Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 12: De verdwijning van Bernard O. De verdwijning van Bernard O., Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #2937 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Eindoordeel: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 57

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: 9 punten, omdat vanaf de eerste bladzijden je de spanning kan voelen en het boek je volledig in de ban heeft.

Plot: 9 punten, omdat de plot heel erg gestaag wordt opgebouwd en uiteindelijk toch ook erg verrassend is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek heel erg vlot wegleest en rechttoe rechtaan is.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat John een erg vlotte, prettige en beschrijvende schrijfstijl heeft.

Originaliteit: 9 punten, omdat het onderwerp – de verdwijning,gecombineerd met een criminele organisatie erg goed is gevonden.

Psychologie: 9 punten, omdat de relatie man-vrouw, ouders-kinderen en koppel-crimineel milieu heel erg mooi worden beschreven en uitgediept.

Eindoordeel: 9 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: .7. punten, omdat …. er voldoende spanning in het verhaal aanwezig is, maar ook weer niet teveel.

Plot: .8. punten, omdat ….de plot verrassend is en goed beschreven.

Leesplezier: .8. punten, omdat ….het boek plezierig leest.

Schrijfstijl: .8. punten, omdat …. ik de schrijfstijl verfrissend vind.
    7
    Originaliteit: 7.. punten, omdat ….ik het verhaal voldoende origineel vind.

Psychologie: .8. punten, omdat ….de relaties tussen Bernard en zijn vrouw en kinderen heel goed zijn weergegeven.

Eindoordeel: .7,4. punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 6 punten, omdat er hier en daar wel spanning is, maar niet van het ‘op het puntje van mijn stoel zittend’
    Plot: 7 punten, omdat het goed in elkaar zit, behalve dat ene punt
    Leesplezier: 6 punten, omdat het vlot leest, maar sommige dingen wat laat werden uitgelegd (BPB oa.) en er iets niet klopte
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het aangenaam en vlot leest, mooi beschrijvend
    Originaliteit: 8 punten, omdat het origineel is in mijn ogen
    Psychologie: 7 punten, omdat de relaties goed worden beschreven, maar het bij naam noemen van een ouder raar vind

Eindoordeel: 42 punten / 6 = 7 punten

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal knap in elkaar zit en de spanning telkens verder wordt opgevoerd.

Plot: 9 punten, omdat ik het heel anders had verwacht, knap gedaan.

Leesplezier: 9 punten, ik wou maar verder lezen, het liefst het boek in een keer uit.

Schrijfstijl: 9 punten, de schrijfstijl is vlot en John weet als geen ander de lezer vast te houden en je doen schrikken van wat er gebeurt in het verhaal.

Originaliteit: 9 punten, het verhaal is geloofwaardig, niet alledaags en de opbouw in het boek vind ik heel knap in elkaar zitten.

Psychologie: 9 punten, omdat de spanning ook veel psychologisch is en je door het hele boek denkt: wat is er nu toch met Bernard gebeurd vroeger, waarom die dromen?

Elly
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 7 punten Het was wel spannend maar ik zat niet op de punt van mijn stoel

Plot: 7 punten omdat het een verassend verloop had

Leesplezier: 8 punten Brisens kan een goede sfeer neerzetten

Schrijfstijl: 8 punten Je begint aan het boek en wil graag doorlezen.

Originaliteit: 7 punten Ik vond het verhaal niet altijd geloofwaardig

Psychologie: 8 punten De nachtmerries van Bernard en het verloop van het verhaal bevat veel psychologische elementen

Eindoordeel 45 : 6 = 7 1/2 punten

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 8,5 punten, omdat… omdat het gewoon een spannend verhaal is dat me totaal meegesleurd heeft.

Plot: 8 punten, omdat het een zeer sterk verhaal heeft dat van begin naar eind goed uitgewerkt is.

Leesplezier: 9 punten, omdat als de schrijfstijl zeer vlot is, het leesplezier hoger scoort.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er geen moeilijke zinsbouw of dergelijke gebruikt is.

Originaliteit: 8,5 punten, omdat de verweving van orgaanhandel en criminaliteit in het gokmilieu goed verweven met elkaar is. En Moerum met zijn duistere kantjes vond ik subliem.

Psychologie: 9 punten, omdat buiten het verwerken van een relatiecrisis, het plannen van je verdwijning en de jacht die er op je gehouden wordt, wel een psychologische impact hebben.

Eindoordeel: 51 punten / 6 = 8,5 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal super in elkaar zit en door het gehele verhaal heen spanning geeft.

