12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #6697 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 7, de spanning bouwt zich langzaam op, van een ongemakkelijk gevoel bij de lezer resulterend in een heftige climax
    Plot: 8, zorgvuldige opbouw, goed constatering van de plot
    Leesplezier: 8, het boek is spannend en door het maatschappelijke thema extra lezenswaardig
    Schrijfstijl: 8, soepele schrijfstijl,goede teksten, niet hoogdravend
    Originaliteit: 9, door de vermenging van het maatschappelijke thema een hoge score voor originaliteit (stoer om dit thema te mixen in een thriller, terwijl het zowel de thriller-aspecten als de aspecten van het maatschappelijk thema niet te kort doen)
    Psychologie: 8, het boek geeft mooi weer hoe de hoofdpersoon zich ontwikkelt door de gebeurtenissen

Gemiddeld: 8

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 77

7. Eerst leest je ontspannend zoals in een roman en dan komt er steeds meer spanning die resulteert in een denderende climax.
    8.Een goede plot met een uiterst goede opbouw.
    8.Voldoende spanning en een thema dat er wel is maar niet zo vaak openlijk aangesneden wordt in boeken.
    9.Heerlijk om te lezen, vlot geschreven, geen extra moeilijk te begrijpen woorden.
    9.een thema dat niet of nauwelijks aangekaart durft te worden, dat in een thriller verwerken noem ik gedurfd en origineel.
    8.Evenwicht laat ons zien hoe Marli evolueert, hoe ze groeit door wat ze meemaakt.

8.1

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 8 punten, omdat er door het hele boek heen spannende momenten zaten.

Plot: 8 punten, omdat het een goed plot was

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek erg lekker en makkelijk leest. Ik had het boek dus ook zo uit.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het korte zinnen waren, begrijpelijk Nederlands was met maar een paar medische termen.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een onderwerp is van deze tijd en je hier niet vaak over leest.

Psychologie: 8 punten, omdat het boek goed in elkaar zat en er veel werd teruggekeken naar het verleden wat ook met het heden te maken had.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Hoi Hoi

De Beoordeling spannend

Spanning: 7.5, omdat het een lekker spannend verhaal is, persoonlijk had het iets spannender gemogen in het begin.

Plot: 7.5 punten, omdat het een beetje voorspelbaar was op het einde. Maar verder een goed spannend plot.

Leesplezier: 8 punten, omdat het vanaf blz steeds spannender werd en het ook spannend bleef

Schrijfstijl: 8 punten, omdat alles goed en duidelijk was beschreven het het verhaal eest heerlijk vlot weg.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog niet veel boeken heb gelezen met onderwerp.

Psychologie: 7.5 punten, omdat je goed kan merken hoe Marli veranderd en wat het allemaal met haar doet.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 62

spanning 7, in het begin is het nog niet zo spannend, later bouwt dit op.
    plot 7,5, goed opgebouwd en netjes uitgewerkt en ondanks dat ik het einde had voorspeld wil je doorlezen.
    leesplezier 8, de soepele schrijfstijl waarin gedegen research doorklinkt, leest heerlijk snel
    schrijfstijl 8, Jacqueline heeft een vlotte schrijfstijl waardoor je door het dikke boek vliegt.
    originaliteit 8, een boeiend onderwerp gevangen in een medische thriller
    psychologie 8, Marli groeit gedurende het verhaal en maakt ontwikkelingen door.

Gemiddelde beoordeling: 7,7

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning: 8 punten, omdat de spanning de hele tijd aanwezig is en langzaam heviger word.

Plot: 7 punten, omdat het niet heel origineel is maar wel een leuk plot om te lezen.

Leesplezier: 8 punten, omdat het me echt vanaf het begin tot het eind geboeid heeft.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het fijn lezen was, soms misschien wat ouderwets taalgebruik. ( moeder, ipv mijn moeder )

Originaliteit: 6 punten, omdat er veel van dit soort verhalen zijn, maar niet met zoveel medische kennis en inhoud.

