Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 29: Het Brussel-syndroom Het Brussel-syndroom, Voor het lezen

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 167

Cover:
    Donkere wolken boven Brussel met de sterren die zichtbaar zijn maar toch ook wel hun glans hebben verloren.

De tekst op de achterflap onthult dat de eurocommissarissen het doelwit zijn om hun doel te bereiken. Brexit zeer actueel is blijkbaar wel iets wat een belangrijk onderdeel van dit verhaal zal spelen.

Auteur:
    De auteurs zijn voor mij onbekend maar afgaande op de bio op de achterflap heeft Marc Buelens al wel de nodige schrijfervaring.
    Raf Vermeiren heeft zijn sporen in de politiek liggen. De basis tussen deze twee lijkt mij sterk, kennis van zaken en schrijfervaring, een combinatie die volgens mij moet werken voor een stevig,pittig verhaal.

Verwachtingen:
    Ik verwacht een zeer actueel thema verwerkt in een sterk in elkaar zittend verhaal. Dat de personages macht uitstralen en je het verhaal wordt ingetrokken met tevens een machtspelletje waarvan autoriteit een onderdeel is.

lezer
    Bijdrager
    Post count: 19

Cover
    Sinister. Decadentie van de triomfboog en zuilengalerij van het Jubelpark in combinatie met de halfverrotte sterren van de europese vlag en een onheilspellende lucht. Het geheel doet me denken aan een trailer voor Ghostbusters in boekvorm. De beschrijving op de achterflap is een echte teaser die, zonder te veel weg te geven zodat de spanning er af is, je haast dwingt om het boek te openen en te beginnen met lezen. Ik plaats mijn boeken graag in hokjes dus ik apprecieer zeker dat er duidelijk “Thriller” vermeld staat.

De auteurs kende ik nog niet maar de foto en korte beschrijving op de achterflap helpt me (al dan niet terecht) om er een bepaalde voorstelling van te maken. Tom VB. geeft al direct wat meer informatie en de auteurs zelf geven nog meer achtergrond bij het antwoord op de vraag van fgoestoh.

De meeste thrillers hebben een goede – maar vaak onverwachte – afloop. Dat zal hier ook wel zo zijn maar de politieke achtergrond van de auteurs/uitgeverij Houtekiet doen me vermoeden dat “goede” afloop voor hen en voor mij wel eens een andere betekenis zou kunnen hebben. Maakt niet uit: ik verwacht een spannend boek, fictief, maar wel met herkenbare situaties en personen uit de echte politieke europese context (die me erg interessert) en gesitueerd in het echte Brussel (waar ik werk).

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 35

Cover: Bij een e-pub is deze niet zo goed te zien, maar heeft iets dreigends
    De schrijvers ken ik niet, dus ik laat me volledig verrassen
    Ik verwacht een boek à la ‘House of cards
    Ik hoop dat ik niet teleurgesteld word

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.