Plot: 9 punten, Prachtig opgebouwd en niet alleen aan het einde anders dan ik verwacht had, maar het gehele boek door.

Leesplezier: 9 punten, het boek had me meteen in zijn greep. Kon het niét loslaten

Schrijfstijl: 9 punten, een vlotte schrijfstijl zonder omwegen of ingewikkelde stukken,
    en opbouwend naar spannende en schrik-elementen

Originaliteit: 9 punten, het verhaal komt zéér geloofwaardig over, weer een geheel andere
    inhoud dan veel andere thrillers. Geweldig knap in elkaar gezet.

Psychologie: 9 punten, Psychologisch gezien een dieper door denkertje. Huiselijk gezin, dromen, inzicht in allerlei zaken geven dit een hoog psychologisch inzicht.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Spanning: 7 punten, omdat er door het hele verhaal voldoende spanning aanwezig was.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed is opgebouwd met een mooi uitgewerkte verhaallijn. Jammer dat het stukje met het whats-appje niet klopte.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met plezier gelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig leest. Fijne schrijfstijl, geen moeilijke zinnen en een ruime woord keus.

Originaliteit: 7 punten, omdat de thema’s in het verhaal niet echt origineel waren maar wel op een mooie manier gecombineerd.

Psychologie: 8 punten, omdat er ruim voldoende psychologie in het boek verwerkt is.

Eindoordeel: 7,5 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Spanning: 7 punten, De spanning is balans met het verhaal

Plot: 8 punten, Duidelijk gewerkt aan het plot.De onthullingen komen op de juiste tijd het verhaal in.

Leesplezier: 8 punten, Genoten van de onwikkelingen in het verhaal die in zich had waardoor ik het met veel plezier heb gelezen

Schrijfstijl: 7 punten, toegangkelijk en vlot,

Originaliteit: 6 punten, Onderwerp komt vaker voor in boeken maar wel in een fijn nieuw jasje gestoken

Psychologie: 7 punten, De verstandhouding,gezinsprikkelinge onderling en de sleur van het huwelijk in een gezin mooi verwoord

Eindoordeel: 43 punten : 6 = 7,1

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning:9 punten, omdat het boek mij boeide vanaf het begin tot het eind. Gewoon erg goed gedoceerd.

Plot: 9 punten, omdat de ontwikkelingen in het verhaal uiteindelijk tot een goed plot komen.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek moeilijk weg te leggen was. Ook het lettertype las erg fijn.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat John Brosens een vlotte makkelijk schrijfstijl heeft die heerlijk leest en ook tussendoor hele mooie zinnen neerzet zonder de spanning uit het verhaal te halen. Erg knap.

Originaliteit: 9 punten, omdat hij het een en andere combineert en het toch geloofwaardig bleef. Dat gokken vond ik erg goed gevonden.

Psychologie: 9 punten, omdat zowel de relatie van Bernard met zijn vrouw en kinderen en zijn relatie met zijn vader goed wordt uitgewerkt en beschreven.

En ach dat ene foutje. Het is gewoon een goed boek verder.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 134

Maak er zelf ook eentje. Is natuurlijk gedoseerd. Doceren is iets van John Brosens deed haha.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 80

Spanning: 7 punten, omdat er wel spanning in zit, maar niet puntje van de stoel;)

Plot: 8 punten, omdat alle verhaallijnen uiteindelijk mooi bij elkaar komen.

Leesplezier: 5 punten, omdat het verhaal op zich prettig leest, maar de vele fouten het plezier vergallen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat John een prettig lezende stijl heeft, zonder overbodige woorden.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het knap bedacht vind en niet eerder over zoiets heb gelezen.

Psychologie: 8 punten, omdat er veel wordt geschreven over ieders gedachten, goed uitgewerkt.

Eindoordeel: 7,3 punten

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 185

Spanning 8 punten, omdat het boek vanaf het begin al spannend is, niet nagelbijtend, maar spannend. En dat blijft tot het einde.

Plot: 8 punten, omdathet plot toch bijzonder gevonden is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek zo gemakkelijk leest, voor je het weet ben je zo 100 pagina’s verder.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Brosens een goede stijl heeft, wel veel uitleg geeft.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het een goed boek vind, bijzonder plot geeft de originaleit aan.

Psychologie: 8 punten, omdat karakters goed worden uitgewerkt, veel aandacht voor gedachten.

Gemiddeld dus een 8.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 185

(Ps ik krijg weer een aantal afbeeldingen te zien voor verify…..?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.