Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 33: Evenwicht Evenwicht, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #6695 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 18

Ik ben gisteren in het boek begonnen. En wat leest het vlot!! Ik ben aangenaam verrast door de vlotte schrijfstijl van de schrijfster. Ik ben van in het begin gebeten door het verhaal, wat een goed teken is he!

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 62

Een heerlijk boek om te lezen over Marli, haar jeugd, haar strijd om af te vallen en alle gebeurtenissen in het ziekenhuis.

Alleen op blz. 75 een foutje kunnen ontdekken: Dat klopt, ik kan hem niet direct voor de geest kan halen. Twee keer ‘kan’.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 62

De proloog is spannend. Daarna volgt veel informatie over de hoofdpersoon Marli, over haar verleden, haar eetstoornis en haar werkzaamheden in een ziekenhuis. De schrijfstijl van Jacqueline Coppens is vloeiend en prettig te lezen. Haar dialogen zijn geloofwaardig en dragen bij aan de beeldvorming van de personages.

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 24

Ben verrast door de vlotte schrijfstijl. Ook het gebruik van de tegenwoordige tijd maken het een heel actief en dynamisch verhaal. Het thema’s in het boek zijn actueel en ik vind het mooi hoe de schrijfsters behoorlijk beladen thema’s een plek geeft in het boek (naast en door elkaar)zonder dat het zwaarwichtig of zwaarmoedig wordt. De titel evenwicht ben ik al op meerdere plekken in het boek tegen gekomen en ook dat past bij de thema’s die spelen. De onderhuidse spanning bouwt zich mooi op. Het boek k is ook in evenwicht!;-)

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 71

Ik ben inmiddels bij blz. 70 aangekomen en ik moet zeggen dat het boek erg plezierig leest. De spanning wordt al pittig opgebouwd en de schrijfster zorgt ervoor dat ik mij een goed beeld kan vormen van Marli. Ik ben benieuwd of het zelfvertrouwen van Marli wat meer toeneemt en haar leven dus meer in “evenwicht” komt. Vanavond weer lekker verder met dit boeiende boek!

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 77

Ik ben gisterenavond begonnen in het boek en het leest heel erg vlot,ik heb ongeveer 50 bladzijden gelezen.Vooral spannend vind ik het cursief geschreven gedeelte, ik ben heel erg benieuwd om te weten over wie dit gaat….en ik wil eigenlijk verder lezen.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 55

Het is goed opgebouwd het verhaal, de spanning zit er flink in en mijn nieuwsgierigheid is ook gewekt.
    Ben heel benieuwd hoe het verder gaat!

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 40

Ik ben halverwege. Het is een spannend boek dat echt boeit.
    Het is beeldend geschreven, ik zie het zo voor me ( mede doordat ik ook in het ziekenhuis werk, denk ik)
    Ook ligt het boek lekker in de hand en heeft Jacqueline een fijne schrijfstijl.
    Ik ga de komende de dagen zo veel mogelijk tijd vrij maken om dit boek uit te lezen!!

Jacqueline Coppens
    Bijdrager
    Post count: 14

Hoi allemaal!

Zit hier te glunderen door jullie fijne commentaar!
    Fijne (lees)Pinksteren.

Warme groet,
    Jacqueline

Zohra
    Bijdrager

Ik heb nu 1/3de van het boek gelezen en kom er meer en meer in.Heel erg vlot geschreven en en ik zie alles zó voor me.
    Ben erg nieuwsgierig naar de persoon van het cursief geschreven gedeelte.
    En…ik moet me bedwingen om niet de laatste bladzijden te gaan lezen …..
    Spanning stijgt.

Zohra
    Bijdrager

De spanning stijgt, heb nu iets meer dan 200 bladzijden gelezen.
    Op blz staat : En zeg maar jij en Christian of Christian.
    Zie ik het hier verkeerd ?

Jacqueline Coppens
    Bijdrager
    Post count: 14

Hoi Zohra,

Foutje, bedankt voor het melden. 🙂

Dat moet Chris zijn.

Groetjes,
    Jacqueline

Tilak
    Bijdrager

Ik ben inmiddels bij blz 220 aangekomen en het boek boeit mij nog enorm. Ondanks dat ik nooit in een ziekenhuis kom -gelukkig- zie ik de werkzaamheden van Marli en haar collega’s goed voor ogen mede door de duidelijke schrijfwijze van Jacqueline. Dit zorgt er voor dat het boek prettig leest. Omdat ik nog niet voor 100% zeker weet wie de persoon achter de schuine teksten is, blijft het geheel spannend. Ook komt beetje bij beetje naar boven wat er zich afgespeeld heeft tussen Marli en Charles. Net als Zohra moet ik mijzelf ook bedwingen om niet alvast de laatste bladzijde te gaan lezen…

Tilak
    Bijdrager

Klein tikfoutje op blz 255: waarom voel ik me ineens me zo zweverig?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.