Home Forums Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 697
    #10070 |

Vragen ThrillZone leesclub Het testament

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteurs

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Dwaalspoor is het tweede boek van Pjotr Vreeswijk. Ga je de vorige en volgende boeken van hun ook lezen?
    3. Dwaalspoor is het tweede avontuur met Alex De Klerck in de hoofdrol. Vind je dat Pjotr de serie moet voortzetten?
    Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 43

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

De meest opvallende was Natalia. Ik zag het niet aankomen wat er met haar gebeurde in de loop van het verhaal. (Ik wil natuurlijk niet veel prijsgeven over de inhoud) Maar zij evolueert natuurlijk de verkeerde kant op. Ik denk dat ik wel begrepen wordt door de lezers en de schrijver zelf:-)

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Eigenlijk zijn het er meer. Alledrie de personages die in beide verhalen zaten. Uiteraard Alex zelf maar zeker ook Suzanne en de vaderlijke Gideon Joubert. Toch heb ik in dit deel Suzanne wel gemist. Ze was op afstand aanwezig vanachter een beeldscherm. Van mij mag ze fysiek wel meer aanwezig zijn 🙂

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee, dat vind ik niet kunnen. De personages zijn bedacht door de schrijver. Als iedereen gaat roepen wie en wat er veranderd zou moeten dan kan ik me voorstellen dat het voor een schrijver heel moeilijk is om nog tot schrijven te komen, als hij “moet” gaan schrijven wat het publiek wil.
    Dat maakt als lezer veel nieuwsgieriger. Wat gaan de personages doen? Hoe ontwikkelen zij zich in volgende delen. Dus nee, ik zou niet durven! Ga alsjeblieft zo door! (Maar beetje meer romantiek misschien hihi, dan heb je voor mij een perfect boek)

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Doordat het zo spannend was wilde ik alleen maar doorlezen. Dan zegt het in mijn ogen genoeg. Ga zo door! Ik heb geen commentaar! Leest als een trein!

Dwaalspoor is het tweede boek van Pjotr Vreeswijk. Ga je de vorige en volgende boeken van hun ook lezen?

Ja zeker weten! Ik kan niet wachten tot de volgende!

Dwaalspoor is het tweede avontuur met Alex De Klerck in de hoofdrol. Vind je dat Pjotr de serie moet voortzetten?

Heel eerlijk gezegd hoop ik dat wel! Het smaakt naar veel meer!

Helma
    Bijdrager
    Post count: 17

De karakters
    Ik vind Alex eigenlijk niet veel veranderd ten opzichte van het vorige boek. Hij blijft voor mij hetzelfde. Ik vind het voor het verhaal en het genre ook helemaal niet nodig dat hij evolueert. Hij is al goed zoals hij is. Datzelfde geldt ook voor Joubert en Lynn Diaz.
    Alex was in het eerste boek mijn favoriet, maar hij heeft nu wel hevige concurrentie gekregen van power vrouw Lynn Diaz. De keuze is lastig, maar Alex heeft nog net een kleine voorsprong.
    Absoluut niet. Ze zijn helemaal goed zoals ze zijn.

De auteur
    Een makkelijk weglezende schrijfstijl. Geen ingewikkelde zinsconstructies en er zit veel vaart in het verhaal. Door de wisselende perspectieven moet je er wel je aandacht bijhouden, maar omdat het verhaal spannend is kost dat eigenlijk geen moeite. Ik vind dit ook een schrijfstijl die past bij een actiethriller. Veel vaart en spanning mooi in evenwicht.
    Dwaalspoor is het tweede boek van Pjotr Vreeswijk. Ga je de vorige en volgende boeken van hun ook lezen?
    Het eerste boek heb ik al gelezen en ik was direct fan. Van het tweede deel heb ik ook genoten en zijn volgende boek zeker ook. Ik wil weten hoe het verder gaat met Alex en ik verwacht dat Lynn Diaz toch ook wel weer een rol zal komen spelen.
    Dwaalspoor is het tweede avontuur met Alex De Klerck in de hoofdrol. Vind je dat Pjotr de serie moet voortzetten?
    Een volmondig JA!

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Hoi Helma.

Bedankt voor je positieve reactie. Fijn dat je het boek gaaf vond. Voor mij in ieder geval motivatie om met Alex en suzanne (en zeker ook lynn) door te gaan. Bedankt

yv87
    Bijdrager
    Post count: 43

De karakters
    – Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Nauwelijks. Ze hebben elk hun eigen rol die duidelijk en geen tijd om echt te evalueren. Vind ik het ook niet echt het boek voor. Wel ben ik benieuwd wat er is gebeurd dat Alex zo’n schuldgevoel naar Suzanne heeft overgehouden. Hoop hier door het vorige boek te lezen achter te gaan komen. In Dwaalspoor zelf is het vrij beknopt neergezet, maar er moet íéts gebeurd zijn dat Alex deze gevoelens heeft.

– Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Alex, Suzanne en Joubert hebben een plaatsje in mijn hart veroverd, wat een heerlijke personages zijn dat! Alex omdat hij een heel klein hartje heeft en opkomt voor wat hem lief is, Suzanne omdat het gewoon een schat van een mens is en ik benieuwd ben naar wat haar precies is overkomen en Joubert omdat hij een leider is, maar toch komt hij ook over als een knuffelbeer.

– Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ze zijn allemaal perfect voor in dit boek. Als ze anders zouden worden, zou Dwaalspoor Dwaalspoor niet meer zijn en dat is doodzonde.

De auteurs
    – Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Absoluut. Het boek staat vol van testosteron en daar hoort vaart en actie bij. Prima gedaan dus.

– Dwaalspoor is het tweede boek van Pjotr Vreeswijk. Ga je de vorige en volgende boeken van hun ook lezen?
    Zeker! Ben, door het nawoord van Pjotr én door Suzanne, erg nieuwsgierig wat er nou precies in het vorige boek gebeurd is. Ben nieuwsgierig of het me net wat meer inzicht geeft in de schuldgevoelens van Alex.

– Dwaalspoor is het tweede avontuur met Alex De Klerck in de hoofdrol. Vind je dat Pjotr de serie moet voortzetten?
    Ja, ja, JAAAAA!!

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Yf87
    Bedankt voor je reactie. Ik vind het gaaf om zien dat je mijn hoofdpersonages in he hart hebt gesloten. Ecbt fijn. Ik kan ook lezen dat je ze exact zo hebt leren kennen zoals ik ze bedoeld heb.
    Veel plezier met Masterplan. Er zal je veel duidelijk worden.

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 45

Na het lezen 1.
    De karakters :

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik kan niet echt zeggen dat de karakters evolueren. het gaat allemaal zo snel, en iedereen is erg actief bezig van in het begin.
    2. favoriet personage ?
    Ik had van in ‘t begin een enorme sympathie voor Lynn Diaz. Zoals zij koelbloedig, dapper en vastberaden alles aanpakt. Vaak deed ze me denken aan Lara Croft uit Tomb Raider. Ik was dan ook aangenaam verrast dat Pjotr zelf in zijn nawoord dezelfde vergelijking maakte.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn ?
    Ik vind het altijd weer moeilijk om een personage een andere rol toe te bedelen, dat zou het hele verhaal kunnen doen veranderen, en die eer komt mijns insziens enkel de auteur toe.Daarom zou ik echt geen enkel personage veranderen. ik zou ze eerder wat dieper uitgewerkt willen zien.
    De auteurs :
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past ? Zo ja of nee, waarom ?
    De schrijfstijl past hier zeer zeker bij het verhaal. Zo beeldend beschreven dat het eerder leek of ik een film aan ‘ t volgen was dan wel een boek. Het betreft hier een boek boordevol acties, die elkaar opvolgen in sneltempo.
    5. Ga je vorige en volgende boeken van hun ook lezen ?
    Eigenlijk blijf ik toch wat gefrustreerd achter. Ik ben er nog steeds niet achter wie Lynn is in verhouding tot Alex en Suzanne, vie haar opdrachtgever was, en wat nu -buiten het vinden van die twee agenten- haar hoofdtaak was. Dus ja, ik ga het eerste boek ook lezen, in de hoop dat ik dan de verhoudingen beter begrijp en de dingen die ik gemist heb ook beter kan plaatsen. En misschien lees ik dan dwaalspoor daarna nog een keer, zodat alles duidelijker zal worden.

6. de serie voortzetten
    Twee delen zijn wel weinig om over een serie te spreken. Dus ja, voor de liefhebber kan er nog wel een derde deel bij.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Annemie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Judas en Lynn expres wat vaag gelaten. Het boek gaat over Operations en Alex en de zijne. LYNN en haar judas zie ik als een opmars naar een volgend avontuur. Dat is een beetje de stijl waarin ik wil schrijven. Gevoelsmatig past het goed thuis in het genre. Ik denk dat er in de echte spionagewereld ook veel zaken vaag en schimmig blijven.
    Als je de relatie tussen Alex en Suzanne beter wilt leren kennen zou het inderdaad leuk zijn als je Masterplan las. Overigens zou ik dat natuurlijk sowieso te gek vinden als je dat deed.

Bedankt voor je deelname aan de leesclub

Groetjes Pjotr

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 57

De karakters zijn vanaf pagina een allemaal uniek door hun eigen rol en het boek heeft zoveel spanning en actie dat echt evolueren niet nodig is! Wel wil ik graag deel een nog lezen om mij meer duidelijkheid te geven over Alex en Suzanne.
    Ik vind Alex echt het leukst, maar ook ik vind Lynn Diaz een power women die ook mij erg deed denken aan Lara croft (ik moest gelijk aan haar denken omdat ik de spellen van tomb raider geweldig vind en dit boek me daar aan liet denken en vond het ook heel grappig dat Pjotr dat zelf ook vind)
    Ik zou aan niemand iets veranderen.

