Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 62: Het meesterwerk Het meesterwerk, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 882
    #12139 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Geir Tangen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeHet meesterwerk een typisch Scandinavische verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Geir Tangen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Geir Tangen zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Het meesterwerk is het debuut van Tangen en tevens het eerste deel van een serie. Ga je na het lezen van Het meesterwerk de volgende boeken van Tangen ook lezen?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Geir Tangen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

hans
    Bijdrager
    Post count: 33

De plot
    1) Erg leuk bedacht maar op de een of andere manier voelde het te humoristisch aan. Moet ik het boek nu serieus nemen of met een korrel zout?
    2) Structuur zat goed in elkaar. De verhaallijnen kwamen goed bij elkaar terecht. Het verleden en het heden werden goed afgewisseld.
    3) Het einde niet verwacht vanwege de originaliteit. Wie de moorden gepleegd had was al wel vrij snel duidelijk.

Algemeen
    4) Het verhaal was zeker boeiend, maar al snel kom je erachter dat het meesterwerk voltooid moet worden en valt eigenlijk een deel van de spanning weg. Ze lopen achter de feiten aan en dit zal tot het eind zo blijven. Ondanks dat had het verhaal toch mijn volledige aandacht.
    5) Schrijfstijl is prettig en begrijpelijk. Wel even de aandacht erbij houden met de flashbacks.
    6) Niet typisch Scandinavisch. Haugesund wordt wel tot in detail beschreven en veel verwijzingen naar Scandinavische schrijvers. Het niet Scandinavische is dat de schrijver spot drijft met zichzelf. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen in een Scandinavisch verhaal. Zoals eerder gezegd in Na het lezen #1 deed het me bij vlagen denken aan De Lachende Eland van Sten Treland, maar dat verhaal vond in Scandinavië plaats maar was niet geschreven door een Scandinaviër.
    7) Hard met humor waarbij soms de humor de overhand neemt maar dan weer de hardheid.

Dit boek
    8) Het unieke is dat het verhaal in het boek het echte leven volgt in plaats van andersom. Wat is echt en wat is nep?
    9) Het verbaasde me dat dit het eerste deel van een serie was. Het voelt als een afgesloten verhaal. IK ben benieuwd hoe de personages zich verder ontwikkelen. Natuurlijk ga ik de volgende delen lezen als Scandinavië gek.
    10) Niet teveel wendingen aan het einde van het verhaal geven. Het leek op het einde van Zonder gezicht van Stefan Ahnhem maar hij bracht er veel meer spanning in. In Meesterwerk zag je de wendingen aankomen omdat ze voorspelbaar waren.

Liane van Oosterhout
    Bijdrager
    Post count: 13

De plot:
    1) Zoals Hans hierboven zei, leuk bedacht, maar moet ik het nu serieus nemen? Ik had zoiets van “Huh?? Wtf! Wat is dit nu weer”. ik denk dat de auteur “de gruwel” wellicht een humoristisch kantje heeft willen geven.
    2) Het zat zeker goed in elkaar. In het begin vond ik de wisseling tussen 2010 en 2014 wat verwarrend overkomen, maar dat kwam doordat ik de verbanden nog niet zag. De verhaallijnen komen op een gegeven moment mooi samen.
    3) Ik zag het einde wel aankomen, althans, ik verwachtte het. Maar in tegenstelling tot anderen wist ik niet wie de dader was. Ik zit me te bedenken of ik iets per ongeluk overgeslagen heb in het boek, waardoor ik het ook had kunnen weten. Ach, maakt ook niet uit. De dader zag ik dus niet aankomen.

Algemeen:
    4) Ik vond het een boeiend verhaal en het had het vrijwel het gehele boek mijn aandacht. Al moet ik wel zeggen dat ik er in het begin een beetje in moest komen. Ik zag sommige verbanden nog niet.
    5) De schrijfstijl vond ik prettig. Het las fijn. Geen poëtisch geneuzel. En de humor vond ik goed gedoseerd.
    6) Ik vond het een typisch Scandinavisch verhaal en dat kwam met name door de sfeer die het boek ademde. Nordic Noir. Een beetje donker. De karakters worden niet als de meest perfecte, prachtige mensen neergepend. Een goed voorbeeld hiervan vind ik Viljar.
    7) Spannend, mysterieus, donker. Dit alles met een sausje humor. Heerlijk!

