Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 32: Het dossier Het dossier, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 65

De plot

Het plot van het boek is goed uitgewerkt. Heel langzaam wordt steeds meer duidelijk mede door de verschillende perspectieven. De structuur met de verschillende perspectieven was goed opgebouwd. Ik had op een gegeven moment wel door dat de orgaanroof iets te maken had met haar kind, maar het einde was voor mij wel heel onverwacht.

Algemeen

Het was een boeiend verhaal, waardoor ik het boek maar moeilijk kon wegleggen. Anya heeft een fijne schrijfstijl die mij wel bevalt. Makkelijk te begrijpen. Wat je soms bij andere boeken wel hebt dat het wisselen van de perspectieven onduidelijk is of moeilijk te begrijpen had ik hier helemaal niet.
    Het Dossier is niet een typisch Nederlandse thriller, want het heeft internationale kwaliteiten. Had in principe ook door een buitenlandse auteur geschreven kunnen worden.
    Als ik het boek zou moeten typeren zou ik zeggen geloofwaardig en uniek.

Dit boek

Het boek heeft iets specifieks, omdat je in eerste instantie denkt: “wat heeft orgaanroof nu te maken met kunstvervalsingen in de DDR”, maar de uitwerking van het verhaal is goed gevonden en ook nog geloofwaardig. Nergens in het boek vind ik iets waarvan ik denk dat het niet zo zou kunnen gegaan zijn.
    Mijn advies aan Anya Niewerra zou zijn; Ga vooral zo door!!

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.