Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 33: Evenwicht Evenwicht, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 982
    #6693 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De cover toont erg somber met zijn zwart en het bed op de voorkant. Mijn eerste gedachte was een gevangeniscel maar het zou ook een ziekenhuisbed kunnen zijn. Ik ben benieuwd hoe de titel van dit boek terugkomt in het verhaal.

De schrijfster ken ik niet maar omdat ze hoofd van het medisch informatiecentrum is geweest heeft ze verstand van zaken en dat zullen wij hopelijk teruglezen in dit boek.

Ik ben zeer benieuwd wat Marli ontdekt. Het zal een spannend boek zijn die ik waarschijnlijk lastig weg kan leggen. Gelukkig wordt het mooi weer en heb ik vakantie dus waarschijnlijk heb ik dit boek snel uit.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 92

De cover is zwart met in de spotlight een bed. Het feit dat er ‘Medische thriller’ op staat is dit waarschijnlijk een ziekenhuisbed. Niet het soort ziekenhuisbed wat voor mij herkenbaar is.
    De rode letters springen eruit.

Jacqueline Coppens ken ik niet als auteur maar het feit dat ze verschillende schrijfwedstrijden heeft gewonnen en recensent is, geeft aan dat ze kan schrijven. Ik ben erg benieuwd naar haar schrijfstijl en verhaal.

Mijn verwachting van het verhaal is dat het een spannende medische thriller is. Omdat ze hoofd van een medisch informatiecentrum was, heeft ze kennis van zaken. Waarschijnlijk blijkt dit uit het verhaal. Verder laat ik me verrassen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: De cover is zwart met rode letters en er staat een ziekenhuisbed op afgebeeld.
    Het is een lekker dik boek. Ik heb al een beetje zitten bladeren en wat is zo snel las, beviel me goed.

Auteur: Ik ken Jacqueline Coppens niet, dus ben erg benieuwd.

Verwachting : Ik hoop op een spannende thriller. Ik ben dol op medische thrillers en ik heb in november 2016 een maagverkleining gehad 😀😀 dus ik heb er dubbel zin in…

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 88

Cover: een pikzwarte kaft met hierop een bed afgebeeld, naar mijn mening een bed van een uitslaapkamer gezien het gaat om een medische thriller en het lijkt wel op wieltjes te staan. Aan de achterzijde wordt deze somberheid doorgezet door gebruikmaking van enkel de kleuren zwart/wit en weinig rood.

Auteur: een voor mij nu nog onbekende schrijfster, echter gezien het feit dat zij meerdere schrijfwedstrijden heeft gewonnen heeft mijn nieuwsgierigheid wel gewekt.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek vol “inktzwarte duisternis” de recensies die ik gegoogled heb liegen er niet om dus ik ben zeker hoopvol.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 66

Cover: De cover is heel donker, er schijnt een lichtstraal op een soort tafel, zo’n onderzoekstafel in een ziekenhuis lijkt het maar het ziet er erg verouderd uit. De titel ” Evenwicht” staat met rode letters geschreven. Dat valt erg op op de zwarte cover. Het is een eenvoudige cover, onthuld niet veel en eerlijk gezegt maakt het me ook niet heel nieuwsgierig.
    Wat wel nieuwsgierig maakt zijn de twee woorden onderaan: Medische Thriller. Dat intrigreert me 😉

Auteur: Ik ken de auteur niet, maar het feit dat ze uit het bibliotheekvak komt en medische kennis heeft maakt me nieuwsgierig

Verwachting: Ik verwacht een klinisch, realistisch, spannend verhaal.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 34

Cover: Ik vind de cover een beetje somber, heel duister. Een cover die mij in de boekhandel niet echt zou opvallen. Men heeft gelukkig wel de keuze gemaakt om rode letters te gebruiken wat zorgt dat er toch wat accenten aanwezig zijn op de voorflap. Op de achterflap staat er een korte inhoud die me wel aantrekt, het maakt me benieuwd naar het verhaal.

Auteur: Ik ken haar niet, ik ben daarom heel benieuwd naar haar schrijfstijl.

Verwachting: afgaande op de korte inhoud verwacht ik een spannend verhaal.Ik heb niet veel ervaring met medische thrillers, ik ben benieuwd!

