Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 18: De juiste man De juiste man, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4307 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Mooie donkere cover met twee voorlichten van een auto geeft wel een typisch beeld van een juridische thriller weer.

Auteur: Aangezien ik juridische thrillers à la Grisham graag lees, hoop ik dat deze Nederlandstalige auteur misschien een waardig opvolger wordt.

Verwachting: Weinig informatie uit de korte inhoud maar met een snelle inkijk op de voorpublicatie heb ik toch ietwat verwachting naar het verhaal. Ben benieuwd

Voorpublicatie kan je hier lezen: https://issuu.com/ambovananthos/docs/voorpublicatie_de_juiste_man

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: 2 koplampen in het donker, mysterieus en donkere cover

Verwachting: Na het stuk in de telegraaf gelezen te hebben verwacht ik dat er een advocaat de bocht uitvliegt en daar ben ik zeer benieuwt naar

Auteur: Het is zijn tweede boek en mijn kennismaking met deze auteur dus ik laat me verrassen

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Cover: prachtige glanzende donkere kaft, waarop in het schijnsel van 2 brandende koplampen het zwart van de weg voor ons glinstert. Op de achterzijde de beschrijving van het boek met een veelbelovende, gelaagde omschrijving.

Auteur: ken de schrijver nog niet, maar heb gelezen dat zij debuut heel goed was. Had een oudere schrijver verwacht, misschien ook omdat ik dat bij een ervaren advocaat denk. Jonge foto op de achterkant.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek, met een inkijkje in de advocatuur. Daar waar de advocatuur vaak “droog” lijkt verwacht ik een gelaagdheid en spanning, die niet perse het bloed van de bladzijden af doet spatten, maar die intrigerend en stap voor stap nieuwe kennis ontvouwt.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 185

Een straat en twee koplampen, en een wit blokje met naam en titel, dat is alles. Er wordt verteld dat Max van Olden de winnaar is van de schaduwprijs 2016. Als je niet beter weet zou je denken dat het over dit boek gaat. Nee dit is zijn tweede boek. Ik ben benieuwd, verwacht een goed boek en het toetje van deze leesclub is de ontmoeting op de 18e bij Coenraad thuis. Wie is Oscar, en wat hebben de koplampen te maken met Oscar en de titel De juiste man. Ik laat mij graag verrassen.

Lieve edelachtbare dat door hem geschreven is staat nog altijd op mijn verlanglijstje.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 56

Ik vind de cover er spannend uitzien met de koplampen in het donker. Het zegt nog niet zoveel over het verhaal en het heeft weinig met de titel van het boek te maken.

De schrijver ken ik niet dus ik heb er geen verwachtingen bij.

Het verhaal lijkt mij erg spannend en het boek biedt meer dan alleen thriller zijn dus ik ben erg benieuwd naar deze gelaagde roman.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Cover: Intrigerend. Titel en beeld versterken elkaar. Ben ik soms ‘de juiste man’? Echt in de schijnwerpers gezet. Mysterieus want wat zit er achter de koplampen!

Verwachting:Ik verwacht toch wel weer een inkijkje in de juridische wereld. Hoe werkt het? Gaan intriges en verhaal weer hand in hand. Is het wereldje nog steeds een beetje ‘rot’? Na eerste boek van Max zeker benieuwd naar zijn tweede. ‘ingenieus plot’ dat schept wel verwachtingen.

Auteur: Ik hoop weer op een lekker makkelijk te lezen boek. Wel met voldoende juridische basis maar zeker niet een studie boek.

barnem
    Bijdrager
    Post count: 9

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Het tweede boek van Van Olden kent een mysterieuze cover. Twee koplampen die onheilspellend in de donkere nacht schijnen. Is het een auto die achter je rijdt of frontaal op je af komt? Op zich een vrij simpele cover die juist door zijn eenvoud iets aparts heeft. Ik vind het blok rechts onderin waarin de naam van de schrijver en de titel van het boek staan erg sterk. Ook weer door de simpelheid ervan.

Als je het boek in handen hebt, voelt het ook aan als een kwalitatief goed boek. Niet te dun en zeker niet te dik. Dit was eigenlijk ook het geval bij Van Oldens debuutthriller (waarmee hij zeer terecht de schaduwprijs won in 2016).

