Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 61: Het meisje in het ijs Het meisje in het ijs, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover:De cover springt in het oog door enerzijds de rode letters die gebruikt zijn voor de titel. En anderzijds door het blauw dat mij aan ijzige kou doet denken. Dat past dus perfect bij de titel.
    Auteur: Ik heb nog nooit van deze schrijver gehoord dus ik ben heel benieuwd naar zijn schrijfstijl, naar hoe hij de spanning opbouwt in het verhaal.
    Verwachtingen:Er werd heel wat over dit boek geschreven op sociale media en dit prikkelde mij om dit boek zeker te lezen! Mijn verwachtingen liggen heel hoog, afgaande op de recencies die ik al gelezen heb. Benieuwd!!

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: Intrigerend en ijzingwekkend
    Auteur:Voor mij onbekend, het genre spreekt me aan ik laat me verrassen
    Verwachtingen: Goed boek(alleen maar goede recensies gezien) De start is veelbelovend en ik kan het nu al slecht wegleggen.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 61

Cover: Ik heb een eboek versie maar vindt de foto’s van de kaft die ik gezien heb heel mysterieus
    en heb de opmerkingen en corrofon gelezen.

Auteur: Verwachting is wel beetje hoog omdat ik, echt een M.J.Arlidge fan ben.

Verwachting: Ik hoop dat de “hype‘ die gecreëerd is om dit boek. Het ook waarmaakt want ik ben ook wel eens erg teleurgesteld geweest in zulke boeken en meestal laat ik dan ook de meeste hype’s links liggen.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 212

Heel graag zou ik deel nemen aan deze leesclub. De reden is deze zin, een ijzersterk hoofdpersoon waar lezers geen genoeg van zullen krijgen. Ik ben dol op sneeuw en ijs, en in deze thriller ligt er een meisje in…

Dat waren de zinnen die ik instuurde om mee te doen aan deze leesclub. Ik ben ook heel erg benieuwd naar dit debut, de cover ziet er al intrigerend uit, ijs met gezicht er op, geen rare fratsen.

Samen een boek lezen is gaaf, en geeft een boek meerwaarde, dat is altijd een reden voor een leesclub.

Ik veracht een superspannende thriler, ij s speelt een hoofdrol, ijkoude rillingen….?

Lizzzy
    Bijdrager
    Post count: 5

Cover: mooie vormgeving qua kleur. Geeft de ijzige sfeer die je verwacht bij deze thriller. Jammer dat het oog niet wijd open is, zoals de startzin van de achterflap aangeeft.

Auteur: Robert Bryndza is voor mij een nog onbekende Britse auteur. Hij wordt vergeleken met top schrijvers als K. Slaughter en M.J. Arlidge. Daarmee bevindt hij zich op glad ijs 😉

Verwachtingen: ijzersterk hoofdpersonage Erika Foster. Wel erg veel raakvlakken met de hoofdpersonages en verhaallijnen van de hierboven genoemde schrijvers. Hopelijk weet hij zich te onderscheiden, anders krijg ik een erg copy-cat gevoel.

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 21

Cover: Past bij het verhaal ijzig blauw een gedeelte van een gezicht en je ziet stukjes ijs de voorkant.
    Auteur: Aangezien dit zijn debuut is kan ik weinig over de schrijver vermelden.
    Verwachtingen: Ook hierin laat ik mijn verrassen. De flaptekst sprak mij wel meteen aan. Hoe komt een ijsje onder het ijs. En wat voor invloed heeft haar vader daadwerkelijk en hoe wil Erika dit gaan oplossen.

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover: Een helder blauwe kaft met ijssplinters. Het doet koud en kil aan. Een dader zonder geweten ?
    Dichte ogen, de dood. Er is niet veel te raden aan de hand van de cover , wat ik altijd een beetje jammer vind.
    Ik probeer graag via de cover delen van het verhaal te ontdekken en dan later tijdens het lezen te ontsekken of mijn beeldvorming overeenkomt. Als auteurs dat weten te bewerkstellen vind ik een cover geslaagd.

Auteur: Ik ken de auteur nog niet. Dus ik ga er blind in. Maar gezien dat het in buitenland al zoveel verkocht is , denk ik dat ik daar op moet vertrouwen.

Verwachting: Ik hoop dat het een goed thriller gehalte heeft, dat het niet leest of ik naar een politieserie op tv kjjk maar een verhaal is met een eigen karakter en voldoende spanning.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

Cover: De afbeelding op de voorzijde sluit geheel aan op de titel van het boek. Leuke kleuren gekozen. Ziet er veelbelovend uit. Een vrouw met gesloten ooglid. En veel ijskristallen.
    Achterflap: De tekst intrigeert me. Leuke auteursfoto. Jongeman met hopelijk een hoop fantasie.

