Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 18: De juiste man De juiste man, Tijdens het lezen

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 179

wat een verhaal echt geod

Absoluut mee eens. Zo zie je maar weer dat iedereen de grens van goed en kwaad kan overschrijden

coenraad
    Bijdrager

Het is vast iets voor na het lezen, maar ik vraag het toch hier. Hoe verklaren jullie de titel? Persoonlijk vind ik dat er verschillend uitleg kan worden gegeven aan de titel.

De juiste man kan je op verschillende manieren invullen.
    -Ben ik wel de juiste man om dit te doen
    -Is hij wel de juiste man
    -Heb ik wel de juiste man gevonden die me helpt

coenraad
    Bijdrager

@coenraad,
    Je schreef:

Het is wel zo dat ik met dit verhaal lezen een andere kijk heb gekregen over de advocatuur.

Voor ik in dit boek begon heb ik “Lieve edelachtbare” gelezen. Toen had ik ook al dat andere inkijkje in de wereld van justitie en advocatuur. Ongure praktijken komen we in elke beroepsgroep tegen, maar ik bertrap mezelf wel af en toe op een flinke dosis (blonde?) naïviteit, door te denken dat justitie en advocaten wel altijd onvoorwaardelijk te vertrouwen zijn.
    Daarentegen geniet ik ook heel erg van dit boek. Het is inderdaad zo geschreven dat in- en meeleven met de personages als vanzelf gaat.
    Inmiddels ben ik op blz 172. Jammer…..nog maar 100 te gaan.

Het boek is echt genieten. Altijd jammer als je zo goed in het verhaal zit en je ziet dat je nog maar 100 blz moet en dan dat het weer uit is.

Die ongure praktijden kom je idd overal tegen maar als je ze ziet/opmerkt doen we er denk ik ook niet bijzonder veel mee…

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 90

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.ik heb niet zo’n speciale citaten gevonden in het boek

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht? In het begin ging het moeizaam. Maar tegen je het helft van het verhaal was, ging het heel snel

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Ik heb geen spellingsfouten gevonden. Hij schrijft niet elke keer in de ik vorm maar in de vorm van de persoon zelf

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Ik ben ook begonnen. En wat een heerlijke start. Is even lastig met de stappen in de tijd. Je moet de eerste hoofdstukken echt even doorlezen om de noodzakelijke linken te kunnen gaan leggen. Maar nu ben ik lekker op dreef. ik merk wel dat ik nog soms terug denk en deze advocaten in het kantoor van de schrijver zijn eerste boek probeer te plaatsen. Dat is niet handig omdat er voorlopig in ieder geval geen link tussen zit en lossen verhalen zijn. Anderen daar ook last van gehad?

barnem
    Bijdrager
    Post count: 9

Het einde nadert en bij mij blijft de tune van ‘doet ie het of doet ie het niet?’ rondspoken. Gaat Oscar nou tot de definitieve aanval over of gaat er toch iets gebeuren waardoor hij het toch niet gaat doen. Van Olden bewaart het echt tot het laatst.

De schrijfstijl bevalt me goed. Het is pakkend en niet te zwaar om te lezen. Ik kan me er in vinden wat eerder gezegd is dat het wel iets spannender had gemogen, maar ik vind het wel knap hoe Van Olden een langdurige last van iemand en zijn daarmee samenhangende gevoel van wraak tot dit verhaal heeft gekneed.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Het boek is tot nu toe voor mij niet erg spannend en heb erg het gevoel dat hij op de verkeerde persoon zit, maar wie weet is dat straks anders

barnem
    Bijdrager
    Post count: 9

Het boek is uit. Tsja wat moet je ervan zeggen zo als de laatste pagina net uit is… Even laten bezinken en verder in ‘Na het lezen’.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Eerste kennismaking met de schrijfkunsten van Max van Olden en zeer goed meegevallen. De juiste man leest heel vlot en je zit vanaf de eerste pagina’s in het verhaal.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Boek is hier sinds zondag uit. Ben zeker positief maar niet overmatig enthousiast. Op naar de volgende rubrieken.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Bij een thriller verwacht ik actie , gevaar , spanning. Ik miste dat een beetje.
    Verder was het wel goed geschreven en begrijp ik heel goed hoe beroerd Oscar zich moet voelen, het hikken tegen de fatale termijn, dan is die verlopen en dan toch nog proberen, er is nog een kans… Maar je hele leven wordt geleefd door die haatgevoelens. Jou is iets aangedaan en die ander komt er mee weg. Er wordt heel gemakkelijk gezegd dat je het moet verwerken, maar zo gemakkelijk is dat niet, acceptatie is best moeilijk bij zo iets heftigs,je leven wordt wel vergald, en bij Oscar raakt hij ook nog zijn vrouw kwijt waar we helaas zeer weinig over horen of lezen. Dit alles kost Oscar heel veel energie.
    Opvallende uitspraakblz 13: de beste secretaresses zijn moeder (toch de zorg die je hebt als moeder ook over anderen en het moeten plannen?)
    blz 14 hoe kan hij terwijl hij het dossier niet gelezen heeft ..moest ongetwijfeld hard werken…maar werd geconfronteerd met ontslag.?? weten dat het om onstalg ging
    blz 12 Loes van der Wetering Blz 14/15 mevrouw Van der Wetering (niet mevrouw van der Wetering?kleine v)
    blz 20 Alexander was bezig zijn stukken op te brengen.. moet bergen zijn
    blz 25 in het donker zie je echt niet wie er achter jou aan het stuur zit (probeer het zelf maar), je wordt verblind door het licht en dan staat er het zwarte stijle haar dat over zijn gezicht lag , dat magere gelaat. en als ie aan je bumper kleeft kun je het merk van een auto niet meer zien.
    blz 26 , 28 en 29 lezend heb je al een vermoeden wat er is, dan wel zou kunnen gebeuren en dan blz 30 wordt het vermoeden bewaarheid.
    blz 61 er staat: de dooier splitste van het eigeel . Dit moet volgens mij zijnde dooier splitste van het eiwit.
    blz 62 Oscar begon te roeren in het mengsel van slagroom, melk suiker. En het ei dan???
    blz 126 moest wel lachen om de luchtbel in zijn zwembroek, dan was die broek niet erg klein.
    blz 146 uittrekken van bereklauw is een gevaarlijk klusje, want je hebt zo brandblaren. Hier wordt wel erg gemakkelijk over geschreven.
    blz 171 De energie die hij in Dekker stak had hij beter in Alexanders privé leven kunnen steken.
    blz 219 Piet kwam binnen en wilde nog wat vragen. Dat is niet meer aan bod gekomen!
    blz 221 Niet logisch als straks bewijs nodig is dan wel wordt gebruikt: dan is het forensisch handschriftonderzoek eerder gedaan dan dat de brief terug kwam. Kan in je nadeel werken.
    blz 261 waarom de vader van Elvira: Barry als tekst. Het is toch John?
    blz 276. Hoe herkenbaar het vertrouwen verliezen in je medemens, dat iedereen alleen aan zich zelf denkt, fouten moeilijk zijn om toe te geven of spijt te betuigen. Goed beschreven.
    blz 233 door de zinsnede eigenlijk mag hij zijn rijbewijs niet eens hebben, dan in combinatie met blz 261 denk je omdat Jasper zei voel je dan niet dat het niet klopt dat het dan wellicht een ander is geweest die zijn persoonlijk leed heeft veroorzaakt. Helaas geen andere ontknoping.

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.