Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 27: Hemelbewijs Hemelbewijs, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #5790 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 90

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. Fleurige cover.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Spannend verhaal en vlot geschreven

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Leuk verhaal met een plotse wending

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Cover: Aparte cover; met grote letters in rood eerst de naam van de schrijver en met evengrote letters in zwart de titel, waardoor de titel niet meteen opvalt. Een lichte achtergrond met daarop verschillende objecten: rode spatten, injectienaald, atomen-weergave (is vast een betere naam voor, maar mijn scheikunde is te lang geleden…), een deel van een aparaat, flesjes met vloeistof erin en een buisje bloed. Allemaal details die linken naar dna-onderzoek

Auteur: Dit wordt mijn kennismaking met Bruce. Ik heb weinig over hem gelezen en de beschrijving over hem op de achterkant (consultant en leidinggevende bij grote bedrijven, hobby hardlopen en fietsen) geeft me geen indruk over wat ik van hem kan verwachten.

Verwachting: Ik vind het leuk dat met dit boek een thriller wordt neergezet die als aanleiding heeft “het bewijs van het bestaan van god”. Ben benieuwd naar de rol die het onderzoek/experimenten gaat spelen. Ik verwacht wel iets bloederigs, maar dat komt door de voorkant en omdat dna onderzoek een rol speelt, ik verwacht spanning die ook zal gaan over of de ontdekking op tijd is en of deze gaat helpen om iemands leven te redden.

AT
    Bijdrager
    Post count: 26

Cover: de cover vind ik wel aardig. Niet heel opvallend. Pas nu ik gevraagd word om er goed naar te kijken zie ik welke voorwerpen erop staan al kan ik niet eens alles plaatsen.
    Auteur: van de schrijver heb ik nog nooit gehoord; de verwachtingen zijn dan ook niet heel hoog gespannen op dat vlak.
    Verwachting: ik heb wel hoge verwachtingen van het boek door datgene wat er achterop staat. Spannend gegeven. Wordt het een ‘gewone’ thriller of zitten er ook filosofische elementen in (“Kan de menselijke ziel de wetenschappelijke verovering van de natuur overwinnen?”).

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Als ik de achterflap lees en die vergelijk met de voorkant van het boek, dan denk ik dat die zeer goed bij elkaar passen. Het is duidelijk dat het zich in de medische/wetenschappelijke sfeer zal afspelen. De rode letters geven spanning weer en de zwarte letters duiden op iets dat niet zo goed zal aflopen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik kende de auteur niet, maar de korte inhoud zou mij zeker zijn boek doen meenemen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Spanning en genetische manipulaties die zorgen voor een boeiend verhaal.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover: Wat een mooie cover weer, potjes inkt waarvan ik eerst dacht dat het bloed was tot ik goed ging kijken. Later zie ik weer dat het chemische stofjes en lab materiaal is. Het zegt nog niet echt iets over het verhaal, wel natuurlijk in combinatie met de tekst op de achterflap. Een scheikundige die zich toe spitst op DNA.

Het is een lekker dik boek ook en misstaat voor wat betreft cover, titel en dikte niet tussen de bestsellers van dit moment.

Auteur: wederom ken ik de auteur niet en ik heb nog nooit iets van hem gelezen. Amerikaans lees ik . Hmm dan zou het bok wel eens in het rijtje van David Baldacci, Grisham en andere bekende thriller schrijvers kunnen passen. Ik ben benieuwd.

Verhaal: Een zinderde thriller met een wetenschappelijk tintje. Mijn verwachtingen zijn dat het heerlijk spannend is.

Ik ga een weekje weg en heb nu al heel veel zin het boek bovenin mijn koffer te leggen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Cover: Ik vind de cover echt wel mooi en moest ik dit boek in de boekhandel tegenkomen zou ik het zeker vastnemen en bekijken.

