Home Forums Leesclub 60: Het zwarte gif Het zwarte gif, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #11499 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

maryam
    Bijdrager
    Post count: 141

Cover: een grote zwarte wolk boven Parijs, is dit het zwarte gif? Wie is de vrouw die toekijkt? Als ik het boek zou zien liggen bij de boekhandel, zou ik het zeker oppakken en de achtercover lezen.

Auteur: ik heb al eerder boeken gelezen van Daniël Silva en hoewel ik weet dat hij fictie schrijft, zijn het helaas wel gebeurtenissen die zouden kunnen gebeuren en in dit geval deels ook gebeurd zijn.

Verwachting: een verhaal wat me een beklemmend gevoel zal geven. Maar zeker een pageturner.

Elly
    Bijdrager
    Post count: 44

De cover vind ik toepasselijk. Een vrouw in het zwart gekleed die een blik werpt op de wereld. De Eiffeltoren als symbool voor Parijs met de donkere onheilspellende gifgolf erboven.

Auteur. Ik kende de auteur nog niet van zijn boeken, maar heb inmiddels wel een aantal van zijn boeken op een te lezen lijst gezet. Ik heb hoge verwachtingen.

Verwachting: Zoals hierboven beschreven heb ik hoge verwachtingen van dit boek. Ik lees regelmatig op social media dat lezers de boeken van Daniel Silva, goede beoordelingen geven.

Ik ben inmiddels begonnen en heb de smaak te pakken.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 64

Cover:
    Een zwarte wolk trekt over Parijs terwijl een gesluierde vrouw toekijkt. Dat ziet er onheilspellend uit.

Auteur:
    Van Daniel Silva heb ik nog nooit een boek gelezen, terwijl hij toch op de achterkant word aangeprezen als een bestsellerauteur. Ik heb al verschillende enthousiaste reviews over zijn boeken gezien. Ik ben benieuwd of ik na het lezen dit enthousiasme kan delen.

Verwachting:
    Ik verwacht een spannende spionage thriller die zich, gezien de voorkant vooral afspeelt in Parijs.

AT
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: Prachtige cover. Gesluierde vrouw, donkere wolken boven Parijs; onheilspellend.

Auteur: Ik zie #1 New York Times bestsellerauteur op het boek staan. Dus zijn mijn verwachtingen hoog gespannen. Ik had eerlijk gezegd nog niet van Daniel Silva gehoord, maar door de mooie voorkant en het feit dat hij blijkbaar groot is in de VS, heb ik echt zin om te beginnen.

Verwachting: Ik verwacht een intelligente thriller. Er wordt nadrukkelijk vermeld dat Gabriel Allon ook kunstrestaurateur is. Daardoor krijg ik meteen het gevoel dat er een link gelegd zal worden met de kunstwereld; net zoals dat soms in Morse of Endeavour gebeurt. Daarnaast zal Natalie afreizen naar het kalifaat. Alles bij elkaar heel actueel (helaas) en daarom nog spannender.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 84

Cover: Indrukwekkend. De cover vind ik echt prachtig. Je ziet een gesluierde vrouw en een zwarte wolk. Wat zal zij mee gaan maken

Auteur: Nog onbekend voor mij maar mijn verwachting is hoog gespannen

Verwachting: Hoorde dat er nog een deel vooraf gaat aan dit boek. Ik hoop dat dit boek afzonderlijk ook goed te lezen is. Wel verwacht ik een onwijs spannend verhaal

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 38

Cover: Prachtig: een Moslima die over Parijs uitkijkt… een gifwolk… ? angstaanjagend!
    Auteur: Ik heb deze auteur al lange tijd op mijn wenslijstje staan omdat ik goede recensies heb gelezen! Ik ben benieuwd of mijn verwachtingen niet te hoog gespannen zijn .
    Verwachting: Zoals ik al aangaf: heel hoog gespannen. Ik ben heel nieuwsgierig naar het verhaal door het voorspellende karakter van dit boek….

Ik ben gestart met lezen en kan wel zeggen dat mijn verwachtingen , tot nu toe, zeker uitkomen!

ovar
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover:
    Hele mooie cover met rechts de Eiffeltoren en links Rome?
    Het ziet er onheilspellend uit.

Auteur:
    Ik heb nog nooit een boek van Daniel Silva gelezen, dus ik ben heel benieuwd

Verwachting:
    Ik verwacht een spannende thriller. Het is een heel dik boek, dus hoe houdt hij de spanning erin?
    Het lijkt me een mooi boek om het jaar mee te beginnen!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 19

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een beklemmende voorkant, die zwarte wolk die boven Parijs – ik herken de Eiffeltoren, dat andere gebouw niet – hangt.
    Een persoon die gesluierd is die ernaar kijkt. Grappig trouwens dat reacties hiervoor dit een vrouw noemen. Ik kan het niet zo heel goed zien op de afbeelding omdat dit op E-book formaat is. Ik vind het een aansprekende voorkant en zou hem in een boekhandel of bibliotheek zeker oppakken.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik verwacht een spannend geschreven boek. Ik ken deze schrijver niet, maar heb hem wel gegoogeld en lees voornamelijk positieve reacties.