Dit boek:
    8) Ik vond het persoonlijk zeker geen 13 in een dozijn boek. Allereerst heeft het een anti-held (Viljar). En er komt homoseksualiteit in voor. Dit laatste ben ik tot nu toe persoonlijk nog niet tegengekomen. Ook de plot vind ik uniek gevonden.
    9) Het meesterwerk is mij zeer goed bevallen dus zodra deel 2 in de winkels ligt, ga ik het zeker lezen.
    10) Er gebeurt op het laatst zo verschrikkelijk dat het bijna too much werd. Dat werd het gelukkig niet, maar het was op het randje.

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 22

1. Het plot van het boek vond ik in eerste instantie niet echt vernieuwend of bijzonder maar door de verrassende elementen is het toch heel goed gedaan.
    2. Dit boek speelt zich af in twee tijden die mooi samen komen aan het einde van het verhaal.
    3. Ik had deze dader al wel een tijdje in gedachten, maar niet zo’n heftig einde verwacht. Na het lezen vroeg ik me ook af waarom hij het zo specifiek op Lotte had gemunt. De reden “Ze was te goed om niet in mijn verhaal te worden gebruikt” kan ik niet geloven en denk zelf dat er nog iets anders achter zit.

4. Zeker! Ik vond het een heel boeiend verhaal en kon het boek bijna niet wegleggen. Door de korte hoofdstukken wilde ik door blijven lezen.
    5. Het gedeelte dat in 2014 speelde las erg makkelijk, bij het passages van het verleden (2010) moest ik af en toe even terugbladeren en heb ik met veel meer concentratie gelezen. Misschien ook omdat ik het idee had dat daar de oorsprong van de moorden lag en ik bang was om een hint te missen.
    6. Zeker, vooral door de beschrijving van de mooie natuur, de weersomstandigheden. aar ook een zwaarmoedige hoofdpersoon hoort er voor mij bij.
    7. Meeslepend, spannend en heel verrassend.

8. Ondanks dat ik het een typische Scandinavische thriller vind, steekt het zeker boven de middenmoot uit. Dit komt door de verrassende effecten en de meeslepende schrijfstijl.
    9. Zonder twijfel, ik kan niet wachten!
    10. Nee, ga zo door!

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 20

De plot

Wat vind je van het plot?
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Ik vond het plot erg spannend. In het begin vond ik het boek hier en daar wat langzaam gaan, maar het einde was echt geweldig. Zeg maar vanaf het moment in het maisveld ging het lopen en stopte het niet meer.
    Het einde had ik niet zien aankomen en de dader had ik ook niet al snel in de gaten. Het was jammer dat er ergens vroeg in het verhaal al iets over de familiebanden werd gezegd, dat maakte het wel duidelijker dan anders het geval was geweest (hoop dat ik zo niet teveel weggeef, anders mag ik dit verwijderd worden hoor!)

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Vind je de schrijfstijl van Geir Tangen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Op zich had het boek wel de hele tijd mijn aandacht, dat moest ook wel anders was het niet meer te volgen. Wel vond ik het hier en daar wat langzaam gaan en vond ik de verhaal van Lotte hier en daar wat overdreven en nietszeggend.
    De schrijfstijl vond ik prettig, maar door de vele typisch Scandinavische namen moest ik echt wel opletten wie wie was. Ik zat niet direct in het verhaal, het duurde even voor ik echt lekker in het boek zat.

Vind jeHet meesterwerk een typisch Scandinavische verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind het wel typisch Scandinavisch. Spannend, rauw en veel ingewikkelde namen. Het zijn vaak boeken die je niet even tussendoor kunt lezen, boeken waarbij je je hoofd er goed bij moet houden. Dat was bij dit boek ook zeker het geval.

Stel….Geir Tangen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Geir Tangen zijn?
    Spannend, hard en rauw.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het meesterwerk is het debuut van Tangen en tevens het eerste deel van een serie. Ga je na het lezen van Het meesterwerk de volgende boeken van Tangen ook lezen?
    Het boek is zeker uniek, ik heb nergens het gevoel gehad dat ik het al eerder had gelezen. Ik vond het ‘leuk’ om te zien hoe andere boeken in het verhaal waren verwerkt en er staan daardoor ook alweer wat andere boeken op mijn leeslijst.
    Ik ben heel benieuwd naar de volgende boeken en zal die ook zeker willen gaan lezen!