Auteur: Ik ken hem totaal niet dus zal het wachten zijn tot het boek gelezen is voor ik een oordeel kan vellen

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek en hopelijk met niet teveel overbodige informatie. Ik ben wel benieuwd naar dat bewijs dat God bestaat

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Ik vind hem best kleurrijk voor een thriller moet ik eerlijk zeggen. Het past natuurlijk wel mooi bij de korte inhoud en daarom is het een goeie keuze. In de winkel zelf zou ik misschien wel verbaasd kijken omdat hij in de thrillerafdeling ligt. Het voelt meer wetenschappelijk aan, maar dat is ook de opzet van het boek 😉 .

Auteur: Het is mijn eerste kennismaking dus qua verwachtingen vind ik het moeilijk. Ik verwacht dat de auteur iets weet van wetenschap en dit kan, op een aangename manier, overbrengen naar de lezers … Iemand die mij kan meevoeren in een theorie op een spannende manier.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek met een wetenschappelijke, toch verstaanbare, inslag.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Cover:
    De cover trekt me erg aan. Er staan zoveel details op waar je even beter voor moet kijken, dat ik meteen nieuwsgierig wordt. En dan zie je inderdaad allerlei dingen die met DNA te maken hebben; bloed, een microscoop, moleculenbouw, chromosomen. Verder valt me de kleur roze op, deze komt normaal niet zo vaak voor op een thriller. Wel een keer leuk!

Auteur: Ik ken de auteur nog niet. Ik ben dus ook erg benieuwd naar dit boek of zijn schrijfstijl me aanspreekt. Het is een geleerd iemand, dus ik verwacht wel enige diepgang en toch een wat complexe schrijfstijl. Bij beide dingen moet ik altijd even wennen, aangezien ik liever snel weg lees in een boek waarin ik wordt meegevoerd dan dat ik echt na moet denken.

Verwachting: Ik verwacht met name een wetenschappelijk verhaal. En ben zeer benieuwd hoe dit ombuigt tot een thriller. Wel hoop ik op niet te veel filosofische praat, dit trekt me niet zo. Ik ben benieuwd!

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

VeraVB
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: erlenmeyers gevuld met kleurrijke substanties, spoortjes bloed, een naald, een dna kaart, microscoop, moleculen, het komt allemaal heel wetenschappelijk en professioneel over. De cover lijkt me dan goed aan te sluiten bij de inhoud afgaande op de omschrijving op de achterflap. Ik zou het boek ook wel vastpakken in de boekhandel. De naam van de auteur in het rood met wat uitlopende letters die bloed suggereren en het zwart van de titel vormen een mooi contrast.

Auteur: ik heb nog nooit van deze auteur gehoord, het is dus afwachten of ik zijn stijl en zijn verhalen goed vind.

Verwachting: een wetenschappelijk onderbouwde thriller die me aan het denken zet en me mogelijk nog iets bijleert.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Cover: In eerste instantie komt de cover heel vrolijk en fleurig op me over, maar wanneer ik beter kijk zie ik toch de onheilspellende injectiespuit en bloedspatten. De microscoop, DNA-fote en maquette van een molecuul maken duidelijk dat er een wetenschappelijk tintje aan het verhaal zal zitten. De tekst op de achterkant vertelt me dat dit inderdaad het geval is. Bijzondere omschrijving en ik ben benieuwd of het personage voor God kan spelen.
    Deze cover zou me in de winkel meteen lokken om het boek op te pakken

Auteur: Het betreft een debuut, dus ik laat me verrassen.

Verwachting: Ik verwacht een wetenschappelijk verhaal, met spannende elementen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

Een lekker dik boek, met kleine letters, dus veel lezen!

De potjes op de cover lijken op inktpotjes, pas in combinatie met naalden en molecuulstructuur kan je het iets anders interpreteren. De cover lijkt voor mij door z’n kleurgebruik niet op een thriller, zou zo een (dokters)roman kunnen zijn. Met de typografie heb ik niet zoveel, niet positief, niet negatief.

De eerste tekst op de achterflap is een lange, te lange zin.
    46 woorden in één zin om een boek aan te prijzen vind ik te lang.
    De rest klinkt interessant, maar een tikje vaag.

Ik laat me verrassen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.