Auteur: Ik ken Robert zijn werk niet. Maar ik verwacht een dijk van een thriller. Waarom kan ik niet zeggen. Gezien de hele hype om dit boek heen, getuige de reacties, heeft iedereen hooggespannen verwachtingen.

Verwachting: Spanning, psychologie en een echte pageturner.

Mireille Muls
    Bijdrager

Cover: de cover vind ik prachtig, het blauwe met wit net echt een gezicht bevroren onder het wateroppervlak.
    Verwachtingen: zijn hoog gespannen , ik verwacht een heel spannend verhaal .
    Auteur; ken de schrijver niet dus heel benieuwd naar de schrijfstijl

laure89
    Bijdrager

Cover: ik vind de cover heel mooi, hij springt meteen in het oog en is wel speciaal met de titel in reliëf. Een mysterieuze cover die me nieuwsgierig maakt!

Auteur: het is het eerste boek die ik van de auteur lees. Hij wordt inderdaad vergeleken met Arlidge, dus ik ben benieuwd.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek met een verrassend einde die vlot leest.

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 16

Cover: Ik vind de cover zeker en vast bij de titel passen. Niet echt speciaal. Wat ik wel leuk vind is dat de letters er in relief boven op liggen.

Auteur: Iemand die ik niet ken maar ik dacht dat dit zijn eerste boek is die vertaald is naar het Nederlands.

Verwachtingen: Vanwege al de positieve reacties, zijn de verwachtingen hooggespannen. Maar omdat ik eerst wat terughoudend was, leg ik de lat toch niet al té hoog.

carinev
    Bijdrager
    Post count: 48

Cover: mooie ijzigblauwe cover die past bij de titel van het verhaal. Rode letters vormen mooi contract. Ik zou dit boek zeker even bekijken, als ik het in de boekhandel zag liggen.

Auteur: is totaal onbekend voor mij. Hij heeft vermoedelijk Slowaakse roots.

Verwachtingen: De tekst op de achterflap is veelbelovend, de auteur wordt bovendien vergeleken met Arlidge. Ik verwacht een razendspannend boek en een inspecteur die zelf ook de nodige problemen heeft.

Steph
    Bijdrager
    Post count: 8

Cover: Het ijskoude blauw geeft een goed beeld van de sfeer waarin het verhaal zich zal afspelen. Het is echter jammer dat er een gesloten oog onder het ijs wordt afgebeeld, wat er ‘rustgevend’ uitziet, terwijl op de achterflap staat dat haar ogen wijd open zijn en de lippen iets uiteen,alsof ze nog iets wil zeggen. Naar mijn mening had dit dan ook zo afgebeeld moeten worden om meer die angst en verbazing uit te stralen.

Auteur: Ik ken nog niets van deze auteur, maar er wordt vermeld dat dit een Arlidge-concurrent zou zijn. Deze vergelijking vind ik gevaarlijk en schept al bepaalde verwachtingen. Ik hoop dat hij inderdaad even spannend kan schrijven! Daarnaast ligt de titel “het meisje in het ijs” wat in dezelfde lijn als het eerder zo geprezen boek “het meisje in de trein”, waardoor ik mij afvraag of dit express zo gekozen is in de hoop ook een hype te worden? Het is alvast niet langer origineel.

Verwachting: Op het eerste zicht belooft de achterflap een weinig origineel verhaal, één van de zovele politieverhaaltjes. Toch heb ik door de verwijzing naar Arlidge de hoop dat dit een spannend verhaal zal worden, misschien wel met even gruwelijke details als de Helen Grace-serie bevat. Ik hoop op dat tikkeltje extra, een nieuwigheid, een duidelijke reden waarom dit boek nu zo populair is. Ik laat me verrassen!

joannagovers
    Bijdrager
    Post count: 7

Cover: aansprekende cover; geeft de titel goed weer

Schrijver: nog nooit wat van hem gelezen, ga er open minded in.

Verwachting: ik verwacht een goed geschreven, spannende thriller met een goed plot.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 49

Cover:
    De foto op de cover past precies bij de titel.
    Boek ziet er aantrekkelijk uit.
    In de winkels zou ik het zeker oppakken.

Auteur:
    de auteur is voor mij nog onbekend, daar komt nu dus verandering in.

Verwachtingen.
    Ik verwacht een spannend, goed geschreven boek.
    De hoofdstukken zijn kort, dit vind ik altijd zeer aantrekkelijk.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.