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Geir Tangen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door, laat alleen Lotte wat minder slachtofferig zijn en wat minder ego’s in het volgende boek zou ik ook prettig vinden.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 17

Het plot vond ik geniaal. Ik heb er echt om moeten lachen want ik had dit niet verwacht.
    De structuur van het plot viel op het eind netjes op zijn plek. In het begin vond ik het wat verwarrend maar het was goed zo.
    Dit einde heb ik niet op deze wijze aan zien komen. Daarom vond ik het geweldig bedacht.
    Het verhaal vond ik boeiend vanaf het begin tot het einde. Zodra ik een gaatje zag, wilde ik verder lezen.
    Het Meesterwerk zal ongetwijfeld een Scandinavische thriller zijn. Alleen is dit mijn tweede Scandinavische thriller die ik heb gelezen. De eerste is enkele jaren geleden. Dus ik kan er geen zinnig woord over toelichten.
    Als Geir Tangen aan mij zou vragen om zijn boeken te typeren dan denk ik aan: satirische humor, spannend en intrigerend.
    Dit verhaal is voor mij sowieso uniek. Ik lees meer thrillers van Nederlandse of Engelse auteurs. Dit vind ik toch een ander genre.
    Geir Tangen staat bij mij in mijn lijst van de betere auteur. Dus ja ik wil meer van hem lezen.
    Het advies is dat Geir gewoon door moet gaan op de wijze wat hij nu doet.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 17

Ik zal het misschien over het hoofd zien maar ik kan het topic beoordeling niet vinden.
    Is er een link?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 125

De plot

IK vind het een goede opbouwende plot. In het begin wel een beetje verwarrend. Had graag even wat teruggekeken maar moeilijk te doen op een e-reader. 2014 was makkelijk te volgen maar die terugblik in het verleden gaf mij méér moeite .
    Maar de structuur zat goed in elkaar en nee het einde was voor mij een complete verrassing.

Algemeen
    Ja het verhaal is erg boeiend en had steeds mijn volle aandacht. Er zitten géén saaie stukken in waarvan je zegt, die mogen er wel uit en zijn overbodig.

Vind je de schrijfstijl van Geir Tangen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ja de schrijfstijl is prettig, begrijpelijk geschreven, maar moest tóch best nog goed nadenken en ja tóch wel geconcentreerd lezen, maar
    daar is niks mee mis.

Vind je Het meesterwerk een typisch Scandinavische verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ja ik vond het bést een Scandinavische thriller. Veel personen, duister verhaal, verrassende afloop. Het is net als je aan het lezen bent, dat je de sfeer proeft uit die landen.

Stel….Geir Tangen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Geir Tangen zijn?
    Aangrijpend, spannend en héél apart.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Nee het is zéker geen boek waarvan je naderhand zegt, ze lijken erg op elkaar. Het verhaal is super spannend en wat ik héél apart vond is, dat de moorden die gepleegd zouden gaan worden allemaal al voor kwamen in boeken en als passages omschreven waren hoe en op wat voor plaatsen de moordenaar ze zou gaan plegen.

Het meesterwerk is het debuut van Tangen en tevens het eerste deel van een serie. Ga je na het lezen van Het meesterwerk de volgende boeken van Tangen ook lezen?
    Jazeker ga ik die ook lezen. Ik denk met dezelfde politiemacht maar ben erg benieuwd waar het dan weer om draait.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Geir Tangen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door en laat ons niet al te lang wachten.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 223

De plot

Het verhaal zit stevig in elkaar en er wordt goed samengewerkt tussen de verhaallijnen uit het heden en verleden. Er is duidelijk over nagedacht hoe het verloop van het verhaal zou moeten zijn.

Ik heb geen moment dit einde voor ogen gehad en heb het dus totaal niet zien aankomen.
    Algemeen

Het verhaal heeft me vanaf het begin mijn aandacht gegrepen en het heeft het ook tot aan de laatste letter weten vast te houden. Geen moment van verslapping.
    Het verhaal is boeiend en fascinerend gelijkertijd,terwijl je steeds dieper het verhaal in wordt getrokken wil je nog maar 1 ding en dat is hoe loopt het af en wat heeft het verhaal nog meer in zich.
    De schrijfstijl is zeer prettig en leest makkelijk en vlot weg. Door de verhaallijnen in het heden en verleden te lezen blijf je scherp en alert.
    Meesterwerk behoort zeker in de top van de Scandinavische thrillers thuis.

Dit boek
    Scandinavisch thrillers hebben iets eigens in hun aanpak,het verhaal in worden gezogen en pas los kunnen laten zodra het uit is, wat mij zo in dit genre”Scandinavische thrillers” aantrekt maar ook het uiteenzetten van de personages die steeds meer “eigen”worden,wendingen die je als lezer een andere kant van het verhaal opduwen, samenwerking van verhaallijnen. Dit heeft Meesterwerk allemaal in zich.
    Zijn volgende boeken ga ik zeer zeker lezen.

