Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 32: Het dossier Het dossier, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #6517 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 125

Cover: Wat een schitterende cover zeg. De kleur spreekt me óók erg aan, zó fris,
    maar die uitgesneden letters van de titel!! Heb ik nog nooit gezien en vind het
    prachtig.

Auteur: Ja ik heb na het lezen van “Vrij Uitzicht”, Anya in mijn hart gesloten en
    mezelf benoemd tot een grote fan van haar. Misschien wel de grootste al mag ik daar
    niet over oordelen en zomaar zeggen.

Verwachting: Meestal heb ik weinig verwachting omdat ik niet alles van iedereen kan lezen
    natuurlijk, maar déze keer heb ik er hoge verwachtingen van. Heb dus “Vrij uitzicht”
    gelezen en was zó mooi. Ik denk dat Anya Niewierra niet gaat voor minder,
    dus mijn verwachtingsboog staat erg strak gespannen.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 21

De omslag is echt prachtig! Ik voelde al wat in de envelop en dacht:hoe ziet het er in het echt uit? Heel mooi, die uitgesneden letters. Gewoon een erg mooie cover met alles erop wat erop moet en geen overbodige zaken.

Totdat ik over deze leesclub las, had ik niet van deze auteur gehoord. Ik heb geen verwachting behalve een mooi boek te lezen.

Ik hoop dat het verhaal me meeneemt en de personen me aan zullen spreken. Ik zie graag dat ik me in een persoon kan verplaatsen, dat maakt het een unieke belevenis. En hopelijk is het spannend tot het laatste woord.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 64

De cover is echt heel mooi en apart. Ben wel benieuwd of de kunstafbeelding nog terug komt in het verhaal.
    Op de achterzijde staat de informatie die ik altijd even zou willen lezen als ik het boek in de winkel zijn zou kopen.

Ik had nog nooit van de auteur gehoord totdat ik de diverse recensies las van dit boek. Ben ook wel benieuwd geworden naar haar andere boek.
    Ga er dus helemaal open in.

Ik verwacht een beklemmende thriller die je niet loslaat en leest als een trein. Ben heel benieuwd of ik mij kan aansluiten bij alle voorgaande lezers.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 165

Wat een prachtige cover, uniek, met die uitgesneden letters en het schilderij aan de binnenkant.
    De tekst op de achterkant maakt me erg nieuwsgierig naar het boek.
    De aanbevelingen op de flap, vind ik persoonlijk te veel (beetje verkooppraatje).

De auteur ken ik nog niet, wel bijzonder dat een Nederlandse vrouw over dit onderwerp schrijft.

Ik verwacht een spannend boek, en hopelijk herken ik in het boek wat van de verhalen die een tante van mij vertelde over het leven achter de Berlijnse muur.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 100

Ik vind het een prachtige cover, mooi die uitgesneden letters. Het is een boek dat gelijk opvalt en je nieuwsgierig maakt.

Ik ken de auteur nog niet, maar heb al wel veel mensen gehoord over het boek. Als ik de reactie hiervoor zo lees maakt dat ik erg nieuwsgierig ben.

Wat ik van het boek verwacht een meeslepend spannend verhaal.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 100

Cover: Erg mooie cover zo met die “open” letters op de voorkant. Ook de kleur geel vind ik mooi, die zie je niet vaak bij een boekcover. Het boek valt daardoor goed op. En erg mooi, het schilderij aan de binnenkant van de cover, niet vergeten te kijken!

Auteur: Over deze auteur heb ik al veel goeds gehoord/gelezen, alleen maar goede dingen eigenlijk , maar haar eerste boek heb ik (nog) niet gelezen, ik ben nu wel heel benieuwd geworden naar Het Dossier.

Verwachting: Een spannend verhaal verwacht ik te gaan lezen over boeiende onderwerpen die me interesseren: de voormalige DDR, de Stasi, kunstvervalsingen, mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 173

Cover: Het is een prachtig boek om te zien. Voelt oud aan, net als oude dossiermappen. De gele en blauwe kleur past daar ook bij. Wat is bijzonder mooi vind zijn de uitgesneden letters van de titel en dat je daar doorheen de priemende ogen van een kunstwerk ziet, het kunstwerk op de binnencover.

Anya Niewierra is voor mij een nieuwe schrijfster. Ik lees dat ze directeur is van de VVV in Zuid-Limburg en dat ook schilderen haar passie is. Ik ben benieuwd of ik die passie in dit boek tegenkom (iets artistieks) en kan me voorstellen dat met haar beroep ook een link met historie en cultuur terug kan komen.

