Home Forums Leesclub 81: De oorkonde De oorkonde, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 983
    #15052 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 26

Spanning: 8, omdat ik het boek in een keer heb uitgelezen en er helemaal in werd meegetrokken.
    Plot: 6, omdat het een goed plot is maar er nog verbeterpunten zijn
    Leesplezier: 8, omdat het een spannend boek is en ik het met veel plezier gelezen heb
    Schrijfstijl: 10, de schrijfstijl is erg prettig en begrijpbaar.
    Originaliteit: 8, omdat ik het een origineel verhaal vond.
    Psychologie: 8, omdat het een goed boek is.

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 13

1. Spanning:8 goed opgebouwde spanning je wilt maar 1 ding en dat is doorlezen.

2. Plot: 7 er zat een spannende wending in die ik niet verwacht had.

3. Leesplezier: 9 heerlijk vlot lezend en niet te dik dus geen onnodige hoofdstukken.

4. Orginaliteit: 7 orgineel en actueel verhaal

5. Psychologie: 7 zit niet echt iets psychologisch in je hoeft niet na te denken je leest gewoon door.

Eindcijfer :8 een vlot geschreven thriller die je in één ruk wilt uitlezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 92

Spanning: 8 punten, omdat de spanning mooi werd opgebouwd. Je blijft nieuwsgierig.

Plot: 7 punten, omdat er aan het einde veel uitleg stond.

Leesplezier: 8 punten, omdat het makkelijk leest. Voor mij had het boek wel iets dikker mogen zijn.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl eenvoudig en vlot te lezen is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er vaak boeken geschreven zijn over dit onderwerp

Psychologie: 7 punten, omdat er niet zoveel onderliggende spanning in zat,

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning: 7 het is n spannend boek
    Plot: 8 omdat het een onverwacht plot was
    Leesplezier: 8 een niet zo’n dik boek wat gemakkelijk leest
    Schrijfstijl: 6 mag wel wat volwassener worden
    Originaliteit: 7
    Psychologie: 6 er is niets van psychologie aanwezig
    Gemiddelde beoordeling: 7

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning geef ik 9 punten omdat het niet vaak gebeurt dat ik een boek in één avond uit lees.

Plot geef ik 8 punten.

Het leesplezier is voor mij 9 punten waard want het las heel fijn.

De schrijfstijl was prettig en ik geef het 8.5 punten

Originaliteit vind ik 7.5 omdat er wel meer boeken zijn die deze stijl hebben.

Het boek heeft niets psychologisch.

Omdat ik 5 punten beoordeeld heb, kom ik aan 42 punten.
    8.4 totaal.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning: 6 punten, omdat er wel spannende dingen gebeuren en de spanning wel wordt opgebouwd door de cursieve delen. Het wordt alleen niet goed afgemaakt. Te abrupt.

Plot:.7 punten, omdat het plot rondom de stalker goed is opgebouwd met cursieve delen en het aftellen van dagen (al is dat niet perse origineel).

Leesplezier:.5,5 punten, omdat ik het verhaal en de manier van reageren van personages te oppervlakkig vond, zodanig dat het ongeloofwaardig werd en dat me ging irriteren.

Schrijfstijl:.6,5 punten, omdat het makkelijk en snel leest.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik het verhaal niet origineel vind met een vlucht naar Zeeland, een stalker die dichterbij komt, een verwijdering met de huidige partner en een traumatisch voorval in haar jeugd. Als het goed was uitgewerkt, had ik het beter kunnen waarderen.

Psychologie: 4 punten, omdat er geen diepgang en ontwikkeling zichtbaar is.

