Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 27: Hemelbewijs Hemelbewijs, Beoordeling

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #5794 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 3 punten, omdat het niet echt een thriller is.

Plot: 2 punten, omdat ik geen echte oplossing gevonden heb op de verwikkelingen

Leesplezier: 6 punten, omdat niet echt vlot las, maar wel interessant was

Schrijfstijl: 3 punten, omdat te moeilijke om te volgen en te lange zinnen soms

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit eerder hier iets over las

Psychologie: . 8 punten, omdat je toch wel gaat nadenken over bepaalde dingen

Gemiddelde beoordeling: 5 punten

Bedankt Bruce Buff, Uitgeverij Kok en Cees 🙂

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: .6. punten, omdat ….Ik heb weinig spanning kunnen ontdekken
    Plot: .6. punten, omdat ik vond het geen plot meer een natuurlijk verloop van het verhaal.….
    Leesplezier: .5. punten, omdat …Ik heb er best lang over gedaan en ik had soms best het idee dat ik me erdoorheen heb moeten worstelen..
    Schrijfstijl: .6. punten, omdat lastig lezen en te volgen door al het wetenschap zeker in het begin van het verhaal….
    Originaliteit: .7. punten, omdat Origineel is het wel , met de ontdekking van het dna en de raakvlakken met het geloof daarin.….
    Psychologie: .5 . punten, omdat moeilijk , ik vind het vrij vlak zonder al teveel diepgang geschreven….
    Gemiddelde beoordeling: 5,8.. punten

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed is opgebouwd door de doden die vallen, de geheimzinnigheid, de rol van De Commissie, de dreiging vanuit Sergei.

Plot: 7 punten, omdat de verhaallijnen knap zijn opgebouwd, maar onvoldoende tot een ontknoping komen, zodat je mijns inziens amper van een plot kunt spreken.

Leesplezier: 7 punten, omdat er veel vertraging in het verhaal zat, zeker in de eerste helft. Daarna gebeurde er wel meer, maar vervolgens eindigde het boek een beetje met een anti-climax.

Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat de schrijfstijl bij de gebeurtenissen, de onderverdeling in delen/hoofdstukken/met dagnummering heel goed zijn, maar de technische beschrijvingen te uitgebreid zijn en het verhaal vertragen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik de combinatie van dna-onderzoek en religie binnen een thriller zeer origineel vind.

Psychologie: 7,5 punten, omdat deze alleen zichtbaar is in de ontwikkeling van Dan, waarbij ik het dan wel mooi vind om te lezen dat hij meer voldoening en tevredenheid lijkt te bereiken.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 90

Spanning: 5 punten, omdat er weinig spanning was
    Plot: 5 punten het was niet echt een plot
    Leesplezier: .5. punten, omdat het moeizaam was om te lezen
    Schrijfstijl: .6. punten, omdat in het begin beetje lastig is om te lezen
    Originaliteit: .7. punten, omdat Origineel is. Wetenschap en religie samen zijn
    Psychologie: .5 . punten, omdat moeilijk geschreven voor mensen die niks kennen van wetenschap.
    Gemiddelde beoordeling: 5,5.. punten

AT
    Bijdrager
    Post count: 26

Spanning: 7 punten, omdat de tocht die Dan en Trish samen maken toch af en toe best spannend is. Ook de situaties waar ze soms in terecht komen zijn spannend en goed beschreven.

Plot: 6 punten, omdat voor mij het verhaal niet rond, niet af is.

Leesplezier: 7 punten, omdat Bruce Buff wel kan schrijven en ik, na een aantal hoofdstukken, wel in het verhaal kwam en het toen ook wel uit wilde lezen. Het begin was tough.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat Buff de lezer soms vermoeit met moeilijke theorieën. Had hij dat niet gedaan had ik wel een 8 gegeven, want hij kan echt wel schrijven.

Originaliteit: 5 punten, omdat het misschien wel origineel is, maar dat is vervolgens niet goed uitgewerkt.

Psychologie: 4 punten, omdat dit nauwelijks aan de orde komt.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 4 punten, omdat het soms wel wat spannend was, maar meestal gewoon te saai, te veel gepalaver.
    Plot: 5 punten, omdat ik het oké vind, maar het toegankelijker kon.
    Leesplezier: 4 punten, omdat het toegankelijker kon.
    Schrijfstijl: 2 punten, omdat het toegankelijker kon, slecht vertaald is, te ingewikkeld … te niche.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik nog nooit een boek las met dat thema.
    Psychologie: 8 punten, omdat het stof geeft tot nadenken.

Gemiddelde beoordeling: 30 punten / 6 = 5 ptn

VeraVB
    Bijdrager
    Post count: 29

Spanning: 6 punten, het begin is niet echt spannend, maar vanaf de explosie begint er een zoektocht en achtervolging die wel spannend was.