Psychologie: 8 punten, omdat de psychologie van zowel dader als slachtoffer goed uitgewerkt zijn en een hele goede bijdrage leveren aan het verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 18

Spanning:8. De schrijfster weet heel goed de spanning op te bouwen, de delen in cursief spelen hier een grote rol in!
    Plot:8. Goede opbouw, als lezer werd ik in de eerste helft van het boek op het verkeerde been gezet.
    Leesplezier:9. Ik heb heel erg van dit boek genoten!
    Schrijfstijl:9. Vlotte schrijfstijl, geen langdradige zinnen, geen aartsmoeilijke woorden.
    Originaliteit:10. Ik las nog niet eerder een thriller over dit onderwerp!
    Psychologie: 8. De meeste personages, vooral de hoofdpersonages zoals Marli, worden heel goed neergezet.
    Totaal: 8,6!

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 8 punten, de spanning wordt langzaam opgebouwd en resulteert in een heftig einde.
    Plot: 8 punten, een goed opgebouwd geheel.
    Leesplezier: 9 punten, het boek is goed leesbaar en boeiend, het onderwerp trok mij ook echt aan.
    Schrijfstijl: 8 punten, geen zware kost, makkelijk leesbaar en niet té veel medische termen.
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik het thema in het boek nog niet eerder tegengekomen ben.
    Psychologie: 7,5 punten, de kwetsbaarheid van Marli kwam goed naar voren.

Gemiddelde beoordeling: (48,5 punten) 8,1.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: ..9 punten, omdat de spanning in het begin al voelbaar was en steeds heftiger werd ….

Plot: .8,5. punten, omdat het een goed plot is

Leesplezier: 9.5 punten, omdat …ik dit boek met heel veel plezier heb gelezen en er nu, weken later, nog veel aan terugdenk.

Schrijfstijl: .9. punten, omdat goede, fijn leesbare schrijfstijl….

Originaliteit: .9. punten, omdat ik nog nooit zo’n soort boek heb gelezen en de maagverkleinig erg actueel is ….

Psychologie: 9.. punten, omdat …de hoofdpersonen, maar vooral Marli groeien tijdens het verhaal..

Gemiddelde beoordeling: 54: 6 = 9.. punten

Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen en van Jaqueline een goed antwoord gekregen op mijn vraag.
    Ik had een paar weken geleden de beoordeling al ingevuld, maar dat is blijkbaar niet goed gegaan.
    ik denk dat ik wel ongeveer hetzelfde ingevuld heb.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 8 punten, omdat in het begin het nog niet echt spannend was, maar dat later helemaal goed kwam
    Plot: 7 punten, omdat ik het een tikkeltje voorspelbaar vond
    Leesplezier: 9 punten, omdat het erg fijn las
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik het een heerlijke schrijfstijl vond. Het werd nergens saai of langdradig.
    Originaliteit: 9 punten, omdat er volgens mij nog nooit over dit onderwerp is geschreven terwijl het heel vaak wordt gedaan. Ik heb zelf in november 2016 een maagverkleining gekregen.
    Psychologie: 8 punten, omdat de karakters mooi werden neergezet en hoe ze gedurende het verhaal ontwikkelden.

Gemiddelde beoordeling 8,3

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 181

Spanning: 7 punten, omdat de spanning wat aan de late kant in het verhaal om de hoek kwam kijken.

Plot: 7 punten, omdat het voor mij een einde heeft wat ik enigszins zag aankomen.

Leesplezier: 8 punten, heeft mijn volledige aandacht zonder moeite heeft weten vast te houden.

Schrijfstijl: 8 punten, prettig,vlot

Originaliteit: 9 punten, Maagverkleining een maatschappelijk onderwerp wat op een zeer originele manier verwerkt is in een toegankelijke thriller.

Psychologie: 8 punten, Marni en Christian zijn beide personages met een rugzak en dit wordt goed verwerkt in het verhaal.

totaal 47 punten : 6 = 7,83 afgerond een 8 ( een mooie verdiende 4****)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.