Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 62: Het meesterwerk Het meesterwerk, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 956
    #12135 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

hans
    Bijdrager
    Post count: 33

Spanning: 8 punten, omdat het spannend genoeg was en elke keer benieuwd bent hoe de straf die altijd lukt uitgevoerd gaat worden.

Plot: 9 punten, omdat het erg origineel is.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal prettig leest en er genoeg te beleven valt.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig te lezen is.

Originaliteit: 10 punten, omdat dit natuurlijk de verassing was, het meesterwerk.

Psychologie: 6 punten, omdat ik de motivatie voor de daden best wel zwak vond.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 9 punten, omdat er al in de verhaallijn van 2010 voor mij direct al een onderhuidse spanning werd gecreëerd.
    Plot: 9 punten, omdat het verhaal erg goed in elkaar zat.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen. Ik ging helemaal in het boek op en heb het tot diep in de nacht uitgelezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot en meeslepend is geschreven.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik in het begin nog dacht, moorden naspelen uit boeken, niet zo origineel. Maar toen aan het einde alles samenkwam was het toch heel anders dan ik in eerste instantie dacht echt een Meesterwerk!
    Psychologie: 9 punten, omdat in het begin de spanning al is gecreëerd door de gebeurtenissen in 2010. Ook de gedachtegang van de dader vond ik interessant, alhoewel volledig onbegrijpelijk.

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 29

Spanning: 7 punten, omdat het boek in het begin soms wat traag was maar het einde alles goedmaakte!

Plot: 9 punten, omdat ik einde het echt niet aan zag komen, erg goed gedaan.

Leesplezier: 7 punten, omdat het wel even duurde voor ik er echt goed in zat.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de hoeveel namen soms wat verwarrend was en ik het boek hier en daar wat traag vond.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het uitgangspunt echt geweldig gekozen vond!

Psychologie: 7 punten, omdat je niet echt een goede inkijk krijgt in het leven van de personages. Het blijft allemaal wat oppervlakkig. Waarschijnlijk worden bepaalde zaken in volgende boeken meer uitgediept.

Gemiddelde beoordeling: 7.5 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 129

Spanning: 8 punten, omdat het heel erg spannend was.

Plot: 9 punten, omdat het heel goed onderbouwend naar het einde toe is geschreven.
    Zat erg goed in elkaar.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik toch wel wat moeite had met de stukken uit het verleden.

Schrijfstijl: 7 punten, wél een fijne schrijfstijl maar moest er wél even aan wennen.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik het geweldig gevonden vond, die items uit andere boeken en om deze moorden te plegen er mensen voor te zoeken die dezelfde delicten hadden gepleegd.

Psychologie: 7 punten, vond dat de dader voor wel erg kleine vergrijpen ging moorden.

Gemiddelde beoordeling: 8.0 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 238

Spanning: 9 punten, De spanning is vrij constant aanwezig en op sommige momenten zo intens voelde.
    Plot: 9 punten, omdat ….

Leesplezier: 10 punten, genoten van het geheel tot aan het laatste woord.

Schrijfstijl: 10 punten, vlot, makkelijk en zeer toegankelijk is.

Originaliteit: 8 punten, de basis van de moorden niet origineel is maar de manier waarop ze zijn uitgevoerd geeft het een eigen orginaliteit.

Psychologie: 9 punten, de gedachte waarom de moordenaar dit heeft gedaan heeft een diepe psychische lading.

totaal punten 55:6=9,16 een zeer verdiende 9

HarryDresden
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning: 8 punten, omdat het bijna overal onvoorspelbaar was en je door wilde blijven lezen door de spanning.

Plot: 7 punten, omdat het een goed geschreven plot is maar het wel onrustig is en veel springt geen hoger cijfer.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik eigenlijk niet kon stoppen met lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, het liep niet overal even soepel. Wel volgden gebeurtenissen elkaar rap op en verveelde het geen moment. Tangen weet ook fijne opmerkingen tussendoor te plaatsen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het gebruiken van andere boeken om er een origineel verhaal van te maken erg leuk is.

Psychologie: 10 punten, omdat niet alleen de psychologie achter de daden van de moordenaar, maar ook Viljar en andere karakters diep uitgewerkt worden. Zeker met Viljar voelde je een connectie.

Alles bij elkaar:
    8 + 10 + 7 +8 + 8 + 10 = 8.5 voor Het Meesterwerk.

Liane van Oosterhout
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 9 punten => van vrijwel het begin tot het einde was het boek spannend zonder ergens in te kakken!

Plot: 9 punten => dit zag ik niet aankomen. Erg origineel. Wel twijfelde ik of de auteur het nu serieus bedoelde of als grap.

Leesplezier: 10 punten => ik heb er echt van genoten. Van begin tot eind.

Schrijfstijl 9 punten => ik houd van deze schrijfstijl. Vlot en ook een beetje donker.

Originaliteit: 8 punten => de plot vond ik erg origineel, maar de aanloop er naartoe weer wat minder.