Verwachting: ik verwacht een intrigerende thriller en verheug me op de link tussen de vormalige DDR, kunstvervalsing en orgaanroof. Ik houd sowieso van de link tussen spanning, historie en cultuur. Ik verwacht een spannend boek, dat me blijft boeien en daar heb ik veel zin in!

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

Cover: Wow, wat een prachtig vormgegeven boek…dat was mijn eerste (en ook mijn latere) indruk. Fijn, dik papier in mooie kleuren. De grijze omlijsting doet het lijken op een ouderwets (dik) dossier. De uitgesneden letters geven een mooi doorkijkje op de kunst die erachter ligt. Dat geldt eveneens voor de rechteronderhoek. Een fijn lettertype in een prettige kleur op de achterflap. De binnenflap, zowel voor als echter, vind ik een chique uitstraling geven aan het boek. Hoewel niet gebonden, maar paperback, vind ik dat je een “echt” boek in handen hebt.

Auteur: Ik ken Anya Niewierra niet. Zie in de achterflap dat zij eerder een literaire thriller heeft geschreven. Bekroond met meerdere prijzen. Dit maakt de verwachtingen wel wat hoog. Ik heb opgezocht wat Necstour inhoudt. Dat gaf zeker al een pluspunt naar de auteur!

Verwachting: Spanning. Dat is wat ik verwacht. Tegen een mooie achtergrond. Berlijn en haar geschiedenis trekt mij mateloos. Ik ben benieuwd hoe de misdaden die op de achterflap worden opgesomd (orgaanroof, kunstvervalsing) bij elkaar gaan komen.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 125

EVEN EEN ALGEMENE OPMERKING:
    Ik lees dat de meesten “Vrij Uitzicht” nog niet hebben gelezen. Ik zou zeggen,
    koop het want het is een gewéldig boek. Super spannend.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 64

Vrij uitzicht staat op mijn verlanglijst

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 104

EVEN EEN ALGEMENE OPMERKING:
    Ik lees dat de meesten “Vrij Uitzicht” nog niet hebben gelezen. Ik zou zeggen,
    koop het want het is een gewéldig boek. Super spannend.

Eerst het dossier even lezen en dan waarschijnlijk vrij uitzicht op mijn TBRlijst. Ben nu op bladzijde 34 en zit er al helemaal in.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: Fantastisch vooral het schilderij als je het openklapt, Flaptekst is veelbelovend. Wel grappig om te vermelden dat ik het boek voor het eerst zag (dan valt vooral het geel op)vond ik het verschrikkelijk totdat ik het oppakte en het schilderij zag toen was ik verkocht net zoals de vele goede recensies die ik voorbij zag komen.

Auteur heb ik voor het eerst gezien bij het thrillerfestival, met Vrij Uitzicht was ze genomineerd voor het best debuterende boek en toen heeft Anya veel indruk op mij gemaakt.Ik heb haar boek nog niet gelezen maar deze staat wel op het lijstje dat ik graag wil gaan lezen dus mijn verwachting is blanco. Ik laat mij verrassen maat dat het een goed boek is weet ik al wel want als je 5 sterren krijg van vijftig lezers dan maak je indruk dan is het geen toevalstreffer meer.

Iedereen veel leesplezier!

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 198

Eindelijk thuis en het boek in handen. Ik had het al eerder in de boekhandel gezien. Schitterende cover met die uitgewerkte letters en de binnenkant erg mooi.
    Voor mij voorlopig de mooiste cover dit jaar.
    Een mooie quote en 5 ***** van Tomas Ross erop.
    Ik heb haar debuut nog niet gelezen dus voor mij een onbekende auteur.Maar ik verwacht van Het Dossier door de flaptekst en de lovende woorden van mijn leesmaatjes die het boek al lazen een erg goed boek.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 149

Cover, – toen ik het boek binnenkreeg was ik bijzonder verrast door het uiterlijk. de doorkijk in letters is erg mooi gedaan. het doet echt denken dat je werkelijk een dossier in handen hebt.

Auteur – ik had nog niet eerder iets van deze auteur gelezen en had dus geen verwachtingen

Verhaal – na het lezen van de achterflap was ik bijzonder benieuwd naar het verhaal , een spannend verhaal met een historische lading was de verwachting.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.