Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 32: Het dossier Het dossier, Na het lezen #1

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 52

De karakters

Josta evolueert zich het meest als karakter. Langzamerhand wordt steeds duidelijker waarom ze is wie ze geworden is en waarom ze haar keuzes heeft gemaakt.
    Josta is de meest favoriete personage, natuurlijk ook omdat zij de hoofdpersoon is. Maar persoonlijk vind ik Tom ook heel sympathiek.
    Aan Josta zou ik niets willen veranderen, want zei is gedurende het verhaal zo goed omschreven. Ook de opbouw hierin is geweldig. Tom had ik misschien een klein beetje meer willen leren kennen

De auteur

De schrijfstijl is heel goed voor het verhaal. De opbouw is niet alleen spannend, maar ook heel goed in het ontvouwen van het verleden van Josta en de omstandigheden in die tijd. In het begin denk je: “wat heeft orgaanroof te maken met een dossier uit het DDR verleden”, maar de opbouw hiernaar toe is heel goed gevonden.
    De tweede thriller van Anya Niewerra is zo goed gevallen dat ik gelijk haar eerste thriller heb gekocht om te gaan lezen. Deze heeft ook goede recensies.
    Waarom wel of niet?Als Anya al haar thrillers zou schrijven over min of meer maatschappelijke onderwerpen en dit op dezelfde kwalitatieve manier zou doen als Het Dossier, mag ze van mij gewoon doorgaan.Ik ben fan.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.