Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 61: Het meisje in het ijs Het meisje in het ijs, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #11958 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je Het meisje in het ijs een typisch Engels verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Robert zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Het meisje in het ijs heeft alle kenmerken van een hype. Vind je dat terecht?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

joannagovers
    Bijdrager
    Post count: 7

1. Prima plot.
    2. Ik had wat moeite met de “plotselinge” verschijning van de oude vriendin van Andrea, ofschoon ik begrijp dat dit nodig was om het verhaal de goede richting in te krijgen. Zo kon George Mitchell a.k.a. Igor Kucerov eindelijk een plaats krijgen in het verhaal om zodoende de fraude en/of afpersing aan het licht te brengen van Lord Douglas-Brown, die alles afkocht omdat hij dacht onaantastbaar te zijn.
    3. Ik had dit einde niet verwacht en zag het pas heel laat aankomen.

Zonder meer een boeiend verhaal, prettig leesbaar. Niet per se typisch Engels, dit kan zich overal afspelen. Vrouwenhandel, prostitutie, machtsmisbruik, moorden enz. is niet voorbehouden aan Groot-Brittannië. Een geloofwaardig verhaal.

Het is een thriller die er zeker uitspringt, mede doordat het niet uitsluitend over moorden gaat, maar ook een beschrijving geeft van hoe het in bepaalde kringen er aan toe (kan) gaan. Een hype gaat me wat te ver.
    Mijn goede raad zou zijn: Meer boeken schrijven met Erika Foster als hoofdpersoon en haar persoon

joannagovers
    Bijdrager
    Post count: 7

De persoon Erika Foster nog meer uitdiepen.

Mijn beoordeling Een zeer goede politie thriller! Vier sterren.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 96

De plot is wat je mag verwachten van een thriller. Opbouwend, verschillenden lijnen en uiteindelijk toegroeiend naar het einde. Op 7/8 van het boek wel door wie de dader was, maar de manier waarop isxaltijd weer verrassend

De schrijfstijl is prettig. Boek leest vlot. Soms ook beeldend beschreven, dan proef je de sfeer. Soms wat kromme zinnen, lijkt of de zinsbouw letterlijk in de vertaling is overgenomen.
    Niet typisch Engels, maar wel met veel hedendaagse problemen, prostitie, vrouwenhandel, maar oook de macht vande rijken en hoe die processen willen beinvloeden.
    Een hedendaagse thriller.
    Dit boek is de eerste van een serie romdom Erika en maakt dat je er meer van wil lezen. Misschein niet uniek, er zijn meer boeken met een beschadigde vrouw als rechercheur bij moordzaken. Misschien isdat de hype?

Een advies, niet aan de auteur, maar wel aan de uitgever. Let wat meer op de vertaling.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 74

1.Wat vind je van het plot?Goed (zoals het hoort eerst een moord en daarna word het opgelost)
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?Ik vind het erg fijn en duidelijk als het begint met een Lijk en dat er daarna gesonstateerd word dat het een niet natuurlijke dood is en dat de politie dan gaat uitzoeken wat er gebeurd is en de manier waarop het is uitgewerkt is zeer goed gedaan zodat je een voldaan gevoel heb na het lezen.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had dit einde niet zien aankomen

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Een zeer boeiend verhaal, goed uitgewerkt waardoor het boek voor mijn dagelijkse verplichtingen kwam zodat het snel uitwas.
    5.Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Zeer prettige schrijfstijl(zie boven)
    6.Vind je Het meisje in het ijs een typisch Engels verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee en ja moord gebeurd overal en het oplossen ervan ook maar de engelse Upperclass is alleen in Engeland dus daarom weer wel.
    7.Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Robert zijn? Een serieverhaal met Erika Foster,met andere woorden de Engelse Baantjer.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?Dit type boek is erg populair we krijgen er geen genoeg van Politie lost moord op(het liefst meerdere zodat we in dit geval Erika Foster beter leren kennen) uniek is het omdat er maar 1 verhaallijn inzit maar ondanks dat toch zeer goed is.
    9.Het meisje in het ijs heeft alle kenmerken van een hype. Vind je dat terecht? Feit is dat het heel makkelijk leest en zeer spannend is. Ik heb met dit boek meer als het meisje in de trein voor mij persoonlijk vind ik de hype terecht want ik denk dat heel veel mensen dit type verhaal graag leest.
    10.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik hoop dat Erika nog heel veel moorden gaat oplossen en dat er nog vele delen gaan volgen maar ik hoop wel dat ze mettertijd weer gelukkig gaat worden.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 49

