Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 33: Evenwicht Evenwicht, Na het lezen #2

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #6706 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl vanJacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeEvenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanJacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 55

Na het lezen #2
    De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Het plot is zeer goed opgebouwd.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het gaat in een niet te snel tempo maar ook zeker niet te langzaam naar een mooie climax.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Gedeeltelijk, ik had al een poos het idee dat ????? hierachter zat, maar zat nog te twijfelen wie er mee hielp want ik had ook wel in de gaten dat ??? niet alleen was. Ik twijfelde inderdaad aan ??? maar ook ???, de ??? en ??? kwamen in mijn hoofd voorbij.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja het was zeer boeiend, ik wilde alleen maar doorlezen.

5. Vind je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is erg goed geschreven, hoefde niet veel extra na te denken ik begreep alles wat ze geschreven heeft. Misschien komt dat ook door mijn eigen ervaring met zorg maar denk dat het niet heel moeilijk te lezen is voor mensen.

6. Vind je Evenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, ofja ik vind dit altijd een erg moeilijke vraag, wat is een typisch Nederlandse thriller? Het had ook zomaar door bijv Karen Slaughter geschreven kunnen zijn.

7. Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn?
    Realistisch en geloofwaardig

Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De medische kennis die verwerkt is in dit boek is in mijn ogen uniek.

9. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Jacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf schrijven!

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 24

1. Ik vond het een mooi geconstrueerd plot, heb de indruk dat hier goed over nagedacht is.
    2. De spanning komt langzaam op gang, maar voor mij is dat gekoppeld aan het leren kennen van de hoofdpersoon. Naarmate je haar beter leert kennen neemt de spanning toe. De verhaallijn leest soepel en intrigeert voldoende om door te willen lezen.
    3. Ik had het einde toch niet helemaal aan zien komen en ging aan meerdere personen twijfelen. Het boek ontwikkelde van tanelijk onschuldig naar behoorlijk hard, dat verraste me ook. Ik werd er wel mee gezogen. Het slot vond ik ook goed en passend.

4. Ja het boek bleef boeien. Het is een dikke pil maar het laa als een trein.
    5. Het boek is heel prettig leesbaar, het ademt soepelheid en moeiteloosheid uit.
    6. Het leest toch wel als een nederlande thriller door de termen die gebruikt worden, gang zaken in ziekenhuizen. Vind ‘m wel goed geschreven en geloofwaardig.
    7. Verrassend rauw
    8. Voor mij is het wel een thriller anders dan andere, doordat het echt goed in elkaar zit, goed geschreveb, onderhoudend, goede zinnen en de verweving van de mastschappelijke problematiek geeft het boek iets extra’s.
    9. Blijf vooral schrijven!

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 77

1.Zeer goed opgebouwd en geeft een tevreden gevoel.Er is door Jacqueline zo te zien heel veel research gedaan.
    2.Opbouwend steeds iets sneller naar een mooie climax.je wil steeds blijven lezen en kan het boek niet naast je neer leggen.
    3.In zekere zin wel.Op een gegeven ogenblik begon ik te twijfelen aan Christian.Eerst was ook de andere dokter een mogelijke verdachte….in mijn ogen dan.
    4.Een heel boeiend verhaal, ik werd er echt in meegezogen.
    5.Jacqueline schrijft makkelijk te begrijpen.Ik heb zelf in de zorg gewerkt en werd misschien hierdoor extra aangesproken.
    6.Dat zou ik niet durven beweren.Wat is trouwens een typische Nederlandse thriller….ik lees ze praktisch nooit.Maar als dit er een is dan is het TOP.
    7.Geloofwaardig, realistisch en op het einde zelfs rauw.Ja, dat is het.
    8.Medische kennis verwerkt in het boek zonder het saai te maken, of zonder te overdrijven.
    9.Zeker blijven schrijven Jacqueline…ik kijk uit naar je volgende boek.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 40

De plot

Wat vind je van het plot?
    Zeer goed. Het werd echt opgebouwd. Op het een gegeven moment had ik wel een idee wie de dader zou zijn, dat was ook juist maat toch liep het verhaal weer anders dan verwacht.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Langzaam opgebouwd, door de cursief gedrukte hoofdstukken werd veel duidelijk maar kwam ik ook weer aan het twijfelen wie de dader zou zijn.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Een deel wel , maar het meeste kwam onverwacht, dat maakte ook dat het moeilijk was om het boek weg te leggen

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Zeker weten!!

Vind je de schrijfstijl vanJacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zeer prettige schrijfstijl, begrijpelijke taal en daardoor kon ik ook ontspannen lezen omdat het goed te volgen was.