HarryDresden
    Bijdrager
    Post count: 14

De plot

Het idee om een boek te schrijven waarin een plot gebaseerd op boeken is geschreven vind ik als boekenliefhebber briljant en uniek.
    Ik vond het plot een beetje ongestructureerd, uiteindelijk vielen alle puzzelstukjes wel op zijn plek maar er werd veel gesprongen. Echter, ik vond het ongestructureerde en springerige niet storend of erg.
    Hoe verder ik in het boek kwam hoe meer ik het eigenlijk verwachtte. Vaak zie je dat het iemand is die al vanaf het begin duidelijk in het verhaal voorkomt. Zo ook hier, de beste vriend van Viljar. Ik vind het ergens vergelijkbaar met de Sneeuwman van Nesbø, daarin blijkt op het einde (en wordt ook steeds duidelijker) dat het de partner van de liefde van Hole is.

Algemeen

Zeker, stoppen met lezen was moeilijk.
    Ik vond het erg lekker weglezen, Tangen heeft bewezen dat hij een vlot verhaal weg kan zetten wat prettig leest, begrijpelijk geschreven is en ervoor zorgt dat je in het verhaal gezogen wordt.
    Vind jeHet meesterwerk een typisch Scandinavische verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Of het typisch Scandinavisch is durf ik niet te zeggen. Uiteraard speelt het zich af in Noorwegen en wordt het wel omschreven maar een vergelijkbaar verhaal had natuurlijk ook in Amerika af kunnen spelen met Amerikaanse krimi-schrijvers. Wat ik wel erg scandinavisch vond was hoe duister rondom personages het verhaal soms kon worden. Dat ben ik eigenlijk alleen eerder tegengekomen bij schrijvers als Nesbø en Mankell.
    Dit boek

grijpt je bij de keel en laat je pas los als je bijna buiten adem bent. Het is aangrijpend en spannend in één.

Nee, wat dit boek uniek maakt is dat het juist andere boeken gebruikt om uniek te zijn.
    Ja, ik wil weten hoe het Viljar verder vergaat in het leven.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Geir Tangen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? keep it up, maak je dromen waar. Het eerste boek is daar al een enorme stap naartoe!

Mirjam Regelink
    Bijdrager
    Post count: 6

De plot

Ondanks dat ik de moordenaar al een keer verdacht had, was het plot toch verrassend. Elke keer dacht ik te weten hoe het zou verlopen en elke keer kwam er een andere draai aan het verhaal. Dit gebeurde erg vaak, waardoor ik wel een keer dacht: “en nu wil ik het weten ook”. Het einde vond ik wat luguber, maar past wel in dit verhaal. Ik vond het een spannend einde en bleef geboeid lezen.

Algemeen

De schrijfstijl van Geir Tangen vond ik erg prettig. Na een begin waarin ik even moest weten wie wie was, las ik het vrij vlot uit. Omdat je al vrij snel weet wat het meesterwerk inhoudt en hoeveel moorden er op de planning staan, is ergens de verrassing weg. Toch bleef ik geboeid omdat je niet weet of het meesterwerk afgerond wordt of dat de dader eerder gepakt wordt.

Of het een typisch Scandinavisch verhaal is weet ik niet. Ik ben nog niet eerder zo’n stuk tegen gekomen. Er worden ook veel andere boeken in verwerkt, wat ik ook nog niet eerder gezien heb. Ik vond het wel een leuke toevoeging aan het verhaal.

Ik vond het een spannend verhaal met een luguber tintje.

Dit boek

Ik vind het een uniek boek. Zoals eerder benoemd, worden er boeken in verwerkt en is het uniek dat eigenlijk de gebeurtenissen al eerder beschreven staan in een script. Ik vind het een strak debuut van Tangen. Het smaakt absoluut naar meer. Ik had niet de indruk dat het een serie was, omdat je als lezer niet met vragen achterblijft, maar ik ben wel erg benieuwd hoe het dan verder zal gaan. Ik zal de andere boeken zeker ook willen lezen.

Een goede raad zou net als hierboven al vaker genoemd: vooral doorgaan zijn.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 10

wat vind je van het plot
    Ik vond het een vreemd plot,maar ook wel verrassend

een beetje verwarrend en ongestructueerd,maar niet storend

Ik heb dit einde helemaal niet zien aankomen,dat vind ik wel fijn,ik vind het niet zo leuk als ik lang van tevoren al weet hoe het gaat aflopen

Erg boeiend,het boek kon ik maar met moeite wegleggen.