Na het lezen #2

De plot

Wat vind je van het plot?
    Goed plot.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er werd goed naar het plot toegewerkt,het was steeds moeilijker om het boek weg te leggen
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Op een gegeven moment had ik het idee dat David wel eens de dader kon zijn, maar ik bleef
    tot het laatst twijfelen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Jazeker, ik vond het verhaal zeer boeiend. de moorden maar ook hoe onschendbaar sommige
    mensen denken te zijn.
    Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zeer prettige schrijfstijl. Veelal korte zinnen en korte hoofdstukken.
    Fijn om te lezen.
    Vind je Het meisje in het ijs een typisch Engels verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, niet typisch Engels. Ik denk dat het verhaal zich in veel landen af kan spelen.
    Ook in Nederland en veel andere Europese landen zullen mensen menen dat ze onschendbaar
    zijn, en soms zijn ze dat ( helaas) ook
    Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Robert zijn
    Dit boek is geloofwaardig, soms aangrijpend ( broer die met medeweten van zijn vader zijn
    zus vermoordt

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het unieke vond ik wel dat beschreven wordt hoe het er bij bepaalde hogere kringen aan
    toe kan gaan.
    Het meisje in het ijs heeft alle kenmerken van een hype. Vind je dat terecht?
    Misschien de titel, er zijn de laatste tijd erg veel boeken geschreven waar MEISJE in de
    titel voorkomt. Het verhaal vind ik wel redelijk uniek
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Kom maar snel met het volgende boek over Erika Foster!!. ik zal het zeker gaan lezen

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 48

De plot

Een mooi plot, goed opgebouwd.
    Wat ik hiervoor al schreef. Een prachtig plot met een mooie opbouw. Niet te traag, de spanning blijft er in en tot het einde werd ik verrast.
    Dit einde had ik dus echt niet zien aankomen. Ben tot het einde er van overtuigd geweest dat de zus de moord zou hebben gepleegd.

Algemeen

Ik heb vanaf pagina 1 met veel plezier het boek gelezen, het boeide van de eerste tot de laatste letter en bleef tot het einde spannend.
    Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind dat het prima leest. Geschreven in makkelijke taal waardoor het ook vlot leest. Mooie korte zinnen en ook vrij korte hoofdstukken. Dit maakt het lezen van het verhaal prettig.
    Vind je Het meisje in het ijs een typisch Engels verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Eigenlijk vind ik dit niet. Volgens mij zou deze moord in vele landen en dus ook bij verschillende schrijvers gemaakt kunnen worden.
    Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Robert zijn?
    Vooral spannend, maar ook wel geloofwaardig. Heb niet gedacht bij bepaalde zaken dat het niet werkelijkheid is.
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik ben niet een veel lezer op thriller gebied, dus kan deze vraag niet helemaal goed beoordelen denk ik. Maar ik heb het niet gevoeld als uniek. Het is een soort van politiethriller. En daar zijn echt wel meer van geschreven in deze trend.
    Nee, ik zou niet weten waarom. Er zijn meer van dit soort boeken, ook spannende boeken en die worden toch ook niet altijd als hype betiteld?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga vooral door en ik kan niet wachten op deel 2!

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 16

De plot

Goed plot! Zeer opbouwend en spannend. Ik wou echt wel weten hoe het afliep.
    Ik had David al wel eens verdacht van de moord op zijn zus, maar ik bleef toch twijfelen omdat er dan zoveel andere personages toch ook wel misschien een moord gepleegd konden hebben.

