Home Forums Leesclub 47: Gevarenzone Gevarenzone, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 662
    #9168 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Nienke Pool
    Bijdrager
    Post count: 23

Hallo iedereen,
    Ik ben echt heel blij met dit boek. Een van mijn voornemens dit jaar was om veel thrillers van eigen bodem te lezen en ik ben al flink op weg en ik ben zeer onder de indruk. Dit lijkt me ook weer een heel goed boek. Ik heb er zin in. Ik las op fb al dat er al een paar aan het lezen waren en dan begint het helemaal te kriebelen. Ik moet eerst nog een recensieboek uitlezen en dan is deze aan de beurt. De cover ziet er mooi uit maar ja, dat kan je van Clavis ook niet anders verwachten. Ik houd van hard covers dus ik ben helemaal blij. Ik vind het altijd leuk en netjes als de uitgever er een kaartje in doet en ditmaal zat er ook nog een leuk foldertje bij. Ik zie niet optimaal dus voor mij zijn lettertype en bladspiegel heel belangrijk en die vind ik hier erg prettig. Dus ik ga al met een paar pluspunten van start. Ik hoop dat het een goed boek is want ik “ken” Jennefer van Fb. Ik heb haar nooit ontmoet maar vind haar altijd zo vriendelijk. Dus: ik vraag me wel af of zo’n sympathiek iemand me aan het griezelen krijgt, maar we wachten af. Groet Nienke

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 56

De cover ziet er angstaanjagend uit. De dame is goed opgemaakt met de zwarte ogen en het griezelhuis op de achtergrond doet vermoeden dat het een echte thriller is. Het kleurgebruik is ook goed met het zwart en blauw.

Ik ken deze auteur niet dus ik ben erg benieuwd of ze mij enthousiast maakt met dit boek.

Het verhaal lijkt mij erg spannend, intrigerend en emotioneel dus ik niet wachten om te beginnen.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Ik heb dit boek uitgepakt en heb direct een Whow gevoel! In de eerste plaats omdat ik op een paperback had gerekend. Er is wat mij betreft niets mooier als een hardcover! Een soort van af, echt, duur.
    De cover
    Mystiek en griezelig zijn de eerste woorden die in me opkomen. Ik zie een meisje/jonge vrouw die evengoed een heks of vampier kan zijn. Een oud verlaten of in slecht onderhouden staat huis. Een nachtelijke schemering met opvliegende kraaien. Een bad omen. Verder een boom zonder blad. Als je niet weet waar het verhaal over gaat zou je fantasie in volle vaart weg galopperen. Ik zou denken aan een soort priesteres die enge drankjes maakt en toverspreuken bedenkt. De kraaien zijn haar spionnen. Ze slaapt natuurlijk overdag en komt in de nacht tot leven. Oké ik draaf door…
    De achterflap
    Niet goed zichtbare velden en een boom zonder blad. Mistroostig en mysterieus. De tekst roept op/nodigde uit te lezen. Hahaha, en dan de laatste regel! Heerlijk! Vanaf 16 jaar. Ben net 49 geworden maar leuk om vanaf 16 te lezen. Houdt je jong en speels. Ik zal 16 geen kind meer noemen. Maar met 49 laat ik toch even het kind in mij los! Ik vind YA geweldig omdat ze wat ongeremder zijn in hun fantasie. Is dat eigenlijk niet wat de mensheid nodig heeft?
    De schrijster
    Ik heb nog nooit van Jennefer gehoord. Maar ik ben blij dat we nu eens gaan kennismaken.
    Wat ik van het boek verwacht
    Ik denk dat het echt spannend is. Als je de tekst leest ga ik ervan uit dat het gegooid wordt op bovennatuurlijke dingen terwijl in de praktijk en mensen bij zijn betrokken. Ik verwacht tevens dat ik op het verkeerde been word gezet en dat ik het in no time uit heb.
    Ik ben benieuwd en wens mijn medelezers ook veel leesplezier!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 54

De cover heeft voor mij een beetje ‘Kippenvel’ gehalte (jeugdsentiment R.L. Stine boeken, die vond ik vroeger geweldig!). Lekker beetje griezelig maar niet te heftig, echt voor de jeugd geschikt. Heel leuk om als ruim volwassen vrouw te mogen lezen 🙂 Ook tof dat het een hardcover is, daar was ik blij mee verrast. De achterzijde vind ik vooral erg tof met die kale boom en creepy landschap. Love it!!!

Bij de auteur heb ik eigenlijk geen verwachtingen. Niet bekend met haar werk maar wel al lange tijd nieuwsgierig naar dit boek.

Verwachting van het verhaal is vooral een lekker griezelige YA, die vlot leest en ik heb er zin in!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Boek; Cover;
    Met het blauw/zwart en de foto van een meisje, een spookhuis op de achtergrond, zwarte kraaien en de contouren van bomen, lijkt het een gevaarlijk boek. Prachtige uitgave om te zien.

Schrijfster;
    Ik ken Jennefer nog niet, dus ben heel benieuwd.

Verwachting;
    Ik verwacht een spannend en spooky boek. De omschrijving op de achterflap is veelbelovend. Omdat het voor lezers vanaf 16 is (en idd, ook ik ben een “paar jaartjes ouder”) verwacht ik een prettig leesbaar en laagdrempelig boek. Het is al spannend om op eigen benen te gaan staan, zoals Pip graag wil, maar het lijkt alsof het haar onmogelijk wordt gemaakt………..