De korte tekst op de achterkant is duidelijk en strak geschreven. Het geeft nog niet erg veel weg over het verhaal zelf. Een thriller die zich net als zijn eerste op juridisch gebied bevindt. Wat ik erg jammer vind is dat er op de achterflap dingen staan over een ander boek dan over ‘De juiste man’. Ik vind dat dat niet zou moet omdat dat iets zegt over een ander boek. Dit is misleiden want ‘in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst’. Dat er vermeld wordt dat hij de schaduwprijs gewonnen heeft zegt meer dan genoeg naar mijn idee.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb heel erg veel genoten van het debuut van Van Olden. Van Olden heeft een manier van schrijven die ervoor zorgt dat het verhaal simpel leest en je het je beeldig voor je ziet. Er zit een flinke dosis zelfspot van de hoofdpersonen in en daar houd ik wel van. Ik verwacht dat ook dit weer zo’n verhaal wordt waarbij de grens tussen het juridisch en rationeel toelaatbare opgezocht wordt.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Afgaand op wat er op de achterflap staat lijkt het te gaan om een man zoals er zo veel van zijn. Een beetje een grijze muis, ogenschijnlijk zonder emoties. Niets lijkt minder waar. Ik verheug me op een verhaal dat meer blootgeeft van onzichtbare collega’s die ieder hun eigen emoties en gedachten hebben zonder dat men dat weet. Ik denk/hoop dat Van Olden zijn schrijfwijze heeft gehandhaafd want die staat mij erg aan.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

een auto die in het donker verblindend op je af komt rijden met de bedoeling….
    Ik ken de schrijver niet. De verwachting is hoog gespannen omdat hij de winnaar van de schaduwprijs van 2016 is en met zijn debuut genomineerd was voor de Hebban Thriller debuutprijs.
    Ik verwacht een thriller met aspecten van het gewone leven erin verwerkt.Ben benieuwd naar zijn persoonlijk drama.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 41

vandaag het boek gekregen ga meteen beginnen lezen
    Cover: is prachtig donker met de auto lichten op de achter grond heb de indruk dat het er geregend heeft

Auteur: ik ken de auteur niet kan er dus niet over zeggen

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Cover: Mooie, glanzende, stevige kaft. Onheilspellende koplampen, donkere nacht, natte weg. Geeft me nu al adrenaline bij de gedachte dat ik niet wil blijven staan.
    De tekst op de achterkant geeft mij voldoende info over het boek en ik zou niet twijfelen om hem te willen lezen. Met name de termen “psychologisch” en “gelaagd” spreken me heel erg aan.

Auteur: Mijn verwachting is een geloofwaardig verhaal met een waterdicht plot, omdat ik “Lieve edelachtbare” ook een zeer goed boek vond. Het is duidelijk dat de auteur weet waar hij over schrijft.

Verwachting: Wederom een inkijkje in de wereld der advocatuur en justitie. Het woord “vergelding” geeft me de verwachting dat ik een wat harder, grensoverschrijdend verhaal ga lezen, waarin zeker niet wordt vergeten om te beschrijven hoe de personages tot daden komen.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Cover: Een hele donkere cover, die een bepaalde aantrekkingskracht heeft, met twee koplampen die je tegemoet komen en verblinden. glinsterend asfalt. Achterflap hier wordt weinig over de inhoud gezegd. Met deze korte inhoud gaan mijn gedachte verschillende kanten op waar het verhaal eventueel over zou kunnen gaan.

Auteur: Na “Lieve edelachtbare”als een sterk debuut neergezet te hebben is mijn verwachting toch wel hoog. Dat zijn pen weer net zo vlot en vloeiend is als in zijn debuut.

Verwachting: Verwacht weer een goed in elkaar stekend verhaal met een flinke dosis spanning waarin ik wordt meegezogen. Ook nu weer een kijkje in de keuken van de Nederlandse advocatuur . Samenspel van zijn kennis en de karakters weer goed uitgewerkt is. Na de korte inhoud gelezen te hebben verwacht ik ook dat er grenzen overschreden zullen gaan worden. Hoe en het waarom hier hoop ik antwoorden op te krijgen.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 35

De Cover± voor een ebook is de cover niet Zo belangrijk en ook niet duidelijk…

Ik heb nog niets van deze schrijver gelezen, dus ik wacht af.

Ik verwacht veel van het boek. Ik ben heel benieuwd hoe een advocaat over zijn eigen vak schrijft…

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Als epub lezer zie ik enkel de voorkant, maar hij intrigeert me wel. Donker en verlaten met enkel een auto waarvan de koplampen opvallen, ik voel me aangeschoten wild en dat is misschien de bedoeling?
    Auteur: Geen. Het is mijn eerste kennismaking met de auteur. Anderzijds, hij won met een vorig boek een prijs … Dan moet je toch een degelijk niveau hebben?!
    Verwachting: Spanning en actie, maar ook gekonkel woord-gewijs. Advocaten zijn immers vechters met woorden!

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 20

Cover: Donkere cover met 2 koplampen, een nat, glimmend wegdek. Duidelijk is dat de auto een grote rol speelt in het boek maar welke?

Auteur: Ik had nog niet van de auteur gehoord(sorry). Aangezien op de achterkant van het boek stond dat de auteur zelf ook advocaat is, ben ik benieuwd naar de zinsopbouw en woordkeuzes. Advocaten gebruiken vaak deftige, moeilijke woorden.

Verwachting: ik verwacht een spannend verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.