Algemeen

Het verhaal was zeker boeiend, vooral op het einde had het mijn volle aandacht.

Prettige, vlotte schrijfstijl. Beknopte dialogen, korte hoofdstukken, goede spanningsopbouw. Niets heeft mij gestoord tijdens het lezen. Het boek was dan ook supersnel uit.

Nee hoor, dit is toch een universeel thema?

Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Robert zijn?
    Dit boek is een goede spannende thriller.

Goh, ik denk niet dat dit een uniek boek is. Er zijn wel meerdere thrillers in deze aard geschreven lijkt mij.

Nee. Eerlijk gezegd wou ik dit boek eerst niet lezen omdat het wel een ‘hype’ is. Ik hoorde er zo veel van en meestal zijn ‘hype’boeken dan wel goed maar verwacht ik er altijd meer van. Maar ik zou dit dan toch wel weer aanraden aan andere lezers van dit genre.

Geen advies te geven. Doe zo voort en ik wacht al op boek 2! Erika en haar team hebben mijn hart toch gestolen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 22

Het plot
    Het verhaal is goed opgebouwd, loopt duidelijk naar een climax die in deze vorm toch wel te verwachten was. Ik mis de reden van de persoonlijke haat van de dader naar Erika.

Algemeen
    Zoals ik bij ‘Tijdens het lezen’ al aangaf, struikelde ik op de eerste pagina over een taalfout, waarna het even duurde voor ik weer als genietend lezer verder kon, in plaats van als kritisch lezer. Over het algemeen is de stijl prettig, vlot, maar er komen (te) vaak gekunstelde of krakkemikkige zinnen voorbij, die je meermaals moet lezen om ze te begrijpen. Grammaticaal klopt het dan wel, maar het haalt de vaart eruit. En dat past niet bij een dergelijke thriller.
    Het klasseverschil is typisch Engels, dat leeft daar meer dan hier. De aangesneden thematiek, ic vrouwenhandel en gedwongen prostitutie, is universeel, net als het verschil in aandacht voor rijke en arme slachtoffers.
    Direct, confronterend.

Dit boek

Een boek met een eigenzinnige getroubleerde vrouwelijke detective: niet uniek of origineel.
    Wat hiervan de hype is, ontgaat me volledig.
    Het is geen hooggeprezen debuut, slechts voor het eerst naar het Nederlands vertaald.
    Houd vol en laat Erika zich ontwikkelen.
    Zoek een andere redacteur of vertaler om die gekunstelde zinnen in de toekomst te voorkomen.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 16

1 Wat vind je van het plot. Prima
    2 Hoe beschrijf je en beoordeel je de structuur. Het is goed opgebouwd, niet te snel maar heel goed te volgen.
    3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen. Niet verwacht, een heel klein beetje gehoopt

Algemeen
    4 Vond je het verhaal boeiend en had het steeds je volle aandacht.Van de eerste tot de laatste bladzijde
    5 Vind je de schrijfstijl prettig, moeilijk,is het begrijpelijk geschreven of moest je nadenken.
    Prettige schrijfstijl, helder en duidelijk en prima te volgen.
    6 Vind je dit boek typisch een Engels verhaal en waarom. Dat heb ik niet zo ervaren.
    7 Hoe zou je dit boek typeren. Goed en een spannend leesbaar boek.

Dit boek
    8 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja en wat maakt het boek zo uniek.
    Het behoort zeker tot de thrillers. Een vrouw doet het altijd goed en in dit boek was het taal gebruik vrij netjes.
    9 Is het een hype, vind je dat terecht. Ik heb niets met hypes, dat is wat de media er van maakt
    10Ga zo door, maak het nog spannender en directer. Ik zie met spanning uit naar het volgende deel.

