Home Forums Leesclub 47: Gevarenzone Gevarenzone, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #9172 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 8, omdat het verhaal lekker griezelig is en de spanningsopbouw door het verhaal heen voldoende oploopt.

Plot: 7,5, omdat het leuk, verrassend en spannend was maar er naderhand iets teveel losse eindjes overbleven.

Leesplezier: 9, omdat ik gewoon oprecht genoten heb van dit boek en het met heel veel plezier binnen no-time gelezen heb.

Schrijfstijl: 10, omdat die volledig past in het YA genre en heerlijk weg leest.

Originaliteit: 7, omdat de elementen voor dit verhaal allemaal wel een keer eerder bedacht zijn (tenslotte niks nieuws onder de zon) maar zeker leuk samenkomen in dit verhaal.

Psychologie: 7, omdat het uiteraard niet heel diepgaand is maar wel passend in het YA genre en genoeg om de beweegredenen van hoofdpersonage Pip te begrijpen.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

Hierbij heb ik mijn beoordeling vooral toegespitst op het Young Adult thriller genre.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 7 punten, omdat er wat mij betreft wat meer spanning in zou mogen.

Plot: 8 punten, omdat het onverwacht kwam.

Leesplezier: 7 punten, omdat boek las lekker vlot en ik vond het leuk om te lezen. Maar ik miste wat diepgang.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het iets te eenvoudig is (wat niet wegneemt dat het voor YA waarschijnlijk hoog scoort).

Originaliteit: 7 punten, omdat iets te veel samengeraapt.

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters wel iets meer tot leven mogen komen.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

yv87
    Bijdrager
    Post count: 37

Spanning: 6 punten, omdat de spanningsboog voor een YA aanwezig was, maar toch nergens écht spannend werd.

Plot: 4 punten, omdat het einde echt afbreuk aan het verhaal heeft gedaan. Zonder dit einde had het plot een 8 van me gekregen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik snel in het verhaal zat en ervan heb genoten.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot en gemakkelijk weglas en lekker modern was.

Originaliteit: 8 punten, omdat namen, elementen en dingen leuk en origineel waren.

Psychologie: 1 punt, omdat ik hier niets van heb geproefd en de personages niet diep genoeg waren uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 5,8 punten, wat overeenkomt met de 2,5-3* die ik op Hebban en Goodreads heb gegeven.
    Recensie komt eraan!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Spanning: 8 punten, omdat er genoeg gebeurtenissen zijn, die de spanning opvoeren. Het kon werkelijk alle kanten op qua spanning. Mooi.

Plot: 8 punten, omdat de eindontknoping verrassend en origineel is. Vanuit de opbouw leidde medelijden niet tot wantrouwen……..

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek leest als een trein en ik graag boeken die voor YA zijn geschreven promoot om de jongere lezers aan het lezen te krijgen………

Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het afwisselend geschreven is, met de cursieve (spanning-opvoerende) delen en doordat er genoeg afwisseling is met wat de hoofdpersoon denkt en met wat er gebeurt.

Originaliteit: 8 punten, omdat de gebeurtenissen en verhaallijn origineel zijn. Ik heb niet eerder een verhaal gelezen met zo’n verwaarlozende jeugd, de impact van een ongeluk en verrassende ontknoping.

Psychologie: 7,5 punten, omdat er rondom de hoofdpersoon voldoende verdieping aan bod komt (gezien de ouders waar ze opgegroeid is), maar ook bij de ontknoping een verrassend psychologische wending is

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: .7. punten, omdat Op zijn tijd spannend maar niet het hele boek.….
    Plot: .8. punten, omdat …erg verassend.
    Leesplezier: .8. punten, omdat heerlijk leesvoer voor tussendoor ….
    Schrijfstijl: .6. punten, omdat Had van mij iets meer diepgang en achtergrond in gemogen maar de vraag is natuurlijk wel, past dat bij young adult? ….
    Originaliteit: .8. punten, omdat leuke details zoals het gothic geheel de rat het spookhuis op het industrie terrein en de winkel. ….
    Psychologie: .7 . punten, omdat In beginsel zou ik zeggen , kan beter maar het plot vind ik dan wel weer erg psychologisch doordacht hoor! ….

Bedankt dat ik mee mocht doen, ik vond het een leuk boek!

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 6 punten, omdat het pas halverwege een beetje spannend werd en pas op het einde echt spannend

Plot: 8 punten, omdat dat was lekker spannend op het eind

Leesplezier: 7 punten, omdat het een hele lange aanloop had naar de essentie van het verhaal

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig las

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het toch wel origineel gevonden vond.

