Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Dwaalspoor, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 10 punten, omdat de spanning van begin tot einde enkel in superlatieven valt uit te drukken.
    Plot: 10 punten, omdat het uniek en niet te voorspellen is.
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik er zo van genoten heb dat ik dit boek van het jaar vind.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat een andere schrijfstijl ondenkbaar is.
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik dit nog nergens ben tegengekomen.
    Psychologie: 10 punten, omdat het verhaal van de machinist een psychologische 10 verdient.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten Boek van het jaar 2017

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 61

Spanning: 8 punten, omdat er genoeg actie inzit

Plot: 8 punten, omdat het toch verrassend was

Leesplezier: 8 punten, omdat het makkelijk wegleest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig leest (ook een niet te dik boek wat bij deze soort boeken prima is)

Originaliteit: 8 punten, omdat het geen dertien in een dozijn verhaal is

Psychologie: 8 punten, omdat het in dit boek niet voorkomt, maar ook absoluut niet nodig is

Gemiddelde beoordeling: 8 punten, genoten van dit boek!

Those who don't believe in magic will never find it.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Bedankt voor je bijdrage en prachte score Alice. Fijn dat je van het boek genoten hebt.

Groetjes
    Pjotr

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning: 7 punten, omdat het boek in sneltreinvaart me van de ene naar de andere adrenalinekick joeg.

Plot: 7 punten, omdat de plotwendingen onverwachts waren en leuk gevonden. Nadeel was dat het doel van de moord van de machinisten niet zo duidelijk was en dat de perspectiefwisselingen niet altijd natuurlijk op mij overkwamen en waardoor het plot af en toe een beetje chaotisch leek.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik me tijdens het lezen goed geamuseerd heb.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijver eenvoudige en begrijpelijke taal gebruikt en direct β€˜to the point’ komt. Er is geen sprake van mooischrijverij. Het is meer effectief schrijven.

Originaliteit: 6 punten, omdat het onderwerp en de gebeurtenissen niet nieuw zijn.

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters erg oppervlakkig bleven. De emoties die wel getoond werden klopten wel met het verhaal maar bleven zeer aan de oppervlakte

Gemiddelde beoordeling: 41 punten
    Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma). Eind cijfer is 6,8

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Saskia.

Bedankt voor je deelname. Je bent kritisch en dat mag.
    Ik stel je mening op prijs.

Vriendelijke groeten,

Pjotr

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 186

Recensie geplaatst en zoals ik al schreef, vier sterren voor Dwaalspoor, in sneltreinvaart naar de boekhandel zou ik zo zeggen…. Vrienden lenen je boeken nu, zij hebben mazzel, lezen nu twee delen…

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Dank Charlotte. Leuk dat je zo enthousiast bent en inderdaad… zeg het voort.

πŸ˜‰

Helma
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 8 punten. Het was niet nagelbijtend spannend, maar ik vond de plot twist toch aardig angstaanjagend en hoe meer ik erover nadenk hoe griezeliger het eigenlijk wordt.
    Plot: 9 punten, omdat ik dat helemaal niet zag aankomen. Ik dacht dat ik het allemaal aardig door had, maar niets bleek minder waar.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik er erg van genoten heb.
    Schrijfstijl: 8 punten. Het is een roman waar veel vaart inzit en je waar je niet vermoeid wordt met ingewikkelde zinsconstructies of woorden. Daardoor leest het erg makkelijk weg.
    Originaliteit: 8 punten. Het onderwerp van het verhaal is in eerste instantie niet heel origineel en zou van mij een 7 hebben gekregen, maar door de originele plottwist een puntje hoger.
    Psychologie: 7 punten. Er zit niet zo heel veel psychologie in het boek, maar dat is ook voor het soort boek wat mij betreft niet echt nodig. Maar omdat ik vind dat Alex ten opzichte van het eerste boek al meer diepgang heeft gekregen en zijn karakter dus echt gegroeid is, vind ik het toch 7 punten waard.