Mama-jellie
    Bijdrager
    Post count: 24

De Plot

1. Het plot was prima iets meer dan 100 blz voor het einde had ik al zo’n vermoeden wie het gedaan had.
    2. De structuur is goed op gebouwd. Eigenlijk wat je zou moeten verwachten bij zo’n plot, maar aan de andere kant ook best wel wat open eindes. Wat losse eindjes zoals die vroegere vriendin van Andrea. Zoals ze ineens verscheen en zo ook weer weg was. Midden in een gesprek, waar nog veel vraagtekens bij staan.
    3. Zoals ik al zei had ik dit al verwacht. Dus als een verrassing kwam het niet. De toedracht, de aanleiding was wel iets wat ik nog niet wist, maar paste ook wel in het plaatje.

Algemeen.

4. Ja het was zeker boeiend. Vooral de denkwijze en het handelen van Erika en dat er steeds meer collega’s er van overtuigd waren dat zij het bij het goede eind had en dat ze zelfs hun nek voor haar uitstaken. Was boeiend tot het eind. Wilde weten of ik gelijk had en natuurlijk waarom en hoe.
    5. Zijn schrijfstijl is erg prettig en boeiend. Nergens problemen mee gehad.
    6. Nee niet zo zeer typisch Engels verhaal. Je hebt overal wel rangen en standen. Dat ze in hogere kringen meer invloed hebben en kunnen uitoefenen. Als je maar geld hebt. En waar het is afspeelt is ook niet zo zeer specifiek iets voor Engeland. Vijvers musea kom je overal ook wel tegen.
    7. Goed opgebouwd verhaal dat laat zien wat voor invloed de rijken kunnen hebben. Een verhaal dat smaakt naar meer.

Dit boek.

8. Ik heb al best wat thrillers gelezen dus je denkt al gauw mee met de hoofdpersoon. Wat wel anders was dat je in dit verhaal duidelijk de invloed van de rijke naar voren komt. Dat niet alles veroorloofd is, dat je moet verantwoorden aan je meerdere.
    9. Het is een zeer goed debuut en snap de commotie ook daardoor wel. Als lezer wil je graag nieuwe schrijvers ontdekken en als je die ontdekt dan wil je dat delen met iedereen die dat maar wil.
    10. Blijf zulke verhalen over Erika schrijven. Een vrouw die de grens opzoekt. Die haar gevoel volgt en tegen de anderen in durft te gaan. Maar ga geen ellenlange serie van maken.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 65

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Ik had wel van begin af aan het gevoel dat het iemand uit het gezin was, maar mijn oog ging vooral uit naar één van de ouders.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Mooie opbouw. Bryndza heeft verscheidene keren getracht de lezer op het verschillende spoor te zetten. Daar is hij bij velen denk ik wel in gelukt.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Totaal onverwacht was het niet.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    5.Vind je de schrijfstijl van Robert Bryndza prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het boek las zeer vlot weg. Mede door de schrijfstijl, maar vooral ook door de pittige Erika ! Ik kreeg meermaals het gevoel dat de auteur meer de nadruk legde op het korps, Erika, de werking van het team dan op de moord zelf. Ik kan me alleen maar inbeelden dat dat de bedoeling was om het beeld omtrent Erika Foster in de kijker te zetten daar het de eerste in de reeks rond Foster is.
    6.Vind je Het meisje in het ijs een typisch Engels verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Het boek zou zich m.i. eender waar kunnen afspelen.

7.Stel….Robert Bryndza vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Robert zijn?

Pittige discussies, thriller waar tevens plaats is voor humor.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Er echt uitspringen doet het niet. Er zijn zovele andere thrillers waar een team centraal staat, misschien inderdaad wel de zoveelste in de rij, maar toch sloeg ik het na de pagina dicht zonder enig negatief gevoel.

9.Het meisje in het ijs heeft alle kenmerken van een hype. Vind je dat terecht?
    Ik heb het sowieso niet echt met gehypte boeken. Bij deze vind ik de hype dan best onterecht … ondankt het wel een pageturner is.
    10.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Robert Bryndza mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Het team is top … ikzelf ben helemaal weg van Erika, maar misschien in het volgende boek meer aandacht geven aan de zaak zelf dan aan het team.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 219

Het plot is prima, en er is door Bryndza goed over nagedacht en uitgewerkt. Het einde was onverwacht en verwacht, maar als thrillerlezer brouw je vaak zelf al een einde en houdt dan rekening met verschillende scenario’s. Sommige zaken zijn een beetje vreemd, maar hersenkronkels zijn vreemd.

