Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 12: De verdwijning van Bernard O. De verdwijning van Bernard O,, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #2933 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Alexandra
    Bijdrager
    Post count: 23

Cover: Mooie oranje cover, met een hele grote O erop.

Auteur: Het is voor mij een onbekende auteur.

Verwachting: Ik verwacht een spannend, maar toch ook een emotioneel verhaal.

Elly
    Bijdrager
    Post count: 40

Boek vandaag binnen gekregen.

De cover is simpel oranje oplopend van licht naar donker. Verder alleen de titel en de naam van de auteur. Doordat je niet afgeleid wordt door een foto moet je zelf het verhaal gaan ervaren.

Ik heb al een boek van John Brosens gelezen dus heb ik wel verwachtingen en ik vermoed dat John daar wel in slaagt om weer een goed boek te schrijven.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Cover: Een opvallend kleurgebruik met in groot vet gedrukte Q. Qua ontwerp doet het me denken aan de style die je vaker ziet bij verhalenbundels. Deze zijn veelal heel eenvoudig van uitstraling. Ik zou niet de indruk hebben dat het een thriller is. Daarom denk ik dat het in de winkel vermoedelijk me niet zou lonken om het nader te bekijken.

Auteur: Was mij onbekend. Naar aanleiding van deze leesclub is me de naam nu ter ore gekomen.

Verwachtingen: Als ik de beknopte samenvatting op de achterzijde lees,vermoed ik dat het een verhaal is met aparte wendingen.Ik hoop op een verrassend thriller.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Cover: Mooie kleurschakeling van licht oranje naar donker,
    maar verder kan de cover mij niet bekoren. Erg simpel.

Auteur: Ik ken de auteur niet persoonlijk, maar ik heb met John
    de laatste tijd voordat zijn boek uit kwam, contact gehad
    op Facebook, en ben hierdoor heel erg nieuwsgierig geworden.
    Heb er bést wel een spannend gevoel over.

Verwachting: nee ik lees de samenvatting niet. Laat me verrassen
    en denk dan aan een spannende literaire thriller.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Cover:
    Een grote letter O. met daarboven de titel De verdwijning van Bernard. De achtergrond is vanaf boven licht tot aan onder donker oranje gekleurd. Onder aan staat de naam van de auteur en dat het om een literaire thriller gaat. Op de achterkant staat een korte beschrijving, die mijn nieuwsgierigheid aanwakkert.

Auteur:
    Dit is het eerste boek dat ik een boek van Jon Brosens ga lezen. Heb wel goede kritieken over deze schrijver gelezen en ben dus heel benieuwd naar dit boek.

Verwachting:
    Ik verwacht een spannend emotioneel geladen verhaal met veel psychologische diepgang.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Simpel maar mooi in het typische geel (oranje) van Mondriaan

Auteur: Ik weet dat John Brosens een aantal historische boeken heeft geschreven die goede recensies hebben gekregen maar De verdwijning van Bernard O. is voor mij een eerste kennismaking.

Verwachting: ik weet niet goed wat ik moet verwachten, dus ik hoop op een totale verrassing

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 57

Cover: Intrigerende cover. Grote O. met daarboven De verdwijning van Bernard en de naam van de auteur rechtsonder in kleine druk. Dit alles op een geel-oranje achtergrond. De cover valt wel op en in het oog. Ik zou er in de boekhandel naar grijpen.

Auteur: Ik ken de jeugdboeken van John Brosens en die vallen echt in mijn smaak. Ik heb totnu geen thrillers van hem gelezen. Ik verwacht een vlot leesbaar en spannend boek te lezen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend vlot leesbaar en diepgaande thriller te lezen, met wie weet een boodschap. De tekst op de achterflap is alleszins veelbelovend.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Cover: Eenvoudige cover met een grote letter O met punt er achter.
    Op de achterkant een foto van John Brosens zelf en de naam van de uitgever – Stili Novi – waar ik nog nooit van gehoord had.

Auteur: Van John Brosens had ik nog nooit iets gelezen, maar ik heb begrepen dat hij al meerdere boeken geschreven heeft, dus ik ben benieuwd.