Psychologie: 7 punten, omdat pas halverwege kwam het psychologisch aspect boven

totaal: 7,3

syl
    Bijdrager
    Post count: 7

Beoordeling,
    Spanning 7 . omdat ik het een beetje land vond duren voordat het spannend werd.
    Plot 8 . Omdat ik het plot heel erg verrassend vond maar wel een beetje vergezocht.
    Leesplezier 8 . Omdat het een boek is dat lekker weg leest.
    Schrijfstijl 8. Omdat ik Jennefer haar schrijfstijl wel prettig vind en zeker toegankelijk voor jonge lezers.
    Originaliteit 7 . Omdat dit gegeven al meerdere malen verfilmd is m.b.t. Ouijabord.
    Psychologie 8 . Omdat Jennefer problemen aankaart zoals kindermishandeling en het gevolg daarvan .

Puntengemiddelde: 7,6

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: 8 punten, omdat er in het boek diverse spannende momenten voorkwamen wat het echt een thriller maakte.

Plot: 8 punten, omdat ik het totaal niet zag aankomen, wat natuurlijk erg goed is van de schrijfster.

Leesplezier: 8 punten, omdat het makkelijk weg las en ik het moeilijk weg kon leggen dus het boek was zo uit.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het erg prettig was met makkelijke niet te lange zinnen.

Originaliteit: 9 punten, omdat je met het ouijabord alle kanten op kunt gaan qua spanning.

Psychologie: 6 punten, omdat ik de achtergrond van waarom de moeder van Pip zo reageert mis. Daar had ik wel iets meer over willen lezen.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 90

Spanning:6 punten, omdat het veel te lang duurde voor het eindelijk wat spannend werd.

Plot: 7 punten, omdat het ongeloofwaardig was in mijn ogen.

Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot las.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot geschreven is. Korte hoofdstukken en geen moeilijk taalgebruik.

Originaliteit: 9 punten, omdat het voor mij een onverwachte dader had.

Psychologie: 6 punten, omdat er wat weinig psychologie was.

Totaal 7.3

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 7 punten, omdat het langzaam opbouwt en best lang duurt voor de spanning komt.

Plot: 8 punten, omdat het spannend is

Leesplezier: 8 punten, omdat ik vond het leuk om te lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat mooi geschreven

Originaliteit: 8 punten, omdat er komen originele onderwerpen in naar voren

Psychologie: 7 punten, omdat het is wel onderwerpen zijn waar je over na gaat denken

Gemiddelde beoordeling: 7.4 punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 90

Spanning: .7. punten, omdat ….het leuk plot is voor Ya ben benieuwd naar het volgende boek

Plot: .7. punten, omdat …. Beetje gekend is in de wereld

Leesplezier: .7. punten, omdat …. Ik soms beetje verstrooid was

Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….echt voor jongere geschreven zijn

Originaliteit: .7. punten, omdat …. Beetje gekend is in de wereld

Psychologie: .7. punten, omdat ….spannend

Gemiddelde beoordeling: 7.. punten

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 5,5 punten, omdat het verhaal zich wel heel langzaam opbouwde

Plot: 6 punten, omdat ik anders dat de achterkant doet vermoeden het maar heel weinig ging over het ouijabord en kwade geesten

Leesplezier: 7 punten, omdat het boek wel prettig en vlot leest

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Jennefer heeft een prettige vlotte schrijfstijl. Vooral gezien de doelgroep

Originaliteit: 7 punten, omdat het idee op zich wel heel origineel is met het ouijabord en het verleden wat Pip heeft met haar moeder

Psychologie: 7 punten, omdat de relatie tussen Pip en haar moeder beschreven wordt en wat daarvan de gevolgen zijn voor het handelen van Pip.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 7 punten, omdat de spanning er zeker wel was, maar de cover toonde meer van deze spanning. En die was niet altijd aanwezig.

Plot: 8 punten, goede verhaallijn, goede structuur. Het verhaal was helder en duidelijk qua opbouw. Bijzonder einde.

Leesplezier: 7 punten, omdat het een leuk verhaal is. Het is fijn leesbaar. Vlotte heldere zinnen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal leest fijn weg.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een apart verhaal en apart verrassend einde is.

Psychologie: 7 punten, de personage mogen meer uitgediept, soms mag de omgeving iets meer beschreven. Goede dialogen. Mooi verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

De recensie staat nu op ThrillZone.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 5 punten, omdat de spanning laat op gang komt maar niet heel veel diepgang heeft.

Plot: 7 punten, omdat we het einde niet zagen aankomen. Het verhaal had wel meer vaart mogen hebben.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek erg makkelijk weg leest. Voor mijn dochter, die 14 is, was de schrijfstijl te soft.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat deze wel wat meer op de leeftijdscategorie had mogen zijn.

Originaliteit: 7.5 punten, omdat er toch wel verrrassingelementen op het eind in zaten.

Psychologie: 6 punten, omdat Pip heeft veel meegemaakt en dat lees je door het boek heen. Ook de andere personages hadden hun probleempjes.

Gemiddelde beoordeling: 6.8 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.