Een spannend verhaal, maar waarschijnlijk ook wel beklemmend en hier en daar een politiek en kunstgericht tintje.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 93

Cover
    Het boek ziet er prachtig uit. Fijn dikke pil. Bijna 500 bladzijdes. De kleurstelling vind ik heel passend bij het onderwerp. Beetje grauwig, donker. De witte letters komen mooi uit. De Eiffeltoren trekt de aandacht. Helemaal omdat de punt in een zwarte, giftige (?) wolk is verdwenen. De achterkant toon de foto van de auteur. Vrij groot maar omdat het een uitsnede is maakt dat niet uit.

Auteur
    Nooit eerder heb ik iets van Daniel Silva gelezen (ik moet oppassen dat ik niet constant de fout maar door Silvia te tikken…). Ik ben benieuwd naar zijn schrijfstijl. Verwacht wel dat dit een prettige zal zijn. Met name omdat het het 16e boek is waarin Gabriel Allon zijn opwachting maakt. Dat moet wel een succesvolle serie zijn!

Verwachting
    Zodra ik de flaptekst van dit boek las wist ik dat ik dit boek wilde lezen. Vooral het feit dat de aanslagen nog niet plaats hadden gevonden op het moment van schrijven intrigeert mij. Verder ben ik een fervent Parijs bezoeker. De aanslagen in 2015 hebben diepe indruk op mij gemaakt. Ik verwacht een realistische, spannende misdaadroman. Ik hoop Gabriel Allon wat beter te leren kennen.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 70

Cover: de cover is dreigend. Een gesluierde vrouw kijkt naar Parijs, waarover een zwarte wolk hangt. Ik vind dat de cover zeker tot lezen uitnodigt.

Auteur. Dit is het eerste boek dat zal lezen van Silva. Ik ben erg nieuwsgierig.

Verwachting: ik verwacht een erg spannende actiethriller.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 79

Cover: Het plaatje dat mijn e-book voorspiegelt is de Eiffeltoren, het speelt duidelijk in Parijs en een gesluierde vrouw. Islam? Het heeft wat mysterieus

Verwachtingen: een spannend boek over een heel actueel onderwerp gezien de diverse aanslagen in Europa. Zou deze keer een vrouw een rol spelen? Tot nu toe zijn plegers van zelfmoordaanslagen mannen.

Auteur. Ik ken deze auteur nog niet, maar gezien de aanbevelingen heb ik hoge verwachtingen, ben dus heel benieuwd.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 26

Cover
    Mooi vormgegeven cover die er onheilspellend uitziet door de zwarte (rook)wolk en een gesluierde persoon die uitkijkt over Parijs.

Auteur
    Ik heb al een aantal boeken van D. Silva gelezen. Dus ik verwacht ook nu weer een spannend geschreven spionagethriller!

Verwachting
    Al een aantal boeken met Gabriel Allon in de hoofdrol gelezen. Verwacht wederom een boeiende en spannende thriller met een goed plot die je aan het denken zet.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books📚

Patrick
    Bijdrager
    Post count: 3

Cover: De voorkant geeft al duidelijk aan wat je kan verwachten bij het lezen van het boek.
    De donkere (zwarte) wolken die boven de (meerderde) stad (steden) hangt.
    Met een gesluierd persoon op de voorgrond.
    Van mij had het lettertype van de titel groter mogen zijn dan dat van de schrijver (persoonlijke smaak).
    Het boek heeft een prettige afmeting en licht goed in de hand.

Auteur: Ik heb nog geen ander boek van hem gelezen.
    Vooraf heb ik geen (voor-)oordeel van hem. Ik laat me verrassen.

Verwachting: Ik hoop dat het in het genre en kwaliteit is van Homeland en 24.
    Waarschijnlijk leg ik de lat dus hoog. We zullen zien……

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 52

Cover:
    Op de voorzijde staat een gesluierde vrouw uitkijkend over Parijs. Boven haar een donkere wolk, is dat het zwarte gif?
    Op de achterzijde staat een kleine afbeelding van de voorzijde, de schrijver en een inleiding op het verhaal. De inleiding is zo intrigerend dat je snel het boek wil openslaan.
    Lekker dik boek.

Auteur:
    Ik heb nog geen ander boek van de auteur gelezen. Volgens de achterzijde heeft hij al wereldwijd naam gemaakt. Ben heel benieuwd.

Ik verwacht een spannend verhaal dat tevens geloofwaardig is.
    Aangezien het niet het eerste boek van de auteur is met Gabriel Allon in de hoofdrol hoop ik niet dat ik, omdat ik nog nooit iets van de auteur gelezen, dit zal gaan merken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.