Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 12: De verdwijning van Bernard O. De verdwijning van Bernard O., Beoordeling

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: 7 punten, omdat je als lezer niet te vroeg komt te weten hoe de vork in de steel zit, zoals de dekmantel van de herberg blijft het een tijd lang in het ongewisse.

Plot: 8 punten, omdat het verrassend was.

Leesplezier: 7 punten, omdat het geen verwarrende stukken bevatte. Het was prettig lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot is geschreven. De gebeurtenissen verlopen in een snelle tempo. Het woord gebruik is begrijpelijk geschreven. Uitzondering zijn de Friese woorden, desondanks vond ik het niet storen doordat het niet veelvuldig in is verwerkt zonder dat het onduidelijkheid ontstaat.

Originaliteit: 7 punten, omdat het geen unieke of een specifiek opvallende elementen bevatte.

Psychologie: 8 punten, omdat in het verhaal (herkenbare) menselijke emoties van de personages in zijn verwerkt. Welke emoties en gedachten beweegt ze tot de actie’s/ beslissingen.

Eindoordeel: 7.3 punten

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 8 punten, omdat het eerst deel van het boek, niet zo zeer spannend was, maar voornamelijk allen verdieping bracht in de karakter van de hoofdpersonen.

Plot: 9 punten, omdat ik als lezer werd verrast door het veranderen van het plot.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal herkenbaar was, en uiteindelijk erg spannend werd.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat vlot en makkelijk leesbaar.

Originaliteit: 9 punten, omdat ondanks herkenbare onderwerpen, toch een verrassend wending aan het verhaal werd gegeven.

Psychologie: 8 punten, omdat begrijpbaar voor iedereen, niet te simpel maar ook niet te ingewikkeld.

Eindoordeel: 8.5 punten

Alexandra
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 8 punten, omdat ….er toch wel spannende elementen inzaten.

Plot: 8 punten, omdat ….het verhaal toch anders liep, dan in eerste instantie verwacht

Leesplezier: 7 punten, omdat ….ik in het begin toch wel moeite had om echt in het verhaal te komen

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ….de schrijfstijl makkelijk is en met de kleine bladspiegel ook prettig lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat …. ik dit niet had verwacht bij het begin van het boek.

Psychologie: 8 punten, omdat …. het verleden en heden bij elkaar komen en dan toch een andere wending neemt.

Eindoordeel: 46 punten en dus een 7,6

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.