Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 32: Het dossier Het dossier, Tijdens het lezen

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 79

Het verhaal ontwikkelt zich beter dan ik had gedacht, wat een heerlijk boek en wat een heerlijke plotwendingen. De schuingedrukte hoofdstukken geven duidelijkheid.

De spelfouten e.d. kom ik niet tegen maar zit ook zo in het verhaal. Je wordt echt meegezogen.

Waar ik van genoot waren zoals hiervoor ook al aangegeven de citaten van Ganbaatar.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 13

Het verhaal ontwikkelt zich beter dan ik had gedacht, wat een heerlijk boek en wat een heerlijke plotwendingen. De schuingedrukte hoofdstukken geven duidelijkheid.

De spelfouten e.d. kom ik niet tegen maar zit ook zo in het verhaal. Je wordt echt meegezogen.

Waar ik van genoot waren zoals hiervoor ook al aangegeven de citaten van Ganbaatar.

Ja, dat vond ik ook! Ik vind vooral de opmerking van het licht en het donker. Heel mooi!

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 52

Wat een heerlijk boek om te lezen. Spannend en onverwachte plotwendingen.
    Ik heb ook nog geen spelfouten gevonden . Tot nu toe ook geloofwaardig, kan mij heel goed voorstellen dat het destijds zo ging in de DDR.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 19

Ik ben net begonnen in het boek. Maat ben zo benieuwd hoe het verder gaat! Voel me verwant met Josta! Snel verder lezen!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 110

Ik ben blij dat er nog deelnemers zijn die nog moeten beginnen of pas begonnen zijn.
    Wegens omstandigheden heb ik niet veel in het boek kunnen lezen, maar ben nu vol
    enthousiasme begonnen en de eerste 80 bladzijden gelezen.
    Ik geniet écht van het boek. Ja de schrijfstijl van Anya ligt me heel erg goed.
    Heerlijk boek

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732

ZOALS WELLICHT BEKEND WACHTEN NOG 2 PERSONEN OP HUN BOEK.
    VANDAAG, 26 JUNI WORDEN DOOR DE UITGEVER NOGMAALS 2 BOEKEN NAAR DEZE MENSEN GESTUURD, MET TRACK & TRACE CODE.
    WE WACHTEN EVEN TOT OOK DEZE TWEE DEELNEMERS HUN BOEK OOK HEBBEN ONTVANGEN ALVORENS DE VOLGENDE ONDERDELEN VAN DE LEESCLUB TE OPENEN.

mariskavv
    Bijdrager

Ik zit inmiddels volledig in het boek en vind het prachtig geschreven! Ben bijna op de helft nu. De schuingedrukte hoofdstukken zorgen voor een kijkje in het hoofd van de ondervrager. Mooi gedaan! Ik ben erg nieuwsgierig hoe het verder gaat. Josta maakt nogal wat mee en er is al veel gebeurt in het verhaal! Ik lees weer snel verder!

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 93

Al eerder heb ik kort wat reacties gegeven in dit topic. Inmiddels heb ik het boek al weer een tijdje uit. Even voor de volledigheid reacties op alle vragen in dit topic:

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Vrijwel alle citaten van Ganbataar vind ik heel diepgaand en prachtig. Een soort mantra voor Josta.
    Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    De verwachtingen ontwikkelden zich naarmate ik verder in het verhaal kwam. Op een gegeven is duidelijk waarnaartoe gewerkt wordt. Toch neemt dit de spanning niet weg. Integendeel. De spanning veranderde voor mij in een van “wat zou er gebeuren” naar pure frustratie.
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Blijkbaar heb ik over alle stijl- en taalfoutjes heen gelezen. Dat anderen deze wel vonden en benoemden deed me realiseren dat ik misschien wat minder oplettend lees.

mariskavv
    Bijdrager

Het boek is uit! Jammergenoeg! Ik heb het bijna in een ruk uitgelezen! Wat een prachtboek! Morgen meer in na het lezen!

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 79

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Het boek heeft veel wendingen waardoor je steeds weer verrast wordt. Deels ontwikkelt het zo als je verwacht had deels dus niet en wordt je verrast, dat geeft genoeg spanning.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Dan zou ik het boek nog een keer moeten lezen op dit soort dingen, het boek was zo boeiend dat ik er zeker over heen gelezen heb. Er was niets opvallends.

opvallende citaten
    De uitspraken van Ganbaatar zijn prachtig.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 110

Ben inmiddels óók op de helft van het boek. Wat heeft Anya het toch weer goed voor mekaar zeg. Spanning ten top. En nee ik zit zo in het boek dat ik echt niet let op taal- of spelfouten.
    Wil graag in het verhaal blijven en ook al zie ik een spelfoutje, het doet me niets en ga
    heerlijk verder. Maar de uitspraken van Ganbaatar zijn inderdaad prachtig.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Ik heb geen citaten opgeschreven, omdat ik iemand ben die eigenlijk gewoon leest en dus geen pen en papier bij zich neemt. Ik vind dat de auteur wel heel mooi dingen kan omschrijven en relaties kan leggen zoals bvb met dat konijn en die koplampen. Zo kan je je het best inleven in iets of iemand. Ook de gevoelens en het leven in de DDR staat goed in de verf. Puik gedaan!
    Ik was best onder de indruk dus van het verhaal, al geef ik toe dat ik de link wel vlug doorhad tussen het schuine en dan het heden. Het gegeven er rond was echter zo fascinerend en spannend dat ik niet anders kon dan verder lezen. De epiloog had ik niet zien aankomen, maar was echt mooi, triest ook maar toch … Prachtig.
    Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik niet echt fouten heb onthouden. Ik zal ze wel gezien hebben (want ik herken wat hierboven staat) , maar uiteindelijk weg gefilterd hebben vanwege het geheel.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 33

Ik ben misschien één van de laatste lezers die instapt maar wat een verslavend boek. Veel mensen hadden dit boek reeds aangeraden en ik moet hen allemaal volgen in hun oordeel. Maar ik heb een deadline te halen en dat gaat geen grote opdracht worden deze keer met zulk een intrigerend verhaal.

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.