Gemiddelde beoordeling: 5,8 punten = 3 sterren

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 7 punten, omdat er meer in had gezeten als er wat meer diepgang was geweest.
    Plot:6 punten, omdat het niet heel erg origineel is
    Leesplezier:.8 punten, omdat Het leest ondank een bepaald (al genoeg vermeld woord) prima weg. Had iets dikker mogen zijn
    Schrijfstijl:8 punten, omdat Lekker vlot geschreven. Geen overbodige lappen tekst
    Originaliteit:6 punten, omdat Het niet uniek is in plot en gebeurtenissen.
    Psychologie:6 punten, omdat Het vlak was. Bij stalking had ik veel meer verwachting van psychische druk bij vooral Blanche.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

De recensie wordt zo op de boekenpagina geplaatst.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 138

Spanning :6 Omdat er niet genoeg spanning in zit, ik geef dit cijfer voor het cursieve gedeelte.
    Plot : 7 Omdat het plot rondom de stalker prima geschreven is.
    Leesplezier:5 Omdat het voor mij te kinderlijk,oppervlakkig en ongeloofwaardig is.
    Schrijfstijl:5 Omdat ik me heb liggen ergeren aan de zinsbouw, de woordenschat .
    Originaliteit:6 Omdat dit al meermaals in boeken beschreven is, niets origineel dus.
    Psychologie: 4 Omdat er totaal geen uitgediepte karakters zijn.
    Totaal : 33: 6 = 5,5

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 196

Spanning:.8 punten, omdat …het was van het begin tot het einde wel spannend .

Plot:9 punten, omdat …het goed gevonden is en ik het niet zag aankomen.

Leesplezier:7 punten, omdat …Ik vond het een boeiend verhaal en gemakkelijk te volgen, alleen vond ik het jammer dat het maar een kort verhaal was en het niet meer uitgediept was.

Schrijfstijl:9 punten, omdat het gemakkelijk te volgen is en vlot weg leest….

Originaliteit:.8 punten, omdat ik er toch wel door verrast was….

Psychologie:6 punten, omdat de personages veel te weinig uitgediept zijn.

Gemiddelde beoordeling:.7,8. punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 175

Spanning:5 punten, omdat in sommige stukken wel spanning opgebouwd werd, maar het voor mij nergens echt spannend werd

Plot:6 punten, omdat het idee van een gebeurtenis in het verleden, die je blijft achtervolgen een spannend boek op kan leveren, maar het plot niet echt goed gebalanceerd uitgewerkt is.

Leesplezier:6 punten, omdat het vlot leest, maar mij niet echt boeide en soms irriteerde.

Schrijfstijl:6 punten, omdat het makkelijk en snel leest. Minpunt woordgebruik zoals “dinnetje”

Originaliteit:6 punten, omdat er meer boeken over stalkers geschreven zijn. Pluspunt is dat Blanche niet alleen slachtoffer is.

Psychologie:4 punten, omdat ik vooral de echte emoties mis in het verhaal. Nergens voel ik echt, wat de gebeurtenissen met Blanche doen. Er is weinig diepgang.

Gemiddelde beoordeling:33:6= 5.5 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 171

Spanning: 8 punten, omdat het einde een voor mij verrassende ontknoping was.

Plot: 8 punten, omdat het plot goed opgebouwd is.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik enorm van De Oorkonde genoten heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heerlijk weg leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat de aspecten angst en schuld goed door het verhaal verweven zijn.

Psychologie: 9 punten, omdat de ware gevoelens van Blanche goed beschreven zijn. Ik denk dat het voor haar als persoon gemakkelijker zou zijn geweest als ze haar gewetensbezwaren en gevoelens met anderen, vooral met haar moeder, gedeeld zou hebben.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 9 punten, omdat ik het in 1 keer wou uitlezen (niet gelukt door tijdsgebrek).
    Plot: 8 punten, omdat er een onverwachte wending in het verhaal was.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot te lezen was, leuke indeling.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl was (zinsbouw kon soms beter, daarom geen 10).
    Originaliteit: 8 punten, omdat het boek anders ingedeeld was dan andere boeken.
    Psychologie: 8 punten.
    Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 17

Mijn recensie heb ik zojuist verstuurd op de website.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.