Het verhaal boeit, maar Bryndza gebruikt wel heel veel woorden en zinnen om zakten te beschrijven. Met een derde minder aan overpeinzingen en omschrijvingen was het een topper geweest. Deze manier van schrijven vind ik prima, maar voor een thriller hoeft het niet. (Minder omschrijvingen doen aan verhaallijn en plot totaal geen afbreuk.) Bryndza’s schrijfstijl is gemakkelijk leesbaar.

‘Het meisje in het ijs’ vind ik wel Brits, uitgebreide beschrijvingen, een moord en op zoek naar de moordenaar. Het verhaal speelt zich af in Engeland, ook dat en de adel oftewel de superklasse is typisch Brits.
    Uniek is Het meisje in het ijs’ niet, maar ‘zeker ook geen twaalf in een dozijn. Het is wat het boek is, een spannende thriller met een moord, en een stoere dame die achter de moordenaar aangaat, terwijl ze zelf persoonlijk nogal wat te behappen heeft.

Is ‘Het meisje in het ijs’ een hype wordt gevraagd. Het is wat de media er van maakt. Door alle communicatie op vele kanalen kan je een boek aanprijzen voordat het uitkomt en daar heel veel om heen borduren. Hype is wat wij er van maken en meegaan, maar ik persoonlijk doe dat niet. Als ik nu de hype vergelijk met het nieuwste boek van Daniel Cole komt Bryndza er minder goed van af, er zijn geen signeersessies en nu het boek is verschenen hoor en lees je er minder over. Maar dat gezegd hebbende kan er voor een vervolg een prachtige campagne worden opgezet, want Erika Foster (en haar team) heeft/hebben alle kansen gekregen en gepakt. Over hen lezen is prettig en zij is een stoere dame. Vrouwelijke rechercheurs spelen steeds grotere rollen in thrillers. En @Robert Brynza, ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Er is nog zoveel over de hoofdpersonen te schrijven en uit te diepen.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

De plot
    Het boek kent een prima opbouw waar diverse verhaallijnen uiteindelijk mooi samen komen en waarbij de dader toch nog verrassend uit de hoek komt. Door de wendingen in het verhaal word je regelmatig op het verkeerde been gezet. Dat zorgt voor veel leesgenot.

Algemeen

De schrijfstijl was niet moeilijk. Door de mix aan verhaallijnen vond ik het een prettig leesbaar boek. De setting had overal kunnen plaatsvinden vanwege de thema’s; upperclass, klassenjustitie, vrouwenhandel en prostitutie. Omdat de hoofdrol is weggelegd voor een vrouw zou je het misschien een vrouwenthriller kunnen noemen. Een realistisch, rauw verhaal.

Dit boek

Dit boek vind ik niet te scharen onder een hype. Er zullen genoeg lezers zijn die minder onder de indruk zijn. Ik vind het een goed boek maar ben niet omver geblazen. Echt uniek ook niet met een kwetsbare rechercheur met een rugzakje. Ik zou het typeren als een thriller die goed in elkaar zit, prima verhaallijnen en een uitstekend plot. Ik kijk uit naar het vervolg en ik hoop dat er controversiële zaken aan de orde komen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 22

Nog een nabrander.
    Ererns zat me aan het boek nog iets dwars, maar ik kon er de vinger niet op leggen.
    Nu schoot me te binnen dat ik door het m.i. verkeerde gebruik van het woord “meldkamer” een paar maal toch verkeerd werd afgezet in het verhaal. In het boek wordt het gebruikt om de ruimte waar het rechercheteam zit te benoemen, terwijl het hier, NL, de benaming is voor de centrale waar alle communicatie binnenkomt. Misschien weer een vertaaldingetje?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.