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 54

Wat ik dacht voor het lezen:

Cover:
    Wat een prachtige cover en wat een gruwelijk spannend boek moet dat zijn. Mooie hardcover uitgave, ja, ik hou er van.
    Dus ik verwacht er best wel wat van eigenlijk. Voor mij is het lettertype/ lettergrootte ook erg belangrijk.

Auteur:
    En waarom heb ik niet eerder van deze auteur Jennefer Mellink gehoord? fijn, nu is daar dan het moment. Gezien de hobby’s en werkzaamheden heb ik wel echt raakvlakken met de auteur en dat is wel grappig. Normaal gesproken is dat niet het geval. Het boek is voor 16+, ik ben erg nieuwsgierig naar het level van de spanning die de cover + titel uitspreekt. Beste Jennefer, kom maar op met je boek.

Verwachting:
    Gezien ik ook erg van YA”s houd, verwacht ik een spannend boek, maar ook met leuke momenten. Al laat de achterflap al iets los over de hoofdpersoon Pip, die weinig goeds vrijgeeft.

syl
    Bijdrager
    Post count: 7

Ik was zeer verheugd toen ik het boek “gevarenzone”in handen had, ten eerste een hardcover vind ik persoonlijk heel prettig in de hand liggen en blijft ook netjes.
    De cover doet angstaanjagend aan, met een lijkbleek en angstig gelaat van het meisje.
    Mijn verwachting is dat het een echt eng verhaal is, hoewel ik in het “glaasje draaien” niet geloof en vermoed dat er iemand met Pip haar angsten speelt.
    De auteur, Jennefer Mellink had ik ook nog niet van gehoord maar ben heel benieuwd.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 66

Cover: Ik vind het een aantrekkelijke cover, de kleuren, het angstaanjagende, het meisje dat toch zorgelijk kijkt. Het is een cover die me in een winkel zou aantrekken.

Auteur: Ik ken Jennefer haar boeken niet, maar ik ben geen YA-lezer, misschien daardoor.

Verwachting: Hoewel ik niet een YA-lezer ben, was ik toch nieuwsgierig naar dit boek, de korte inhoud sprak me aan, ik hoop dat het zo angstaanjagend is als beloofd.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 91

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. De cover zegt genoeg over het verhaal. Donkere achtergrond met een meisje er voor.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Toffe leesstijl

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Spannend

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover – de cover is heel mooi. Een donkere uitstraling met een gothic achtig meisje op de voorkant. ik kan me voorstellen dat dat de young adult doelgroep aanspreekt. Het boek ligt lekker in de hand en is fijn voor wat betreft formaat. De harde kaft is prettig en dat maakt het boek handzaam en prettig leesbaar.

Auteur – Wederom ken ik de auteur niet. Ik heb voor wat betreft de auteur dus geen verwachtingen.

Verwachtingen – Het lijkt me een spannend mysterieus boek. Bestaan geesten echt of word pip voor de gek gehouden door haar vrienden? Ik ben benieuwd naar het verhaal.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 22

Cover: De cover heeft een prachtige mystieke kleur. Het huis op de achtergrond, de vogels en de blik in de ogen van het meisje maken het boek erg aantrekkelijk. Het is een cover die uitdaagt. De naam van de auteur en uitgever is mooi en niet te opvallend. De omschrijving op de achterzijde van het boek is precies goed. Het vraagt om het boek te gaan lezen.

Auteur: Ik ken de autueur niet. Dit was 1 van de redenen om mee te doen met dit boek. Ik verwacht dat de auteur een snelle pen heeft met spanning op en top.

Verwachting: Op basis van de beschrijving verwacht ik een verhaal die snel begint en de lezer het verhaal inzuigt.Dit heeft mede te maken dat het boek alszijnde spannend en beklemmend wordt beschreven. Ik hoop dat het een zinderend boek is die echt pas bij de doelgroep.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 31

Cover: De cover vind ik mooi en opvallend, het nodigt uit om te lezen
    Auteur: Ik heb nog niks gelezen van deze auteur dus ik ben heel benieuwd naar de schrijfstijl etc.
    Verwachting: De letters lijken groter dan de boeken dat ik normaal lees, maar het lijkt mij wel echt een super spannend boek. De achterkant en voorkant beloven veel goeds.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 39

Cover:
    Het eerst dat me opviel was dat het een hardcover is en dat er een leuke boekenlegger met persoonlijk tintje in zat. Heel erg leuk, Clavis, bedankt! Verder vind ik de voorkant lekker onheilspellend overkomen, al doet de dame erop wel een klein beetje afbreuk eraan. Zonder de dame in zicht had het voor mij echt een topcover geweest. De achterkant is ook erg leuk en mysterieus.

Auteur:
    Ik heb nog nooit wat van Jennefer Mellink gelezen, hoorde pas van haar toen ik de mail over de inschrijving van de leesclub las.

Verwachting:
    Ik verwacht een Young Adult met een redelijke spanningsboog, maar die makkelijk en lekker wegleest. De naam Pip die op de achterkant strijkt is een leuke en moderne naam en belooft me al een vlot verhaal. Ben héél erg nieuwsgierig!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: Door de kleuren angstaanjagend, maar wel duidelijk wat je zo’n beetje kunt verwachten (horror-achtig)

Auteur: Ken deze auteur niet, dus geen verwachtingen.

Verwachting: Ik verwacht een YA boek, dus vrij eenvoudig taalgebruik.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.