Totaal: 49/6: een mooie totaalscore van 8 punten.

Helma
    Bijdrager
    Post count: 17

Wat ik er in mijn reactie helemaal vergeet bij te zetten, is dat ik de medewerking van Pjotr aan de leesclub ook erg leuk vind! Dank je wel, Pjotr!

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Het kwam vooral door de deelnemers Helma zoveel enthousiasme werkt aanstekelijk. πŸ™‚

Severine
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 9 punten, omdat je vanaf het begin in het verhaal zit en je steeds maar verder wilt lezen. Spanning verzekert van begin tot einde.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal goed ineen zat. Niets was wat je dacht. En pas op het einde snap je het begin.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik er super van genoten heb.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het erg vlot en begrijpelijk geschreven is. Geen moeilijke woorden ofzo.

Originaliteit: 9 punten, omdat niets is wat het lijkt. De plottwist zorgt voor een volledige ommezwaai dan wat aanvankelijk dachten. En dat vind ik uniek.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters, voornamelijk Lynn, nog iets dieper zouden mogen worden uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 54 punten = 9

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Severine,

Wow… wat een prachtige score zeg. Dank je wel

Groetjes

Pjotr

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 8 punten, omdat het in het begin wat op gang moest komen maar het tweede deel als een speer ging.

Plot: 9 punten, omdat je door de dwaalsporen continu op het verkeerde been werd gezet en het tot aan het einde spannend bleef.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het met plezier gelezen heb, wilde weten wat er ging gebeuren en me geen moment verveeld heb met het boek. Ik heb hier echter wel 1 minpunt gegeven omdat ik echt vond dat er te veel fouten in het boek zaten en dit vond ik toch eerlijk gezegd wel wat vervelend af en toe.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl zoals een goede thriller beaamt vlot en eenvoudig is.

Originaliteit: 9 punten, omdat de opzet standaard is voor een actiethriller, maar het onderwerp en de invulling van het verhaal voor mij zeer origineel zijn

Psychologie: 6 punten, omdat ik vind dat er te weinig persoonlijke ontwikkeling in de personages zit. Ik wil meer over ze weten, waarom ze op een bepaalde manier denken of doen en dat er gewoon wat meer algemene diepgang in zit.

Gemiddelde beoordeling: 7,8

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hey Mats

Bedankt voor je enthousiasme en mooie score.
    πŸ‘ŠπŸ»

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 82

Jammer, mijn beoordeling is verdwenen, waarschijnlijk ben ik vergeten te vermelden dat ik geen computer ben, aldus Cees …
    Toch fijn dat Cees altijd herinneringsmailtjes stuurt, kan ik het in ieder geval nogmaals doen voor het einde van de leesclub πŸ™‚

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal mij boeide van begin tot eind en omdat niet alleen Alex en Suzanne op een dwaalspoor zaten, maar Pjotr zette de lezer ook op een dwaalspoor! Heerlijke actiethriller.
    Plot: 9 punten, omdat de hele aanval anders in elkaar stak dan dat het leek: dus een mooi dwaalspoor!
    Leesplezier: 9 punten, heb weer zeer genoten van het avontuur van Alex en Suzanne, zeker geen last van de wisselende plaatsen van activiteit, die worden in mijn ogen duidelijk genoeg aangegeven
    Schrijfstijl: 9 punten, het leest lekker vlot, geen moeilijke taal, overzichtelijke hoofdstukken
    Originaliteit: 9 punten, helemaal van deze tijd smerige bommen en computercriminaliteit
    Psychologie: 8 punten, je leest mee met de gedachten van Alex, hoe hij bang is dat Suzanne nog steeds boos op hem is, maar ze hebben elkaar uiteindelijk nog niet weer gezien => dat houdt de spanning er in voor een nieuw deel! πŸ™‚

Gemiddelde beoordeling: 8,8 => 5 sterren wat mij betreft!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.