtje dit oplossen. Ik hoop dat Samantha een schrijfstijl heeft die mij vanaf het begin zo kan boeien dat ik het boek niet weg kan leggen.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 98

Lijkt mij een erg spannend boek!
    Een thrillerdebuut die weleens een topper kan zijn. Ik ben er heel benieuwd naar!

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 159

Een heerlijk spannend boek, en ook de cover is weer mooi. Ik ben zeer benieuwd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.