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 57

Cover
    Een zwarte cover met de titel van het boek in het rood.
    Daaronder een bahamdeltafel die o.a. In het ziekenhuis gebruikt worden.
    Door de woorden medische thriller kun je, zonder de achterflap gelezen te hebben, bedenken dat er in het ziekenhuis dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.

Auteur:
    Ik las dat dit haar eerste thriller is en dat ze de tweede net heeft voltooid.
    Ik ben zeer benieuwd of ik na dit boek meteen het tweede boek ook wil lezen.

Verwachting:
    Ik verwacht een spannend, realistisch verhaal.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 138

De cover zou me in een boekhandel onmiddellijk opvallen , hij zou me uitnodigen om de achterflap te gaan lezen. De foto heeft iets sinister. Onguurs.Een bed, onderzoektafel.Mijn eerste gedachte was een bed in een cel.
    Met haar medische achtergrond verwacht ik dat de auteur een grondige research gedaan heeft betreffende het onderwerp. en dat er zo maar niet gegokt wordt.
    Ik verwacht een boek vol met spanning en dat ik in dit verhaal gezogen word.Dat ik het ‘s avonds niet naast me neer kan leggen en eigenlijk het liefst wil blijven lezen….

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Hoi hoi

Mijn eerste indruk van het boek en schrijfster.

Het boek is een tussenmaat wat wel gelijk aandacht trekt. Niet alleen omdat het een tussenmaat boek is maar ook om de cover. De cover is zwart met een bed die lijkt op een oud bed van een psychiatrische instelling of oud ziekenhuis. op de voorkant staat de titel met rode letters valt een beetje op had iets feller of groter gemogen om het er meer uit te laten springen. Het boek zelf ligt lekker in de hand en heeft een mooie hoeveelheid van 388 bladzijden. De beschrijving van het boek klinkt kort krachtig en spannend.

Wat verwacht ik van de schrijfster?
    Heel eerlijk ga ik er met een openmind in. Ik ben nog niet bekent met de schrijfster en laat me graag verrassen.

Wat verwacht ik van het verhaal?
    Spanning, twijfel en mysterie een pageturner. Hoop dat ik mijn eigen goed in het verhaal kan plaatsen en in het hoofdkarakter. Hoop ook dat het niet te ingewikkeld word door medische thermen en dat er wel research is gedaan naar de medische achtergrond van dit boek

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 241

Ik lees mee met eigen exemplaar

-Een zwarte cover met een behandeltafel in het licht geeft meteen een beeld dat er iets aan medisch niet pluis zit. Maar wat….

-Op de cover duidelijk Medische thriller geschreven . Het gaat om iets medisch waarschijnlijk een misser of duistere praktijken die niet geheel door de beugel kunnen.

Op de achterflap een duidelijk korte uitleg van waar het verhaal over gaat. Kort maar krachtig en schept meteen een verwachting dat deze duistere praktijk om een nader “onderzoek” vraagt.

De bio is ook kort,overzichtelijk en geeft duidelijk weer dat het om een thriller debuut gaat.

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Wat jammer dat het me destijds niet gelukt is om de reactie goed neer te zetten, via mijn mobiel. Nu doe ik het opnieuw en dat is toch anders als je het boek al gelezen hebt. Maar ik probeer terug te halen wat ik destijds heb geschreven.
    Het eerste dat mij opviel toen ik het boek uitpakte was de dikte van het boek en de sombere, sinistere omslag. Als ik ‘m in de winkel zou hebben gezien zou ik ‘m waarschijnlijk niet hebben opgepakt. Het lege bed in het spotlicht geeft spanning, heeft iets duisters.
    Op de achterflap word ik getrokken naar de foto van de schrijfster. Wat een vriendelijk gezicht in combi met het genre wat ze geschreven heeft! Ik moest erom glimlachen.
    Ik hou van thrillers met diepgang of een thema waarin iets maatschappelijke speelt. Dat belooft het boek en daardoor begin ik het met positieve verwachting te lezen. De schrijfster is me niet bekend, maar bijvoorbaat vind ik het knap om een thriller debuut te schrijven met een maatschappelijk thema. Voor het lezen staat ze dik voor op punten!;-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.