Verwachting: Gezien de goede recensies van Cees en Anna verwacht ik een goed en spannend boek te gaan lezen.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 80

Cover: Klein boek, zacht oranje. De titel ‘De verdwijning van ‘die langzaam verdwijnt – leuk detail.
    Vernard in ‘t wit, grote O. in zwart – mooi, simpel, minimalistisch.
    Bladzijden en lettertype oogt wat goedkoop.

Auteur: Niet bekend. Hoop en verwacht wel ‘n goede!

Verwachting: Een spannend boek, dat lekker wegleest. Misschien nog wat bekends in de omgeving;)

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Simpele en minimalistische cover. Leuk detail dat de titel verdwijnt en dan zo’n reuze O mét . er achter. Ik vind het mede door het oranje niet echt thrillerachtig.

Auteur: Geen verwachtingen eigenlijk, gewoon benieuwd 🙂 . Mijn eerste kennismaking met John Brosens.

Verwachting: Geen en tegelijkertijd hoog … Benieuwd naar de psychologische inslag. Ik laat me verrassen!

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 41

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Buitenzijde van het boek vind ik een beetje tegenvallen; het is niet een boek die ik gelijk zou pakken in de boekwinkel, maakt een wat serieuze (saaie) eerste indruk. Het zou publicatie van een wetenschappelijk onderzoek of lesboek kunnen zijn. Het vervagen van het de titel en de grootte vet zwarte O, is dan wel weer leuk gevonden.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Had voor deze leesclub nog nooit van John Brosens gehoord, maar dat zal wel meer aan mij liggen dan aan Mr. Brosens. Uit de informatie op de achterkant van het boek, blijkt dat de schrijver 10 thrillers op zijn naam heeft staan, dus ik verwacht dat hij zeker een spannend verhaal kan schrijven. Verwachtingen zijn hoog gespannen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik ben benieuwd naar het literaire aspect van deze thriller. De synopsis achter op het boek verklapt, nog niet te veel over het verloop van het verhaal, vindt het ook leuk om thrillers te lezen die zich afspelen in Nederland.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 19

Cover: De cover is rustig, ik vind het persoonlijk voor een thriller wat aan de saaie kant. Ik zou er niet door getriggerd worden hem in de winkel op te pakken. Het lijkt net een studieboek.

Auteur: Ik ken John al jaren, ik heb ook al meerdere boeken in de kast staan van hem, maar, beschamend genoeg, nog niks van hem gelezen.

Verwachting: Ik ben heel benieuwd naar het boek. Ik weet niet zo goed wat ik verwacht, ik weet wel dat ik hoop op een spannend verhaal. Het feit dat er 2 veelbelovende citaten op de achterflap staan, doet me vermoeden dat het daarmee wel goed zit.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 134

Cover: Een moderne cover, vrij simpel en strak in oker(geel)uitgevoerd.
    De tinten geel van licht naar donker en leuk detail de zwarte letters die langzaam vervagen.En dan de enorme zwarte letter O met punt vet gedrukt.
    Ik vind de cover wel mooi.
    Auteur: Ik volg John Brosens al jaren en heb al een aantal boeken van hem gelezen.
    Verwachting: ik verwacht een goed verhaal dat ook vlot zal lezen.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Cover: De titel zeer aanwezig en springt er uit op de opvallende geel/oranje kleur.( deze kleur komt ook voor op de cover van Zwart fortuin) De kleur van de cover valt op, door de eenvoud zal het een aantrekkingskracht hebben , niet voor mij, voor een literaire thriller had de cover wel een stuk spannender gemogen.

De tekst op de achterflap heeft wel wat mysterieus om zich heen hangen. Er wordt namelijk wel wat verteld dat er iets staat te gebeuren maar wat het waterdichte plan is en wat de noodlottige gevolgen zullen zijn daar zullen we achter komen terwijl we het gaan lezen.

Auteur:Ik ken de auteur al een tijdje maar nog nooit iets van gelezen. Hij heeft al wat gepubliceerd en ook al veel schrijverskilometers gemaakt. Kan nu eindelijk eens zelf zijn schrijfstijl ontdekken.

Verwachting: Een verhaal dat rustig begint,onvoorziene wendingen in zich heeft. Spanning opgevoerd wordt en een verassend eind.

Qua leesplezier hoop ik dat het verhaal mijn aandacht weet te grijpen en dit vast kan blijven houden tot het einde.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.