Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 32: Het dossier Het dossier, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 148

Een detail dat ik typisch vond op pagina 150. De hele middag heeft Josta in een regenjas rond gelopen in Berlijn met haar capuchon over haar hoofd om niet op te vallen. En wanneer ze savonds die Tom ontmoet staat er ik klap mijn paraplu in en doe mijn muts af.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 13

. Ben benieuwd of we er nog een naam bij krijgen verder in het verhaal. En ook wie Emma is.

Dat vroeg ik me ook af, Marije…wie is Emma. Maar…ik lees dat je op bladzijde 155 bent…nog even door en je bent erachter Tenminste…de rol van Emma is dan duidelijk.

Ik heb inmiddels wel een idee wie Emma is. 😃

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 13

Ik kom een spelfout tegen op blz. 261: vierklante meters ipv vierkante meters.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 55

Het boek leest inderdaad heel prettig en Ja naar Emma ben ik ook nieuwsgierig opmerkelijk vind ik de nierroof en wat ik erg leuk vind is de liefde voor de natuur en voor Zuid Limburg. Ik ben blij dat ik mag meedoen. Wat ik een leuk citaat vind is Josta is bij Jeanette in de kapsalon en Jeanette wil heel graag een kort kapsel bij Josta en Josta laat dat toe omdat haar nier eruit is(pagina 65)terwijl ze het 3 jaar heeft afgehouden.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 148

Boek inmiddels uit. Ik vond het erg goed. Op pagina 369 kwam ik nog een foutje tegen. Ik ondervroeg de gevangen staat er. Lijkt mij dat er gevangenen moet staan.

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Deze heb ik genoteerd : Alsof een trillende hand met houtskool strepen trekt door de hemel

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Gaandeweg viel alles stilaan op zijn plaats en op pag 299 had ik plots door waarom de orgaanroof nodig was. En dan komt er die epiloog … Onverwacht en zo verschrikkelijk mooi !!!

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Een paar foutjes werden hier al aangehaald. Hier en daar ontbreekt een komma. Op pagina 372 staat dat Hannelore iets achteruit leunt op haar stoel en 5 zinnen verder staat dat ze achteruit leunt op haar stoel. Ik denk dat het er geen twee keer hoefde te staan?

Weert
    Bijdrager
    Post count: 89

Van de genoemde foutjes zijn er enkele mij ook opgevallen, maar echt storen doen ze niet. Komt ook omdat het verhaal boeit!

Weert
    Bijdrager
    Post count: 89

Volgens mij staat Het Dossier niet op de lijst voor de Gouden Strop.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 52

Inmiddels op pagina 74, moest er even inkomen. Vooral met de wisseling van de schuin gedrukte delen. Zit er nu helemaal in. Snel verder lezen…..

leentje
    Bijdrager
    Post count: 45

Ben ondertussen halverwege prachtig leest heel vlot weg. Prachtig hoe de gevoelens zijn weer geschreven je kan ze bijna voelen. Wel zou vlug mogelijk uit lezen omdat ik echt niet weet waar ze naartoe willen met het boek.
    spannend is het juist woord. mooi citaten staan er in. had ze moeten opschrijven. Maar eens ik aan het lezen ben denk ik daar niet meer aan en blijf mijn papiertje leeg.

leentje
    Bijdrager

Ben ondertussen halverwege prachtig leest heel vlot weg. Prachtig hoe de gevoelens zijn weer geschreven je kan ze bijna voelen. Wel zou vlug mogelijk uit lezen omdat ik echt niet weet waar ze naartoe willen met het boek.
    spannend is het juist woord. mooi citaten staan er in. had ze moeten opschrijven. Maar eens ik aan het lezen ben denk ik daar niet meer aan en blijf mijn papiertje leeg.
    Maar wij is Emma??

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 93

.
    Maar wij is Emma??

Nog even doorlezen, Leentje. Komt goed 🙂

leentje
    Bijdrager

.
    Maar wij is Emma??

Nog even doorlezen, Leentje. Komt goed

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732

We wachten nog even met het openen van de volgende onderdelen.
    Nog twee Vlaamse deelnemers moeten hun boek bezorgd krijgen.
    Dat lijkt me wel zo sportief

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

We wachten nog even met het openen van de volgende onderdelen.
    Nog twee Vlaamse deelnemers moeten hun boek bezorgd krijgen.
    Dat lijkt me wel zo sportief

Bedankt Cees. Ik hoop vlug te kunnen zeggen dat ik hem ontving, want vandaag ook nog niets 🙁

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.