Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 29: Het Brussel-syndroom Het Brussel-syndroom, Na het lezen #2

Tags: 

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 66

De plot

Wat vind je van het plot?
    De plot was goed gevonden, het geeft iets om over na te denken.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er wordt langzaam maar zeker naar de plot toegewerkt, maar wat mij betreft had het wat sneller gemogen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Het einde was redelijk voorspelbaar.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Helaas, ik vond het niet echt boeien en kon mijn aandacht er soms moeilijk bij houden.

Vind je de schrijfstijl vanBuelens & Vermeiren prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is wat langdradig. Te vaak hele stukken waarin weinig gebeurt. Daarnaast kreeg ik me steeds vaker “de kriebels” van de vele grammaticale fouten. Daar kunnen de schrijvers misschien minder aan doen, maar dat zou toch gecorrigeerd moeten worden voor een boek uitgegeven wordt.

Vind jeBrussel-syndroom een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik zou niet weten wat een typisch Vlaamse thriller is. Het taalgebruik in het Vlaams is iets anders dan in het Nederlands, maar dat vind ik juist wel leuk. Je leert nieuwe woorden bij.

Stel….Buelens & Vermeiren vraagt aan jou om hun boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Buelens & Vermeiren zijn?
    Politieke thriller en voor zover ik kan beoordelen ook wel geloofwaardig.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Uniek niet, want er zijn wel meer politieke thrillers (al zijn het er niet veel). Wel is het leuk dat de actualiteit van de Brexit er goed in verwerkt is met al zijn complicaties.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Buelens & Vermeiren mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Wat bondiger schrijven over dingen die minder ter zake doen en belangrijke zaken meer uitdiepen.

Hallo, is het evt mogelijk een voorbeeld of twee te geven van grammaticale fouten? Wij willen heel graag weten of het gaat om algemeen aanvaarde taalfouten of er een verschil is in aanvoelen tussen Nederland en Vlaanderen. Het zou ons ontzettend helpen voor onze volgende boeken. Hartelijk dank!

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.