Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 18: De juiste man De juiste man, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 40

wat een verhaal echt geod

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Wat een enthousiaste reacties zijn hier al te lezen. Ik had nog even een ander projectje om af te sluiten, maar nu kan ik ook van start gaan.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Het is vast iets voor na het lezen, maar ik vraag het toch hier. Hoe verklaren jullie de titel? Persoonlijk vind ik dat er verschillend uitleg kan worden gegeven aan de titel.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

@charlotte. Ben ik met je eens. Slaat de Juiste Man op degene die door Oscar als dader wordt beschouwd of op Oscar met de vraag of hij de Juiste Man is om voor gerechtigheid te zorgen. Maar ja, Jasper had ook niet de Juiste Man. Weet je er nog meer zonder spoilers weer te geven?

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 35

het boek leest lekker. Het is leuk om te zien hoe het verhaal zich langzaam ontvouwt. Ik wordt heel nieuwsgierig hoe Oscar verder gaat… Ik ga snel verder-

Marjon
    Bijdrager

“De juiste man” is een fijn boek om te lezen. Ondertussen zit ik op blz 106 en het leest als een roman, de zieleroerselen van Oscar worden mooi opgebouwd en beschreven. De spanning moet nog komen.

Op blz 106 heb ik een foutje in de tekst ontdekt.
    “Hij zag hoe Karins blik over de grond dwaalde”
    Het moet echter de naam “Astrid” zijn.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 167

Nee, @charlotte. Het is niet zo dat ik eerst het einde lees. Zou inderdaad veel te jammer zijn. Ik screen eerst het boek op de info rondom het boek, vind ik iets over de schrijver e.d. Ik bladerde bij dit boek wel even om te zien welke jaartallen ik terugzag. Dat had alleen met dit boek te maken.

Doorbladeren doe ik ook hoor, lees ook hier en daar een woord en zin en kijk op de achterpagina’s maar lees daar niets. Het is als het ware langer genieten van een boek als je dat doet. Veel leesplezier.

Voordat ik aan het boek begin het ik het al tig keer in mijn handen gehad. De achterkant een aantal keren gelezen en ook door het boek gebladerd. Iedere keer is dit weer een heerlijk gevoel om aan een nieuw boek te beginnen.

coenraad
    Bijdrager

Ik heb het boek uit, maar moet het even laten bezinken.
    Hebben jullie dat ook tijdens het lezen van dit boek, dat je zo meeleeft, dat je eigenlijk hoopt, dat dat wat je normaal gesproken “fout” vindt, toch gebeurt?

Als dit gebeurt dan zit je er helemaal goed in. En ja je verlegt je grens van wat goed en fout is..

coenraad
    Bijdrager

Het verhaal is zeer pakkend geschreven. Ik kan me heel goed inleven in de karakters. Kwaadmaken over bepaalde gebeurtenissen en ja ook meedenken om toch achter de waarheid te komen.

Het is wel zo dat ik met dit verhaal lezen een andere kijk heb gekregen over de advocatuur.

Marjon
    Bijdrager

@coenraad,
    Je schreef:

Het is wel zo dat ik met dit verhaal lezen een andere kijk heb gekregen over de advocatuur.

Voor ik in dit boek begon heb ik “Lieve edelachtbare” gelezen. Toen had ik ook al dat andere inkijkje in de wereld van justitie en advocatuur. Ongure praktijken komen we in elke beroepsgroep tegen, maar ik bertrap mezelf wel af en toe op een flinke dosis (blonde?) naïviteit, door te denken dat justitie en advocaten wel altijd onvoorwaardelijk te vertrouwen zijn. 😂
    Daarentegen geniet ik ook heel erg van dit boek. Het is inderdaad zo geschreven dat in- en meeleven met de personages als vanzelf gaat.
    Inmiddels ben ik op blz 172. Jammer…..nog maar 100 te gaan.

Marjon
    Bijdrager

<
    Heel benieuwd ben ik hoe jullie dag vandaag is geweest. Een echte meet & greet met Max van Olden.

Ik heb net heel aandachtig de laatste hoofdstukken gelezen. Wat een verrassende plotwending. Die had ik niet zien aankomen, maar ik was wel gelukkig dat Oscar zijn vergeldingsdrang heeft kunnen temperen.
    Die laatste hoofdstukken zullen het sterrenaantal ook gaan beïnvloeden. Ik vond het prachtig!!!

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Ik start vandaag in het boek, nogal laat, maar het is wat het is … Ik ben alvast benieuwd!

Claudje744
    Bijdrager
    Post count: 20

Ik heb net de laatste bladzijde gelezen van het boek. Wat een goed boek! Leest heerlijk weg en helemaal geen ingewikkeld juridisch, advocaten gewauwel 😉
    Ik heb erg moeten lachen om de onnozele gedachtegang van Oscar, de plannetjes die hij samen met Jasper smeedde om Alexander in de val te lokken. Zijn kleine dommigheden, terwijl hij juist dacht heel slim te zijn. Het einde vond ik briljant.

@kareltje ik heb ook eerst doorgebladerd naar het dankwoord. Ik vond het erg leuk om te lezen dat Max van Olden op pad is geweest met Pjotr Vreeswijk.

@charlotte De titel is inderdaad op meerdere manieren te verklaren. Erg goed over nagedacht.

Stefanie_R1985
    Bijdrager

Boek uitgelezen op nog geen 2 dagen tijd, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik dacht eerlijk gezegd dat er veel jargon in zou voorkomen en dat is niet zo. Het is nogal ‘simpel’ en daardoor toegankelijk voor heel wat mensen. Ik bedoel het niet denigrerend trouwens. Ik vind het een kunst om die advocatenwereld toegankelijk te houden en leesbaar.
    Ja. Vlotte lezer dus en niet onaangenaam voor een Belgje om te lezen. Soms zeggen we het wel wat anders, maar het is verstaanbaar en daarom las ik het ook in zo weinig uren uit.
    Echt spannend spannend vind ik het wel niet. Het gaat meer om gevoelens van wraak en gerechtigheid. Dat staat echt in de kijker, wat het voor mij dus minder thrillerig maakt.
    Nu even nadenken en laten bezinken.

Stefanie_R1985
    Bijdrager

Vrees dat ik het minst enthousiast ga overkomen hier …

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.