Plot: 7 punten, het verhaal ontwikkeld naar een hoogtepunt, maar niet voldoende omdat het hoogtepunt wat teleurstellend was. Er blijven vragen over.

Leesplezier: 8 punten, ik heb dit verhaal toch met plezier gelezen. Het moet even op gang komen, maar dan kwam er toch een moment dat ik niet kon stoppen voordat het afgelopen was.

Schrijfstijl: 7 punten, toch teveel beschrijvende delen, wat wel eigen is aan dit soort boeken omdat er veel uitgelegd moet worden. In het begin vond ik het rondleiden van schoolkinderen wel een goede manier om een en ander te verklaren, maar dat was dan ook de enige keer dat er van zo’n trucje gebruik gemaakt werd.

Originaliteit: 8 punten, het idee, de thema’s en het samenvoegen van die thema’s vind ik wel origineel, de uitwerking kan wel iets beter, zeker omdat ik met een onaf gevoel achter blijf en dat zou niet mogen.

Psychologie: 6 punten, ik heb niet de indruk dat er veel psychologie aan te pas gekomen is. De enige echter verandering in een persoon die ik gezien heb is die in Dan, en die kwam me dan nog ongeloofwaardig over, van depressieve antiheld naar held.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Spanning: 3 punten, omdat ik het te moeilijk vond om spannend te zijn.

Plot: 1 punten, omdat er geen oplossing kwam, het is een open einde.

Leesplezier: 2 punten, omdat ik mezelf heb moeten dwingen verder te lezen, ik had er echt niks plezier in.

Schrijfstijl: 3 punten, omdat het meeste gewoon niet voor iedereen te volgen is.

Originaliteit: 6 punten, omdat het onderwerpen bespreekt die niet iedereen aandurft.

Psychologie: 5 punten, omdat er niet veel emoties in het boek te vinden is behalve bij Dan.

Gemiddelde beoordeling: 3,3 punten

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Spanning: 6 punten, omdat ik veel spanning heb gemist
    Plot: 7 punten, omdat er duidelijk veel voorwerk is gedaan door de auteur, maar het lijkt een open einde. Draadjes komen niet allemaal bij elkaar.
    Leesplezier: 9 punten, omdat de wetenschappelijke passages heel interessant zijn en o.h.a. de tekst zeer goed leesbaar is.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het knappe beschrijvingen zijn. Wel soms wat “over the top”.
    Originaliteit: 9 punten, omdat er nog weinig fictie is geschreven over al deze onderwerpen, die hier toch geloofwaardig beschreven zijn.
    Psychologie: 5 punten, omdat de meeste karakters vrij vlak blijven en geen diepgang hebben.
    Gemiddelde beoordeling: 7.3 punten

Beoordeling toch 4 sterren

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 6 punten, omdat er tussen de taaie technische stukken door, toch een verhaal werd neergezet.
    Plot: 5 punten, omdat ik er nog niet uit ben wat de schrijver wil.
    Leesplezier: 2 punten, omdat ik mezelf moest dwingen het uit te lezen.
    Schrijfstijl: 4 punten, omdat ik er teveel technisch-wetenschappelijk spraakgebruik in vond staan. Daarnaast weet ik niet of het aan de auteur of de vertaler lag dat sommige stukken mij irriteerden.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het gegeven mij oprecht aanspreekt.
    Psychologie: 6 punten, de ontwikkeling van Dan loopt synchroom met zijn ontdekkingen, maar ik had Trish graag beter uit de verf zien komrn.

Gemiddelde beoordeling: 31/6 = 5,1 punten

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 7 punten, omdat er steeds toch wel een vorm van spanning in zat. Er vallen steeds doden en dat is niet zonder reden. Er is dus constante dreiging voor degene die bepaalde informatie kennen.

Plot: 4 punten, omdat het geen volledig verhaal lijkt te zijn voor mijn gevoel.

Leesplezier: 2 punten, omdat ik net als anderen hier mezelf heb moeten dwingen om door te lezen. Heb me er niet mee vermaakt.

Schrijfstijl: 5 punten, omdat het veel te wetenschappelijk beschreven was met te moeilijke taal en te lange zinnen. Wel vind ik het knap dat de schrijver er zoveel over weet en hij zal of hier al veel kennis over hebben gehad of veel research hebben gedaan, hier heb ik wel respect voor.

Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerp niet vaak in een thriller beschreven wordt. Een keer wat anders is dus zeer leuk.

Psychologie: 6 punten, omdat je wel na gaat denken wat er in de toekomst allemaal kan gaan veranderen en wat de gevolgen (zowel positief als negatief) kunnen zijn.

Gemiddelde beoordeling: 5.3 punten

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.