Vind jeEvenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Niet typisch Nederlands, zou zich in veel landen af kunnen spelen.

Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn?
    Dit verhaal is zeker geloofwaardig, zou voor een deel non-fictie kunnen zijn.wel vraag ik me af hoe ze iemand zulke afschuwelijke dingen kan laten doen ( ga ik haar nog even vragen 🙂

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit een bijzonder en goed boek. Als verpleegkundige vind ik het leuk om een thriller over een ziekenhuis te lezen. (Dokters romannetjes zijn niet aan mij besteed)

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanJacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door!!

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 62

Wat vind je van het plot? Het was lange tijd nog een puzzel wie de dader was, want dat kon je niet goed halen uit de cursief gedrukte tekst. Erg goed gedaan dus, want zo bleef het boek een lange tijd spannend.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Op een gegeven moment zag ik wel aankomen dat ???? de dader was alleen het was nog even afwachten wanneer ???? dit zou ontdekken.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het zeker zo zien aankomen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het verhaal erg leuk. Een onderwerp van deze tijd en het was lekker geschreven.
    Vind je de schrijfstijl vanJacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Erg prettig en leuk met het cursieve gedeelte.
    Vind jeEvenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Het was niet specifiek een Nederlandse thriller. Het kon ook in een ander land afspelen.
    Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn? Spannend met een realistisch onderwerp wat erg goed omschreven is.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vond het wel een uniek boek, omdat ik nog niet eerder over dit onderwerp gelezen heb.
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanJacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door met het schrijven van spannende boeken met hedendaagse onderwerpen. Erg goed en interessant.

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

We gaan verder met, Na het lezen 2

Wat vind je van het plot? Ik vond het leuk om te gokken wie, hoe en wat de dader zou zijn en waarom? Ik had het van begin goed.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het plot moet voor mij gissen, spannend en onverwachts zijn. Als het plot 2 van deze punten heeft vindt ik het een goed plot.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja had het einde wel een beetje zien aankomen.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? De eerste 100 blz waren opbouwend, miste daar een beetje spanning maar de andere helft van het boek maakte dat weer helemaal goed en wou heel graag het boek uitlezen.

Vind je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? schrijfstijl is fijn en vlot. Er was wel een woord wat ik nog niet kende dus moest het even opzoeken, maar dat is omdat ik nog niet zo heel lang lees.

Vind je Evenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee vond het niet een typisch Nederlands boek. Het verhaal had zich overal kunnen afspelen.

Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn? Spannend en soms realistisch.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik kan niet zeggen dat het een opvallend ander soort boek is of iets specifieks, want elk boek is eigenlijk wel uniek.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Jacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Geniet van het schrijven ook al zijn er positieve en negatieve recensies. Blijf uw zelf. Ik heb genoten van uw boek. Dank u wel.

Groetjes BOOKLOVERSAPHIRA

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 71

De plot
    1. De schrijfster heeft het plot goed opgebouwd. Het duurde echt even voordat ik zeker wist wie de dader was. Uit de cursief gedrukte stukken werd ik al wel wat wijzer maar de twijfel bleef toch lang aanwezig.
    2. Ik vond de structuur van het plot erg goed, er bleef gedurende het verhaal genoeg verwarring en spanning over.
    3. Nadat ik eenmaal in de gaten had wie de uiteindelijk dader was resulteerde dit een keihard einde sprint, dit had ik niet verwacht maar maakte het verhaal eigenlijk nog een tikkeltje heftiger.
    Algemeen
    4. Jazeker het verhaal boeide bij constant, hierdoor was het ook een best wel moeilijk om weg te leggen.
    5. Gezien het feit dat ik totaal niet bekend ben met het medische wereldje vind ik het nog knapper dat Jacqueline een zeer begrijpelijk verhaal op papier heeft gezet.
    6. Evenwicht was voor mij niet een typisch Nederlandse thriller. Ik denk dat dit ook best elders in de wereld af zou kunnen spelen.
    7. Voor mij valt dit boek onder het type heftig, ruw, levensecht.
    Dit boek
    8. Voor mij was het thema maagverkleining in een boek toch wel uniek. Ook was het een echte -medische- thriller en geen -medische- roman.
    9. Ga vooral door met het schrijven van medische thrillers, ik denk dat je genoeg kennis hierover hebt en dit genre is zeker een welkome aanvulling op de -overvloedige- thriller markt.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 18

Plot:
    Ik vond dat het verhaal een heel goed opbouw had, je voelde de spanning groeien.Vooral in de eerste helft van het verhaal werd ik op het verkeerde been gezet!
    Naarmate het verhaal vorderde had ik wel door wie Marli belaagde, al had ik wel gehoopt dat ik het mis had voor haar. De uiteindelijk ontknoping had ik niet verwacht, was heel spannend trouwens!

