Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #10064 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

yv87
    Bijdrager
    Post count: 76

Ik dacht even een beginnetje te maken, maar vloog net alweer pagina 60 voorbij. Als de rest van het boek zo verder gaat, ben ik helemaal blij! Wat leest het vooralsnog lekker weg!

yv87
    Bijdrager
    Post count: 76

Hij is alweer uit. Wat een heerlijk boek, supervlot geschreven en door de korte hoofdstukken ben ik er echt doorheen geraasd.

De verhaallijn liep zeker niet zoals verwacht. Om eerlijk te zijn, weet ik niet wat ik tijdens het lezen verwachtte, haha. Het ging allemaal zo vlot den er waren een heleboel wendingen. Niet op een negatieve manier trouwens. Ik heb genoten van elke bladzijde, maar heb het wel als een film voor me laten afspelen. Zelf nadenken was er niet helemaal bij, omdat ik dan de draad kwijtraakte. Er gebeurt namelijk echt héél veel en ook plaatsen en personages wisselen in rap tempo.

Heb geen opmerkelijk quotes gevonden, wel een paar drukfoutjes. Ik som ze hier even op, niet als kritiek maar als tip voor een herdruk als die in de planning zit. Ze vielen me op, maar hebben me absoluut niet afgeleid van het verhaal :).
    Blz 58, 4e alinea: gebra cht ipv gebracht
    Blz 61, bovenste 2 regels: A lex afgekapt en halve zin
    Blz 219, halverwege: We gaan naar de het burea
    Blz 236, 4e alinea: weestand ipv weerstand (denk ik?)
    Blz 262, 5e alines: de deze personage

Trouwens wel nog een pluim voor die vouw in de cover! Heb het nooit eerder gezien in een boek en op het begin dacht ik dat het vreemd was, maar nu na het lezen blijkt dat er nog geen enkele vouw in de rug van het boek zit en dat het boek ook nog kaarsrecht is! Super!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 72

Ook ik ben begonnen en het boek leest idd zo makkelijk weg dat je vergeet om kritisch te kijken 😂 maar ik ben geloof ik nog niks geks tegen gekomen! Ik had geen echte verwachtingen van de verhaallijn en deze loopt in ieder geval tot nu toe niet zoals verwacht! (Zeer positief bedoeld)

Those who don't believe in magic will never find it.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 93

Ik ben inmiddels bij blz 60 en geniet ervan. Veel kan ik er nog niet van zeggen, leest als een “trein”, vlot geschreven.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Tijd om te beginnen aan het boek. De proloog gaat al lekker dit worden weer een aantal heerlijke uren/dagen in de ‘fantasie’ wereld van Pjort en Alex.

Fgoestoh
    Bijdrager

Hoofdstuk 2 einde. Wilco – term niet toegelicht – maar betekent zo veel als will comply – ofwel zal aan het verzoek voldoen – tenminste volgens internet.

Fgoestoh
    Bijdrager

Hoofdstuk 8 is er een oudegenselaan in Brussel? Of België?

Fgoestoh
    Bijdrager

Alex belt met Amerika. Tijdverschil met de oost kust Amerika is vrijwel altijd 6 uur en nooit 4 uur – voor zo ver ik weet. Hoofdstuk 10.

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

Ik ben begonnen! Wat mij meteen opvalt is dat het lekkerder leest als het beginstuk van Masterplan, die ik in twee dagen uitgelezen heb.
    Bij Masterplan tot aan de eerste actie had ik veel moeite met beschrijvingen van personen en welke kleding ze droegen. En van de omgeving en de gebouwen. Pas na de eerste actie kwam ik er goed in.

Nu bij Dwaalspoor begint het gelijk spannend. Niets overdreven en ik zag als enige die spatie van gebra cht in bovengenoemde reactie. Ik vind het zo spannend dat ik over fouten heen lees..
    Ik denk echt maar zo, ik ben zelf ook auteur, een foutje kan er heel gemakkelijk insluipen.. een boek schrijven en zo goed als foutloos maken is heel veel werk! Als een verhaal mij goed pakt valt het me dus niet eens op.