Psychologie: 9 punten => de dader speelt een spel en dat zet Viljar & Co (èn de lezer) aan het denken. De dader is iedereen steeds een stap voor.

Totaal aantal punten:
    9+9+10+9+8+9 = gemiddeld een 9,0 voor dit heerlijke boek

BeJa
    Bijdrager

Spanning: 9 punten Ik vond het erg spannend

Plot: 8 punten origineel,maar niet heel bijzonder

Leesplezier: 8 punten Ik vind het een boek wat heerlijk weg leest

Schrijfstijl: 8 punten prettige schrijfstijl,wat gemakkelijk leest

Originaliteit: 10 punten Erg origineel

Psychologie: 6 punten, omdat ik de motivatie voor de daden net zo sterk vind

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik had eerder een om de link “Beoordeling” gevraagd omdat die ik die niet kon vinden.
    Waarschijnlijk heeft niemand het opgemerkt. Nu is het duidelijk.

De spanning vind ik 9 punten waard omdat het verhaal vanaf het begin goed in elkaar zit en je de spanning gelijk voelt.
    Het plot vond ik heel verrassend en geniaal en had ik dit niet verwacht. Ik geef het 9 punten.
    Het boek las fijn van het begin tot het eind en daarom is het leesplezier zeker 10 punten waard.
    Voor mij was de schrijfstijl nieuw en toch prettig omdat ik eigenlijk nooit Scandinavische thrillers lees. Ik geef het een 8
    De originaliteit van het verhaal vind ik een 9 waard.
    De gemiddelde beoordeling komt uit op 9.
    Ik heb het boek wel met 5* beoordeeld.

Mirjam Regelink
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 9 punten, omdat ik elke keer als ik dacht dat ik het snapte, het verhaal toch een andere kant op ging.

Plot: 9 punten, omdat het verrassend is, maar toch niet totaal uit de lucht komt vallen omdat je de dader ook verdacht hebt.

Leesplezier: 8 punten, omdat het lekker vlot leest en spannend is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leest, maar je er wel bij op moet letten om niks te missen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog nooit een boek heb gelezen wat eigenlijk een script was en omdat er meerdere boeken in genoemd worden, wat onderdeel maakt uit de grote puzzel.

Psychologie: 7 punten, omdat ik ook wat vragen had over het motief van de dader. Er wordt wel een link genoemd met Jonas, maar het motief werd mij niet heel erg duidelijk.

gemiddeld: 8,3 wat ik graag naar boven afrond naar 8,5

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning:9 omdat hij de lezer in verwarring brengt.
    Plot:8 omdat het zeer origineel is.
    Leesplezier:9 omdat het zeer prettig leest.
    Schrijfstijl: 9 omdat het zeer prettig leesbaar is.
    Originaliteit: 9 omdat het erg origineel is.
    Psychologie:9 omdat je denkt te weten wie de dader is maar toch weer aan het twijfelen komt.

Gemiddelde beoordeling: 53 punten dus gemiddelde is 9

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 8 punten, de spanning was door het hele boek heen voelbaar.

Plot: 7,5 punten, goed uitgewerk.

Leesplezier: 7,5 punten, zeker leuke leesuurtjes aan beleefd.

Schrijfstijl: 7 punten, door o.a. de Scandinavische namen las het niet echt supersnel en prettig.

Originaliteit: 7,5 punten, vond het wel een leuk boek, maar niet heel origineel.

Psychologie: 9 punten, omdat dat de meeste spanning in het boek is, veel psychologische spanning.

Gemiddelde beoordeling: 7.75 punten

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 9 punten, omdat vanaf de eerste zin tot de laatste zin de spanning zeer aanwezig was, voelbaar.

Plot: 8 punten, omdat het voor mij zeer verrassend was en totaal onverwachts.

Leesplezier: 8 punten. Het is spannend en leest lekker weg. Wilde weten hoe het af zou gaan lopen.

Schrijfstijl: 8 punten. vlot en prettig geschreven. Ook zijn de hoofdstukken kort, maar door de vele namen moet je wel geconcentreerd blijven lezen.

Originaliteit: 9 punten: andere boeken gebruiken voor wat de moorden betreft, maar ook doordat hij zijn eigen naam erin heeft verwerkt.

Psychologie: 9 punten. De dader is Lotte, Viljar en de rest steeds net een stapje voor mrt zijn psychologische spel.

Gemiddeld: 51:6= 8,5. Gemiddelde is 9.

Inge
    Bijdrager

Spanning: 8 punten, omdat ik tijdens het hele boek door de spanning voelde
    Plot: 9 punten, omdat ik tot het einde niet door had wie de dader was
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met veel plezier heb gelezen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik in het begin wat moeite had om er in te komen (door de namen), daarna las het als een trein!
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik het gebruik van andere schrijvers/boeken nog nooit in een boek ben tegengekomen
    Psychologie: 8 punten, omdat ik de motieven voor de moorden niet heel sterk vond, maar hoe de moordenaar het uitgedacht heeft was wel heel sterk.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.