Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 61: Het meisje in het ijs Het meisje in het ijs, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 983
    #11952 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 74

De kop is ervan af ik ben begonnen, het boek leest heel prettig. Wel leuk dat de dame van de upperclass is in Groot Brittanië, Erika gaat er niet anders mee om maar haar leidinggevende wel. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

joannagovers
    Bijdrager
    Post count: 7

Begonnen! Allereerst worden de (hoofd-)figuren neergezet en natuurlijk het vermoorde meisje. Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkeld, nadat Erika een aanvaring heeft gehad met de ouders van het meisje. Ook de ontwikkeling van de frictie tussen Erika en haar ranggenoot Sparks.

Astrid
    Bijdrager
    Post count: 6

Ik heb het boek uit. Binnen 2 avonden. Het taalgebruik is goed. Het leest vlot weg!

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Op de eerste pagina kwam ik een spelfout tegen, “sterreloze” ipv sterrenloze.
    Het weerhield me een pagina of drie van leesplezier (heel raar, dat heb ik nog nooit eerder gehad) maar daarna ging het lekker.
    Verder heb ik geen fouten intdekt, of ik heb eroverheen gelezen.
    Al vind ik de zinnen soms wat gekunsteld aandoen, met veel bijzinnen.
    Op pag 91 las ik een leuke plastische omschrijving:
    ‘… als een opzichtig kunstwerk dat op het verkeerde was afgeleverd.”
    Ik zag het zó voor me.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 16

Wauw ik ben op de helft en kan bijna niet stoppen.
    Tot nu steeds een andere verdachten in beeld. dat is wat ik hoopte.
    Het is prima te volgen en de schrijfstijl prettig. Misschien soms wat
    overbodig veel woorden maar dat heeft ook wel iets.
    Ik red het niet het boek vandaag uit te krijgen. ( zou het wel willen )

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 112

De kop is eraf. Boek leest vlot weg. Vind het wel beeldend geschreven.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

Nou dit boek helpt gelukkig bij mijn leesdip. Elke avond vind ik het fijn om er weer aan te beginnen en het leest lekker weg. Geen rechercheur die slaafs alles opvolgt maar lekker haar eigen gang gaat met maar één doel voor ogen. Een moordenaar beginnen.
    Een paar personen op het oog die mogelijk de dader is maar de auteur heeft nog wel wat in het vat. Dat maakt dat dit boek heel aangenaam is om te lezen.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 112

Vlot geschreven , boeiend, een rechercheur die geen blad voor de mond neemt en zelf vloekt. Ik ben het wel met Lieke eens dat sommige zinnen wat gekunsteld aan doen . Lijkt ook wel of de vertaling soms wat letterlijk wordt overgenomen.
    Maar doet niets af aan het leesplezier.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik heb best wel een pak hun/hen fouten gelezen … voor de rest was het een pageturner. Inderdaad WAS, heb gisteren de laatste pagina omgetikt 🙂

Astrid
    Bijdrager
    Post count: 6

Het boek leest heerlijk vlot weg en het is anders dan andere thrillers. Ik heb het met liefde gelezen en ik ben super benieuwd naar de volgende delen.

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik ben niet iemand die let op schrijffouten. Tenzij het voor mij een is waar ik echt over struikel. Niets gevonden in dit boek. Leest lekker vlot weg.
    De verhaallijn ontwikkelt zich in groot gedeelte af zoals ik had verwach.
    Ik mag die Erica wel. Een vrouw met ballen om het zo maar even te zeggen.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 65

Ook ik ben begonnen, had hiervoor een dik recensie boek waar ik niet doorheen kwam. Het enige waardoor ik er toch nog vaart in kreeg was dat ik hierin echt wilde beginnen. En begin is goed!!!

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 34

Ik heb al heel veel positieve zaken over dit boek gelezen en ik moet zeggen: het klopt! Wat een heerlijk boek. Het leest heel vlot en de opbouw van het verhaal zorgt ervoor dat ik wil blijven doorlezen. Hier en daar staat er inderdaad, zoals ik hierboven al las,een zin die wat raar in elkaar zit maar dit kan aan de vertaling liggen. En echt storend is het niet.
    Erika doet me denken aan de rechercheur in de boeken van Arlidge ( waar trouwens naar verwezen wordt op de achterflap van het boek), ook daar is het een vrouw die niet met zich laat sollen en haar eigen weg gaat.
    Ik zit momenteel aan pagina 188 en tot nu toe heb ik geen flauw idee wie de dader zou kunnen zijn. Lekker spannend!

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

Het boek is uit en ik heb er van genoten. Aansprekende eigenzinnige personages en een sterk plot. Het smaakt naar meer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.