Tot op heden (ik ben op blz 60) nog geen citaten tegengekomen.

De verhaallijn loopt voor mij wel naar verwachting. Heerlijk opgebouwde spanning en nog geen idee waar het heen gaat en een gevoel van: Ik moet door! Ik wil weten hoe dit af gaat lopen!

Ik ga heel graag verder!
    Groetjes van Rachel

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

Ik ontdek wel iets geks.. of het ligt aan mij.. Alex gaat op de vlucht en heeft zijn telefoon uit elkaar gehaald omdat hij gevolgd wordt.. Hoe kan hij dan toch door Suzanne worden gebeld? Zit tussen blz 61 onderaan en blz 69 ..

Als dit als spoiler wordt gezien.. dan wel het bericht verwijderen want dat is niet mijn bedoeling.

Groetjes van Rachel

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Hallo. Ik reageer ff. Ik snap je verwarring. Alex heeft van suzanne een andere telefoon gehad. Deze zat ik de koffer die hij van de CIA man heeft gekregen. Het is geen spoiler maar iets verderop vertel ik hoe Alex de aan hem gegeven telefoon nader onderzoekt. Maar ik begrijp de verwarring. Goed gezien.
    Overigens, de telefoon die hij in het luchthavenhotel hoort gaan zit in zijn binnenzak en hangt aan de kapstok. De telefoon waarmee hij belt met suzanne heeft hij dan al in zijn hand gehad.
    Succes verder.

Helma
    Bijdrager
    Post count: 17

Ik heb het boek in 2 dagen uitgelezen. De korte hoofdstukken en het wisselen van perspectief zorgden ervoor dat ik door wilde blijven lezen, omdat ik gewoon moest weten hoe het verder ging. Dus ja, dat werd laat vannacht omdat hij gewoon uit moest. Ik kreeg, net als bij Masterplan, een idee van een soort James Bond verfilming maar dan in boekvorm. Quotes heb ik niet, wel een paar kleine type foutjes. Maar die heb ik tijdens het lezen verder niet genoteerd, omdat ik zo in het verhaal zat en me daar gewoon niet door wilde laten afleiden. En wat een power vrouw is die Lynn Diaz!

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 216

Ik heb het boek in 2 dagen uitgelezen. De korte hoofdstukken en het wisselen van perspectief zorgden ervoor dat ik door wilde blijven lezen, omdat ik gewoon moest weten hoe het verder ging. Dus ja, dat werd laat vannacht omdat hij gewoon uit moest. Ik kreeg, net als bij Masterplan, een idee van een soort James Bond verfilming maar dan in boekvorm. Quotes heb ik niet, wel een paar kleine type foutjes. Maar die heb ik tijdens het lezen verder niet genoteerd, omdat ik zo in het verhaal zat en me daar gewoon niet door wilde laten afleiden. En wat een power vrouw is die Lynn Diaz!

Leuk Helma, ik ga er helemaal in mee ik ben nu halverwege, rond half 1 begonnen, het is nu bijna half 4, mrgen ga ik verder en lees Dwaalspoor uit.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 216

Zoals ik al schreef ik ben halverwege. In het begin dacht ik wel even oh er wordt weer heel veel informatie gegeven, veel uitleg, wat ik persoonlijk jammer vind, overbodige zinnen die niets toevoegen, maar dat verandert na een aantal hoofdstukken (ook bij Alex). Dat heeft niets te maken met de verhaallijnen. Er is veel actie en reactie en ik vermoed dat degene die nu opgevoerd wordt als niet te vertrouwen dat wel is, en dat er iemand is die fout is en nee dat is Alex niet. Ik wil nl niets weggegeven voor deelnemers die nog niet zo ver zijn.

In de wereld van thrillers vind ik spionage en geheime diensten altijd een genre apart. Er gebeurt zoveel waar wij geen weet van hebben. Ik ga morgen weer verder en lees Dwaalspoor dan uit. Ik heb nog een aantal prettige en spannende leesuren voor de boeg.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.