Zeker weten, het boek neemt je in een sneltreinvaart van spanning en actie mee naar het einde. Je moet wel blijven opletten, maar doordat het makkelijk weg leest is dit heel goed te doen!
    Ik ga zeker het vorige deel lezen voor antwoorden op enkele van mijn vragen en ook volgende boeken zal ik zeker lezen!
    Jazeker, Alex heeft vast nog veel meer te beleven!

Those who don't believe in magic will never find it.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Alice,

Wilde al eerder reageren maar was even uit de leesclub geknalt en kon niet meer inloggen.
    Bedankt voor je deelname en enthousiaste reactie rond de leesclub van mijn boek.
    Je bent niet de enige die denkt dat lynn Diaz een soort Lara Croft is. Ik denk dat namelijk ook. Maar dat had je al gezien.
    Ik hoop dat je straks aan Masterplan net zo veel plezier mag beleven.

Groetjes,

Pjotr

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 58

Natalia evalueert op een onverwachte manier, die je niet aan ziet komen. Van trouw naar ontrouw.
    Suzanne en Lynn. Beiden zijn daadkrachtig en vooral Lynn niet bang aangelegd. En ja, ik legde ook de connectie met Lara Croft.
    Ik vond Lynn niet altijd even geloofwaardig. In elkaar geslagen in de berg en dan vervolgens spectaculair ontsnappen met het nodige geweld……
    De schrijfstijl past heel goed bij het verhaal door de beschrijvende manier en korte hoofdstukken.
    Dwaalspoor is het tweede boek van Pjotr Vreeswijk. Ga je de vorige en volgende boeken van hun ook lezen? Een volmondig ja, lijkt me wel leuk.
    Ik heb het idee, dat hij dit al gaat doen. Goed idee.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Roodkapje,

Ik ben blij dat je van het boek genoten hebt.
    Ik merk aan de meeste reacties dat mijn vrouwelijke personages populair zijn. Vooral Lynn en Suzanne. Same here.

Bedankt voor je deelname tot zover.

Groetjes pjotr

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 186

De karakters
    Alex is niet veel veranderd, ik vond hem minder aansprekend dan in Masterplan. Lynn is een nieuw personage en blijft mysterieus, ook ik maakte de vergelijking met Lara Croft. Suzanne blijft de computerexpert en zij is daarin nog beter geworden. Zij is steun en toeverlaat voor Alex.
    Mijn favoriete personage is Lynn geworden, al vind ik Alex, Suzanne en Lynn een prima werkend trio. Ik wil niets aan wie dan ook veranderen.

De auteur
    Vreeswijk schrijft actiethrillers en over spionage, daar gaan zijn twee boeken over. De schrijfstijl van korte hoofdstukken, veel actie en met grote sprongen van de een naar de ander past bij zijn stijl, al is het in het begin wel even wennen. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat hij teveel wil uitleggen, er mag wel wat te raden zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening. Zijn boeken lezen gemakkelijk, zijn spannend en zorgen voor een aantal plezierige leesuren. Ik heb nu beide boeken gelezen en de serie mag wel uitgebreid worden. Nieuwe mensen en nieuwe avonturen completeren dan het verhaal rondom Alex, Suzanne en Lynn, deze verhaallijnen gaan dan verder. Want het is niet meer de serie van Alex, het is een seire van deze drie mensen naar mijn mening.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Charlotte. Ik heb denk dat je gelijk hebt. Ik merk ook dat alex langzaam verdringen wordt door andere personages. Het zal me ook niks verbazen als de “serie” straks meer over Operations gaat dan over een hoofdpersonage als Alex. We zullen zien wat de toekomst. Brengt.

Bedankt alvast voor je feedback en je deelname aan de leesclub.

Groetjes

Pjotr

Severine
    Bijdrager
    Post count: 62

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?:
    De karakters zijn goed uitgeschreven. Ik heb Masterplan nog niet gelezen, dus ik kende Alex en Suzanne nog niet, maar ik kon toch goed volgen. Natalia zie je vooral evolueren van vriend naar vijand.

Ik vind alle personages even sterk neergezet, het is moeilijk om er een favoriet uit te kiezen. Misschien dan toch Lynn, puur om haar doorzettingsvermogen en kracht die ze uitstraalt. En er hangt ook wel wat mysterie rond haar. En Alex krijgt dan eerder de meeste sympathie.

Zeker niet, ik vind ze perfect zoals ze zijn!

De auteurs

Absoluut. Heel vlot geschreven, het is een echte actie thriller, je ziet als het ware de beelden voor je wanneer je het leest.

Heel zeker!! Ik kende Pjotr Vreeswijk nog niet, anders had ik zeker Masterplan al gelezen. Dit ga ik nu binnenkort alsnog doen. En ik hoop dat er snel nog een boek komt rond Alex/Lynn.

Zoals ik bij de vorige vraag reeds zei: heel graag!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.