Vind je de schrijfstijl van Geir Tangen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen
    Prettige schrijfstijl,het leest prettig,en het verhaal laat je niet meer los.

geen idee,wat bepaalt of het typisch Scandinavisch is

Dit boek
    Spannend en aangrijpend

De volgende boeken ga ik zeker ook lezen

blijf vooral doorgaan met verrassende boeken

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 15

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Het plot vond ik heel apart en onverwacht.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Verwarrend en snel.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Dit einde had ik totaal niet zien aankomen.
    Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, ik vond het een heel boeiend verhaal en heb het met volle aandacht gelezen.
    5.Vind je de schrijfstijl van Geir Tangen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl van Geir Tangen zeer prettig en zeer begrijpelijk geschreven.
    6.Vind jeHet meesterwerk een typisch Scandinavische verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Eerlijk gezegd weet ik niet wat een typisch Scandinavisch verhaal is.
    7.Stel….Geir Tangen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Geir Tangen zijn?
    Ik vind het zeer geloofwaardig en aangrijpend.
    Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Dat er verwijzingen zijn naar andere boeken en de moordenaar die ook zijn verhaal verteld.
    9.Het meesterwerk is het debuut van Tangen en tevens het eerste deel van een serie. Ga je na het lezen van Het meesterwerk de volgende boeken van Tangen ook lezen?
    Heel zeker en ik verheug me al op deel 2
    Ik denk dat Geir Tangen geen goede raad van mij nodig heeft want schrijven kan hij dat is wel duidelijk.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 41

De plot
    Het plot is goed uitgedacht en der verhaallijnen komen samen. De dader had ik al wel op het oog. Maar dat het zo zou eindigen niet. Goed gedaan.

Algemeen
    Het verhaal had wel mijn aandacht, maar ik vond het door de Scandinavische namen en soms voor en dan achternaam gebruiken wel wat moeilijker lezen. Ik haalde daardoor de personen soms door elkaar. Het is geen pageturner voor mij en je moet er goed je aandacht bij hebben bij dit boek. Wel een mooie duistere sfeer. De schrijfstijl is niet moeilijk, korte hoofdstukken. Leest prettig.
    Is het een Scandinavische thriller? Ja, door de namen, verder had het overal plaats kunnen vinden. Als ik het boek moet typeren zou het zijn een psychologische thriller.

Dit boek
    Ik vind dit boek een specifieke sfeer hebben, of dat het uniek maakt, elk boek is eigenlijk wel uniek. Maar de beklemmende sfeer die het verhaal oproept is zeker mooi. Of ik een volgend boek ga lezen van Geir Tangen? Ik denk het niet, het heeft me niet zo gepakt als ik hoopte. Een advies voor Geir Tangen? Graag niet steeds voor- en achternamen door elkaar gebruiken, ik snap er dan niks meer van.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 24

De Plot

Het plot was voor mij erg verrassend en ook wel luguber. Tijdens het verhaal dacht ik steeds dat ik een dader had. Op een gegeven moment kreeg ik bij Ranveig wel het idee dat het de uiteindelijke dader zou zijn, maar verder in het verhaal werd ik toch weer op een ander been gezet. Uiteindelijk wilde ik gewoonweg weten wie het was. Boeiend en spannend.
    De verhalen vh verleden en het heden komen goed samen. Moest in het begin wel erg wennen, maar gaandeweg lad het heerlijk weg.

Algemeen

Zoals ik al eerder aangaf heb ik in het begin erg moeten wennen aan de vele personages en namen, ook met 2010-2014. Echter was ik vanaf de eerste zin al geboeid. De schrijfstijl was voor mij begrijpelijk, goede zinsopbouw met af en toe een humoristisch tintje.
    Het Meesterwerk is een typisch Scandinavisch verhaal: alleen al door de namen, de beschrijving van de natuur, en het duistere.
    Wanneer ik het zou moeten typeren zou dat vallen onder de noemer: psychologische thriller.

Dit Boek
    Het Meesterwerk vind ik zeker iets specifieks hebben bijvoorbeeld dat Geir Tangen zichzelf benoemd en dat de moorden die gepleegd gaan worden uiteindelijk te herleiden zijn uit boeken, passages, hoe, wat, waar en wanneer. Ook het feit dat dit uit de boeken vd favoriete schrijvers van Geir Tangen afkomstig zijn. Wat ik verder ook heel bijzonder en erg persoonlijk vond was de brief die wij aan het begin van deze leesclub van Geir Tangen kregen. Dat heb ik nog nooit echt meegemaakt.
    Het tweede deel ga ik zeker weten lezen. Kan niet wachten.
    Geir Tangen: laat ons niet al te lang in spanning. Ben heel benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.