Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 18: De juiste man De juiste man, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4309 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 185

Ik ga absoluut snel starten in De juiste man, ik heb het eerste boek van hem niet gelezen ivm tijd. Het kwam er niet van, hoewel ik er zeker ben dat ik er van zou genieten. Maar dat komt nog wel. Nu in de Juiste man starten, Heb al wel een hel klein stukje gelezen. Opvallend detail voor mij is dat ik de laatste tijd vaak de naam Oscar tegenkom (of Oskar). Grappig ook dat je namen onthoudt. Op een fijne leesclub en prettige ontmoeting over twee weken.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Ben net begonnen in het boek. Leuk om in het dankwoord (laatste blz) te lezen hoe de schrijver zich verdiept heeft in onderwerpen en zelfs een dag met Pjotr Vreeswijk is meegeweest. Ben benieuwd wat we over online games tegen gaan komen……..

Charlotte
    Bijdrager

Ben net begonnen in het boek. Leuk om in het dankwoord (laatste blz) te lezen hoe de schrijver zich verdiept heeft in onderwerpen en zelfs een dag met Pjotr Vreeswijk is meegeweest. Ben benieuwd wat we over online games tegen gaan komen……..

Doe je dat vaker, de laatste bladzijde lezen of achter in kijken… Niet bang dat je dan info krijgt die je niet wilde lezen of doe je dat bewust?

kareltje
    Bijdrager

Nee, @charlotte. Het is niet zo dat ik eerst het einde lees. Zou inderdaad veel te jammer zijn. Ik screen eerst het boek op de info rondom het boek, vind ik iets over de schrijver e.d. Ik bladerde bij dit boek wel even om te zien welke jaartallen ik terugzag. Dat had alleen met dit boek te maken.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 51

Ik heb het Ebook dus screenen gaat niet makkelijk, dat vind ik wel jammer van een Ebook maar goed het gemak van de Ereader is ook wat waard(geen stapels boeken meer in huis en het gewicht van de erader is ook een pluspunt zeker onderweg)Ik ben begonnen en wil complimenten maken over de cover door het lezen maakt die nog meer indruk.Het taalgebruik vind ik ook goed, de schrijver schrijft heeft weinig woorden nodig om het verhaal te vertellen waardoor je door wil lezen. Ik ben zeer aangenaam verrast en wil zijn eerste boek ook gaan lezen.

Charlotte
    Bijdrager

Nee, @charlotte. Het is niet zo dat ik eerst het einde lees. Zou inderdaad veel te jammer zijn. Ik screen eerst het boek op de info rondom het boek, vind ik iets over de schrijver e.d. Ik bladerde bij dit boek wel even om te zien welke jaartallen ik terugzag. Dat had alleen met dit boek te maken.

Doorbladeren doe ik ook hoor, lees ook hier en daar een woord en zin en kijk op de achterpagina’s maar lees daar niets. Het is als het ware langer genieten van een boek als je dat doet. Veel leesplezier.

kareltje
    Bijdrager

Ik heb het boek uit, maar moet het even laten bezinken.
    Hebben jullie dat ook tijdens het lezen van dit boek, dat je zo meeleeft, dat je eigenlijk hoopt, dat dat wat je normaal gesproken “fout” vindt, toch gebeurt?

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Helaas kan ik pas volgende week beginnen. Maar al leuk deze enthousiaste reacties en discussies te kunnen volgen.

Charlotte
    Bijdrager

Ik heb het boek uit, maar moet het even laten bezinken.
    Hebben jullie dat ook tijdens het lezen van dit boek, dat je zo meeleeft, dat je eigenlijk hoopt, dat dat wat je normaal gesproken “fout” vindt, toch gebeurt?

In boeken wel, in het echte leven toch maar niet.

Charlotte
    Bijdrager

Ik ben nu halverwege, geniet van de schrijfstijl en grappig de details over koken, het snijden van kaas lijkt zelfs sexy.

Pagina 130 mooi stukje:

10e regel:Zeg het maar tot dodelijke centrifuge.

Het turning point is bereikt, geen weg meer terug denk ik.

Gewetensvraag Wat zou ik doen als er aan mij werd verteld wat er aan Oscar is verteld, niet beroepsmatig?

Charlotte
    Bijdrager

Wat vinden jullie? Komt ook in na het lezen zeker, maar Oscar is ene mens van vlees en bloed, hoe verder ik lees hoe meer het beeld naar voren komt en de sauna, ha.

Charlotte
    Bijdrager

Ik heb het boek uit, waar ik het soms een beetje traag vond ging het op het einde hard. Maar wel een einde die onverwacht was.

barnem
    Bijdrager
    Post count: 9

De juiste man, het is na 95 pagina’s wel goed duidelijk waarom voor deze titel gekozen is. Wat een verschrikkelijk last moet Oscar met zich meedragen. Het verwerkingsproces van het verlies van zijn zoon is één, maar de eeuwig durende wraakgevoelens naar Alexander die nu ook nog tegengewerkt worden door de politie… De machteloosheid gaat zijn leven overheersen zo lijkt het. Overal ziet hij, mede door zijn jarenlange ervaring als advocaat, beren op de weg.
    Tot nu toe is het regelmatig een herhaling van zetten, maar het wordt niet vervelend. Het wordt nu wel tijd voor een nieuwe draai in het verhaal denk ik. Wat gaat Oscar met zijn gevoelens doen? het is wel duidelijk dat hij het niet naast zich neer gaat leggen, maar wat gaat hij dan wel doen?
    Zoals ik verwachtte is dit boek geschreven op een manier die heerlijk wegleest. Geen ingewikkelde zinnen en lastige constructies. Voor de normale lezer heel goed te volgen. Ik mis nog wel een beetje de humor in dit verhaal. Dat had er best wat meer in gekund denk ik om het verhaal ietsjes luchtiger te maken.
    Het gat van 20 jaar blijft nog wel opvallend leeg. Dat de inmiddels 63 jarige Oscar in zijn eigen wereldje is gaan leven en gescheiden is van zijn vrouw verklappen al hoe erg hij bezig moet zijn geweest met deze haast onoplosbare vraag…wie is er verantwoordelijk voor de dood van zijn zoon. Zal het recht ooit zege vieren? Ik ben benieuwd. Snel verder maar.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 56

Het boek leest lekker weg dus het schiet al op. Ik vind het een leuk verhaal maar wel iet wat voorspellend. Er had wat mij betreft meer spanning in mogen zitten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.