Algemeen:
    Ik heb heel erg van dit boek genoten, vanaf het begin. Ik was onmiddellijk mee in het verhaal en de wijze waarop de spanning werd opgebouwd maakte dat ik verder wilde lezen. Door de vlotte schrijfstijl las het boek ook heel aangenaam, geen landradige zinnen, geen aartsmoeilijke woorden.Kortom een vlot boek dat gelezen wil worden!
    Vind ik dit boek een typische nederlandse thriller: nee, niet echt, dit boek zou zomaar uit een Scandinavisch land kunnen komen of uit Amerika, vooral als ik denk aan de ontknoping!!
    Als ik dit boek moet omschrijven dan zou ik zeggen: een sterk geschreven thriller die blijft hangen!

Dit boek:
    Het unieke aan dit boek vind ik het thema dat werd aangesneden nl. gewichtsverlies door middel van een operatie. Het is de eerste keer dat ik een thriller hierrond lees.
    Mijn advies aan de schrijfster is: doe zo verder!! Ik ben benieuwd naar een volgend boek!!

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 62

De plot

Wat vind je van het plot?
    De plot is goed uitgewerkt en alle lijntjes sluiten.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het begin van het verhaal bevat nog niet veel spanning, later komt dit goed. Een goede bijdrage aan de spanning zijn de cursief gedrukte teksten.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Het einde had ik wel aan zien komen maar was leuk om te lezen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal had zeker na het begin mijn volle aandacht, het boek was (ondanks dat een dikke pil is) snel uit

Vind je de schrijfstijl vanJacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl is prettig en goed leesbaar. Doordat er af en toe medische termen in staan, zie je dat Jacqueline gedegen onderzoek heeft gepleegd.

Vind jeEvenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Het is geen typische Nederlandse thriller. Het zou ook in een ander land zich kunnen afspelen.

Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn?

Een spannende medische thriller, geloofwaardig en rauw.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanJacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Het onderwerp maakt dit boek uniek.
    Advies aan Jacqueline; vooral blijven schrijven en vanaf het begin gruwelijke spanning in het verhaal gooien.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 21

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Ik vond het plot heel goed. Vooral de allerlaatste zin…

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er is heel goed naar het einde toegewerkt. Heel langzaam wordt bekend wie de dader is en hoe het met Marli gaat.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het eigenlijk wel verwacht, maar het blijft spannend.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, het was niet weg te leggen/

5. Vind je de schrijfstijl van Jacqueline Coppens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond het een fijne schrijfstijl en het was goed te begrijpen.

6. Vind je Evenwicht een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee, dit kan overal gebeuren.
    7. Stel….Jacqueline Coppens vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Jacqueline zijn? Spannend en geloofwaardig.

Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Nee, ik geloof niet dat er ooit een boek/thriller over bariatrische chirurgie is geschreven.

9. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Jacqueline Coppens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik miste een epiloog. Hoe is het verder gegaan met Marli (heeft zij haar maagverkleining nog gekregen?), Thea en Johan.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 181

De plot:
    Het begin van het verhaal wordt duidelijk gebruikt om de personages aan de lezer voor te stellen en het verhaal langzaam op gang gebracht en hoe verder je in het verhaal geraakt neemt de spanning toe waardoor het geheel meer “body”krijgt.
    ER is zeer doordacht over de structuur nagedacht.
    Ik heb tijdens het lezen wel aan dit scenario gedacht en is bij mij ook niet geheel als een “donderslag” ingeslagen. Als je het boek uit hebt gelezen en het even tot je door laat dringen zit er meer in de onderliggende gedachten van het hoe en waarom dan je in eerste instantie denkt.

Algemeen:
    Het verhaal heeft steeds mijn volledige aandacht gehad en het ook weten vast te houden.Ik denk dat de niet al te moeilijke taal en vlotte schrijfstijl er toe heeft bijgedragen.
    De personages hebben een manier van denken en doen, en ook de gewoontes die ik wel typisch Nederlands vind en denk dat je het dan ook een echte Nederlandse thriller is geworden waar niks mis mee is.
    Doordat de personages zeer realistisch zijn neergezet met een onderwerp waar iedereen in zijn/haar omgeving wel iets van gehoord of mee gemaakt heeft het een geloofwaardig verhaal is geworden.

Dit boek:
    Een medische thriller met als onderwerp “maagverkleining” is zover ik weet nog niet echt verwerkt in een verhaal en dus vind ik het wel iets unieks hebben.
    Jacqueline blijf schrijven en jezelf ontplooien.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.